abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221088200
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 07:37 schreef ophaling10 het volgende:

[..]
op de website van de Post staat het onderhandelingsresultaat, vind het nog niet erg bijzonder,zeker als je er 5> jr al de pleuris werkt. Had zo graag iets met die 5 weken ipv 4 weken gezien, zien ze dat niet(bonden) of mag het niet aan het licht komen.
Ik vind het verre van bijzonder. Als het minimumloon blijft stijgen zoals dat nu gebeurt, wordt het verschil tussen wml en het loon van iemand die er minstens 9 jaar werkt weer steeds kleiner. Wat dat betreft zou het beter zijn als je begint bij minimumloon en alles daarboven een percentage boven minimum zou zijn. Minstens 9 jaar werken om 60 cent meer dan een nieuwe collega te verdienen is natuurlijk belachelijk. En dat hogere uurloon is dan ook het enige voordeel dat je hebt t.o.v je nieuwe collega.
En dat van die 5 weken verlof is ook wel een dingetje. Al zouden ze beginnen met het compenseren van gemiste feestdagen als tweede paas- en pinksterdag, dan zou dat al heel fijn zijn.

Die fietsregeling is niets. Dat zou óf voor iedereen, óf voor niemand moeten zijn. Niet 750 uitverkorenen per jaar. Ze moeten er gewoon voor zorgen dat we niet hoeven te werken met onze eigen fiets.

De bijdrage voor vakbondslidmaatschap is een begin, maar zet geen zoden aan de dijk.

En als laatste de voortzetting van de taskforce werkplezier... Ik neem niet eens de moeite om daar iets over te zeggen :')
  vrijdag 19 juni 2026 @ 16:57:48 #202
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_221089677
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2026 22:40 schreef YBouncer het volgende:
We hadden vandaag werkoverleg.
Daar werd verteld dat de "vele" pakketten die van bezorger overgeheveld gingen worden naar chauffeurs bestonden uit de "dure" 24-uurs pakketten. Postbezorgers gaan "enkel" nog 48-uurs pakketten wegbrengen.
......
Maar elke gek begrijpt toch dat de zuinige Nederlander nu juist gaat kiezen voor de "goedkopere" pakketten van 48-uurs? Oftewel, dat we als bezorgers 2x zoveel pakketten gaan krijgen?
Of zeg ik nu iets raars?
Ik heb geen idee wat er nu precies gaat gebeuren qua pakjes. Ik dacht eerst dat we alleen de 24-uurs brievenbuspakje zouden kwijtraken, maar dat de klant (ook particulier) kon kiezen uit een 24 uurs product (gaat met pakketchauffeur mee) en een 48 uurs product (gaat met postbezorger mee). Maar volgens het nieuwe tarievenoverzicht zijn ALLE brievenbuspakjes 24 uurs post. Dus ik dacht dat we ALLE brievenbuspakjes+ zouden kwijtraken, en alleen de pakjes zonder tracking zouden overhouden. Maar nou zei onze BC pas dat de afname van de pakjes best mee ging vallen, en dat we alleen bol.com aan de chauffeurs zouden kwijtraken. Dus ik wacht het maar af.

Nota bene staat er in de laatste Dichtbij een stukje over van Next Day Delivery naar Best Day Delivery, waarin PostNL zelf aangeeft dat in 80% van de gevallen een pakje van de ontvanger helemaal niet al de volgende dag bezorgd hoeft te worden.

[ Bericht 4% gewijzigd door Kramerica-Industries op 19-06-2026 17:13:50 ]
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  vrijdag 19 juni 2026 @ 17:13:01 #203
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_221089792
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 07:37 schreef ophaling10 het volgende:

[..]
op de website van de Post staat het onderhandelingsresultaat, vind het nog niet erg bijzonder,zeker als je er 5> jr al de pleuris werkt. Had zo graag iets met die 5 weken ipv 4 weken gezien, zien ze dat niet(bonden) of mag het niet aan het licht komen.
Het bijzonderst vind ik dat de bonden als belangrijkste wapenfeit presenteren dat het nieuwe CAO-voorstel geen verslechteringen inhoudt. Dat is toch niet zo'n prestatie? Verbeteringen doorvoeren is volgens mij veel lastiger dan verslechteringen tegenhouden. Verslechteringen kun je als bond al tegenhouden door simpelweg zo''n nieuw voorstel niet te tekenen, want zolang er geen nieuwe CAO is, blijft de oude van kracht.

De 7% loonsverhoging over 2 jaar tijd is ongeveer gelijk aan de voorspelde inflatie, dus ook hier geldt dat er geen verbetering is van koopkracht, maar ook geen verslechtering.

Dat de fietsvergoeding (en telefoonvergoeding) wel ongewijzigd is gebleven vind ik wel jammer, daar had wat mij betreft ook minimaal 7% bij gemogen.

De jaarurensystematiek (later door PostNL nog afgezwakt tot halfjaarurensystematiek) is gelukkig van de baan, want dat was voor elke bond onbespreekbaar. Daar ben ik wel blij mee.

Voor de rest, tja. Het kon beter (maar wel lastig, want het overgrote deel van de bezorgers is geen lid van welke bond dan ook, dus dan kun je helaas ook minder druk uitoefenen), maar het had ook slechter gekund.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_221090231
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 14:37 schreef Rafierafie het volgende:
En als laatste de voortzetting van de taskforce werkplezier... Ik neem niet eens de moeite om daar iets over te zeggen
ja dat is je reinste aanfluiting om dit zo in het voorstel te benoemen,blijf het belachelijk vinden dat je binnen meer vt dan buiten hebt, buiten loop je veel meer risico ,denk aan herfst,zon, sneeuw, gladheid e.d.
De aangeboden vergoeding voor de vakbond is amper 1/2 maanden, stelletje krentenneukers :)
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 16:57 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Maar nou zei onze BC pas dat de afname van de pakjes best mee ging vallen
ja dat werd in het begin met mooie woorden aan de man gebracht,uiteindelijk zijn we hier ook weer volop mee bezig.
pi_221090351
Vond het gisteren en vandaag best onverwachts druk qua post
pi_221090538
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 16:57 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]
Ik heb geen idee wat er nu precies gaat gebeuren qua pakjes. Ik dacht eerst dat we alleen de 24-uurs brievenbuspakje zouden kwijtraken, maar dat de klant (ook particulier) kon kiezen uit een 24 uurs product (gaat met pakketchauffeur mee) en een 48 uurs product (gaat met postbezorger mee). Maar volgens het nieuwe tarievenoverzicht zijn ALLE brievenbuspakjes 24 uurs post. Dus ik dacht dat we ALLE brievenbuspakjes+ zouden kwijtraken, en alleen de pakjes zonder tracking zouden overhouden. Maar nou zei onze BC pas dat de afname van de pakjes best mee ging vallen, en dat we alleen bol.com aan de chauffeurs zouden kwijtraken. Dus ik wacht het maar af.

Nota bene staat er in de laatste Dichtbij een stukje over van Next Day Delivery naar Best Day Delivery, waarin PostNL zelf aangeeft dat in 80% van de gevallen een pakje van de ontvanger helemaal niet al de volgende dag bezorgd hoeft te worden.
Onze TL wist te vertellen dat bol.com een systeem gaat invoeren, waarbij je na aankoop van je spullen kan kiezen voor 24- of 48 uurs levering. Dan betaalt de klant dus gelijk de verhoogde verzendkosten als die kiest voor 24 uurs.
Ik bracht ook het minnen nog naar voren. Dat de Voorbereiding NIET hoeft te minnen wanneer er geen werk meer is. TL zegt dat postbodes op het sorteercentrum in de kantine blijven zitten om hun tijd vol te maken, wanneer er geen werk meer is. Die hoeven dus ook niet te minnen. Waarom krijgen wij die optie dan niet?
Ik blijf wel op depot zitten om m'n tijd vol te maken ipv minuutjes te moeten teruggeven aan PostNL.
pi_221090900
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 19:09 schreef YBouncer het volgende:
TL zegt dat postbodes op het sorteercentrum in de kantine blijven zitten om hun tijd vol te maken, wanneer er geen werk meer is. Die hoeven dus ook niet te minnen.
Ze blijven maar doorgaan met discrimineren.
pi_221097309
Denk dat het veel mensen inmiddels ook niet meer veel kan schelen wat de PostNL allemaal wil. Hier mint niemand meer en mensen maakt het ook niet meer zoveel uit. Merk dat motivatie minder aan het worden is onder de huidige bezetting. Het is alleen maar pakken en zeuren vanuit de PostNL.

Wat een verschil ook met de cao beroepsgoederenvervoer, daar was ik niet van op de hoogte. 1 of 2 van die punten overnemen zou al een verbetering zijn.
pi_221115731
quote:
quote:
Radar neemt na weken gesteggel contact op met PostNL om te vragen of ze toch nog één keer in het sorteercentrum willen zoeken. Dit doen ze, met succes. Denise krijgt een mailtje dat de koffer getraceerd is en inderdaad bij de afdeling in Den Haag lag.
Ja, zonder tussenkomst van Radar hebben ze dus gewoon niet fysiek gezocht.
pi_221118377
Sterkte de komende dagen voor iedereen hier morgen die gaat bezorgen.
pi_221119546
https://nos.nl/liveblog/2(...)g-in-vanaf-12-00-uur

Morgen weer een melding,: gr vanachter de airco zzzzz
  maandag 22 juni 2026 @ 21:21:46 #214
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_221122061
Vanaf woensdag vervallen ivm code oranje de dallopen en mogen we bezorgen tot 22.00. Wordt vast weer net zo'n chaos als de vorige keer.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_221123968
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 21:21 schreef V__L_N het volgende:
Vanaf woensdag vervallen ivm code oranje de dallopen en mogen we bezorgen tot 22.00. Wordt vast weer net zo'n chaos als de vorige keer.
ja ze hebben het licht gezien,en de angst voor nog meer boete's.
pi_221128524
quote:
Asociaal dat het allemaal opengemaakt is,ook dit moet verbeteren dat niet jan en alleman zomaar een pakketcenter kan beginnen,las al iets over politie e.d. dat is allemaal niet koosjer,het blijft idd als post bezorgen integer werk.
  dinsdag 23 juni 2026 @ 18:30:10 #219
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_221128770
quote:
De vrijheid om vroeger te beginnen? Hoe dan? De post is er niet eerder dan 10.00 uur. Ja, we mogen wel een uurtje langer doorgaan, namelijk tot 22.00 ipv 21.00 uur. En de dalwijken worden niet gelopen, met uitzondering van de rouwkaarten, en wie een dalwijk loopt moet nu een collega met een piekwijk gaan helpen. Maar dat moeten we allemaal maar onderling regelen, en met het voorbehoud dat je niet meer uren hoeft te maken dan waarop je bent ingeroosterd. Nu sta ik morgen op een dalwijk waar op papier 20 minuten voor staat. Dan moet ik toch nog naar de wijk toe, en 1 of 2 rouwkaarten bezorgen. Heb ik nog 5 tot 10 minuten over om een collega te helpen. En dan maar hopen dat die collega mij de dag erna komt helpen. Ja, dat zet echt zoden aan de dijk. En op zaterdag worden de Y-wijken ook niet gelopen. Het portalbericht van PostNL stelt dat het volgens het KNMI t/m zaterdag code oranje is. Maar het KNMI zelf stelt toch echt iets anders: Het is code oranje t/m VRIJDAG, en dus NIET t/m zaterdag, en ook nog eens alleen in het zuiden en midden van het land. Dus zaterdag hadden we hier gewoon weer gewone diensten kunnen draaien, want dan is het weer vergelijkbaar met het weer vandaag, en vandaag hadden we ook geen aangepaste diensten.

Nou ja, het is in elk geval positief dat het bedrijf maatregelen neemt en niet, zoals gebruikelijk, de verantwoordelijkheid op de bezorgers zelf afschuift.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_221128820
Er zijn bezorgers met dagelijks 2 piekwijken,die gaan het zwaar krijgen,als ze niet ondersteund worden,vind dat er even wat soepeler mee om moet gegaan worden,als je ze allebei alleen uit moet uitlopen ben je stuk aan het eind van de dag.

[ Bericht 0% gewijzigd door ophaling10 op 23-06-2026 20:39:54 ]
pi_221130146
De eigen bezorgers van thuisbezorgd.nl bezorgen morgenmiddag na 12 uur niet meer (behalve in Friesland en Groningen).
pi_221131089
Ze hadden ook kunnen zeggen dat ze de post leveren en dat je zelf mag beslissen tot hoe laat je loopt.
En dat de post die je laat staan, wanneer het te heet wordt, dan de volgende dag om 7:00 uur weggebracht kan worden.
Als je dit voor de hele week zo afspreekt dan kan iedereen wel vroeg beginnen en tussen de middag uit de zon zijn.
  dinsdag 23 juni 2026 @ 22:38:20 #223
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_221131917
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 18:30 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]
De vrijheid om vroeger te beginnen? Hoe dan? De post is er niet eerder dan 10.00 uur. Ja, we mogen wel een uurtje langer doorgaan, namelijk tot 22.00 ipv 21.00 uur. En de dalwijken worden niet gelopen, met uitzondering van de rouwkaarten, en wie een dalwijk loopt moet nu een collega met een piekwijk gaan helpen. Maar dat moeten we allemaal maar onderling regelen, en met het voorbehoud dat je niet meer uren hoeft te maken dan waarop je bent ingeroosterd. Nu sta ik morgen op een dalwijk waar op papier 20 minuten voor staat. Dan moet ik toch nog naar de wijk toe, en 1 of 2 rouwkaarten bezorgen. Heb ik nog 5 tot 10 minuten over om een collega te helpen. En dan maar hopen dat die collega mij de dag erna komt helpen. Ja, dat zet echt zoden aan de dijk. En op zaterdag worden de Y-wijken ook niet gelopen. Het portalbericht van PostNL stelt dat het volgens het KNMI t/m zaterdag code oranje is. Maar het KNMI zelf stelt toch echt iets anders: Het is code oranje t/m VRIJDAG, en dus NIET t/m zaterdag, en ook nog eens alleen in het zuiden en midden van het land. Dus zaterdag hadden we hier gewoon weer gewone diensten kunnen draaien, want dan is het weer vergelijkbaar met het weer vandaag, en vandaag hadden we ook geen aangepaste diensten.

Nou ja, het is in elk geval positief dat het bedrijf maatregelen neemt en niet, zoals gebruikelijk, de verantwoordelijkheid op de bezorgers zelf afschuift.
Die codes gaan altijd maar maximaal 3 dagen vooruit. Dus verder dan vrijdag gaat de knmi nog niet. Maar het weerbericht zegt wel dat het zaterdag ook nog warm wordt. Verder weet ik gewoon zeker dat het een rommel wordt en zie je op facebook al een ton aan moraalriddertjes die beginnen over collega's die niet helpen. Terwijl idd iedereen kan bedenken dat je in 20 minuten niet zo veel kan doen.

Ik had voor vandaag al "toestemming" (welkom op de basisschool) om langer te bezorgen. De collega die dus op de socials stond te roepen dat het alleen woensdag t/m zaterdag mocht kan ik wel schieten. De empathie is gigantisch
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_221133776
"PostNL blijft smijten met geld: loon postbezorgers stijgt in vijf jaar met 50 procent"

https://archive.ph/mZwzI
pi_221133837
quote:
1s.gif Op woensdag 24 juni 2026 07:32 schreef the_X het volgende:
"PostNL blijft smijten met geld: loon postbezorgers stijgt in vijf jaar met 50 procent"

https://archive.ph/mZwzI
percentage's en opscheppen over teveel is een standaarditem voor ze geworden.
We mogen blij zijn dat er 20% bij gekomen is in 5jr tijd,en dat heeft iedereen gekregen ook niet werkenden.
Gemiddeld krijgen we nog 13/40e te weinig mede doordat je maar een maximale werkduur van rond de 27uur per week mag hebben.Iedere keer vezinnen ze weer wat nieuws om zielig uit de kast te komen.
pi_221133842
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 21:28 schreef YBouncer het volgende:
Ze hadden ook kunnen zeggen dat ze de post leveren en dat je zelf mag beslissen tot hoe laat je loopt.
En dat de post die je laat staan, wanneer het te heet wordt, dan de volgende dag om 7:00 uur weggebracht kan worden.
Als je dit voor de hele week zo afspreekt dan kan iedereen wel vroeg beginnen en tussen de middag uit de zon zijn.
als ze deze week die zware spullen eruit hadden gelaten,had iedereen op tijd klaar geweest.Nu loop je per piek wijk >4uur rond(hier tenminste wel)gisteren zelfs bijna 5uur onafgebroken.
pi_221134699
Ik vind dat Telegraafartikel maar een naar, venijnig ondertoontje hebben. Alsof die postbezorgers zwaar overbetaalde krachten zijn die er per persoon elk jaar een fortuin bij krijgen. Alsof zij er persoonlijk iets aan kunnen doen dat het bedrijf al jaren steeds slechter presteert.
  woensdag 24 juni 2026 @ 12:48:42 #228
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_221135569
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2026 10:31 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Ik vind dat Telegraafartikel maar een naar, venijnig ondertoontje hebben. Alsof die postbezorgers zwaar overbetaalde krachten zijn die er per persoon elk jaar een fortuin bij krijgen. Alsof zij er persoonlijk iets aan kunnen doen dat het bedrijf al jaren steeds slechter presteert.
Ten eerste klopt die 50% niet. Ik heb zitten rekenen, ik kwam uit op 39%. Verder vergeet de Telegraaf even dat die loonsverhoging nodig was omdat het officiële uurloon lager was komen te liggen dan het minimumloon. En dat minimumloon is ook nog eens fors gestegen de afgelopen jaren, wat mede komt door de zeer hoge inflatie. Dus PostNL heeft onze lonen niet verhoogd omdat ze onze inzet zo enorm waarderen en ze ons zo onmisbaar vinden (wat PostNL) beweert. En ook niet omdat wij een stelletje graaiers zijn, wat de Telegraaf suggereert. Maar simpelweg omdat ze dit wettelijk VERPLICHT zijn.

Overigens vindt de Telegraaf het wel problematisch dat ook werknemers van een verlieslatend bedrijf gewoon tenminste recht op het minimumloon hebben, maar die dik 20 miljoen dividend die er vorig jaar naar de aandeelhouders is gegaan, daar hoor je ze dan weer niet over.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_221136584
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2026 10:31 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Ik vind dat Telegraafartikel maar een naar, venijnig ondertoontje hebben. Alsof die postbezorgers zwaar overbetaalde krachten zijn die er per persoon elk jaar een fortuin bij krijgen. Alsof zij er persoonlijk iets aan kunnen doen dat het bedrijf al jaren steeds slechter presteert.
Ik hoop eigenlijk dat iemand op straat of uit mijn eigen omgeving dat artikel ook heeft gelezen en het ter sprake brengt. Dan kan ik eens even haarfijn uitleggen hoe nu werkelijk zit.

Er wordt nu gesuggereerd dat wij postbezorgers grootverdieners zijn terwijl iedereen minimumloon of (ruim) minder dan een euro daarboven verdient. Bovendien wordt er niet vermeld dat met het stijgen van de uurlonen, de beschikbare uren drastisch zijn gedaald in dezelfde periode.
Een voordeel: mijn mening over de Telegraaf is niet veranderd door dit artikel
pi_221137717
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2026 14:34 schreef Rafierafie het volgende:
Een voordeel: mijn mening over de Telegraaf is niet veranderd door dit artikel
ja een hoop sensatie wordt er altijd gebracht, als de lonen echt 50% omhoog zijn staan ze in rijen van 10 te wachten om te mogen werken bij de post, of toch niet :)
Verder 50% van niets is nog steeds niets :)
pi_221142633
Blijkbaar werken er leuke mensen op het hoofdkantoor want ook een protest in een Gelders dorpje (800 handtekeningen) om iemand zijn jarenlange wijk te laten houden (pakketbezorger) is afgewezen. Doordat ze straks de spoedpost moeten bezorgen krijgt iedereen een nieuwe wijk. Ach ja, je zou eens een keer tevreden klanten en bezorgers hebben :) en na de zomer weer volop klachten omdat mensen de wijken niet kennen, nieuwe bezorger niet aanbelt etc.
pi_221142802
https://www.pzc.nl/middel(...)akkelijker~af225cb7/

tot er wat gebeurt,zeker in het zuiden is het onverantwoordelijk.
pi_221142868
Heb gisteren van 11.15 tot 14.00 bezorgd, daarna oververhit naar huis. De halve piek die ik over had vanmorgen gedaan en dat voelt toch echt beter. 11.00 de post krijgen is nu niet werkbaar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')