het zijn daarom ook geen ondernemers,ze denken van wel, maar zijn het echt niet.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 15:56 schreef Kramerica-Industries het volgende:
PostNL heeft een vreemde manier van bezuinigen
Ik heb een contract voor Brievenbuspakjes+ dit jaar (maar alleen 2 januari gebruik van gemaakt, want ze wisten het voor elkaar te krijgen om geen een tijdig te bezorgen en meerdere kwijt te raken bij Pakketten terwijl ik het rechstreeks, correct en tijdig bij een een Sorteercentrum Brieven had aangeleverd terwijl ik vervolgens vrijwel geen reactie meer kreeg van zowel mijn accountmanager als de klantenservice).quote:Op zaterdag 30 mei 2026 15:56 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Volgens het tarievenboekje (zie onderaan blz 12) is ook voor zakelijke klanten het brievenbuspakje+ alleen als 24-uurs product te koop. Dus het lijkt er toch op dat wij ALLE brievenbuspakjes+ aan pakketservice gaan kwijtraken.
PostNL heeft een vreemde manier van bezuinigen. Die pakjes kunnen (zeker als het om 48-uurs gaat) veel beter en goedkoper met ons mee dan met chauffeurs. Maar ja, ze sluiten ook hele kleine en goedkope depots waardoor er zoveel extra fietstijd bij de wijken gedaan moet worden dat je aan extra loonkosten meer kwijt bent dan wat je aan depothuur uitspaart.
Ik weet het ook niet, ik constateer alleen in de tarievenwijzer dat het brievenbuspakje+ 48 kennelijk niet meer wordt aangeboden vanaf 12 juli. Daar staat tegenover dat de prijsstijging vergeleken met die van de overige 24 uurs post relatief beperkt is: +3,4% terwijl dit voor gewone 24 uurs briefpost + 182% (!!!) is.quote:Op zondag 31 mei 2026 16:14 schreef wbwb het volgende:
[..]
Ik heb een contract voor Brievenbuspakjes+ dit jaar (maar alleen 2 januari gebruik van gemaakt, want ze wisten het voor elkaar te krijgen om geen een tijdig te bezorgen en meerdere kwijt te raken bij Pakketten terwijl ik het rechstreeks, correct en tijdig bij een een Sorteercentrum Brieven had aangeleverd terwijl ik vervolgens vrijwel geen reactie meer kreeg van zowel mijn accountmanager als de klantenservice).
Daarin is afgesproken dat Brievenbuspakje+ Standaard zeker heel het jaar voor datzelfde tarief te gebruiken is, maar dat Brievenbuspakje+ (24-uurs) vanaf juli verbeterd wordt, wat dan inhoudt dat de tarieven daarvoor omhoog gaan (maar dus niet vooraf bekend hoeveel) en het voortaan 6 dagen per week door Pakketten bezorgd wordt met afleverscan.
Ik zou het raar vinden als ze zich opeens niet meer aan die afspraken zouden houden.
Ik heb eerder begrepen dat de 48+ optie alleen beschikbaar komt voor klanten met maatwerkafspraken. Dat is volgens mij 5000 pakketjes ofzo. Speciaal voor de loterijen enzo. Als ik hem nu lees dan is de optie 48+ niet beschikbaar voor 0-499 pakketten.quote:Op zondag 31 mei 2026 16:48 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ik weet het ook niet, ik constateer alleen in de tarievenwijzer dat het brievenbuspakje+ 48 kennelijk niet meer wordt aangeboden vanaf 12 juli. Daar staat tegenover dat de prijsstijging vergeleken met die van de overige 24 uurs post relatief beperkt is: +3,4% terwijl dit voor gewone 24 uurs briefpost + 182% (!!!) is.
Maar loterijen versturen nooit brievenbuspakjes+. Die versturen alleen maar pakjes zonder track and trace.quote:Op maandag 1 juni 2026 10:51 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Ik heb eerder begrepen dat de 48+ optie alleen beschikbaar komt voor klanten met maatwerkafspraken. Dat is volgens mij 5000 pakketjes ofzo. Speciaal voor de loterijen enzo. Als ik hem nu lees dan is de optie 48+ niet beschikbaar voor 0-499 pakketten.
quote:Op dinsdag 2 juni 2026 07:15 schreef ophaling10 het volgende:
Hier ziet het er al beter dan bij ons uit,we zitten nu op 6maanden zonder cao, met alleen maar problemen en onrust.
https://www.fnv.nl/nieuws(...)at-voor-de-cao-fedex
Positief, maar wel allerlei verslechteringen zoals:quote:Zij leggen het unaniem met een positief advies voor aan de leden.
quote:De leeftijdscategorie 35 – 44 jaar krijgt 8 uur vakantie minder per jaar.
Alles voor de subsidie he!quote:Op woensdag 3 juni 2026 21:58 schreef IsItMeOrYou het volgende:
En wat blijft er dan achter? Allemaal ongemotiveerde mensen die zelf ook zo weer weg zijn omdat je de trouwe bezorgers van de wijken afhaalt. Totdat er na de zomer als de herfst losbreekt hele wijken geen bezorger meer hebben... Echt. Lekker bezig PostNL.
Misschien kan ik dan alsnog blijvenquote:Op woensdag 3 juni 2026 21:58 schreef IsItMeOrYou het volgende:
En wat blijft er dan achter? Allemaal ongemotiveerde mensen die zelf ook zo weer weg zijn omdat je de trouwe bezorgers van de wijken afhaalt. Totdat er na de zomer als de herfst losbreekt hele wijken geen bezorger meer hebben... Echt. Lekker bezig PostNL.
zou er toch nog een nachtje of wat over slapen? veel bijzonders is het werk niet meer,er is genoeg ander beter betaald werk te vinden,met betere conditie's.quote:
Is dat zo? Ik zie hier nog steeds scooterbezorgers rondrijden. Er was wel sprake van dat sommige scooterwijken een autowijk zouden worden en vice versa, maar dat is uiteindelijk niet gebeurd. En ik hoorde ook het gerucht dat ze van de tweewielscooters af willen en juist meer met driewielscooters (de Kyburz) willen gaan werken. Maar ik weet niet of dat waar is. Zo'n Kyburz is 3x zo duur als een Silence tweewielscooter. Weliswaar kun je er veel meer post op meenemen, maar wat is daar het nut van? De meeste tijd bij een scooterwijk zit 'm in het rijden van de afstanden, en de hoeveelheden post zijn volgens mij over het algemeen niet idioot groot. Dat komt ook omdat een scooterwijk vaak VEEL minder afgiftepunten heeft dan een wijk binnen de bebouwde kom, alleen liggen ze veel verder uit elkaar. Als je een Kyburz helemaal vol laadt met post voor buitengebieden, dan ben je misschien wel 6 tot 8 uur aan het bezorgen! Dat is vrij veel voor een deeltijdbaan.quote:Op vrijdag 5 juni 2026 07:28 schreef ophaling10 het volgende:
https://archive.is/202606(...)stbode-49258304.html
Hier begrijp ik niets van, ze zouden toch stoppen emt die scooters?
Goed dat het steeds in de krant komt,dan weten de mensen ook hoe het er bij ons aan toe gaat.
Weer iemand die Kyburz niet kan spellen…quote:Op zaterdag 6 juni 2026 20:05 schreef ophaling10 het volgende:
https://www.gelderlander.(...)t-buitenland-1848455
De Kibutz is denk ik de Israëlische uitvoeringquote:Op zaterdag 6 juni 2026 21:49 schreef wbwb het volgende:
[..]
Weer iemand die Kyburz niet kan spellen…
Is dat stuk geschreven door AI?quote:Op woensdag 10 juni 2026 18:15 schreef ophaling10 het volgende:
https://www.emerce.nl/wir(...)essfactors-fundament
als ze alles maar goed afdichten, ligt dat straks ook op straat.
ja het is niet helemaal koosjequote:Op woensdag 10 juni 2026 20:27 schreef YBouncer het volgende:
[..]
Is dat stuk geschreven door AI?
Nadruk van het verhaal ligt op gebruiksvriendelijker en minder handwerk.
Dat wordt vervolgens in 4 alineas achter elkaar herhaald, maar steeds met andere woorden.
we staan er weer gekleurd op, wat komt er nog meer?quote:Op vrijdag 12 juni 2026 14:06 schreef IsItMeOrYou het volgende:
Hele dorp krijgt ineens nog post van 2 jaar geledenook geboortekaartje , kind is nu 2. En vreemd dat PostNL er zelf niet van op de hoogte was.. of eigenlijk juist totaal niet verrassend..
https://www.ad.nl/wijchen(...)van-postnl~aedb87d3/
https://archive.ph/cpYmp
Haha, 7 werkdagen? Ik kreeg de rekening van de verzekering ruim na de laatste betaaldag van die kneuzen.quote:Op vrijdag 12 juni 2026 18:14 schreef wbwb het volgende:
Ik snap niet waarom er zo veel nieuws is over niet-tijdige bezorging en dergelijke van PostNL, maar niks over bijvoorbeeld MSG terwijl het bij hen toch echt een heel stuk slechter is gesteld dan bij PostNL. Bijvoorbeeld MSG Haarlem bezorgt meer dan de helft niet binnen 2 werkdagen en bijna een kwart niet binnen 7 werkdagen. En dat terwijl MSG voornamelijk (semi-)overheidspost bezorgt en mensen post van gemeenten, ziekenhuizen en dergelijke vaak toch wel belangrijk vinden.
2 werkdagen en 7 werkdagen zijn de termijnen die ik meet. Bijna een kwart duurde dus langer dan 7 werkdagen bij MSG Haarlem, maar er zijn dus inderdaad zeker gevallen die meerdere weken duren, wat echt onacceptabel is.quote:Op vrijdag 12 juni 2026 19:42 schreef zevenmijlslaars het volgende:
[..]
