abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 15 mei 2026 @ 23:15:50 #101
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_220805672
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 20:50 schreef YBouncer het volgende:
Bij ons worden 2 depots samengevoegd en hebben we al meerdere keren gevraagd hoe de aanlevering gaat zijn.
Depot 1 werd namelijk om 9:20 uur beleverd en depot 2 om 10:45 uur.
Volgens TC werd het zeker vroeger.
Wat wordt vroeger? 9:20 of 10:45?
Mwah tja moeilijk te zeggen, moeilijk, moeilijk, maar het werd zeker vroeger.
Ik schoot gewoon in de lach.

Ik dacht terug aan de tijd dat je zelf de post op ging halen op het Postkantoor. Je post was dan compleet gezet door de vaste postbodes. Zelfs met de folders ertussen. Start tijd: 9:15 uur.
Toen kwam Fase 2: Je post gesorteerd, maar de folders los erbij. Dat kost minder tijd voor sortering, "dus je kan vroeger beginnen", zei TC. Levertijd werd: 9:30 uur.
Fase 3: We gaan met combi-bundels werken. Dat kost minder tijd voor sortering, "dus je kan vroeger beginnen", zei TC. Levertijd werd: 10:15 uur.
Fase 4: Het 3 tassen systeem. Dat kost minder tijd voor sortering, "dus je kan vroeger beginnen", zei TC.
Levertijd: 10:45 uur.

Dus volgens deze trend gaan we om 11:15 uur tassen van de container halen.
En dan lekker voor 5 uur aan piekwijken wegbrengen.
Welke wijken weet je dan niet.
Want elke dag wordt een kleine verrassing volgens PostNL. :+
Toen ik bij de post begon was de aanlevertijd 11 uur. Paar jaar later werd de aanlevertijd 13.00 uur. Kleinste depot uit de regio, dus ook de laatste aanlevering. Meestal werd het wel 13.15 ook. Als ik een dubbele piek liep had ik een looptijd van bijna 6 uur. Oplossing er moest een extra persoon bij. Extra persoon bleef natuurlijk niet. Duurde jaren voor het bedrijf eindelijk de logica snapte, de aanlevering ging naar 9.30. Maar tegenwoordig is het meestal niet meer nodig met dat X-Y gedoe hebben we geen dubbele pieken meer.

We krijgen straks een van tot aanlevertijd: de eerste rit komt dan na 8:45 en voor 9:30, de tweede na 9:00 en voor 10:00 wat theoretisch betekend dat de eerste rit na de tweede kan binnen komen... Raar gedoe
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_220806082
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 23:15 schreef V__L_N het volgende:
We krijgen straks een van tot aanlevertijd: de eerste rit komt dan na 8:45 en voor 9:30, de tweede na 9:00 en voor 10:00 wat theoretisch betekend dat de eerste rit na de tweede kan binnen komen... Raar gedoe
vreemd, want juist ritten zijn voor de post op papier heel duur, mistte er bijvoorbeeld een rouwkaart en wilde je die later laten wegbrengen door 'het autobedrijf, want natuurlijk echt een heel andere tak, kuch, werd daar volgens mij (toen al) 145 euro voor gerekend...vaak kon ik dan iemand binnen het gebouw vinden die in de buurt woonde en dat dan wel even weg wilde brengen en die mocht dan een uur schrijven...... maar goed door hun eigen toedoen zijn er natuurlijk ook steeds minder mensen zo gek te vinden, een oud regiomanager nu met pensioen overigens, zei een paar jaar terug al, wil je overleven moet je je 'posthart" thuislaten
pi_220808397
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 20:50 schreef YBouncer het volgende:
Bij ons worden 2 depots samengevoegd en hebben we al meerdere keren gevraagd hoe de aanlevering gaat zijn.
Depot 1 werd namelijk om 9:20 uur beleverd en depot 2 om 10:45 uur.
Volgens TC werd het zeker vroeger.
Wat wordt vroeger? 9:20 of 10:45?
Mwah tja moeilijk te zeggen, moeilijk, moeilijk, maar het werd zeker vroeger.
Ik schoot gewoon in de lach.

Ik dacht terug aan de tijd dat je zelf de post op ging halen op het Postkantoor. Je post was dan compleet gezet door de vaste postbodes. Zelfs met de folders ertussen. Start tijd: 9:15 uur.
Toen kwam Fase 2: Je post gesorteerd, maar de folders los erbij. Dat kost minder tijd voor sortering, "dus je kan vroeger beginnen", zei TC. Levertijd werd: 9:30 uur.
Fase 3: We gaan met combi-bundels werken. Dat kost minder tijd voor sortering, "dus je kan vroeger beginnen", zei TC. Levertijd werd: 10:15 uur.
Fase 4: Het 3 tassen systeem. Dat kost minder tijd voor sortering, "dus je kan vroeger beginnen", zei TC.
Levertijd: 10:45 uur.

Dus volgens deze trend gaan we om 11:15 uur tassen van de container halen.
En dan lekker voor 5 uur aan piekwijken wegbrengen.
Welke wijken weet je dan niet.
Want elke dag wordt een kleine verrassing volgens PostNL. :+
geef mij de begintijd van de Ptt omstreeks 4uur op locatie aanwezig zijn, alles erin rossen 8/830 klaar, veelal de middagwijk ook,koffie en go, uiteindelijk was je om een uur of 1 wel thuis.
pi_220811654
Zijn er niet regels over het herhaaldelijk afkeuren van verlof bij de PostNL? Kan niet eens 2-3 vrije dagen opnemen op de data die ik wil want "mensen zijn na ziekte aan het opbouwen en degene die er zijn lopen geen extra wijken". Dat je in geen halfjaar een keer vrij hebt genomen maakt kennelijk niet uit.

Kunnen jullie wel vrij krijgen of is het dan ook een keer wanneer de PostNL het uitkomt, ook al is dat 2 maanden later dan dat je wilde?
  zaterdag 16 mei 2026 @ 23:42:14 #105
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_220817151
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 05:17 schreef liedetector het volgende:

[..]
vreemd, want juist ritten zijn voor de post op papier heel duur, mistte er bijvoorbeeld een rouwkaart en wilde je die later laten wegbrengen door 'het autobedrijf, want natuurlijk echt een heel andere tak, kuch, werd daar volgens mij (toen al) 145 euro voor gerekend...vaak kon ik dan iemand binnen het gebouw vinden die in de buurt woonde en dat dan wel even weg wilde brengen en die mocht dan een uur schrijven...... maar goed door hun eigen toedoen zijn er natuurlijk ook steeds minder mensen zo gek te vinden, een oud regiomanager nu met pensioen overigens, zei een paar jaar terug al, wil je overleven moet je je 'posthart" thuislaten
Is ook een vreemde constructie. Ze schieten hier ook geen ritten meer in op dinsdag t/m donderdag omdat dat te duur is. Als ze nou is zouden leren dat je met stroop meer bereikt dan met azijn.

quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 18:32 schreef Semargofni het volgende:
Zijn er niet regels over het herhaaldelijk afkeuren van verlof bij de PostNL? Kan niet eens 2-3 vrije dagen opnemen op de data die ik wil want "mensen zijn na ziekte aan het opbouwen en degene die er zijn lopen geen extra wijken". Dat je in geen halfjaar een keer vrij hebt genomen maakt kennelijk niet uit.

Kunnen jullie wel vrij krijgen of is het dan ook een keer wanneer de PostNL het uitkomt, ook al is dat 2 maanden later dan dat je wilde?
De enige geldige reden voor afkeur is als er al te veel mensen vrij zijn. Maar dat gezeik heb ik inmiddels zo vaak gehad. Hier is wel echt het enige nut van de or. Als je ze hierover een mail stuurt gaan ze er meestal wel achteraan. Zo heb ik het al 3 keer gefikt gekregen. 2 keer zelfs mijn oorspronkelijke verlof, 1 keer paar dagen later.

Hoe waren jullie zaterdagwijken vandaag?
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_220833585
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 23:42 schreef V__L_N het volgende:
Als ze nou is zouden leren dat je met stroop meer bereikt dan met azijn.
je weet nu toch wel dat het geen ondernemers zijn?
Verder het 1e voorstel daar staan bij mij de identieke tijden als,in die gein in dat patroon,waarom zetten ze de wijken er niet bij.
pi_220833596
quote:
16s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 09:50 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Eventjes wat meer minnen jongens, de boete moet ergens van betaald worden.
van die 3 miljard plus kan er wel 7 milj af, onkosten trekken ze echt wel van de belasting af, het is alleen weer een heel zielig verhaal naar de media/klanten en ons geworden.
pi_220833611
ben even op jacht gegaan naar het bericht over dat depot in Friesland,dit is het:

https://cmd-leeuwarden.nl(...)door-sluiting-depot/


https://archive.is/202605(...)et-han-49069184.html

[ Bericht 35% gewijzigd door ophaling10 op 18-05-2026 17:03:36 ]
  maandag 18 mei 2026 @ 17:47:37 #109
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_220833914
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2026 16:51 schreef ophaling10 het volgende:

[..]
je weet nu toch wel dat het geen ondernemers zijn?
Verder het 1e voorstel daar staan bij mij de identieke tijden als,in die gein in dat patroon,waarom zetten ze de wijken er niet bij.
Het is van de zotte. Bij het definitieve werkpatroon staan EXACT dezelfde looptijden als in de voorlopige versie, alleen dan zonder loopnummers. Maar het is niet alsof ze op vrijdag meerdere wijken hebben met een looptijd van exact 3.38 uur. Dus het is volkomen duidelijk welke wijken er schuil gaan achter "uitvoeren bestelling".

Op de basisschool kreeg je nog wel eens een uitnodiging voor een verjaardagspartijtje met de tekst: "Wat we gaan doen is nog een verrassing, maar neem je zwemboek mee". Dit is van hetzelfde kaliber.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_220834870
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 23:42 schreef V__L_N het volgende:
Hoe waren jullie zater
Wellicht dat maar eens proberen dan, zit weinig anders op.

Had zaterdag 2 piekwijken wat beduidend meer was dan de tijd op het rooster (niet aangepast wat wel moest?), maar niet zoveel als een normale donderdag.
pi_220836974
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2026 17:47 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]
Het is van de zotte. Bij het definitieve werkpatroon staan EXACT dezelfde looptijden als in de voorlopige versie, alleen dan zonder loopnummers. Maar het is niet alsof ze op vrijdag meerdere wijken hebben met een looptijd van exact 3.38 uur. Dus het is volkomen duidelijk welke wijken er schuil gaan achter "uitvoeren bestelling".

Op de basisschool kreeg je nog wel eens een uitnodiging voor een verjaardagspartijtje met de tekst: "Wat we gaan doen is nog een verrassing, maar neem je zwemboek mee". Dit is van hetzelfde kaliber.
heb je voor niet akkood (ik wel)getekend? zal de directie ook zomaar,een blanco A4 zomaar ondertekenen? :) dan hebben we een scope als ze dat doen.
pi_220837137
quote:
Voor uitvaartondernemers is overlijden ook één groot verdienmodel. Als je ziet wat die voor prijzen rekenen... 8)7
  dinsdag 19 mei 2026 @ 15:57:44 #114
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_220840507
quote:
99s.gif Op dinsdag 19 mei 2026 08:41 schreef bijdehand het volgende:

[..]
Voor uitvaartondernemers is overlijden ook één groot verdienmodel. Als je ziet wat die voor prijzen rekenen... 8)7
Hoewel ik de kritiek begrijp, is het inderdaad vrij hypocriet dat dit verwijt nu uit de hoek van de uitvaartondernemers komt. Als er 1 branche is op wie het gezegde "De een z'n dood is de ander z'n brood" van toepassing is, dan zijn zij het wel.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  dinsdag 19 mei 2026 @ 16:01:12 #115
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_220840566
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2026 07:52 schreef ophaling10 het volgende:

[..]
heb je voor niet akkood (ik wel)getekend? zal de directie ook zomaar,een blanco A4 zomaar ondertekenen? :) dan hebben we een scope als ze dat doen.
Uiteraard ben ik niet akkoord gegaan. Hoe kan er van mij worden verwacht dat ik akkoord ga met een werkpakket waar ik niet de hele inhoud van ken?

Wat ook zo leuk is dat hoewel ons depot sluit, en het nieuwe depot km's verderop is, de looptijden van de wijken toch flink omlaag gaan, in sommige gevallen wel bijna 20% er af.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_220841663
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2026 16:01 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]
Uiteraard ben ik niet akkoord gegaan. Hoe kan er van mij worden verwacht dat ik akkoord ga met een werkpakket waar ik niet de hele inhoud van ken?

Wat ook zo leuk is dat hoewel ons depot sluit, en het nieuwe depot km's verderop is, de looptijden van de wijken toch flink omlaag gaan, in sommige gevallen wel bijna 20% er af.
ja dit gaat een groot drama worden(landelijk) met deze plannen.Op cao gebied nog helemaal niets nada nul aan nieuws ,ik zie zoveel nieuwe cao's afgesloten worden en wij hebben het nakijekn.
pi_220850690
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2026 16:01 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Wat ook zo leuk is dat hoewel ons depot sluit, en het nieuwe depot km's verderop is, de looptijden van de wijken toch flink omlaag gaan, in sommige gevallen wel bijna 20% er af.
Wat vreemd...bij ons zijn de werktijden voor wijken wel hetzelfde gebleven.
Een collega was op dinsdag voor 7 uur ingeboekt en op zaterdag een uur. Ze heeft nog nooit op zaterdag gewerkt en was bij het werkpakket die TC had overhandigd, voor de dinsdag 1:30 ingeroosterd.
Er hebben er hier ook veel het rooster afgekeurd.
  woensdag 20 mei 2026 @ 23:48:42 #118
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_220851471
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2026 16:51 schreef ophaling10 het volgende:

[..]
je weet nu toch wel dat het geen ondernemers zijn?
Verder het 1e voorstel daar staan bij mij de identieke tijden als,in die gein in dat patroon,waarom zetten ze de wijken er niet bij.
Bij mij ook. Maar ik verwacht ergens toch nog wel dat er dingen moeten wijzigen. Eerder mocht hier namelijk niemand bezwaar maken, dus dat komt nu allemaal in 1 keer alsnog?

quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2026 17:47 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]
Het is van de zotte. Bij het definitieve werkpatroon staan EXACT dezelfde looptijden als in de voorlopige versie, alleen dan zonder loopnummers. Maar het is niet alsof ze op vrijdag meerdere wijken hebben met een looptijd van exact 3.38 uur. Dus het is volkomen duidelijk welke wijken er schuil gaan achter "uitvoeren bestelling".

Op de basisschool kreeg je nog wel eens een uitnodiging voor een verjaardagspartijtje met de tekst: "Wat we gaan doen is nog een verrassing, maar neem je zwemboek mee". Dit is van hetzelfde kaliber.
Ja dat op de minuut af is gewoon heel opvallend, daardoor is de koppeling aan wijken ook wel duidelijk. Wel gek dat ik op vrijdag exact 2 uur flex heb gekregen. Wat me een flink stuk boven mijn contracturen brengt. Ik las ergens op facebook dat het bedrijf nu op elk uur 20% extra tijd inboekt om ziekte en verlof op te vangen. Die 20% is dan flex zodat je dat kan vervangen. Gekke is dat ik collega's heb die ook nog tbs hebben. Toch raar dat ze mij dan boven mijn contract zetten en dat stuk dan niet daarvanaf halen.

Lijkt toch behoorlijk prutswerk.

quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2026 19:52 schreef Semargofni het volgende:

[..]
Wellicht dat maar eens proberen dan, zit weinig anders op.

Had zaterdag 2 piekwijken wat beduidend meer was dan de tijd op het rooster (niet aangepast wat wel moest?), maar niet zoveel als een normale donderdag.
Alleen de X wijken kregen extra tijd. Maar x en y waren hier drukker. De x was 1,5 keer drukker dan een normale donderdag. Ging zelfs over de normale piektijd heen.

quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2026 07:52 schreef ophaling10 het volgende:

[..]
heb je voor niet akkood (ik wel)getekend? zal de directie ook zomaar,een blanco A4 zomaar ondertekenen? :) dan hebben we een scope als ze dat doen.
Ik wilde bezwaar maken tegen het flexen. Maar bc zegt, mag niet. Alleen op uren niet op wijken of flex.

quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2026 21:14 schreef YBouncer het volgende:

[..]
Wat vreemd...bij ons zijn de werktijden voor wijken wel hetzelfde gebleven.
Een collega was op dinsdag voor 7 uur ingeboekt en op zaterdag een uur. Ze heeft nog nooit op zaterdag gewerkt en was bij het werkpakket die TC had overhandigd, voor de dinsdag 1:30 ingeroosterd.
Er hebben er hier ook veel het rooster afgekeurd.
Als mijn bc het allemaal goed heeft gezegd is bij ons de tijd wel verhoogd. Maar de ene dag 57 op dinsdag en 62 op donderdag. De andere wijk met 49 op de woensdag. Die wijk krijgt dan op zaterdag 11 minuten. Hoe ik het ga optellen, het komt nooit uit op dat getal. Die eerste wijk is volgend google 16 minuten fietsen. Die laatste wijk is 14 minuten fietsen... Geen idee hoe je dan op dit soort getallen komt. Ook lastig omdat er ook iets bij gaat voor de post die overgeheveld wordt, maar er gaat ook tijd af voor het afvallen van de post. Maar ik heb een vermoeden van broddelwerk (zoals gewoonlijk)
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_220851801
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2026 23:48 schreef V__L_N het volgende:
Maar ik heb een vermoeden van broddelwerk (zoals gewoonlijk)
de nieuwe nieuwe nieuwsbrieven geven dit ook een beetje weer, maar geen woord over dat er geen wijken bij staan(online binnen het systeem te zien).
  donderdag 21 mei 2026 @ 09:40:37 #120
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_220852597
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 07:34 schreef ophaling10 het volgende:

[..]
de nieuwe nieuwe nieuwsbrieven geven dit ook een beetje weer, maar geen woord over dat er geen wijken bij staan(online binnen het systeem te zien).
/
Ik vermoed dat we gewoon tot 25 juni moeten wachten tot we gaan zien wat we krijgen. Er zijn ook nog zoveel collega's die bezwaren hebben, gaan maken.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_220854273
https://www.nu.nl/economi(...)-collegas.html#nujij

krijgen we dan eindelijk die 5 weken VT?
pi_220855721
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2026 21:14 schreef YBouncer het volgende:

[..]
Wat vreemd...bij ons zijn de werktijden voor wijken wel hetzelfde gebleven.
Een collega was op dinsdag voor 7 uur ingeboekt en op zaterdag een uur. Ze heeft nog nooit op zaterdag gewerkt en was bij het werkpakket die TC had overhandigd, voor de dinsdag 1:30 ingeroosterd.
Er hebben er hier ook veel het rooster afgekeurd.
Maar hoezo delen ze mensen voor zoveel uren in als de max eigenlijk op 5:50 hoort te staan volgens de CAO?
pi_220858992
Er is weer een nieuwe editie uitgekomen:

https://www.rodemorgen.nl(...)0mei%202026-mail.pdf
pi_220863712
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 16:39 schreef Semargofni het volgende:

[..]
Maar hoezo delen ze mensen voor zoveel uren in als de max eigenlijk op 5:50 hoort te staan volgens de CAO?
TL nam contact met haar op na haar bezwaar.
Volgens hem was dat een manier van de planning geweest om haar op papier aan haar uren te laten komen, want er waren voor haar momenteel niet genoeg wijken om haar voor al haar contracturen in te plannen.

Dus ze gaat op dinsdag maar 1:30 uur lopen, zoals afgesproken. De andere 5:30 uur was schaduwboekhouding.
pi_220863814
Die planningen qua uren slaan ook echt nergens op. Gisteren een wijk die voor 2.38 in planning stond; het waren maar 4 tassen, dus 1.30 uur bezig geweest. Vandaag een wijk die voor 3.00 uur in de planning stond: 10 tassen, ben 4.28 uur bezig geweest. Dus je kan wel allerlei uren inplannen, maar uiteindelijk worden mensen betaald voor de gewerkte uren. Dus als ze zo slecht kunnen plannen, kan je eigenlijk net zo goed niet eens proberen om mensen exacte aantallen uren in te plannen.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_220866236
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2026 21:29 schreef SaskiaR het volgende:
Die planningen qua uren slaan ook echt nergens op. Gisteren een wijk die voor 2.38 in planning stond; het waren maar 4 tassen, dus 1.30 uur bezig geweest. Vandaag een wijk die voor 3.00 uur in de planning stond: 10 tassen, ben 4.28 uur bezig geweest. Dus je kan wel allerlei uren inplannen, maar uiteindelijk worden mensen betaald voor de gewerkte uren. Dus als ze zo slecht kunnen plannen, kan je eigenlijk net zo goed niet eens proberen om mensen exacte aantallen uren in te plannen.
buiten dat ,de mensen hebben vaak ook nog een leven naast de post,zal de directeur ook zo ingdeeld staan?
pi_220868391
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2026 21:04 schreef YBouncer het volgende:
anning geweest om haar op papier aan haar uren te laten komen, want er ware
Aha, ja ik ben ook gebeld. Hier beetje zelfde uitleg dat het werkpatroon een voorlopig iets is en dat er wel beter gekeken gaat worden om het te verdelen uiteindelijk.
  maandag 25 mei 2026 @ 22:41:31 #131
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_220888641
Ik wilde vandaag nog bezwaar maken op mijn nieuwe werkrooster. Beetje laat, maar zat echt in dubio of het nodig was. Maar blijkbaar heeft iemand de memo niet gehad. T/m de 25ste was excl de 25 ste.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_220889038
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2026 22:41 schreef V__L_N het volgende:
Ik wilde vandaag nog bezwaar maken op mijn nieuwe werkrooster. Beetje laat, maar zat echt in dubio of het nodig was. Maar blijkbaar heeft iemand de memo niet gehad. T/m de 25ste was excl de 25 ste.
"T/m" oftewel "tot en met" kan nooit exclusief dat laatste zijn. Dat is een beetje het idee van "en met"… anders zeg je gewoon "tot" 8)7
  dinsdag 26 mei 2026 @ 10:10:55 #133
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_220890026
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2026 23:48 schreef wbwb het volgende:

[..]
"T/m" oftewel "tot en met" kan nooit exclusief dat laatste zijn. Dat is een beetje het idee van "en met"… anders zeg je gewoon "tot" 8)7
Ze zijn gewoon beroerd in nederlands...
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
  dinsdag 26 mei 2026 @ 13:04:52 #134
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_220891014
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2026 22:41 schreef V__L_N het volgende:
Ik wilde vandaag nog bezwaar maken op mijn nieuwe werkrooster. Beetje laat, maar zat echt in dubio of het nodig was. Maar blijkbaar heeft iemand de memo niet gehad. T/m de 25ste was excl de 25 ste.
In de diverse berichten was ook nergens sprake van "tot" of "tot en met". Er stond steeds dat je uiterlijk 25 mei moest reageren. Dus dan had je gisteren nog gewoon moeten kunnen reageren.

Als dat gisteren dus toch al niet meer kon en je dus door een fout van PostNL automatisch akkoord bent gegaan, stuur dan even een mail aan toekomst.postdienstverlening@postnl.nl

Zet voor de zekerheid ook even de OR en (indien je lid bent) de vakbond in de CC. Dat wil hun reactiesnelheid nog wel eens verhogen.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_220891410
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 13:04 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]
In de diverse berichten was ook nergens sprake van "tot" of "tot en met". Er stond steeds dat je uiterlijk 25 mei moest reageren. Dus dan had je gisteren nog gewoon moeten kunnen reageren.

Als dat gisteren dus toch al niet meer kon en je dus door een fout van PostNL automatisch akkoord bent gegaan, stuur dan even een mail aan toekomst.postdienstverlening@postnl.nl

Zet voor de zekerheid ook even de OR en (indien je lid bent) de vakbond in de CC. Dat wil hun reactiesnelheid nog wel eens verhogen.
Het is jammer dat dat nodig is bij PostNL…

Een keer had ik me ziekgemeld, maar wou mijn teamleider mij die dag niet op ziek zetten en had enkel mijn wijken uit mijn rooster gehaald. Dit omdat ik zogenaamd 's middags me pas ziekgemeld had, terwijl ik bewijs heb dat ze 's ochtends in de groepsapp zei dat ik me ziek had gemeld en de vraag wie mijn wijken over wou nemen. Klacht ingediend bij de procesmanager, die luisterde alleen maar naar mijn teamleider. Vervolgens klacht ingediend bij HR, die luisterde alleen maar naar mijn procesmanager. Uiteindelijk klacht ingediend bij de OR en toen gaven ze me opeens wel meteen gelijk. ;(
pi_220891705
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 13:59 schreef wbwb het volgende:

[..]
Het is jammer dat dat nodig is bij PostNL…

Een keer had ik me ziekgemeld, maar wou mijn teamleider mij die dag niet op ziek zetten en had enkel mijn wijken uit mijn rooster gehaald. Dit omdat ik zogenaamd 's middags me pas ziekgemeld had, terwijl ik bewijs heb dat ze 's ochtends in de groepsapp zei dat ik me ziek had gemeld en de vraag wie mijn wijken over wou nemen. Klacht ingediend bij de procesmanager, die luisterde alleen maar naar mijn teamleider. Vervolgens klacht ingediend bij HR, die luisterde alleen maar naar mijn procesmanager. Uiteindelijk klacht ingediend bij de OR en toen gaven ze me opeens wel meteen gelijk. ;(
Dit is op alle fronten fout. Je werkt er niet meer toch?
pi_220892246
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 14:53 schreef IsItMeOrYou het volgende:

[..]
Dit is op alle fronten fout. Je werkt er niet meer toch?
Ja, ik ben blij dat ik er al weer een tijdje weg ben. Ik snap ook niet waarom ze niet eens naar mijn bewijs vroegen maar alleen uitgaan van wat mijn teamleider zei. Vervolgens was mijn teamleider ook nog eens boos op mij dat ik bij de procesmanager een klacht in had gediend, want die ging haar ondervragen en dat vond zij niet fijn. Die teamleider is ook de hoofdreden dat ik weg ben gegaan, daarvoor had ik een teamleider die wel fijn was maar die ging dus met pensioen.

Inmiddels werk ik bij een ander postbedrijf als sorteerder. Daar is het een stuk fijner en verdien ik ook een stuk meer. Helaas volgen ze niet netjes de cao Beroepsgoederenvervoer en is daar nog geen OR, dus ben ik bezig met dat voor elkaar te krijgen.
pi_220894555
https://www.bndestem.nl/b(...)-naar-huis~adb4ba58/

[ Bericht 5% gewijzigd door ophaling10 op 26-05-2026 21:51:03 (Url werkte niet) ]
pi_220902401
Ik heb nu voor de derde keer op rij dit jaar dat mijn in november aangevraagde verlofuren worden aangepast naar veel meer uren.
Voorbeeld: Ik vraag in november 2:00 uur verlof aan voor een zaterdag in 2026 en er wordt ook 2:00 uur goedgekeurd op de verlofkaart.
Maar wanneer het verlof dan moet plaatsvinden op zaterdag, dan staat er 3:36 uur in het rooster.
Dan maak ik bezwaar en wordt het weer teruggezet naar 2:00 uur.
Dit is nu de derde keer. WTF.
Ik krijg geen antwoord van de planning. Hebben meer mensen hier last van?
pi_220903098
Hebben meer mensen hier last van?

Jazeker, was bij mij de laatste 2 keer ook het geval. Bleek toen een al ingevuld rooster van de admi die mijn uren overschreef. Maar dan had je admi dat wel gezien vermoed ik, dus misschien is jouw geval anders.
pi_220907380
3,95 euro voor een priozegel om je post binnen 24 uur bezorgd te krijgen. Uiteraard geen garantie en alleen indien voor 9u in de ochtend in de oranje brievenbus gestopt ;) oh nee, het gaat mee met de pakketbezorger..
pi_220907388
quote:
1s.gif Op donderdag 28 mei 2026 18:13 schreef IsItMeOrYou het volgende:
3,95 euro voor een priozegel om je post binnen 24 uur bezorgd te krijgen. Uiteraard geen garantie en alleen indien voor 9u in de ochtend in de oranje brievenbus gestopt ;) oh nee, het gaat mee met de pakketbezorger..
Schaamteloos
pi_220908763
quote:
1s.gif Op donderdag 28 mei 2026 18:13 schreef IsItMeOrYou het volgende:
3,95 euro voor een priozegel om je post binnen 24 uur bezorgd te krijgen. Uiteraard geen garantie en alleen indien voor 9u in de ochtend in de oranje brievenbus gestopt ;) oh nee, het gaat mee met de pakketbezorger..
Ik vraag me ook af hoe dit gaat aflopen.
Ik neem aan dat je zo'n brief enkel en alleen kan inleveren via een PostNL punt? Anders wordt het chaos.
De brievenbus die ik in mijn wijk gebruik wordt soms niet geleegd, want dan staat de lichtingsdag nog op gisteren.
Diezelfde brievenbus werd ook een poos al voor 10:00 uur geleegd. :+
Tja, je bent aan de goden overgeleverd als je gebruik moet maken van PostNL.
pi_220909629
quote:
1s.gif Op donderdag 28 mei 2026 18:13 schreef IsItMeOrYou het volgende:
3,95 euro voor een priozegel om je post binnen 24 uur bezorgd te krijgen. Uiteraard geen garantie en alleen indien voor 9u in de ochtend in de oranje brievenbus gestopt ;) oh nee, het gaat mee met de pakketbezorger..
Vergeet niet dat het uitgezonderd van btw is en PostNL dus de volle ¤3,95 int. In 2024 was volgens de ACM de gemiddelde B2C-pakketprijs ¤3,79 exclusief btw. Ze gaan dan dus meer vragen voor een briefje dan bedrijven gemiddeld voor een pakket betalen…
  vrijdag 29 mei 2026 @ 16:30:50 #146
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_220913994
quote:
1s.gif Op donderdag 28 mei 2026 18:13 schreef IsItMeOrYou het volgende:
3,95 euro voor een priozegel om je post binnen 24 uur bezorgd te krijgen. Uiteraard geen garantie en alleen indien voor 9u in de ochtend in de oranje brievenbus gestopt ;) oh nee, het gaat mee met de pakketbezorger..
Wat ik ook raar vind is dat er maar 1 tarief staat voor brievenbuspakjes. Die gaan van EUR 4,40 naar EUR 4,55 maar er staat nog steeds bezorging binnen 1 werkdag bij. Ik dacht dat er ook voor brievenbuspakjes een priotarief en een standaardtarief zou komen. Ik heb nota bene brievenbuspakjes voorbij zien komen waar "brievenbuspakje+ 48" op stond. Gaat PostNL daar al weer mee stoppen?
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  vrijdag 29 mei 2026 @ 16:36:01 #147
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_220914030
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 00:10 schreef wbwb het volgende:

[..]
Vergeet niet dat het uitgezonderd van btw is en PostNL dus de volle ¤3,95 int. In 2024 was volgens de ACM de gemiddelde B2C-pakketprijs ¤3,79 exclusief btw. Ze gaan dan dus meer vragen voor een briefje dan bedrijven gemiddeld voor een pakket betalen…
Volgens het tarievenboekje is die EUR 3,95 voor een priobrief wel degelijk inclusief btw (De tarieven in het violet zijn inclusief btw; Alle andere aangegeven tarieven zijn vrijgesteld van btw).

En blijkbaar kun je alleen brieven die maximaal 50 gram wegen als priobrief sturen.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_220915762
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 16:30 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]
Wat ik ook raar vind is dat er maar 1 tarief staat voor brievenbuspakjes.
Bij de zakelijke tarieven kun je wel twee soorten zien, onderaan pagina 12.

EDIT: blijkbaar is dat de huidige lijst, niet de nieuwe.
pi_220917209
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 16:36 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]
Volgens het tarievenboekje is die EUR 3,95 voor een priobrief wel degelijk inclusief btw (De tarieven in het violet zijn inclusief btw; Alle andere aangegeven tarieven zijn vrijgesteld van btw).

En blijkbaar kun je alleen brieven die maximaal 50 gram wegen als priobrief sturen.
Oh, ik had niet door dat het tarievenboekje al uit was, anders had ik dat natuurlijk niet gezegd.

Maar ja, via Intrapost + DHL (dus ook met de pakketbezorger) had ik zakelijk een tarief van ¤2,45 excl. btw voor 24-uurs post tot 50 gram.

Ik vind het overigens niet gek dat er een gewichtslimiet van 50 gram op zit. Voor zwaardere poststukken is er namelijk al brievenbuspakje+. Voor consumenten alleen als 24-uurs beschikbaar, voor bedrijven ook als Standaard.
  zaterdag 30 mei 2026 @ 15:56:01 #150
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_220921182
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 00:44 schreef wbwb het volgende:

[..]
Voor zwaardere poststukken is er namelijk al brievenbuspakje+. Voor consumenten alleen als 24-uurs beschikbaar, voor bedrijven ook als Standaard.
Volgens het tarievenboekje (zie onderaan blz 12) is ook voor zakelijke klanten het brievenbuspakje+ alleen als 24-uurs product te koop. Dus het lijkt er toch op dat wij ALLE brievenbuspakjes+ aan pakketservice gaan kwijtraken.

PostNL heeft een vreemde manier van bezuinigen. Die pakjes kunnen (zeker als het om 48-uurs gaat) veel beter en goedkoper met ons mee dan met chauffeurs. Maar ja, ze sluiten ook hele kleine en goedkope depots waardoor er zoveel extra fietstijd bij de wijken gedaan moet worden dat je aan extra loonkosten meer kwijt bent dan wat je aan depothuur uitspaart.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_220921234
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 15:56 schreef Kramerica-Industries het volgende:
PostNL heeft een vreemde manier van bezuinigen
het zijn daarom ook geen ondernemers,ze denken van wel, maar zijn het echt niet.
pi_220921330
https://radar.avrotros.nl(...)oon-thuis-bent-62703

we staan er weer geleurd op,snuggere medewerker die niet echt een duidelijk antwoord op de vragen geeft.
pi_220929932
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 15:56 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]
Volgens het tarievenboekje (zie onderaan blz 12) is ook voor zakelijke klanten het brievenbuspakje+ alleen als 24-uurs product te koop. Dus het lijkt er toch op dat wij ALLE brievenbuspakjes+ aan pakketservice gaan kwijtraken.

PostNL heeft een vreemde manier van bezuinigen. Die pakjes kunnen (zeker als het om 48-uurs gaat) veel beter en goedkoper met ons mee dan met chauffeurs. Maar ja, ze sluiten ook hele kleine en goedkope depots waardoor er zoveel extra fietstijd bij de wijken gedaan moet worden dat je aan extra loonkosten meer kwijt bent dan wat je aan depothuur uitspaart.
Ik heb een contract voor Brievenbuspakjes+ dit jaar (maar alleen 2 januari gebruik van gemaakt, want ze wisten het voor elkaar te krijgen om geen een tijdig te bezorgen en meerdere kwijt te raken bij Pakketten terwijl ik het rechstreeks, correct en tijdig bij een een Sorteercentrum Brieven had aangeleverd terwijl ik vervolgens vrijwel geen reactie meer kreeg van zowel mijn accountmanager als de klantenservice).

Daarin is afgesproken dat Brievenbuspakje+ Standaard zeker heel het jaar voor datzelfde tarief te gebruiken is, maar dat Brievenbuspakje+ (24-uurs) vanaf juli verbeterd wordt, wat dan inhoudt dat de tarieven daarvoor omhoog gaan (maar dus niet vooraf bekend hoeveel) en het voortaan 6 dagen per week door Pakketten bezorgd wordt met afleverscan.

Ik zou het raar vinden als ze zich opeens niet meer aan die afspraken zouden houden.

[ Bericht 2% gewijzigd door wbwb op 31-05-2026 16:26:19 ]
  zondag 31 mei 2026 @ 16:48:15 #154
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_220930111
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2026 16:14 schreef wbwb het volgende:

[..]
Ik heb een contract voor Brievenbuspakjes+ dit jaar (maar alleen 2 januari gebruik van gemaakt, want ze wisten het voor elkaar te krijgen om geen een tijdig te bezorgen en meerdere kwijt te raken bij Pakketten terwijl ik het rechstreeks, correct en tijdig bij een een Sorteercentrum Brieven had aangeleverd terwijl ik vervolgens vrijwel geen reactie meer kreeg van zowel mijn accountmanager als de klantenservice).

Daarin is afgesproken dat Brievenbuspakje+ Standaard zeker heel het jaar voor datzelfde tarief te gebruiken is, maar dat Brievenbuspakje+ (24-uurs) vanaf juli verbeterd wordt, wat dan inhoudt dat de tarieven daarvoor omhoog gaan (maar dus niet vooraf bekend hoeveel) en het voortaan 6 dagen per week door Pakketten bezorgd wordt met afleverscan.

Ik zou het raar vinden als ze zich opeens niet meer aan die afspraken zouden houden.
Ik weet het ook niet, ik constateer alleen in de tarievenwijzer dat het brievenbuspakje+ 48 kennelijk niet meer wordt aangeboden vanaf 12 juli. Daar staat tegenover dat de prijsstijging vergeleken met die van de overige 24 uurs post relatief beperkt is: +3,4% terwijl dit voor gewone 24 uurs briefpost + 182% (!!!) is.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  maandag 1 juni 2026 @ 10:51:41 #155
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_220934780
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 16:48 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]
Ik weet het ook niet, ik constateer alleen in de tarievenwijzer dat het brievenbuspakje+ 48 kennelijk niet meer wordt aangeboden vanaf 12 juli. Daar staat tegenover dat de prijsstijging vergeleken met die van de overige 24 uurs post relatief beperkt is: +3,4% terwijl dit voor gewone 24 uurs briefpost + 182% (!!!) is.
Ik heb eerder begrepen dat de 48+ optie alleen beschikbaar komt voor klanten met maatwerkafspraken. Dat is volgens mij 5000 pakketjes ofzo. Speciaal voor de loterijen enzo. Als ik hem nu lees dan is de optie 48+ niet beschikbaar voor 0-499 pakketten.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
  maandag 1 juni 2026 @ 17:44:58 #156
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_220936934
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2026 10:51 schreef V__L_N het volgende:

[..]
Ik heb eerder begrepen dat de 48+ optie alleen beschikbaar komt voor klanten met maatwerkafspraken. Dat is volgens mij 5000 pakketjes ofzo. Speciaal voor de loterijen enzo. Als ik hem nu lees dan is de optie 48+ niet beschikbaar voor 0-499 pakketten.
Maar loterijen versturen nooit brievenbuspakjes+. Die versturen alleen maar pakjes zonder track and trace.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_220939866
Hier ziet het er al beter dan bij ons uit,we zitten nu op 6maanden zonder cao, met alleen maar problemen en onrust.

https://www.fnv.nl/nieuws(...)at-voor-de-cao-fedex
pi_220940527
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 07:15 schreef ophaling10 het volgende:
Hier ziet het er al beter dan bij ons uit,we zitten nu op 6maanden zonder cao, met alleen maar problemen en onrust.

https://www.fnv.nl/nieuws(...)at-voor-de-cao-fedex
quote:
Zij leggen het unaniem met een positief advies voor aan de leden.
Positief, maar wel allerlei verslechteringen zoals:

quote:
De leeftijdscategorie 35 – 44 jaar krijgt 8 uur vakantie minder per jaar.
pi_220951965
https://www.nieuwsuitnijm(...)t-niet-geholpen.html

die manager mogen ze ook wel de straat op trappen.
  woensdag 3 juni 2026 @ 18:16:29 #160
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_220951988
Het is wel een beetje hoe het bedrijf tegenwoordig de ontvangers ziet. Gewoon irritant volk wat ze wel aankunnen. Dienstverlening zit de meeste neit echt meer in het bloed.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_220951995
https://archive.is/202605(...)bliuwe-49047590.html

voor zo'n bekend en vertrouwd iemand is het een drama,met de bizarre plannen.
pi_220954208
En wat blijft er dan achter? Allemaal ongemotiveerde mensen die zelf ook zo weer weg zijn omdat je de trouwe bezorgers van de wijken afhaalt. Totdat er na de zomer als de herfst losbreekt hele wijken geen bezorger meer hebben... Echt. Lekker bezig PostNL.
pi_220955654
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 21:58 schreef IsItMeOrYou het volgende:
En wat blijft er dan achter? Allemaal ongemotiveerde mensen die zelf ook zo weer weg zijn omdat je de trouwe bezorgers van de wijken afhaalt. Totdat er na de zomer als de herfst losbreekt hele wijken geen bezorger meer hebben... Echt. Lekker bezig PostNL.
Alles voor de subsidie he!
pi_220955837
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 21:58 schreef IsItMeOrYou het volgende:
En wat blijft er dan achter? Allemaal ongemotiveerde mensen die zelf ook zo weer weg zijn omdat je de trouwe bezorgers van de wijken afhaalt. Totdat er na de zomer als de herfst losbreekt hele wijken geen bezorger meer hebben... Echt. Lekker bezig PostNL.
Misschien kan ik dan alsnog blijven :P mijn contract loopt nog 2 maanden, maar er is zoveel verloop dat ze vast binnenkort toch weer mensen nodig hebben. Hoewel de bezorgers bij ons depot er merendeels al wel lang werken (tussen de 5 en 20 jaar zelfs).
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_220955857
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juni 2026 07:24 schreef SaskiaR het volgende:
Misschien kan ik dan alsnog blijven
zou er toch nog een nachtje of wat over slapen? veel bijzonders is het werk niet meer,er is genoeg ander beter betaald werk te vinden,met betere conditie's.
pi_220962748
https://archive.is/202606(...)stbode-49258304.html

Hier begrijp ik niets van, ze zouden toch stoppen met die scooters?
Goed dat het steeds in de krant komt,dan weten de mensen ook hoe het er bij ons aan toe gaat.

[ Bericht 0% gewijzigd door ophaling10 op 05-06-2026 17:16:41 ]
  vrijdag 5 juni 2026 @ 15:23:44 #168
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_220966072
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2026 07:28 schreef ophaling10 het volgende:
https://archive.is/202606(...)stbode-49258304.html

Hier begrijp ik niets van, ze zouden toch stoppen emt die scooters?
Goed dat het steeds in de krant komt,dan weten de mensen ook hoe het er bij ons aan toe gaat.
Is dat zo? Ik zie hier nog steeds scooterbezorgers rondrijden. Er was wel sprake van dat sommige scooterwijken een autowijk zouden worden en vice versa, maar dat is uiteindelijk niet gebeurd. En ik hoorde ook het gerucht dat ze van de tweewielscooters af willen en juist meer met driewielscooters (de Kyburz) willen gaan werken. Maar ik weet niet of dat waar is. Zo'n Kyburz is 3x zo duur als een Silence tweewielscooter. Weliswaar kun je er veel meer post op meenemen, maar wat is daar het nut van? De meeste tijd bij een scooterwijk zit 'm in het rijden van de afstanden, en de hoeveelheden post zijn volgens mij over het algemeen niet idioot groot. Dat komt ook omdat een scooterwijk vaak VEEL minder afgiftepunten heeft dan een wijk binnen de bebouwde kom, alleen liggen ze veel verder uit elkaar. Als je een Kyburz helemaal vol laadt met post voor buitengebieden, dan ben je misschien wel 6 tot 8 uur aan het bezorgen! Dat is vrij veel voor een deeltijdbaan.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_220974752
quote:
Weer iemand die Kyburz niet kan spellen…
  zaterdag 6 juni 2026 @ 23:13:54 #171
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_220975337
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2026 21:49 schreef wbwb het volgende:

[..]
Weer iemand die Kyburz niet kan spellen…
De Kibutz is denk ik de Israëlische uitvoering ;)
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_221002569
Mijn brievenbuspakje+ 24-uurstarief gaat per 12 juli van ±¤2,83 naar ±¤3,19. Een verhoging van ¤0,36 oftewel zo'n 12,7%.
pi_221003166
https://www.emerce.nl/wir(...)essfactors-fundament

als ze alles maar goed afdichten, ligt dat straks ook op straat.
pi_221004089
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2026 18:15 schreef ophaling10 het volgende:
https://www.emerce.nl/wir(...)essfactors-fundament

als ze alles maar goed afdichten, ligt dat straks ook op straat.
Is dat stuk geschreven door AI?
Nadruk van het verhaal ligt op gebruiksvriendelijker en minder handwerk.
Dat wordt vervolgens in 4 alineas achter elkaar herhaald, maar steeds met andere woorden.
pi_221005866
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2026 20:27 schreef YBouncer het volgende:

[..]
Is dat stuk geschreven door AI?
Nadruk van het verhaal ligt op gebruiksvriendelijker en minder handwerk.
Dat wordt vervolgens in 4 alineas achter elkaar herhaald, maar steeds met andere woorden.
ja het is niet helemaal koosje :) de website is wel officieel,alweer een voorbeeld dat AI niet echt top is.
pi_221005874
[
ja het is niet helemaal koosje :) de website is wel officieel,alweer een voorbeeld dat AI niet echt top is.
pi_221018789
Hele dorp krijgt ineens nog post van 2 jaar geleden :') ook geboortekaartje , kind is nu 2. En vreemd dat PostNL er zelf niet van op de hoogte was.. of eigenlijk juist totaal niet verrassend..

https://www.ad.nl/wijchen(...)van-postnl~aedb87d3/

https://archive.ph/cpYmp
pi_221020500
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 juni 2026 14:06 schreef IsItMeOrYou het volgende:
Hele dorp krijgt ineens nog post van 2 jaar geleden :') ook geboortekaartje , kind is nu 2. En vreemd dat PostNL er zelf niet van op de hoogte was.. of eigenlijk juist totaal niet verrassend..

https://www.ad.nl/wijchen(...)van-postnl~aedb87d3/

https://archive.ph/cpYmp
we staan er weer gekleurd op, wat komt er nog meer?
pi_221020620
Ik snap niet waarom er zo veel nieuws is over niet-tijdige bezorging en dergelijke van PostNL, maar niks over bijvoorbeeld MSG terwijl het bij hen toch echt een heel stuk slechter is gesteld dan bij PostNL. Bijvoorbeeld MSG Haarlem bezorgt meer dan de helft niet binnen 2 werkdagen en bijna een kwart niet binnen 7 werkdagen. En dat terwijl MSG voornamelijk (semi-)overheidspost bezorgt en mensen post van gemeenten, ziekenhuizen en dergelijke vaak toch wel belangrijk vinden.
pi_221021125
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2026 18:14 schreef wbwb het volgende:
Ik snap niet waarom er zo veel nieuws is over niet-tijdige bezorging en dergelijke van PostNL, maar niks over bijvoorbeeld MSG terwijl het bij hen toch echt een heel stuk slechter is gesteld dan bij PostNL. Bijvoorbeeld MSG Haarlem bezorgt meer dan de helft niet binnen 2 werkdagen en bijna een kwart niet binnen 7 werkdagen. En dat terwijl MSG voornamelijk (semi-)overheidspost bezorgt en mensen post van gemeenten, ziekenhuizen en dergelijke vaak toch wel belangrijk vinden.
Haha, 7 werkdagen? Ik kreeg de rekening van de verzekering ruim na de laatste betaaldag van die kneuzen.
pi_221021472
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2026 19:42 schreef zevenmijlslaars het volgende:

[..]
Haha, 7 werkdagen? Ik kreeg de rekening van de verzekering ruim na de laatste betaaldag van die kneuzen.
2 werkdagen en 7 werkdagen zijn de termijnen die ik meet. Bijna een kwart duurde dus langer dan 7 werkdagen bij MSG Haarlem, maar er zijn dus inderdaad zeker gevallen die meerdere weken duren, wat echt onacceptabel is.

Bij PostNL meet ik dat ongeveer een halve procent na 7 werkdagen nog niet bezorgd is. Dat valt dus nog wel mee. Ik vind dat zelf eigenlijk ook niet goed genoeg, maar dat is in ieder geval 50 keer beter dan MSG Haarlem. Nou is MSG Haarlem wel het allerslechtste van de MSG-vestigingen, maar de rest van MSG is ook niet veel soeps.
pi_221026098
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2026 20:12 schreef wbwb het volgende:

[..]
2 werkdagen en 7 werkdagen zijn de termijnen die ik meet. Bijna een kwart duurde dus langer dan 7 werkdagen bij MSG Haarlem, maar er zijn dus inderdaad zeker gevallen die meerdere weken duren, wat echt onacceptabel is.

Bij PostNL meet ik dat ongeveer een halve procent na 7 werkdagen nog niet bezorgd is. Dat valt dus nog wel mee. Ik vind dat zelf eigenlijk ook niet goed genoeg, maar dat is in ieder geval 50 keer beter dan MSG Haarlem. Nou is MSG Haarlem wel het allerslechtste van de MSG-vestigingen, maar de rest van MSG is ook niet veel soeps.
misschien omdat die niet 53 miljoen subsidie gevraagd hebben (maakt het niet beter, maar geen landelijk bedrijf die aan EPD moet voldoen
pi_221026240
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 juni 2026 14:06 schreef IsItMeOrYou het volgende:
Hele dorp krijgt ineens nog post van 2 jaar geleden :') ook geboortekaartje , kind is nu 2. En vreemd dat PostNL er zelf niet van op de hoogte was.. of eigenlijk juist totaal niet verrassend..

https://www.ad.nl/wijchen(...)van-postnl~aedb87d3/

https://archive.ph/cpYmp
vroeger zat er dan een kaartje bij met en stukje uitleg en excuses, maar is vast ook te duur en mensenlijk
pi_221027226
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2026 09:54 schreef liedetector het volgende:

[..]
misschien omdat die niet 53 miljoen subsidie gevraagd hebben (maakt het niet beter, maar geen landelijk bedrijf die aan EPD moet voldoen
op de fb van fnv bezorgers staat een stukje over de cao, er zit weinig rek in en weinig voortgang,er wordt geleuterd over de slechte resultaten en die 35miljoen.
pi_221028309
Alles om niet iets meer te hoeven te betalen aan de uitvoerende laag die door weer en wind gaat.
  zaterdag 13 juni 2026 @ 15:19:17 #186
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_221028708
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2026 12:29 schreef ophaling10 het volgende:

[..]
op de fb van fnv bezorgers staat een stukje over de cao, er zit weinig rek in en weinig voortgang,er wordt geleuterd over de slechte resultaten en die 35miljoen.
Ze bieden een loonsverhoging die minder is dan de inflatie, dus van de laagst betaalden wordt een loonoffer gevraagd. Zou meneer Berendsen ook vrijwillig loon inleveren?
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_221035987
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2026 15:19 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]
Ze bieden een loonsverhoging die minder is dan de inflatie, dus van de laagst betaalden wordt een loonoffer gevraagd. Zou meneer Berendsen ook vrijwillig loon inleveren?
ze hebben de postbezorgers al meer dan 20. jaar te weinig gegeven,dat ze het weten.
pi_221051686
https://www.fnv.nl/nieuws(...)ngsresultaat-bereikt

het heeft " even" geduurd. Zal een " fraai" iets zijn.
pi_221051785
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2026 16:28 schreef ophaling10 het volgende:
https://www.fnv.nl/nieuws(...)ngsresultaat-bereikt

het heeft " even" geduurd. Zal een " fraai" iets zijn.
quote:
De FNV en PostNL hebben een onderhandelingsresultaat bereikt voor de cao Postbezorgers.
Waar waren de andere twee bonden in dat overleg? Misschien nemen die niet eens meer de moeite om nog overleg te voeren, want ze zetten toch altijd wel een krabbel.
pi_221062025
Er is weer een nieuwe editie uitgekomen:

https://www.rodemorgen.nl(...)ni%202026%20mail.pdf
pi_221072635
Weer een knap stukje in de OR nieuwsbrief aangaande Voorbereiden. Het gaat erover wanneer het werk op is maar je roostertijd nog niet. Volgens OR heb je recht op werk en loon voor de gehele ingeroosterde dienst. Dat is een basisregel. Het maakt niet uit of het werk eerder klaar is. Het risico ligt bij de werkgever, niet bij de werknemer.

....maar volgens diezelfde OR moet de Postbezorger wel minnen... Rrrrright.
pi_221081244
quote:
Lang leve de automatisering, zolang als het werkt. Heb het zelf ook al gehad dat een automaat niet werkte.

quote:
Zal er niet beter op worden de komende tijd met alle veranderingen.
pi_221082074
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2026 18:30 schreef Semargofni het volgende:

[..]
Lang leve de automatisering, zolang als het werkt. Heb het zelf ook al gehad dat een automaat niet werkte.
[..]
Zal er niet beter op worden de komende tijd met alle veranderingen.
nee, hier gaan er 6 moven en iedere dag worden er 13/14 wijken uitbesteed :) zoveel animo is er voor het werk.
pi_221083760
We hadden vandaag werkoverleg.
Daar werd verteld dat de "vele" pakketten die van bezorger overgeheveld gingen worden naar chauffeurs bestonden uit de "dure" 24-uurs pakketten. Postbezorgers gaan "enkel" nog 48-uurs pakketten wegbrengen.
......
Maar elke gek begrijpt toch dat de zuinige Nederlander nu juist gaat kiezen voor de "goedkopere" pakketten van 48-uurs? Oftewel, dat we als bezorgers 2x zoveel pakketten gaan krijgen?
Of zeg ik nu iets raars?
pi_221085184
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2026 16:46 schreef Rafierafie het volgende:

[..]
[..]
Waar waren de andere twee bonden in dat overleg? Misschien nemen die niet eens meer de moeite om nog overleg te voeren, want ze zetten toch altijd wel een krabbel.
op de website van de Post staat het onderhandelingsresultaat, vind het nog niet erg bijzonder,zeker als je er 5> jr al de pleuris werkt. Had zo graag iets met die 5 weken ipv 4 weken gezien, zien ze dat niet(bonden) of mag het niet aan het licht komen.
pi_221087269
Ik blijf erbij dat de cao's voor specifieke bedrijven, dus de cao voor PostNL (en die voor postbezorgers), cao voor DHL, cao voor FedEx, etc allemaal afgeschaft moeten worden en voor elk bedrijf in deze branche de cao Beroepsgoederenvervoer moet gaan gelden. Zo is het hartstikke oneerlijk dat grote bedrijven in deze branche een eigen cao weten te krijgen met slechtere arbeidsvoorwaarden, maar andere bedrijven wel aan die cao moeten houden.

Ik bedoel, stel dat postbezorgers bij cao Beroepsgoederenvervoer onder schaal B vallen, dan zouden ze beginnen met ¤14,98/uur en na 5 jaar op ¤18,22/uur zitten. Bovendien hebben ze veel meer vakantie: 24 tot 29 dagen afhankelijk van leeftijd en hoelang je er al werkt. Daarbovenop komen ook nog 3,5 ATV-dagen. Bovendien zijn de uren per week gegarandeerd, dus als je een 20-urencontract hebt en je hebt een week maar 15 uren gewerkt, dan moeten ze alsnog 20 uur uitbetalen. Voor overwerk, dus boven die 20 uren dan, geldt een toeslag van 30%. Voor zaterdag geldt een toeslag van 50%. Et cetera, et cetera.

[ Bericht 41% gewijzigd door wbwb op 19-06-2026 13:05:11 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')