abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220921234
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 15:56 schreef Kramerica-Industries het volgende:
PostNL heeft een vreemde manier van bezuinigen
het zijn daarom ook geen ondernemers,ze denken van wel, maar zijn het echt niet.
pi_220921330
https://radar.avrotros.nl(...)oon-thuis-bent-62703

we staan er weer geleurd op,snuggere medewerker die niet echt een duidelijk antwoord op de vragen geeft.
pi_220929932
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 15:56 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]
Volgens het tarievenboekje (zie onderaan blz 12) is ook voor zakelijke klanten het brievenbuspakje+ alleen als 24-uurs product te koop. Dus het lijkt er toch op dat wij ALLE brievenbuspakjes+ aan pakketservice gaan kwijtraken.

PostNL heeft een vreemde manier van bezuinigen. Die pakjes kunnen (zeker als het om 48-uurs gaat) veel beter en goedkoper met ons mee dan met chauffeurs. Maar ja, ze sluiten ook hele kleine en goedkope depots waardoor er zoveel extra fietstijd bij de wijken gedaan moet worden dat je aan extra loonkosten meer kwijt bent dan wat je aan depothuur uitspaart.
Ik heb een contract voor Brievenbuspakjes+ dit jaar (maar alleen 2 januari gebruik van gemaakt, want ze wisten het voor elkaar te krijgen om geen een tijdig te bezorgen en meerdere kwijt te raken bij Pakketten terwijl ik het rechstreeks, correct en tijdig bij een een Sorteercentrum Brieven had aangeleverd terwijl ik vervolgens vrijwel geen reactie meer kreeg van zowel mijn accountmanager als de klantenservice).

Daarin is afgesproken dat Brievenbuspakje+ Standaard zeker heel het jaar voor datzelfde tarief te gebruiken is, maar dat Brievenbuspakje+ (24-uurs) vanaf juli verbeterd wordt, wat dan inhoudt dat de tarieven daarvoor omhoog gaan (maar dus niet vooraf bekend hoeveel) en het voortaan 6 dagen per week door Pakketten bezorgd wordt met afleverscan.

Ik zou het raar vinden als ze zich opeens niet meer aan die afspraken zouden houden.

[ Bericht 2% gewijzigd door wbwb op 31-05-2026 16:26:19 ]
  zondag 31 mei 2026 @ 16:48:15 #154
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_220930111
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2026 16:14 schreef wbwb het volgende:

[..]
Ik heb een contract voor Brievenbuspakjes+ dit jaar (maar alleen 2 januari gebruik van gemaakt, want ze wisten het voor elkaar te krijgen om geen een tijdig te bezorgen en meerdere kwijt te raken bij Pakketten terwijl ik het rechstreeks, correct en tijdig bij een een Sorteercentrum Brieven had aangeleverd terwijl ik vervolgens vrijwel geen reactie meer kreeg van zowel mijn accountmanager als de klantenservice).

Daarin is afgesproken dat Brievenbuspakje+ Standaard zeker heel het jaar voor datzelfde tarief te gebruiken is, maar dat Brievenbuspakje+ (24-uurs) vanaf juli verbeterd wordt, wat dan inhoudt dat de tarieven daarvoor omhoog gaan (maar dus niet vooraf bekend hoeveel) en het voortaan 6 dagen per week door Pakketten bezorgd wordt met afleverscan.

Ik zou het raar vinden als ze zich opeens niet meer aan die afspraken zouden houden.
Ik weet het ook niet, ik constateer alleen in de tarievenwijzer dat het brievenbuspakje+ 48 kennelijk niet meer wordt aangeboden vanaf 12 juli. Daar staat tegenover dat de prijsstijging vergeleken met die van de overige 24 uurs post relatief beperkt is: +3,4% terwijl dit voor gewone 24 uurs briefpost + 182% (!!!) is.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  maandag 1 juni 2026 @ 10:51:41 #155
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_220934780
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 16:48 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]
Ik weet het ook niet, ik constateer alleen in de tarievenwijzer dat het brievenbuspakje+ 48 kennelijk niet meer wordt aangeboden vanaf 12 juli. Daar staat tegenover dat de prijsstijging vergeleken met die van de overige 24 uurs post relatief beperkt is: +3,4% terwijl dit voor gewone 24 uurs briefpost + 182% (!!!) is.
Ik heb eerder begrepen dat de 48+ optie alleen beschikbaar komt voor klanten met maatwerkafspraken. Dat is volgens mij 5000 pakketjes ofzo. Speciaal voor de loterijen enzo. Als ik hem nu lees dan is de optie 48+ niet beschikbaar voor 0-499 pakketten.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
  maandag 1 juni 2026 @ 17:44:58 #156
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_220936934
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2026 10:51 schreef V__L_N het volgende:

[..]
Ik heb eerder begrepen dat de 48+ optie alleen beschikbaar komt voor klanten met maatwerkafspraken. Dat is volgens mij 5000 pakketjes ofzo. Speciaal voor de loterijen enzo. Als ik hem nu lees dan is de optie 48+ niet beschikbaar voor 0-499 pakketten.
Maar loterijen versturen nooit brievenbuspakjes+. Die versturen alleen maar pakjes zonder track and trace.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_220939866
Hier ziet het er al beter dan bij ons uit,we zitten nu op 6maanden zonder cao, met alleen maar problemen en onrust.

https://www.fnv.nl/nieuws(...)at-voor-de-cao-fedex
pi_220940527
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 07:15 schreef ophaling10 het volgende:
Hier ziet het er al beter dan bij ons uit,we zitten nu op 6maanden zonder cao, met alleen maar problemen en onrust.

https://www.fnv.nl/nieuws(...)at-voor-de-cao-fedex
quote:
Zij leggen het unaniem met een positief advies voor aan de leden.
Positief, maar wel allerlei verslechteringen zoals:

quote:
De leeftijdscategorie 35 – 44 jaar krijgt 8 uur vakantie minder per jaar.
pi_220951965
https://www.nieuwsuitnijm(...)t-niet-geholpen.html

die manager mogen ze ook wel de straat op trappen.
  woensdag 3 juni 2026 @ 18:16:29 #160
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_220951988
Het is wel een beetje hoe het bedrijf tegenwoordig de ontvangers ziet. Gewoon irritant volk wat ze wel aankunnen. Dienstverlening zit de meeste neit echt meer in het bloed.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_220951995
https://archive.is/202605(...)bliuwe-49047590.html

voor zo'n bekend en vertrouwd iemand is het een drama,met de bizarre plannen.
pi_220954208
En wat blijft er dan achter? Allemaal ongemotiveerde mensen die zelf ook zo weer weg zijn omdat je de trouwe bezorgers van de wijken afhaalt. Totdat er na de zomer als de herfst losbreekt hele wijken geen bezorger meer hebben... Echt. Lekker bezig PostNL.
pi_220955654
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 21:58 schreef IsItMeOrYou het volgende:
En wat blijft er dan achter? Allemaal ongemotiveerde mensen die zelf ook zo weer weg zijn omdat je de trouwe bezorgers van de wijken afhaalt. Totdat er na de zomer als de herfst losbreekt hele wijken geen bezorger meer hebben... Echt. Lekker bezig PostNL.
Alles voor de subsidie he!
pi_220955837
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 21:58 schreef IsItMeOrYou het volgende:
En wat blijft er dan achter? Allemaal ongemotiveerde mensen die zelf ook zo weer weg zijn omdat je de trouwe bezorgers van de wijken afhaalt. Totdat er na de zomer als de herfst losbreekt hele wijken geen bezorger meer hebben... Echt. Lekker bezig PostNL.
Misschien kan ik dan alsnog blijven :P mijn contract loopt nog 2 maanden, maar er is zoveel verloop dat ze vast binnenkort toch weer mensen nodig hebben. Hoewel de bezorgers bij ons depot er merendeels al wel lang werken (tussen de 5 en 20 jaar zelfs).
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_220955857
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juni 2026 07:24 schreef SaskiaR het volgende:
Misschien kan ik dan alsnog blijven
zou er toch nog een nachtje of wat over slapen? veel bijzonders is het werk niet meer,er is genoeg ander beter betaald werk te vinden,met betere conditie's.
pi_220962748
https://archive.is/202606(...)stbode-49258304.html

Hier begrijp ik niets van, ze zouden toch stoppen met die scooters?
Goed dat het steeds in de krant komt,dan weten de mensen ook hoe het er bij ons aan toe gaat.

[ Bericht 0% gewijzigd door ophaling10 op 05-06-2026 17:16:41 ]
  vrijdag 5 juni 2026 @ 15:23:44 #168
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_220966072
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2026 07:28 schreef ophaling10 het volgende:
https://archive.is/202606(...)stbode-49258304.html

Hier begrijp ik niets van, ze zouden toch stoppen emt die scooters?
Goed dat het steeds in de krant komt,dan weten de mensen ook hoe het er bij ons aan toe gaat.
Is dat zo? Ik zie hier nog steeds scooterbezorgers rondrijden. Er was wel sprake van dat sommige scooterwijken een autowijk zouden worden en vice versa, maar dat is uiteindelijk niet gebeurd. En ik hoorde ook het gerucht dat ze van de tweewielscooters af willen en juist meer met driewielscooters (de Kyburz) willen gaan werken. Maar ik weet niet of dat waar is. Zo'n Kyburz is 3x zo duur als een Silence tweewielscooter. Weliswaar kun je er veel meer post op meenemen, maar wat is daar het nut van? De meeste tijd bij een scooterwijk zit 'm in het rijden van de afstanden, en de hoeveelheden post zijn volgens mij over het algemeen niet idioot groot. Dat komt ook omdat een scooterwijk vaak VEEL minder afgiftepunten heeft dan een wijk binnen de bebouwde kom, alleen liggen ze veel verder uit elkaar. Als je een Kyburz helemaal vol laadt met post voor buitengebieden, dan ben je misschien wel 6 tot 8 uur aan het bezorgen! Dat is vrij veel voor een deeltijdbaan.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_220974752
quote:
Weer iemand die Kyburz niet kan spellen…
  zaterdag 6 juni 2026 @ 23:13:54 #171
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_220975337
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2026 21:49 schreef wbwb het volgende:

[..]
Weer iemand die Kyburz niet kan spellen…
De Kibutz is denk ik de Israëlische uitvoering ;)
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_221002569
Mijn brievenbuspakje+ 24-uurstarief gaat per 12 juli van ±¤2,83 naar ±¤3,19. Een verhoging van ¤0,36 oftewel zo'n 12,7%.
pi_221003166
https://www.emerce.nl/wir(...)essfactors-fundament

als ze alles maar goed afdichten, ligt dat straks ook op straat.
pi_221004089
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2026 18:15 schreef ophaling10 het volgende:
https://www.emerce.nl/wir(...)essfactors-fundament

als ze alles maar goed afdichten, ligt dat straks ook op straat.
Is dat stuk geschreven door AI?
Nadruk van het verhaal ligt op gebruiksvriendelijker en minder handwerk.
Dat wordt vervolgens in 4 alineas achter elkaar herhaald, maar steeds met andere woorden.
pi_221005866
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2026 20:27 schreef YBouncer het volgende:

[..]
Is dat stuk geschreven door AI?
Nadruk van het verhaal ligt op gebruiksvriendelijker en minder handwerk.
Dat wordt vervolgens in 4 alineas achter elkaar herhaald, maar steeds met andere woorden.
ja het is niet helemaal koosje :) de website is wel officieel,alweer een voorbeeld dat AI niet echt top is.
pi_221005874
[
ja het is niet helemaal koosje :) de website is wel officieel,alweer een voorbeeld dat AI niet echt top is.
pi_221018789
Hele dorp krijgt ineens nog post van 2 jaar geleden :') ook geboortekaartje , kind is nu 2. En vreemd dat PostNL er zelf niet van op de hoogte was.. of eigenlijk juist totaal niet verrassend..

https://www.ad.nl/wijchen(...)van-postnl~aedb87d3/

https://archive.ph/cpYmp
pi_221020500
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 juni 2026 14:06 schreef IsItMeOrYou het volgende:
Hele dorp krijgt ineens nog post van 2 jaar geleden :') ook geboortekaartje , kind is nu 2. En vreemd dat PostNL er zelf niet van op de hoogte was.. of eigenlijk juist totaal niet verrassend..

https://www.ad.nl/wijchen(...)van-postnl~aedb87d3/

https://archive.ph/cpYmp
we staan er weer gekleurd op, wat komt er nog meer?
pi_221020620
Ik snap niet waarom er zo veel nieuws is over niet-tijdige bezorging en dergelijke van PostNL, maar niks over bijvoorbeeld MSG terwijl het bij hen toch echt een heel stuk slechter is gesteld dan bij PostNL. Bijvoorbeeld MSG Haarlem bezorgt meer dan de helft niet binnen 2 werkdagen en bijna een kwart niet binnen 7 werkdagen. En dat terwijl MSG voornamelijk (semi-)overheidspost bezorgt en mensen post van gemeenten, ziekenhuizen en dergelijke vaak toch wel belangrijk vinden.
pi_221021125
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2026 18:14 schreef wbwb het volgende:
Ik snap niet waarom er zo veel nieuws is over niet-tijdige bezorging en dergelijke van PostNL, maar niks over bijvoorbeeld MSG terwijl het bij hen toch echt een heel stuk slechter is gesteld dan bij PostNL. Bijvoorbeeld MSG Haarlem bezorgt meer dan de helft niet binnen 2 werkdagen en bijna een kwart niet binnen 7 werkdagen. En dat terwijl MSG voornamelijk (semi-)overheidspost bezorgt en mensen post van gemeenten, ziekenhuizen en dergelijke vaak toch wel belangrijk vinden.
Haha, 7 werkdagen? Ik kreeg de rekening van de verzekering ruim na de laatste betaaldag van die kneuzen.
pi_221021472
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2026 19:42 schreef zevenmijlslaars het volgende:

[..]
Haha, 7 werkdagen? Ik kreeg de rekening van de verzekering ruim na de laatste betaaldag van die kneuzen.
2 werkdagen en 7 werkdagen zijn de termijnen die ik meet. Bijna een kwart duurde dus langer dan 7 werkdagen bij MSG Haarlem, maar er zijn dus inderdaad zeker gevallen die meerdere weken duren, wat echt onacceptabel is.

Bij PostNL meet ik dat ongeveer een halve procent na 7 werkdagen nog niet bezorgd is. Dat valt dus nog wel mee. Ik vind dat zelf eigenlijk ook niet goed genoeg, maar dat is in ieder geval 50 keer beter dan MSG Haarlem. Nou is MSG Haarlem wel het allerslechtste van de MSG-vestigingen, maar de rest van MSG is ook niet veel soeps.
pi_221026098
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2026 20:12 schreef wbwb het volgende:

[..]
2 werkdagen en 7 werkdagen zijn de termijnen die ik meet. Bijna een kwart duurde dus langer dan 7 werkdagen bij MSG Haarlem, maar er zijn dus inderdaad zeker gevallen die meerdere weken duren, wat echt onacceptabel is.

Bij PostNL meet ik dat ongeveer een halve procent na 7 werkdagen nog niet bezorgd is. Dat valt dus nog wel mee. Ik vind dat zelf eigenlijk ook niet goed genoeg, maar dat is in ieder geval 50 keer beter dan MSG Haarlem. Nou is MSG Haarlem wel het allerslechtste van de MSG-vestigingen, maar de rest van MSG is ook niet veel soeps.
misschien omdat die niet 53 miljoen subsidie gevraagd hebben (maakt het niet beter, maar geen landelijk bedrijf die aan EPD moet voldoen
pi_221026240
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 juni 2026 14:06 schreef IsItMeOrYou het volgende:
Hele dorp krijgt ineens nog post van 2 jaar geleden :') ook geboortekaartje , kind is nu 2. En vreemd dat PostNL er zelf niet van op de hoogte was.. of eigenlijk juist totaal niet verrassend..

https://www.ad.nl/wijchen(...)van-postnl~aedb87d3/

https://archive.ph/cpYmp
vroeger zat er dan een kaartje bij met en stukje uitleg en excuses, maar is vast ook te duur en mensenlijk
pi_221027226
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2026 09:54 schreef liedetector het volgende:

[..]
misschien omdat die niet 53 miljoen subsidie gevraagd hebben (maakt het niet beter, maar geen landelijk bedrijf die aan EPD moet voldoen
op de fb van fnv bezorgers staat een stukje over de cao, er zit weinig rek in en weinig voortgang,er wordt geleuterd over de slechte resultaten en die 35miljoen.
pi_221028309
Alles om niet iets meer te hoeven te betalen aan de uitvoerende laag die door weer en wind gaat.
  zaterdag 13 juni 2026 @ 15:19:17 #186
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_221028708
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2026 12:29 schreef ophaling10 het volgende:

[..]
op de fb van fnv bezorgers staat een stukje over de cao, er zit weinig rek in en weinig voortgang,er wordt geleuterd over de slechte resultaten en die 35miljoen.
Ze bieden een loonsverhoging die minder is dan de inflatie, dus van de laagst betaalden wordt een loonoffer gevraagd. Zou meneer Berendsen ook vrijwillig loon inleveren?
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_221035987
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2026 15:19 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]
Ze bieden een loonsverhoging die minder is dan de inflatie, dus van de laagst betaalden wordt een loonoffer gevraagd. Zou meneer Berendsen ook vrijwillig loon inleveren?
ze hebben de postbezorgers al meer dan 20. jaar te weinig gegeven,dat ze het weten.
pi_221051686
https://www.fnv.nl/nieuws(...)ngsresultaat-bereikt

het heeft " even" geduurd. Zal een " fraai" iets zijn.
pi_221051785
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2026 16:28 schreef ophaling10 het volgende:
https://www.fnv.nl/nieuws(...)ngsresultaat-bereikt

het heeft " even" geduurd. Zal een " fraai" iets zijn.
quote:
De FNV en PostNL hebben een onderhandelingsresultaat bereikt voor de cao Postbezorgers.
Waar waren de andere twee bonden in dat overleg? Misschien nemen die niet eens meer de moeite om nog overleg te voeren, want ze zetten toch altijd wel een krabbel.
pi_221062025
Er is weer een nieuwe editie uitgekomen:

https://www.rodemorgen.nl(...)ni%202026%20mail.pdf
pi_221072635
Weer een knap stukje in de OR nieuwsbrief aangaande Voorbereiden. Het gaat erover wanneer het werk op is maar je roostertijd nog niet. Volgens OR heb je recht op werk en loon voor de gehele ingeroosterde dienst. Dat is een basisregel. Het maakt niet uit of het werk eerder klaar is. Het risico ligt bij de werkgever, niet bij de werknemer.

....maar volgens diezelfde OR moet de Postbezorger wel minnen... Rrrrright.
pi_221081244
quote:
Lang leve de automatisering, zolang als het werkt. Heb het zelf ook al gehad dat een automaat niet werkte.

quote:
Zal er niet beter op worden de komende tijd met alle veranderingen.
pi_221082074
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2026 18:30 schreef Semargofni het volgende:

[..]
Lang leve de automatisering, zolang als het werkt. Heb het zelf ook al gehad dat een automaat niet werkte.
[..]
Zal er niet beter op worden de komende tijd met alle veranderingen.
nee, hier gaan er 6 moven en iedere dag worden er 13/14 wijken uitbesteed :) zoveel animo is er voor het werk.
pi_221083760
We hadden vandaag werkoverleg.
Daar werd verteld dat de "vele" pakketten die van bezorger overgeheveld gingen worden naar chauffeurs bestonden uit de "dure" 24-uurs pakketten. Postbezorgers gaan "enkel" nog 48-uurs pakketten wegbrengen.
......
Maar elke gek begrijpt toch dat de zuinige Nederlander nu juist gaat kiezen voor de "goedkopere" pakketten van 48-uurs? Oftewel, dat we als bezorgers 2x zoveel pakketten gaan krijgen?
Of zeg ik nu iets raars?
pi_221085184
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2026 16:46 schreef Rafierafie het volgende:

[..]
[..]
Waar waren de andere twee bonden in dat overleg? Misschien nemen die niet eens meer de moeite om nog overleg te voeren, want ze zetten toch altijd wel een krabbel.
op de website van de Post staat het onderhandelingsresultaat, vind het nog niet erg bijzonder,zeker als je er 5> jr al de pleuris werkt. Had zo graag iets met die 5 weken ipv 4 weken gezien, zien ze dat niet(bonden) of mag het niet aan het licht komen.
pi_221087269
Ik blijf erbij dat de cao's voor specifieke bedrijven, dus de cao voor PostNL (en die voor postbezorgers), cao voor DHL, cao voor FedEx, etc allemaal afgeschaft moeten worden en voor elk bedrijf in deze branche de cao Beroepsgoederenvervoer moet gaan gelden. Zo is het hartstikke oneerlijk dat grote bedrijven in deze branche een eigen cao weten te krijgen met slechtere arbeidsvoorwaarden, maar andere bedrijven wel aan die cao moeten houden.

Ik bedoel, stel dat postbezorgers bij cao Beroepsgoederenvervoer onder schaal B vallen, dan zouden ze beginnen met ¤14,98/uur en na 5 jaar op ¤18,22/uur zitten. Bovendien hebben ze veel meer vakantie: 24 tot 29 dagen afhankelijk van leeftijd en hoelang je er al werkt. Daarbovenop komen ook nog 3,5 ATV-dagen. Bovendien zijn de uren per week gegarandeerd, dus als je een 20-urencontract hebt en je hebt een week maar 15 uren gewerkt, dan moeten ze alsnog 20 uur uitbetalen. Voor overwerk, dus boven die 20 uren dan, geldt een toeslag van 30%. Voor zaterdag geldt een toeslag van 50%. Et cetera, et cetera.

[ Bericht 41% gewijzigd door wbwb op 19-06-2026 13:05:11 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')