Ik vind het verre van bijzonder. Als het minimumloon blijft stijgen zoals dat nu gebeurt, wordt het verschil tussen wml en het loon van iemand die er minstens 9 jaar werkt weer steeds kleiner. Wat dat betreft zou het beter zijn als je begint bij minimumloon en alles daarboven een percentage boven minimum zou zijn. Minstens 9 jaar werken om 60 cent meer dan een nieuwe collega te verdienen is natuurlijk belachelijk. En dat hogere uurloon is dan ook het enige voordeel dat je hebt t.o.v je nieuwe collega.quote:Op vrijdag 19 juni 2026 07:37 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
op de website van de Post staat het onderhandelingsresultaat, vind het nog niet erg bijzonder,zeker als je er 5> jr al de pleuris werkt. Had zo graag iets met die 5 weken ipv 4 weken gezien, zien ze dat niet(bonden) of mag het niet aan het licht komen.
Ik heb geen idee wat er nu precies gaat gebeuren qua pakjes. Ik dacht eerst dat we alleen de 24-uurs brievenbuspakje zouden kwijtraken, maar dat de klant (ook particulier) kon kiezen uit een 24 uurs product (gaat met pakketchauffeur mee) en een 48 uurs product (gaat met postbezorger mee). Maar volgens het nieuwe tarievenoverzicht zijn ALLE brievenbuspakjes 24 uurs post. Dus ik dacht dat we ALLE brievenbuspakjes+ zouden kwijtraken, en alleen de pakjes zonder tracking zouden overhouden. Maar nou zei onze BC pas dat de afname van de pakjes best mee ging vallen, en dat we alleen bol.com aan de chauffeurs zouden kwijtraken. Dus ik wacht het maar af.quote:Op donderdag 18 juni 2026 22:40 schreef YBouncer het volgende:
We hadden vandaag werkoverleg.
Daar werd verteld dat de "vele" pakketten die van bezorger overgeheveld gingen worden naar chauffeurs bestonden uit de "dure" 24-uurs pakketten. Postbezorgers gaan "enkel" nog 48-uurs pakketten wegbrengen.
......
Maar elke gek begrijpt toch dat de zuinige Nederlander nu juist gaat kiezen voor de "goedkopere" pakketten van 48-uurs? Oftewel, dat we als bezorgers 2x zoveel pakketten gaan krijgen?
Of zeg ik nu iets raars?
Het bijzonderst vind ik dat de bonden als belangrijkste wapenfeit presenteren dat het nieuwe CAO-voorstel geen verslechteringen inhoudt. Dat is toch niet zo'n prestatie? Verbeteringen doorvoeren is volgens mij veel lastiger dan verslechteringen tegenhouden. Verslechteringen kun je als bond al tegenhouden door simpelweg zo''n nieuw voorstel niet te tekenen, want zolang er geen nieuwe CAO is, blijft de oude van kracht.quote:Op vrijdag 19 juni 2026 07:37 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
op de website van de Post staat het onderhandelingsresultaat, vind het nog niet erg bijzonder,zeker als je er 5> jr al de pleuris werkt. Had zo graag iets met die 5 weken ipv 4 weken gezien, zien ze dat niet(bonden) of mag het niet aan het licht komen.
ja dat is je reinste aanfluiting om dit zo in het voorstel te benoemen,blijf het belachelijk vinden dat je binnen meer vt dan buiten hebt, buiten loop je veel meer risico ,denk aan herfst,zon, sneeuw, gladheid e.d.quote:Op vrijdag 19 juni 2026 14:37 schreef Rafierafie het volgende:
En als laatste de voortzetting van de taskforce werkplezier... Ik neem niet eens de moeite om daar iets over te zeggen
ja dat werd in het begin met mooie woorden aan de man gebracht,uiteindelijk zijn we hier ook weer volop mee bezig.quote:Op vrijdag 19 juni 2026 16:57 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Maar nou zei onze BC pas dat de afname van de pakjes best mee ging vallen
Onze TL wist te vertellen dat bol.com een systeem gaat invoeren, waarbij je na aankoop van je spullen kan kiezen voor 24- of 48 uurs levering. Dan betaalt de klant dus gelijk de verhoogde verzendkosten als die kiest voor 24 uurs.quote:Op vrijdag 19 juni 2026 16:57 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ik heb geen idee wat er nu precies gaat gebeuren qua pakjes. Ik dacht eerst dat we alleen de 24-uurs brievenbuspakje zouden kwijtraken, maar dat de klant (ook particulier) kon kiezen uit een 24 uurs product (gaat met pakketchauffeur mee) en een 48 uurs product (gaat met postbezorger mee). Maar volgens het nieuwe tarievenoverzicht zijn ALLE brievenbuspakjes 24 uurs post. Dus ik dacht dat we ALLE brievenbuspakjes+ zouden kwijtraken, en alleen de pakjes zonder tracking zouden overhouden. Maar nou zei onze BC pas dat de afname van de pakjes best mee ging vallen, en dat we alleen bol.com aan de chauffeurs zouden kwijtraken. Dus ik wacht het maar af.
Nota bene staat er in de laatste Dichtbij een stukje over van Next Day Delivery naar Best Day Delivery, waarin PostNL zelf aangeeft dat in 80% van de gevallen een pakje van de ontvanger helemaal niet al de volgende dag bezorgd hoeft te worden.
Ze blijven maar doorgaan met discrimineren.quote:Op vrijdag 19 juni 2026 19:09 schreef YBouncer het volgende:
TL zegt dat postbodes op het sorteercentrum in de kantine blijven zitten om hun tijd vol te maken, wanneer er geen werk meer is. Die hoeven dus ook niet te minnen.
quote:Op maandag 22 juni 2026 08:12 schreef ophaling10 het volgende:
https://radar.avrotros.nl(...)sorteercentrum-62767
Ja, zonder tussenkomst van Radar hebben ze dus gewoon niet fysiek gezocht.quote:Radar neemt na weken gesteggel contact op met PostNL om te vragen of ze toch nog één keer in het sorteercentrum willen zoeken. Dit doen ze, met succes. Denise krijgt een mailtje dat de koffer getraceerd is en inderdaad bij de afdeling in Den Haag lag.
ja ze hebben het licht gezien,en de angst voor nog meer boete's.quote:Op maandag 22 juni 2026 21:21 schreef V__L_N het volgende:
Vanaf woensdag vervallen ivm code oranje de dallopen en mogen we bezorgen tot 22.00. Wordt vast weer net zo'n chaos als de vorige keer.
Asociaal dat het allemaal opengemaakt is,ook dit moet verbeteren dat niet jan en alleman zomaar een pakketcenter kan beginnen,las al iets over politie e.d. dat is allemaal niet koosjer,het blijft idd als post bezorgen integer werk.quote:Op dinsdag 23 juni 2026 10:32 schreef wbwb het volgende:
https://nhgooi.nl/nieuws/(...)-honderden-zendingen
De vrijheid om vroeger te beginnen? Hoe dan? De post is er niet eerder dan 10.00 uur. Ja, we mogen wel een uurtje langer doorgaan, namelijk tot 22.00 ipv 21.00 uur. En de dalwijken worden niet gelopen, met uitzondering van de rouwkaarten, en wie een dalwijk loopt moet nu een collega met een piekwijk gaan helpen. Maar dat moeten we allemaal maar onderling regelen, en met het voorbehoud dat je niet meer uren hoeft te maken dan waarop je bent ingeroosterd. Nu sta ik morgen op een dalwijk waar op papier 20 minuten voor staat. Dan moet ik toch nog naar de wijk toe, en 1 of 2 rouwkaarten bezorgen. Heb ik nog 5 tot 10 minuten over om een collega te helpen. En dan maar hopen dat die collega mij de dag erna komt helpen. Ja, dat zet echt zoden aan de dijk. En op zaterdag worden de Y-wijken ook niet gelopen. Het portalbericht van PostNL stelt dat het volgens het KNMI t/m zaterdag code oranje is. Maar het KNMI zelf stelt toch echt iets anders: Het is code oranje t/m VRIJDAG, en dus NIET t/m zaterdag, en ook nog eens alleen in het zuiden en midden van het land. Dus zaterdag hadden we hier gewoon weer gewone diensten kunnen draaien, want dan is het weer vergelijkbaar met het weer vandaag, en vandaag hadden we ook geen aangepaste diensten.quote:Op dinsdag 23 juni 2026 17:53 schreef ophaling10 het volgende:
https://www.nu.nl/economi(...)gers-door-hitte.html
Die codes gaan altijd maar maximaal 3 dagen vooruit. Dus verder dan vrijdag gaat de knmi nog niet. Maar het weerbericht zegt wel dat het zaterdag ook nog warm wordt. Verder weet ik gewoon zeker dat het een rommel wordt en zie je op facebook al een ton aan moraalriddertjes die beginnen over collega's die niet helpen. Terwijl idd iedereen kan bedenken dat je in 20 minuten niet zo veel kan doen.quote:Op dinsdag 23 juni 2026 18:30 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
De vrijheid om vroeger te beginnen? Hoe dan? De post is er niet eerder dan 10.00 uur. Ja, we mogen wel een uurtje langer doorgaan, namelijk tot 22.00 ipv 21.00 uur. En de dalwijken worden niet gelopen, met uitzondering van de rouwkaarten, en wie een dalwijk loopt moet nu een collega met een piekwijk gaan helpen. Maar dat moeten we allemaal maar onderling regelen, en met het voorbehoud dat je niet meer uren hoeft te maken dan waarop je bent ingeroosterd. Nu sta ik morgen op een dalwijk waar op papier 20 minuten voor staat. Dan moet ik toch nog naar de wijk toe, en 1 of 2 rouwkaarten bezorgen. Heb ik nog 5 tot 10 minuten over om een collega te helpen. En dan maar hopen dat die collega mij de dag erna komt helpen. Ja, dat zet echt zoden aan de dijk. En op zaterdag worden de Y-wijken ook niet gelopen. Het portalbericht van PostNL stelt dat het volgens het KNMI t/m zaterdag code oranje is. Maar het KNMI zelf stelt toch echt iets anders: Het is code oranje t/m VRIJDAG, en dus NIET t/m zaterdag, en ook nog eens alleen in het zuiden en midden van het land. Dus zaterdag hadden we hier gewoon weer gewone diensten kunnen draaien, want dan is het weer vergelijkbaar met het weer vandaag, en vandaag hadden we ook geen aangepaste diensten.
Nou ja, het is in elk geval positief dat het bedrijf maatregelen neemt en niet, zoals gebruikelijk, de verantwoordelijkheid op de bezorgers zelf afschuift.
percentage's en opscheppen over teveel is een standaarditem voor ze geworden.quote:Op woensdag 24 juni 2026 07:32 schreef the_X het volgende:
"PostNL blijft smijten met geld: loon postbezorgers stijgt in vijf jaar met 50 procent"
https://archive.ph/mZwzI
als ze deze week die zware spullen eruit hadden gelaten,had iedereen op tijd klaar geweest.Nu loop je per piek wijk >4uur rond(hier tenminste wel)gisteren zelfs bijna 5uur onafgebroken.quote:Op dinsdag 23 juni 2026 21:28 schreef YBouncer het volgende:
Ze hadden ook kunnen zeggen dat ze de post leveren en dat je zelf mag beslissen tot hoe laat je loopt.
En dat de post die je laat staan, wanneer het te heet wordt, dan de volgende dag om 7:00 uur weggebracht kan worden.
Als je dit voor de hele week zo afspreekt dan kan iedereen wel vroeg beginnen en tussen de middag uit de zon zijn.
Ten eerste klopt die 50% niet. Ik heb zitten rekenen, ik kwam uit op 39%. Verder vergeet de Telegraaf even dat die loonsverhoging nodig was omdat het officiële uurloon lager was komen te liggen dan het minimumloon. En dat minimumloon is ook nog eens fors gestegen de afgelopen jaren, wat mede komt door de zeer hoge inflatie. Dus PostNL heeft onze lonen niet verhoogd omdat ze onze inzet zo enorm waarderen en ze ons zo onmisbaar vinden (wat PostNL) beweert. En ook niet omdat wij een stelletje graaiers zijn, wat de Telegraaf suggereert. Maar simpelweg omdat ze dit wettelijk VERPLICHT zijn.quote:Op woensdag 24 juni 2026 10:31 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Ik vind dat Telegraafartikel maar een naar, venijnig ondertoontje hebben. Alsof die postbezorgers zwaar overbetaalde krachten zijn die er per persoon elk jaar een fortuin bij krijgen. Alsof zij er persoonlijk iets aan kunnen doen dat het bedrijf al jaren steeds slechter presteert.
Ik hoop eigenlijk dat iemand op straat of uit mijn eigen omgeving dat artikel ook heeft gelezen en het ter sprake brengt. Dan kan ik eens even haarfijn uitleggen hoe nu werkelijk zit.quote:Op woensdag 24 juni 2026 10:31 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Ik vind dat Telegraafartikel maar een naar, venijnig ondertoontje hebben. Alsof die postbezorgers zwaar overbetaalde krachten zijn die er per persoon elk jaar een fortuin bij krijgen. Alsof zij er persoonlijk iets aan kunnen doen dat het bedrijf al jaren steeds slechter presteert.
ja een hoop sensatie wordt er altijd gebracht, als de lonen echt 50% omhoog zijn staan ze in rijen van 10 te wachten om te mogen werken bij de post, of toch nietquote:Op woensdag 24 juni 2026 14:34 schreef Rafierafie het volgende:
Een voordeel: mijn mening over de Telegraaf is niet veranderd door dit artikel
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |