abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 15 mei 2026 @ 23:15:50 #101
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_220805672
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 20:50 schreef YBouncer het volgende:
Bij ons worden 2 depots samengevoegd en hebben we al meerdere keren gevraagd hoe de aanlevering gaat zijn.
Depot 1 werd namelijk om 9:20 uur beleverd en depot 2 om 10:45 uur.
Volgens TC werd het zeker vroeger.
Wat wordt vroeger? 9:20 of 10:45?
Mwah tja moeilijk te zeggen, moeilijk, moeilijk, maar het werd zeker vroeger.
Ik schoot gewoon in de lach.

Ik dacht terug aan de tijd dat je zelf de post op ging halen op het Postkantoor. Je post was dan compleet gezet door de vaste postbodes. Zelfs met de folders ertussen. Start tijd: 9:15 uur.
Toen kwam Fase 2: Je post gesorteerd, maar de folders los erbij. Dat kost minder tijd voor sortering, "dus je kan vroeger beginnen", zei TC. Levertijd werd: 9:30 uur.
Fase 3: We gaan met combi-bundels werken. Dat kost minder tijd voor sortering, "dus je kan vroeger beginnen", zei TC. Levertijd werd: 10:15 uur.
Fase 4: Het 3 tassen systeem. Dat kost minder tijd voor sortering, "dus je kan vroeger beginnen", zei TC.
Levertijd: 10:45 uur.

Dus volgens deze trend gaan we om 11:15 uur tassen van de container halen.
En dan lekker voor 5 uur aan piekwijken wegbrengen.
Welke wijken weet je dan niet.
Want elke dag wordt een kleine verrassing volgens PostNL. :+
Toen ik bij de post begon was de aanlevertijd 11 uur. Paar jaar later werd de aanlevertijd 13.00 uur. Kleinste depot uit de regio, dus ook de laatste aanlevering. Meestal werd het wel 13.15 ook. Als ik een dubbele piek liep had ik een looptijd van bijna 6 uur. Oplossing er moest een extra persoon bij. Extra persoon bleef natuurlijk niet. Duurde jaren voor het bedrijf eindelijk de logica snapte, de aanlevering ging naar 9.30. Maar tegenwoordig is het meestal niet meer nodig met dat X-Y gedoe hebben we geen dubbele pieken meer.

We krijgen straks een van tot aanlevertijd: de eerste rit komt dan na 8:45 en voor 9:30, de tweede na 9:00 en voor 10:00 wat theoretisch betekend dat de eerste rit na de tweede kan binnen komen... Raar gedoe
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_220806082
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 23:15 schreef V__L_N het volgende:
We krijgen straks een van tot aanlevertijd: de eerste rit komt dan na 8:45 en voor 9:30, de tweede na 9:00 en voor 10:00 wat theoretisch betekend dat de eerste rit na de tweede kan binnen komen... Raar gedoe
vreemd, want juist ritten zijn voor de post op papier heel duur, mistte er bijvoorbeeld een rouwkaart en wilde je die later laten wegbrengen door 'het autobedrijf, want natuurlijk echt een heel andere tak, kuch, werd daar volgens mij (toen al) 145 euro voor gerekend...vaak kon ik dan iemand binnen het gebouw vinden die in de buurt woonde en dat dan wel even weg wilde brengen en die mocht dan een uur schrijven...... maar goed door hun eigen toedoen zijn er natuurlijk ook steeds minder mensen zo gek te vinden, een oud regiomanager nu met pensioen overigens, zei een paar jaar terug al, wil je overleven moet je je 'posthart" thuislaten
pi_220808397
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 20:50 schreef YBouncer het volgende:
Bij ons worden 2 depots samengevoegd en hebben we al meerdere keren gevraagd hoe de aanlevering gaat zijn.
Depot 1 werd namelijk om 9:20 uur beleverd en depot 2 om 10:45 uur.
Volgens TC werd het zeker vroeger.
Wat wordt vroeger? 9:20 of 10:45?
Mwah tja moeilijk te zeggen, moeilijk, moeilijk, maar het werd zeker vroeger.
Ik schoot gewoon in de lach.

Ik dacht terug aan de tijd dat je zelf de post op ging halen op het Postkantoor. Je post was dan compleet gezet door de vaste postbodes. Zelfs met de folders ertussen. Start tijd: 9:15 uur.
Toen kwam Fase 2: Je post gesorteerd, maar de folders los erbij. Dat kost minder tijd voor sortering, "dus je kan vroeger beginnen", zei TC. Levertijd werd: 9:30 uur.
Fase 3: We gaan met combi-bundels werken. Dat kost minder tijd voor sortering, "dus je kan vroeger beginnen", zei TC. Levertijd werd: 10:15 uur.
Fase 4: Het 3 tassen systeem. Dat kost minder tijd voor sortering, "dus je kan vroeger beginnen", zei TC.
Levertijd: 10:45 uur.

Dus volgens deze trend gaan we om 11:15 uur tassen van de container halen.
En dan lekker voor 5 uur aan piekwijken wegbrengen.
Welke wijken weet je dan niet.
Want elke dag wordt een kleine verrassing volgens PostNL. :+
geef mij de begintijd van de Ptt omstreeks 4uur op locatie aanwezig zijn, alles erin rossen 8/830 klaar, veelal de middagwijk ook,koffie en go, uiteindelijk was je om een uur of 1 wel thuis.
pi_220811654
Zijn er niet regels over het herhaaldelijk afkeuren van verlof bij de PostNL? Kan niet eens 2-3 vrije dagen opnemen op de data die ik wil want "mensen zijn na ziekte aan het opbouwen en degene die er zijn lopen geen extra wijken". Dat je in geen halfjaar een keer vrij hebt genomen maakt kennelijk niet uit.

Kunnen jullie wel vrij krijgen of is het dan ook een keer wanneer de PostNL het uitkomt, ook al is dat 2 maanden later dan dat je wilde?
  zaterdag 16 mei 2026 @ 23:42:14 #105
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_220817151
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 05:17 schreef liedetector het volgende:

[..]
vreemd, want juist ritten zijn voor de post op papier heel duur, mistte er bijvoorbeeld een rouwkaart en wilde je die later laten wegbrengen door 'het autobedrijf, want natuurlijk echt een heel andere tak, kuch, werd daar volgens mij (toen al) 145 euro voor gerekend...vaak kon ik dan iemand binnen het gebouw vinden die in de buurt woonde en dat dan wel even weg wilde brengen en die mocht dan een uur schrijven...... maar goed door hun eigen toedoen zijn er natuurlijk ook steeds minder mensen zo gek te vinden, een oud regiomanager nu met pensioen overigens, zei een paar jaar terug al, wil je overleven moet je je 'posthart" thuislaten
Is ook een vreemde constructie. Ze schieten hier ook geen ritten meer in op dinsdag t/m donderdag omdat dat te duur is. Als ze nou is zouden leren dat je met stroop meer bereikt dan met azijn.

quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 18:32 schreef Semargofni het volgende:
Zijn er niet regels over het herhaaldelijk afkeuren van verlof bij de PostNL? Kan niet eens 2-3 vrije dagen opnemen op de data die ik wil want "mensen zijn na ziekte aan het opbouwen en degene die er zijn lopen geen extra wijken". Dat je in geen halfjaar een keer vrij hebt genomen maakt kennelijk niet uit.

Kunnen jullie wel vrij krijgen of is het dan ook een keer wanneer de PostNL het uitkomt, ook al is dat 2 maanden later dan dat je wilde?
De enige geldige reden voor afkeur is als er al te veel mensen vrij zijn. Maar dat gezeik heb ik inmiddels zo vaak gehad. Hier is wel echt het enige nut van de or. Als je ze hierover een mail stuurt gaan ze er meestal wel achteraan. Zo heb ik het al 3 keer gefikt gekregen. 2 keer zelfs mijn oorspronkelijke verlof, 1 keer paar dagen later.

Hoe waren jullie zaterdagwijken vandaag?
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_220833585
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 23:42 schreef V__L_N het volgende:
Als ze nou is zouden leren dat je met stroop meer bereikt dan met azijn.
je weet nu toch wel dat het geen ondernemers zijn?
Verder het 1e voorstel daar staan bij mij de identieke tijden als,in die gein in dat patroon,waarom zetten ze de wijken er niet bij.
pi_220833596
quote:
16s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 09:50 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Eventjes wat meer minnen jongens, de boete moet ergens van betaald worden.
van die 3 miljard plus kan er wel 7 milj af, onkosten trekken ze echt wel van de belasting af, het is alleen weer een heel zielig verhaal naar de media/klanten en ons geworden.
pi_220833611
ben even op jacht gegaan naar het bericht over dat depot in Friesland,dit is het:

https://cmd-leeuwarden.nl(...)door-sluiting-depot/

https://archive.is/202605(...)et-han-49069184.html

[ Bericht 35% gewijzigd door ophaling10 op 18-05-2026 17:03:36 ]
  maandag 18 mei 2026 @ 17:47:37 #109
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_220833914
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2026 16:51 schreef ophaling10 het volgende:

[..]
Verder het 1e voorstel daar staan bij mij de identieke tijden als,in die gein in dat patroon,waarom zetten ze de wijken er niet bij.
Het is van de zotte. Bij het definitieve werkpatroon staan EXACT dezelfde looptijden als in de voorlopige versie, alleen dan zonder loopnummers. Maar het is niet alsof ze op vrijdag meerdere wijken hebben met een looptijd van exact 3.38 uur. Dus het is volkomen duidelijk welke wijken er schuil gaan achter "uitvoeren bestelling".

Op de basisschool kreeg je nog wel eens een uitnodiging voor een verjaardagspartijtje met de tekst: "Wat we gaan doen is nog een verrassing, maar neem je zwemboek mee". Dit is van hetzelfde kaliber.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_220834870
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 23:42 schreef V__L_N het volgende:
Hoe waren jullie zater
Wellicht dat maar eens proberen dan, zit weinig anders op.

Had zaterdag 2 piekwijken wat beduidend meer was dan de tijd op het rooster (niet aangepast wat wel moest?), maar niet zoveel als een normale donderdag.
pi_220836974
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2026 17:47 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]
Het is van de zotte. Bij het definitieve werkpatroon staan EXACT dezelfde looptijden als in de voorlopige versie, alleen dan zonder loopnummers. Maar het is niet alsof ze op vrijdag meerdere wijken hebben met een looptijd van exact 3.38 uur. Dus het is volkomen duidelijk welke wijken er schuil gaan achter "uitvoeren bestelling".

Op de basisschool kreeg je nog wel eens een uitnodiging voor een verjaardagspartijtje met de tekst: "Wat we gaan doen is nog een verrassing, maar neem je zwemboek mee". Dit is van hetzelfde kaliber.
heb je voor niet akkood (ik wel)getekend? zal de directie ook zomaar,een blanco A4 zomaar ondertekenen? :) dan hebben we een scope als ze dat doen.
  dinsdag 19 mei 2026 @ 08:41:50 #113
156981 bijdehand
bijdevoet
pi_220837137
quote:
Voor uitvaartondernemers is overlijden ook één groot verdienmodel. Als je ziet wat die voor prijzen rekenen... 8)7
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  dinsdag 19 mei 2026 @ 15:57:44 #114
Bijdehand mannetje
pi_220840507
quote:
99s.gif Op dinsdag 19 mei 2026 08:41 schreef bijdehand het volgende:

[..]
Voor uitvaartondernemers is overlijden ook één groot verdienmodel. Als je ziet wat die voor prijzen rekenen... 8)7
Hoewel ik de kritiek begrijp, is het inderdaad vrij hypocriet dat dit verwijt nu uit de hoek van de uitvaartondernemers komt. Als er 1 branche is op wie het gezegde "De een z'n dood is de ander z'n brood" van toepassing is, dan zijn zij het wel.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
  dinsdag 19 mei 2026 @ 16:01:12 #115
Bijdehand mannetje
pi_220840566
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2026 07:52 schreef ophaling10 het volgende:

[..]
heb je voor niet akkood (ik wel)getekend? zal de directie ook zomaar,een blanco A4 zomaar ondertekenen? :) dan hebben we een scope als ze dat doen.
Uiteraard ben ik niet akkoord gegaan. Hoe kan er van mij worden verwacht dat ik akkoord ga met een werkpakket waar ik niet de hele inhoud van ken?

Wat ook zo leuk is dat hoewel ons depot sluit, en het nieuwe depot km's verderop is, de looptijden van de wijken toch flink omlaag gaan, in sommige gevallen wel bijna 20% er af.
pi_220841663
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2026 16:01 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]
Uiteraard ben ik niet akkoord gegaan. Hoe kan er van mij worden verwacht dat ik akkoord ga met een werkpakket waar ik niet de hele inhoud van ken?

Wat ook zo leuk is dat hoewel ons depot sluit, en het nieuwe depot km's verderop is, de looptijden van de wijken toch flink omlaag gaan, in sommige gevallen wel bijna 20% er af.
ja dit gaat een groot drama worden(landelijk) met deze plannen.Op cao gebied nog helemaal niets nada nul aan nieuws ,ik zie zoveel nieuwe cao's afgesloten worden en wij hebben het nakijekn.
pi_220850690
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2026 16:01 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Wat vreemd...bij ons zijn de werktijden voor wijken wel hetzelfde gebleven.
Een collega was op dinsdag voor 7 uur ingeboekt en op zaterdag een uur. Ze heeft nog nooit op zaterdag gewerkt en was bij het werkpakket die TC had overhandigd, voor de dinsdag 1:30 ingeroosterd.
Er hebben er hier ook veel het rooster afgekeurd.
  woensdag 20 mei 2026 @ 23:48:42 #118
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_220851471
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2026 16:51 schreef ophaling10 het volgende:

[..]
Bij mij ook. Maar ik verwacht ergens toch nog wel dat er dingen moeten wijzigen. Eerder mocht hier namelijk niemand bezwaar maken, dus dat komt nu allemaal in 1 keer alsnog?

quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2026 17:47 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Ja dat op de minuut af is gewoon heel opvallend, daardoor is de koppeling aan wijken ook wel duidelijk. Wel gek dat ik op vrijdag exact 2 uur flex heb gekregen. Wat me een flink stuk boven mijn contracturen brengt. Ik las ergens op facebook dat het bedrijf nu op elk uur 20% extra tijd inboekt om ziekte en verlof op te vangen. Die 20% is dan flex zodat je dat kan vervangen. Gekke is dat ik collega's heb die ook nog tbs hebben. Toch raar dat ze mij dan boven mijn contract zetten en dat stuk dan niet daarvanaf halen.

Lijkt toch behoorlijk prutswerk.

quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2026 19:52 schreef Semargofni het volgende:

[..]
Wellicht dat maar eens proberen dan, zit weinig anders op.

Had zaterdag 2 piekwijken wat beduidend meer was dan de tijd op het rooster (niet aangepast wat wel moest?), maar niet zoveel als een normale donderdag.
Alleen de X wijken kregen extra tijd. Maar x en y waren hier drukker. De x was 1,5 keer drukker dan een normale donderdag. Ging zelfs over de normale piektijd heen.

quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2026 07:52 schreef ophaling10 het volgende:

[..]
Ik wilde bezwaar maken tegen het flexen. Maar bc zegt, mag niet. Alleen op uren niet op wijken of flex.

quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2026 21:14 schreef YBouncer het volgende:

[..]
Een collega was op dinsdag voor 7 uur ingeboekt en op zaterdag een uur. Ze heeft nog nooit op zaterdag gewerkt en was bij het werkpakket die TC had overhandigd, voor de dinsdag 1:30 ingeroosterd.
Als mijn bc het allemaal goed heeft gezegd is bij ons de tijd wel verhoogd. Maar de ene dag 57 op dinsdag en 62 op donderdag. De andere wijk met 49 op de woensdag. Die wijk krijgt dan op zaterdag 11 minuten. Hoe ik het ga optellen, het komt nooit uit op dat getal. Die eerste wijk is volgend google 16 minuten fietsen. Die laatste wijk is 14 minuten fietsen... Geen idee hoe je dan op dit soort getallen komt. Ook lastig omdat er ook iets bij gaat voor de post die overgeheveld wordt, maar er gaat ook tijd af voor het afvallen van de post. Maar ik heb een vermoeden van broddelwerk (zoals gewoonlijk)
Loesje
pi_220851801
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2026 23:48 schreef V__L_N het volgende:
Maar ik heb een vermoeden van broddelwerk (zoals gewoonlijk)
de nieuwe nieuwe nieuwsbrieven geven dit ook een beetje weer, maar geen woord over dat er geen wijken bij staan(online binnen het systeem te zien).
  donderdag 21 mei 2026 @ 09:40:37 #120
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_220852597
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 07:34 schreef ophaling10 het volgende:

[..]
de nieuwe nieuwe nieuwsbrieven geven dit ook een beetje weer, maar geen woord over dat er geen wijken bij staan(online binnen het systeem te zien).
/
Ik vermoed dat we gewoon tot 25 juni moeten wachten tot we gaan zien wat we krijgen. Er zijn ook nog zoveel collega's die bezwaren hebben, gaan maken.
Loesje
pi_220854273
https://www.nu.nl/economi(...)-collegas.html#nujij

krijgen we dan eindelijk die 5 weken VT?
pi_220855721
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2026 21:14 schreef YBouncer het volgende:

[..]
Maar hoezo delen ze mensen voor zoveel uren in als de max eigenlijk op 5:50 hoort te staan volgens de CAO?
pi_220858992
Er is weer een nieuwe editie uitgekomen:

https://www.rodemorgen.nl(...)0mei%202026-mail.pdf
pi_220863712
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 16:39 schreef Semargofni het volgende:

[..]
Maar hoezo delen ze mensen voor zoveel uren in als de max eigenlijk op 5:50 hoort te staan volgens de CAO?
TL nam contact met haar op na haar bezwaar.
Volgens hem was dat een manier van de planning geweest om haar op papier aan haar uren te laten komen, want er waren voor haar momenteel niet genoeg wijken om haar voor al haar contracturen in te plannen.

Dus ze gaat op dinsdag maar 1:30 uur lopen, zoals afgesproken. De andere 5:30 uur was schaduwboekhouding.
pi_220863814
Die planningen qua uren slaan ook echt nergens op. Gisteren een wijk die voor 2.38 in planning stond; het waren maar 4 tassen, dus 1.30 uur bezig geweest. Vandaag een wijk die voor 3.00 uur in de planning stond: 10 tassen, ben 4.28 uur bezig geweest. Dus je kan wel allerlei uren inplannen, maar uiteindelijk worden mensen betaald voor de gewerkte uren. Dus als ze zo slecht kunnen plannen, kan je eigenlijk net zo goed niet eens proberen om mensen exacte aantallen uren in te plannen.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_220866236
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2026 21:29 schreef SaskiaR het volgende:
Die planningen qua uren slaan ook echt nergens op. Gisteren een wijk die voor 2.38 in planning stond; het waren maar 4 tassen, dus 1.30 uur bezig geweest. Vandaag een wijk die voor 3.00 uur in de planning stond: 10 tassen, ben 4.28 uur bezig geweest. Dus je kan wel allerlei uren inplannen, maar uiteindelijk worden mensen betaald voor de gewerkte uren. Dus als ze zo slecht kunnen plannen, kan je eigenlijk net zo goed niet eens proberen om mensen exacte aantallen uren in te plannen.
buiten dat ,de mensen hebben vaak ook nog een leven naast de post,zal de directeur ook zo ingdeeld staan?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')