abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220863712
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 16:39 schreef Semargofni het volgende:

[..]
Maar hoezo delen ze mensen voor zoveel uren in als de max eigenlijk op 5:50 hoort te staan volgens de CAO?
TL nam contact met haar op na haar bezwaar.
Volgens hem was dat een manier van de planning geweest om haar op papier aan haar uren te laten komen, want er waren voor haar momenteel niet genoeg wijken om haar voor al haar contracturen in te plannen.

Dus ze gaat op dinsdag maar 1:30 uur lopen, zoals afgesproken. De andere 5:30 uur was schaduwboekhouding.
pi_220863814
Die planningen qua uren slaan ook echt nergens op. Gisteren een wijk die voor 2.38 in planning stond; het waren maar 4 tassen, dus 1.30 uur bezig geweest. Vandaag een wijk die voor 3.00 uur in de planning stond: 10 tassen, ben 4.28 uur bezig geweest. Dus je kan wel allerlei uren inplannen, maar uiteindelijk worden mensen betaald voor de gewerkte uren. Dus als ze zo slecht kunnen plannen, kan je eigenlijk net zo goed niet eens proberen om mensen exacte aantallen uren in te plannen.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_220866236
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2026 21:29 schreef SaskiaR het volgende:
Die planningen qua uren slaan ook echt nergens op. Gisteren een wijk die voor 2.38 in planning stond; het waren maar 4 tassen, dus 1.30 uur bezig geweest. Vandaag een wijk die voor 3.00 uur in de planning stond: 10 tassen, ben 4.28 uur bezig geweest. Dus je kan wel allerlei uren inplannen, maar uiteindelijk worden mensen betaald voor de gewerkte uren. Dus als ze zo slecht kunnen plannen, kan je eigenlijk net zo goed niet eens proberen om mensen exacte aantallen uren in te plannen.
buiten dat ,de mensen hebben vaak ook nog een leven naast de post,zal de directeur ook zo ingdeeld staan?
pi_220868391
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2026 21:04 schreef YBouncer het volgende:
anning geweest om haar op papier aan haar uren te laten komen, want er ware
Aha, ja ik ben ook gebeld. Hier beetje zelfde uitleg dat het werkpatroon een voorlopig iets is en dat er wel beter gekeken gaat worden om het te verdelen uiteindelijk.
  maandag 25 mei 2026 @ 22:41:31 #131
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_220888641
Ik wilde vandaag nog bezwaar maken op mijn nieuwe werkrooster. Beetje laat, maar zat echt in dubio of het nodig was. Maar blijkbaar heeft iemand de memo niet gehad. T/m de 25ste was excl de 25 ste.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_220889038
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2026 22:41 schreef V__L_N het volgende:
Ik wilde vandaag nog bezwaar maken op mijn nieuwe werkrooster. Beetje laat, maar zat echt in dubio of het nodig was. Maar blijkbaar heeft iemand de memo niet gehad. T/m de 25ste was excl de 25 ste.
"T/m" oftewel "tot en met" kan nooit exclusief dat laatste zijn. Dat is een beetje het idee van "en met"… anders zeg je gewoon "tot" 8)7
  dinsdag 26 mei 2026 @ 10:10:55 #133
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_220890026
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2026 23:48 schreef wbwb het volgende:

[..]
"T/m" oftewel "tot en met" kan nooit exclusief dat laatste zijn. Dat is een beetje het idee van "en met"… anders zeg je gewoon "tot" 8)7
Ze zijn gewoon beroerd in nederlands...
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
  dinsdag 26 mei 2026 @ 13:04:52 #134
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_220891014
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2026 22:41 schreef V__L_N het volgende:
Ik wilde vandaag nog bezwaar maken op mijn nieuwe werkrooster. Beetje laat, maar zat echt in dubio of het nodig was. Maar blijkbaar heeft iemand de memo niet gehad. T/m de 25ste was excl de 25 ste.
In de diverse berichten was ook nergens sprake van "tot" of "tot en met". Er stond steeds dat je uiterlijk 25 mei moest reageren. Dus dan had je gisteren nog gewoon moeten kunnen reageren.

Als dat gisteren dus toch al niet meer kon en je dus door een fout van PostNL automatisch akkoord bent gegaan, stuur dan even een mail aan toekomst.postdienstverlening@postnl.nl

Zet voor de zekerheid ook even de OR en (indien je lid bent) de vakbond in de CC. Dat wil hun reactiesnelheid nog wel eens verhogen.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_220891410
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 13:04 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]
In de diverse berichten was ook nergens sprake van "tot" of "tot en met". Er stond steeds dat je uiterlijk 25 mei moest reageren. Dus dan had je gisteren nog gewoon moeten kunnen reageren.

Als dat gisteren dus toch al niet meer kon en je dus door een fout van PostNL automatisch akkoord bent gegaan, stuur dan even een mail aan toekomst.postdienstverlening@postnl.nl

Zet voor de zekerheid ook even de OR en (indien je lid bent) de vakbond in de CC. Dat wil hun reactiesnelheid nog wel eens verhogen.
Het is jammer dat dat nodig is bij PostNL…

Een keer had ik me ziekgemeld, maar wou mijn teamleider mij die dag niet op ziek zetten en had enkel mijn wijken uit mijn rooster gehaald. Dit omdat ik zogenaamd 's middags me pas ziekgemeld had, terwijl ik bewijs heb dat ze 's ochtends in de groepsapp zei dat ik me ziek had gemeld en de vraag wie mijn wijken over wou nemen. Klacht ingediend bij de procesmanager, die luisterde alleen maar naar mijn teamleider. Vervolgens klacht ingediend bij HR, die luisterde alleen maar naar mijn procesmanager. Uiteindelijk klacht ingediend bij de OR en toen gaven ze me opeens wel meteen gelijk. ;(
pi_220891705
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 13:59 schreef wbwb het volgende:

[..]
Het is jammer dat dat nodig is bij PostNL…

Een keer had ik me ziekgemeld, maar wou mijn teamleider mij die dag niet op ziek zetten en had enkel mijn wijken uit mijn rooster gehaald. Dit omdat ik zogenaamd 's middags me pas ziekgemeld had, terwijl ik bewijs heb dat ze 's ochtends in de groepsapp zei dat ik me ziek had gemeld en de vraag wie mijn wijken over wou nemen. Klacht ingediend bij de procesmanager, die luisterde alleen maar naar mijn teamleider. Vervolgens klacht ingediend bij HR, die luisterde alleen maar naar mijn procesmanager. Uiteindelijk klacht ingediend bij de OR en toen gaven ze me opeens wel meteen gelijk. ;(
Dit is op alle fronten fout. Je werkt er niet meer toch?
pi_220892246
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 14:53 schreef IsItMeOrYou het volgende:

[..]
Dit is op alle fronten fout. Je werkt er niet meer toch?
Ja, ik ben blij dat ik er al weer een tijdje weg ben. Ik snap ook niet waarom ze niet eens naar mijn bewijs vroegen maar alleen uitgaan van wat mijn teamleider zei. Vervolgens was mijn teamleider ook nog eens boos op mij dat ik bij de procesmanager een klacht in had gediend, want die ging haar ondervragen en dat vond zij niet fijn. Die teamleider is ook de hoofdreden dat ik weg ben gegaan, daarvoor had ik een teamleider die wel fijn was maar die ging dus met pensioen.

Inmiddels werk ik bij een ander postbedrijf als sorteerder. Daar is het een stuk fijner en verdien ik ook een stuk meer. Helaas volgen ze niet netjes de cao Beroepsgoederenvervoer en is daar nog geen OR, dus ben ik bezig met dat voor elkaar te krijgen.
pi_220894555
https://www.bndestem.nl/b(...)-naar-huis~adb4ba58/

[ Bericht 5% gewijzigd door ophaling10 op 26-05-2026 21:51:03 (Url werkte niet) ]
pi_220902401
Ik heb nu voor de derde keer op rij dit jaar dat mijn in november aangevraagde verlofuren worden aangepast naar veel meer uren.
Voorbeeld: Ik vraag in november 2:00 uur verlof aan voor een zaterdag in 2026 en er wordt ook 2:00 uur goedgekeurd op de verlofkaart.
Maar wanneer het verlof dan moet plaatsvinden op zaterdag, dan staat er 3:36 uur in het rooster.
Dan maak ik bezwaar en wordt het weer teruggezet naar 2:00 uur.
Dit is nu de derde keer. WTF.
Ik krijg geen antwoord van de planning. Hebben meer mensen hier last van?
pi_220903098
Hebben meer mensen hier last van?

Jazeker, was bij mij de laatste 2 keer ook het geval. