Het heeft ook met een stukje verantwoordelijkheid te maken. Alles kan, maar hoever ga je als bedrijf? Pakketten kunnen blijkbaar wel door bij code rood. Krantenbezorging en zelfs folders gewoon ontvangen, normale post niet. Je kan ook gewoon zeggen: we bezorgen post maar niet op de normale tijden. Dan moet je heel vroeg of laat op de dag bezorgen. Een advies van de overheid als landelijk groot bedrijf met al een slechte reputatie ga je niet zomaar negeren. De bussen hier rijden ook gewoon de hele dag en ook daar is de airco echt niet top in elke bus.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 12:04 schreef SaskiaR het volgende:
Ik heb net gewoon de wijk gedaan die ik vrijdag zou doen. Was prima te doen![]()
Er lag nog best veel, maar ik denk dat het meeste gewoon vandaag bezorgd wordt. Ik had best nog iets meer kunnen doen, maar er was verder ook geen coördinatie het depot, de BC was er niet. Dus we zien dinsdag wel of er nog veel overgebleven is...
bij jullie was het toch code rood? op rtl staat een verhaal (een ouder iemand)die een hittebreroerte opliep, dat heb je zo te pakken, zeker met ons werk en ook bij een geel kan dat al.Ze laten zich weer van de beste kant zien dit seizoen,voor de oud gedienden is dit totaal geen verrassing meer.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 15:20 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Ik ben benieuwd hoeveel post er nog op de depots ligt. Op vrijdag zijn hier de Y-wijken volledig aangeleverd, als piek, en van de X-wijken alleen rouwkaarten. Vandaag is iedereen met een X-wijk uitgeroosterd van die wijk en op een Y-wijk gezet. Terwijl de rouwkaarten van de X-wijken ook gewoon weggebracht moesten worden door ons. Dat moesten we maar onderling oplossen. Een beetje vreemd, want op woensdag liepen we van de X-wijken ook alleen de rouwkaarten weg, maar wie op een X-wijk stond die dag kreeg wel de volledige tijd uitbetaald onder het motto "ingeroosterde tijd is betaalde tijd."
Vermoedelijk kostte dat motto toch teveel geld, dus is het motto blijkbaar veranderd in "ingeroosterde tijd is betaalde tijd, tenzij we natuurlijk de avond van tevoren stiekem zonder overleg wijken van je rooster halen."
Toen ik vanmorgen op het depot kwam lagen er nog best veel rouwkaarten, maar niks voor het postcodegebied waar ik liep. Misschien dat iemand dat nog vanavond wegloopt, of anders maandag. Want volgens mij hebben ze niet voor elke Y-wijk een bezorger gevonden.
Ik verwacht dinsdag een relatief drukke dag in de X-wijken, want die lopen dan dus met post van 3 dagen. Weliswaar zijn 2 daarvan dal, maar zeker in je pakjestas ga je dat wel merken. Dus alle tijd die dinsdag al bij voorbaat van mijn wijk is gehaald onder het motto "zomerdal" gaan we weer lekker terugplussen. Met rente.
kijk maar uit en denk aan je gezondheid,als nieuweling wordt je vaak voor het karretje gespannen,ze moeten niets hebben van figuren met een eigen mening.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 12:04 schreef SaskiaR het volgende:
Ik heb net gewoon de wijk gedaan die ik vrijdag zou doen. Was prima te doen![]()
Er lag nog best veel, maar ik denk dat het meeste gewoon vandaag bezorgd wordt. Ik had best nog iets meer kunnen doen, maar er was verder ook geen coördinatie het depot, de BC was er niet. Dus we zien dinsdag wel of er nog veel overgebleven is...
Dat laat ik niet gebeuren hoor, ik heb mezelf aangemeldquote:Op zaterdag 27 juni 2026 17:08 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
kijk maar uit en denk aan je gezondheid,als nieuweling wordt je vaak voor het karretje gespannen,ze moeten niets hebben van figuren met een eigen mening.
Nee, hier oranjequote:Op zaterdag 27 juni 2026 17:03 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
bij jullie was het toch code rood? op rtl staat een verhaal (een ouder iemand)die een hittebreroerte opliep, dat heb je zo te pakken, zeker met ons werk en ook bij een geel kan dat al.Ze laten zich weer van de beste kant zien dit seizoen,voor de oud gedienden is dit totaal geen verrassing meer.
Nee, ze hebben landelijk het beleid nu om geen routes te behouden. Anders wil iedereen een uitzondering. Dat de kwaliteit dan weer naar beneden gaat ipv de vertrouwde bezorger boeit ze geen zak.quote:Op maandag 29 juni 2026 16:58 schreef ophaling10 het volgende:
https://www.bollenstreeko(...)stnl-geeft-niet-mee/
nee en dat is al jaren zo, merkte jaar of 10 terug al dat oude bezorgers steeds meer weggepest werden, want postbodecontract en duur... dat heeft zich doorgezet en nu is het volgens mij echt treurig gesteld...ik lees nog steeds mee omdat mn hart er nog een stukje ligt en ik veel oud collegea nog spreek, maar ben echt blij dat ik voor mezelf een beslissing heb genomen weg te gaan, ik zou hier zoveel stress van krijgenquote:Op maandag 29 juni 2026 17:26 schreef IsItMeOrYou het volgende:
[..]
Nee, ze hebben landelijk het beleid nu om geen routes te behouden. Anders wil iedereen een uitzondering. Dat de kwaliteit dan weer naar beneden gaat ipv de vertrouwde bezorger boeit ze geen zak.
Nou ja, de pakketmarkt heeft er nu nog meer concurrenten bij, onder andere GOFO en Dragonfly bezorgen nu ook in heel Nederland, bol wil met Ampere in heel Nederland gaan bezorgen (nu 80% dekking, maar beperkt volume), etc. Ook pakt DHL steeds meer marktaandeel: waar in 2016 PostNL nog 55-60% marktaandeel had en DHL 25-30% is het in 2025 inmiddels PostNL 45-50% en DHL 40-45%.quote:Op maandag 29 juni 2026 19:09 schreef IsItMeOrYou het volgende:
Zeer benieuwd wat het najaar gaat brengen. Het verloop is in diverse regio's al op een kritiek punt gekomen en de drift om te bezuinigen blijft maar doorgaan omdat ook de pakketmarkt niet echt meer groeit. PostNL is ook absoluut geen aantrekkelijke werkgever meer.
Tijdigheid voor volledigheid, hèquote:Op dinsdag 30 juni 2026 19:58 schreef YBouncer het volgende:
Stonden we vanochtend met knikkende knieën te wachten op hoeveel karren er wel niet geleverd zouden gaan worden. En uiteindelijk had ik voor de piekwijk 2 en halve tas post + 1 tas pakjes.
En voor de dal een halve tas pakjes en wat rouwpost....zo weinig post heb ik van het jaar nog niet gehad.
Humor.
In de app kan ik 2 weken vooruit kijken, en dan zie ik inderdaad mijn nieuwe rooster. Alleen zie ik wel dat er toch weer dingen zijn veranderd vergeleken met het definitieve werkpatroon waar je akkoord op moest geven. Dus waarom een akkoord nou nodig was, als PostNL vervolgens toch weer dingen gaat veranderen (zonder overleg of communicatie), is mij niet duidelijk. Wat wel duidelijk is, is dat PostNL niet weet wat "definitief" betekent. Ik kom ook flink wat uren tekort, ik ben benieuwd hoe PostNL dat gaat opvullen.quote:Op woensdag 1 juli 2026 22:41 schreef V__L_N het volgende:
Kan iedereen zijn nieuwe rooster hier al zien? Ik krijg beetje het idee dat ik de enige ben die nog niks te zien krijgt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |