abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220652685
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 april 2026 17:24 schreef capricia het volgende:

[..]
Dat laatste, anderhalve ton spaargeld is toch niet zo bizar hoog als je een aflossingsvrije hypotheek hebt en lekker zelf spaart en belegt voor de aflossing?

Heb het gevoel dat als je ook maar een beetje afwijkt van wat anderen normaal vinden, je compleet buiten de boot valt.

De meeste mensen met kinderen onder de 18 zijn max 55. Dan is het mediane spaarbedrag (dus het bedrag waarbij net zo veel mensen meer als minder hebben) maximaal 24.500: https://bieb.knab.nl/spar(...)82%AC%2024.500%20%7C
Onder de 45 is het 16.400, onder de 35 is het 13.200.

Dus ja, anderhalve ton spaargeld is voor de meeste mensen een ondenkbare grootheid. Je mag fors boven het mediane bedrag zitten, ik zou het niet gek vinden dat juist wat naar beneden te doen.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 25-04-2026 17:29:36 ]
  Moderator zaterdag 25 april 2026 @ 17:29:29 #127
236264 crew  capricia
pi_220652693
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 april 2026 17:27 schreef Hanca het volgende:

[..]
De meeste mensen met kinderen onder de 18 zijn max 55. Dan is het mediane spaarbedrag (dus het bedrag waarbij net zo veel mensen meer als minder hebben) maximaal 24.500: https://bieb.knab.nl/spar(...)82%AC%2024.500%20%7C
Onder de 45 is het 16.400, onder de 35 is het 13.200.

Dus ja, anderhalve ton spaargeld is voor de meeste mensen een ondenkbare grootheid.
Tja. Je zult toch je aflossing (bij een aflossingsvrije hyp) zelf bij elkaar moeten zien te krijgen.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_220652700
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 april 2026 17:29 schreef capricia het volgende:

[..]
Tja. Je zult toch je aflossing (bij een aflossingsvrije hyp) zelf bij elkaar moeten zien te krijgen.
Dat kunnen de meesten dan ook niet, die sluiten dan dus een nieuwe hypotheek af als de eerste af loopt.

Anderhalve ton sparen is echt voor de meeste mensen zeker niet weggelegd in de periode dat ze kinderen onder de 18 hebben.

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 25-04-2026 17:31:12 ]
pi_220652725
quote:
7s.gif Op zaterdag 25 april 2026 14:36 schreef Kowloon het volgende:

[..]
Kennelijk niet, schattingen laten zien dat het om een groep van 160000 tot 200000 mensen gaat. Substantieel dus. Blijkbaar zijn die mensen niet genoeg zelfredzaam om het te regelen.

Ongetwijfeld zullen bijvoorbeeld sommige mensen met een licht verstandelijk beperking of een ernstige psychische aandoening onder vallen. Het is toch heel fijn als die mensen, in ieder geval in financieel opzicht, een beter leven kunnen krijgen?

Wat jij hier doet is het op ideologische gronden ontkennen van de realiteit. Stop met die onzin, geloven doe je maar in de kerk of de moskee, niet in de politiek of het openbaar bestuur.
Nou nee, de realiteit is dat er schijnbaar een groep in die orde van grootte is die recht zou kunnen hebben op één of andere uitkering. Net zoals er duizenden bedrijven zijn recht zouden kunnen hebben op subsidies, maar dat niet doen. De reden daarvoor is een invulling; misschien hebben ze het niet nodig, misschien hebben ze een psychische aandoening, misschien verdienen ze hun geld niet met een loonstrook.

Dat recht is meer dan voldoende uit te nutten, van budgetcoaches tot gemeentehulp en van GGZ tot schuldmaatjes. Ergens houdt de paternalistische rol van de overheid wel op hè.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_220652748
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2026 17:35 schreef nostra het volgende:

[..]
Nou nee, de realiteit is dat er schijnbaar een groep in die orde van grootte is die recht zou kunnen hebben op één of andere uitkering. Net zoals er duizenden bedrijven zijn recht zouden kunnen hebben op subsidies, maar dat niet doen. De reden daarvoor is een invulling; misschien hebben ze het niet nodig, misschien hebben ze een psychische aandoening, misschien verdienen ze hun geld niet met een loonstrook.

Dat recht is meer dan voldoende uit te nutten, van budgetcoaches tot gemeentehulp en van GGZ tot schuldmaatjes. Ergens houdt de paternalistische rol van de overheid wel op hè.
Een heel deel leest en/of snapt de communicatie van de overheid gewoon niet. Dat is ook gewoon een hoofdoorzaak. En dat niet lezen is vaak een kwestie van wantrouwen en een slechte ervaring met de overheid.

Het budget is nu dus oa bedoeld voor gemeentehulp, om die mensen te bereiken.
pi_220652765
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2026 17:37 schreef Hanca het volgende:
Een heel deel leest en/of snapt de communicatie van de overheid gewoon niet. Dat is ook gewoon een hoofdoorzaak.
Hoe is dat het probleem van de overheid?
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
  zaterdag 25 april 2026 @ 17:40:41 #132
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220652773
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2026 17:37 schreef Hanca het volgende:

[..]
Een heel deel leest en/of snapt de communicatie van de overheid gewoon niet. Dat is ook gewoon een hoofdoorzaak. En dat niet lezen is vaak een kwestie van wantrouwen en een slechte ervaring met de overheid.

Het budget is nu dus oa bedoeld voor gemeentehulp, om die mensen te bereiken.
men moet geen spreidingswet via gemeentes doen ,maar via de provincies die hebben zeggenschap over ruimtelijke ordening

koop 10 hectare weiland en je kunt bouwen aan wooncontainers wat je maar wilt

inwoners van gemeenten zijn bang voor de waarde van hun woning en de zorg voor hun dochters


Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220652795
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2026 17:40 schreef nostra het volgende:

[..]
Hoe is dat het probleem van de overheid?
De overheid is deels oorzaak. Veel brieven zijn gewoon niet in Jip en Janneke taal. En de overheid heeft nou eenmaal veel mensen wantrouwend gemaakt. Dus ja, de overheid is daar zeker deels oorzaak. Maar het is ook een probleem van de overheid: de overheid heeft een zorgplicht en die schiet hier dus tekort (zie onder andere de ombudsman die dat ook zegt), daarnaast is het vaak duurder om mensen in armoede te laten leven dan ze een uitkering te geven, het is dus ook in het belang van de overheid die mensen te bereiken.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 25-04-2026 17:45:31 ]
pi_220652800
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2026 17:40 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
men moet geen spreidingswet via gemeentes doen ,maar via de provincies die hebben zeggenschap over ruimtelijke ordening

koop 10 hectare weiland en je kunt bouwen aan wooncontainers wat je maar wilt

inwoners van gemeenten zijn bang voor de waarde van hun woning en de zorg voor hun dochters


[ afbeelding ]
De provincie heeft geen grond, gemeentes gaan over ruimtelijke ordening. Gemeentes schrijven omgevingsvisies.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 25-04-2026 17:45:08 ]
pi_220652807
In de oorspronkelijke kabinetsplannen zou een AOWer wel proactief worden benaderd en iemand in de Participatiewet (waar ook gehandicapten in zitten) dus niet - en ALEEN die groep niet. Die moet er maar een dagtaak aan besteden om de formulieren correct in te vullen. Voordat je het weet zit de fraudebestrijding weer op je dak.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 25-04-2026 17:47:00 ]
pi_220652886
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2026 17:35 schreef nostra het volgende:
Net zoals er duizenden bedrijven zijn recht zouden kunnen hebben op subsidies, maar dat niet doen.
Heeft vooral met flexibiliteit en wendbaarheid te maken. Instanties genoeg zoals Kamer van Koophandel of de Rijksdienst voor Ondernemend Nederland om op het één en ander te wijzen als optie, en om aan voorlichting te doen.

Tot op de dag van vandaag is het zo dat er een heel anti-fraude apparaat op de bijstand staat terwijl controle van de trustsector en financiële criminaliteit het met maximaal 20 fte moet doen.

Dat onnodige anti-fraude beleid met particuliere rechercheurs wordt mede in stand gehouden door alle (optionele) papierwinkel om de Participatiewet heen.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 25-04-2026 17:55:32 ]
  zaterdag 25 april 2026 @ 17:54:27 #137
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220652889
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2026 17:54 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Heeft vooral met flexibiliteit en wendbaarheid te maken. Instanties genoeg zoals Kamer van Koophandel of de Rijksdienst voor Ondernemend Nederland om op het één en ander te wijzen als optie, en om aan voorlichting te doen.

Tot op de dag van vandaag is het zo dat er een heel anti-fraude apparaat op de bijstand staat terwijl controle van de trustsector en financiële criminaliteit het met maximaal 20 fte moet doen.
De heldin van links

Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220652926
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2026 17:54 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
De heldin van links

[ afbeelding ]
Kun je eens stoppen met deze flauwekul?

Ik baal hier zelf echt wel van, want zo een snelwegbezetting is alleen maar munitie voor de autoritaire krachten. De slopers van het demonstratierecht. De Singapore en Milei kwijlers.

(Blijft natuurlijk wel staan dat XR vreedzaam opereert en de met "begrip voor hun frustratie" benaderde anti-AZC relschoppers stukken gewelddadiger te werk gaan)

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 25-04-2026 17:58:42 ]
pi_220652930
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 april 2026 17:43 schreef Hanca het volgende:
De overheid is deels oorzaak. Veel brieven zijn gewoon niet in Jip en Janneke taal.
Daar kan je ook nu gewoon wat aan doen. Websites in gemakkelijke taal, naar het gemeentehuis, een sociaal netwerk als je dat hebt, buurtbijeenkomsten en ga zo maar door. Moet je alleen wel énige pro-activiteit tonen, dat is toch ook wat wat je mag verwachten.

quote:
daarnaast is het vaak duurder om mensen in armoede te laten leven dan ze een uitkering te geven, het is dus ook in het belang van de overheid die mensen te bereiken.
Dat ze in armoede leven is een aanname. Sommigen wel, anderen niet. Wie die groep is, is redelijk in beeld:

https://esb.nu/van-elke-d(...)en-geen-gebruik-van/
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_220652973
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2026 17:58 schreef nostra het volgende:

[..]
Daar kan je ook nu gewoon wat aan doen. Websites in gemakkelijke taal, naar het gemeentehuis, een sociaal netwerk als je dat hebt, buurtbijeenkomsten en ga zo maar door. Moet je alleen wel énige pro-activiteit tonen, dat is toch ook wat wat je mag verwachten.
[..]
Dat ze in armoede leven is een aanname. Sommigen wel, anderen niet. Wie die groep is, is redelijk in beeld:

https://esb.nu/van-elke-d(...)en-geen-gebruik-van/
Wat ik zeg komt gewoon bij de ombudsman vandaan.
pi_220653055
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2026 18:04 schreef Hanca het volgende:

[..]
Wat ik zeg komt gewoon bij de ombudsman vandaan.
Dat klopt. Die vindt - citaat - " Proactieve dienstverlening is geen 'extra service' aan de burger, maar hoort bij een behoorlijke overheid. ". Je kan het ook omdraaien: "enige proactiviteit van de burger is vereist om de brede vangnetfacilitatie van de overheid in de volle breedte te benutten".
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_220653176
quote:
Het geheim van het kabinet‑Jetten: de route naar politieke meerderheden

Martine Wolzak
Het is de meest gestelde vraag in politiek Den Haag: hoe denkt het minderheidskabinet meerderheden te vinden? Na het wegstemmen van een asielwet in de Eerste Kamer aan het begin van de week, put de coalitie aan het eind weer hoop uit de steun voor het energiepakket.

Twee maanden is het minderheidskabinet-Jetten onderweg. Niet eerder had Nederland een kabinet dat op slechts 66 zetels steunt in de Tweede Kamer, geen gedoogpartners heeft én geen meerderheid in de Eerste Kamer.

Het is nog steeds zoeken hoe dat moet gaan werken, erkennen ministers en Kamerleden van zowel coalitie als oppositie. Zo gaf minister Eelco Heinen van Financiën deze week een opmerkelijk inkijkje in zijn zoektocht naar draagvlak voor de begrotingen van de komende jaren.

‘Als je met de fractievoorzitter en de financieel woordvoerder van elke partij een uur wilt spreken, dan moet dat keer twee. Dan zit ik al op 74 gesprekken en heb ik alleen het kennismakingsgesprek gehad. Als ik één gesprek per week doe, dan ben ik daar twee jaar mee bezig’, verzuchtte hij over de inmiddels spreekwoordelijke kopjes koffie die de ministers in de Kamer drinken. ‘Ik vraag geen medelijden, maar een beetje flexibiliteit bij het inplannen van afspraken kan wel helpen.’

Asielwetten en energiepakket
Deze week telde zo vlak voor het meireces twee belangrijke testen voor de effectiviteit van het minderheidskabinet. De stemming over de asielwetten in de Eerste Kamer, en de presentatie van een pakket aan maatregelen vanwege de gestegen energieprijzen. Zou het lukken meerderheden te verzamelen? Over links of rechts? Of zou de oppositie de macht kunnen grijpen en misschien zelfs de coalitie uiteenspelen? De uitkomst is diffuus.

Het begon met het sneuvelen van de asielnoodmaatregelenwet in de Eerste Kamer. De nerveuze spanning in aanloop naar de stemming in de Senaat over de asielwetten verdrong zelfs even de zorg in politiek Den Haag over de aanhoudende oorlog in de Golfregio. D66, CDA, SGP en PVV: allemaal hielden uiteindelijk vast aan hun principes.

Met als gevolg dat de strafbaarstelling van illegaal verblijf in Nederland onderdeel bleef van de noodmaatregelenwet en dat die daardoor geen meerderheid haalde. Tot grote frustratie van VVD-fractievoorzitter Ruben Brekelmans. Die verweet vooral D66 ‘het landsbelang niet voorop te hebben gesteld’.

PVV zet asiel weer maanden op de agenda
Dat de senatoren van D66 tegen de asielwetten stemden, was echter geen probleem geweest als de PVV niet op het laatste moment een draai had gemaakt. Heeft PVV-leider Geert Wilders zo de drie coalitiepartijen nu al succesvol uiteengespeeld? Ondanks de harde woorden van Brekelmans zouden achter de schermen de verhoudingen tussen D66, VVD en CDA nog prima zijn, verzekeren de partijen.

Asielminister Bart van den Brink (CDA) belooft bovendien al volgende maand met nieuwe wetsvoorstellen te komen die hetzelfde moeten bereiken als het net weggestemde voorstel. Strafbaarstelling illegaliteit wordt dan vervangen door het vastzetten van ‘terugkeerfrustreerders’: asielzoekers uit veilige landen die niet meewerken aan hun uitzetting. Die wetten moeten dan opnieuw de route door de Tweede en de Eerste Kamer afleggen, met het risico dat moeizame politieke compromissen daar alsnog sneuvelen. De PVV heeft daarmee in ieder geval bereikt dat asiel weer maanden op de politieke agenda staat.

Succesje voor Pro
Het wegstemmen van de asielnoodmaatregelenwet onderstreept ook hoe lastig het zakendoen is voor het kabinet in de huidige Senaat. De route over rechts is daar hobbelig, door de onvoorspelbare PVV, de implosie van de BBB-fractie, en mede daardoor het grote aantal eenpitters. Dat zou de positie van Pro (GroenLinks-PvdA) kunnen verstevigen, nadat de VVD de grootste linkse partij in de formatie buitenspel had gezet.

Na het meireces zal het kabinet met het echte werk moeten beginnen aan de begrotingen en het Belastingplan voor volgend jaar. En aan het verzamelen van politiek draagvlak daarvoor. Met de steun van Pro zou de coalitie in zowel de Eerste als de Tweede Kamer zo goed als zeker zijn van een meerderheid.

Dat het kabinet Pro later in de week een succesje gunde, werd dan ook gezien als gebaar van goede wil naar de grootste linkse oppositiepartij. Jesse Klaver kreeg dankzij de zegen van premier Rob Jetten een meerderheid in de Kamer achter zijn ‘Nederland-ticket’: een dalurenkaart waarmee de door de hoge brandstofprijs uit de auto gejaagde Nederlander deze zomer voor minder dan de kosten van een volle tank onbeperkt met trein, bus en tram mag reizen.

Het terugdraaien vrijdag van een bezuiniging van ¤30 mln op de bijstand door het kabinet kan ook worden gezien als een tegemoetkoming aan de linkerkant van de Kamer. Al was ook vanuit coalitiepartijen D66 en CDA kritiek op deze maatregel van VVD-minister Thierry Aartsen van Werk en Participatie. Om zijn begroting rond te krijgen schrapte hij een initiatief om mensen die wel recht hebben op bijstand maar die deze niet aanvragen, actief te gaan benaderen. Nu draait hij dat terug, en bezuinigt in plaats daarvan op een tegemoetkoming voor gezinnen met middeninkomens. Die dekking, daar is Pro dan weer niet zo blij mee.

Weg naar zowel constructief links als rechts nog open
Maar het is te mager om op basis hiervan te stellen dat het kabinet – dat van de VVD beslist ‘centrumrechts’ moest zijn – alsnog ‘over links’ wil gaan om meerderheden te vinden voor de begroting van volgend jaar. Het goedkopere openbaar vervoer is een relatief kleine uitbreiding van wat in Den Haag het ‘energiepakket’ is gaan heten, de bijna ¤1 mrd aan steun- en verduurzamingsmaatregelen voor burgers en bedrijven.

En tegenover het gebaar naar Klaver staat een tegemoetkoming aan SGP en JA21, de constructieve oppositie op rechts. Die vroegen en kregen een lagere vrachtwagenheffing en behoud van een aftrekmogelijkheid voor kleine investeringen (KIA). Het gaat bovendien om kleingeld, zowel links als rechts heeft voor zo’n ¤100 mln mogen schuiven. Weliswaar afdoende om steun te krijgen voor het pakket van ¤1 mrd, maar niets vergeleken bij de voorgenomen miljardenverbouwing van de rijksbegroting in de komende jaren.

De grote vraag blijft: hoe gaat het kabinet daar steun voor krijgen? In het beste geval hebben kabinet en coalitie de afgelopen week geen onoverkomelijke averij opgelopen. En ligt de weg naar de constructieve oppositie, zowel over links als rechts, nog open.

Lees het volledige artikel: https://fd.nl/politiek/15(...)_20260425&utm_term=A
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_220653771
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 april 2026 12:11 schreef capricia het volgende:

[..]
Tot 142.000 euro inkomen (alleenstaand) heb je nog recht op kindgebonden budget.

Echt, stop daarmee.

[ afbeelding ]
https://www.consumentenbo(...)2%82%AC141.000%20%7C
Zeg ik daar iets over? 60k is geen vetpot aan de ene kant en aan de andere kant is het bizar dat bij een inkomen van 60k er nog toeslagen nodig zijn om rond te kunnen komen.
  Moderator zaterdag 25 april 2026 @ 19:45:05 #144
236264 crew  capricia
pi_220653785
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2026 19:40 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Zeg ik daar iets over? 60k is geen vetpot aan de ene kant en aan de andere kant is het bizar dat bij een inkomen van 60k er nog toeslagen nodig zijn om rond te kunnen komen.
Eens hoor.
Kennelijk vindt de overheid dat zelfs bij inkomens rond de anderhalve ton nog nodig.
Waar zijn we mee bezig.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_220653795
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2026 16:49 schreef Hanca het volgende:
Kabinet legt vrijwel unanieme motie van de Kamer wat betreft Solvinity naast zich neer: https://www.nrc.nl/nieuws(...)weede-kamer-a4926382

Dit ging over een contractverlenging, dus 'kan niet' klopt volgens mij niet. Je kunt best in de aanbesteding zetten dat de gegevens volledig in Nederlandse handen moeten zijn en niet in te zien door andere landen. Valt Solvinity straks gewoon af.
Ik denk niet dat je binnen nu en 4 maanden een andere aanbieder hebt die het overneemt zonder storingen.
pi_220653804
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2026 16:49 schreef Hanca het volgende:
Kabinet legt vrijwel unanieme motie van de Kamer wat betreft Solvinity naast zich neer: https://www.nrc.nl/nieuws(...)weede-kamer-a4926382

Dit ging over een contractverlenging, dus 'kan niet' klopt volgens mij niet. Je kunt best in de aanbesteding zetten dat de gegevens volledig in Nederlandse handen moeten zijn en niet in te zien door andere landen. Valt Solvinity straks gewoon af.
In elk contract, vooral zulke gevoelige, staan gewoon change-of-controlbepalingen.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_220653838
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2026 18:34 schreef nostra het volgende:

[..]

Het is wel gemakkelijk om de energie maatregelen als een succes te betitelen. Het is gewoon extra geld uitgeven en daar is iedere politieke partij voor.
pi_220653839
Ach, Rutte haalt ook gewoon Palantir binnen bij de NAVO. Geeft Palantir nog meer contracten.
pi_220653854
Is er trouwens al eens opgeroepen om XR strafrechtelijk te gaan vervolgen?

https://nos.nl/artikel/23(...)erfriezen-definitief


De Hoge Raad is het onder meer eens met het hof dat er wel degelijk sprake was van opruiing en dat de demonstranten hadden kunnen voorzien dat de blokkade een gevaarlijke verkeerssituatie zou veroorzaken.
pi_220653856
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 april 2026 19:45 schreef capricia het volgende:

[..]
Eens hoor.
Kennelijk vindt de overheid dat zelfs bij inkomens rond de anderhalve ton nog nodig.
Waar zijn we mee bezig.
Heeft met de marginale druk en armoedeval te maken, zoals je al is verteld.

Dit rechtse kabinet gaat een groter deel van de kinderbijslag richting hogere inkomens sturen. Dat is het plan.

En zo blijven we lekker oppositie voeren tegen jezelf. Oppositie tegen je eigen 50+ jaar beleid.

Proactief klanten van de Participatiewet opzoeken (bij alle andere regelingen is dit het plan) is ook al niet goed.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 25-04-2026 19:57:50 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')