Haha, 7 werkdagen? Ik kreeg de rekening van de verzekering ruim na de laatste betaaldag van die kneuzen.
misschien omdat die niet 53 miljoen subsidie gevraagd hebben (maakt het niet beter, maar geen landelijk bedrijf die aan EPD moet voldoenquote:Op vrijdag 12 juni 2026 20:12 schreef wbwb het volgende:
[..]
2 werkdagen en 7 werkdagen zijn de termijnen die ik meet. Bijna een kwart duurde dus langer dan 7 werkdagen bij MSG Haarlem, maar er zijn dus inderdaad zeker gevallen die meerdere weken duren, wat echt onacceptabel is.
Bij PostNL meet ik dat ongeveer een halve procent na 7 werkdagen nog niet bezorgd is. Dat valt dus nog wel mee. Ik vind dat zelf eigenlijk ook niet goed genoeg, maar dat is in ieder geval 50 keer beter dan MSG Haarlem. Nou is MSG Haarlem wel het allerslechtste van de MSG-vestigingen, maar de rest van MSG is ook niet veel soeps.
vroeger zat er dan een kaartje bij met en stukje uitleg en excuses, maar is vast ook te duur en mensenlijkquote:Op vrijdag 12 juni 2026 14:06 schreef IsItMeOrYou het volgende:
Hele dorp krijgt ineens nog post van 2 jaar geledenook geboortekaartje , kind is nu 2. En vreemd dat PostNL er zelf niet van op de hoogte was.. of eigenlijk juist totaal niet verrassend..
https://www.ad.nl/wijchen(...)van-postnl~aedb87d3/
https://archive.ph/cpYmp
op de fb van fnv bezorgers staat een stukje over de cao, er zit weinig rek in en weinig voortgang,er wordt geleuterd over de slechte resultaten en die 35miljoen.quote:Op zaterdag 13 juni 2026 09:54 schreef liedetector het volgende:
[..]
misschien omdat die niet 53 miljoen subsidie gevraagd hebben (maakt het niet beter, maar geen landelijk bedrijf die aan EPD moet voldoen
Ze bieden een loonsverhoging die minder is dan de inflatie, dus van de laagst betaalden wordt een loonoffer gevraagd. Zou meneer Berendsen ook vrijwillig loon inleveren?quote:Op zaterdag 13 juni 2026 12:29 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
op de fb van fnv bezorgers staat een stukje over de cao, er zit weinig rek in en weinig voortgang,er wordt geleuterd over de slechte resultaten en die 35miljoen.
ze hebben de postbezorgers al meer dan 20. jaar te weinig gegeven,dat ze het weten.quote:Op zaterdag 13 juni 2026 15:19 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ze bieden een loonsverhoging die minder is dan de inflatie, dus van de laagst betaalden wordt een loonoffer gevraagd. Zou meneer Berendsen ook vrijwillig loon inleveren?
quote:Op maandag 15 juni 2026 16:28 schreef ophaling10 het volgende:
https://www.fnv.nl/nieuws(...)ngsresultaat-bereikt
het heeft " even" geduurd. Zal een " fraai" iets zijn.
Waar waren de andere twee bonden in dat overleg? Misschien nemen die niet eens meer de moeite om nog overleg te voeren, want ze zetten toch altijd wel een krabbel.quote:De FNV en PostNL hebben een onderhandelingsresultaat bereikt voor de cao Postbezorgers.
Lang leve de automatisering, zolang als het werkt. Heb het zelf ook al gehad dat een automaat niet werkte.quote:Op donderdag 18 juni 2026 16:41 schreef ophaling10 het volgende:
https://wos.nl/nieuws/art(...)-haalt-automaat-leeg
Zal er niet beter op worden de komende tijd met alle veranderingen.quote:Op donderdag 18 juni 2026 16:42 schreef ophaling10 het volgende:
https://www.nu.nl/economi(...)wettelijke-norm.html
nee, hier gaan er 6 moven en iedere dag worden er 13/14 wijken uitbesteedquote:Op donderdag 18 juni 2026 18:30 schreef Semargofni het volgende:
[..]
Lang leve de automatisering, zolang als het werkt. Heb het zelf ook al gehad dat een automaat niet werkte.
[..]
Zal er niet beter op worden de komende tijd met alle veranderingen.
op de website van de Post staat het onderhandelingsresultaat, vind het nog niet erg bijzonder,zeker als je er 5> jr al de pleuris werkt. Had zo graag iets met die 5 weken ipv 4 weken gezien, zien ze dat niet(bonden) of mag het niet aan het licht komen.quote:Op maandag 15 juni 2026 16:46 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
[..]
Waar waren de andere twee bonden in dat overleg? Misschien nemen die niet eens meer de moeite om nog overleg te voeren, want ze zetten toch altijd wel een krabbel.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |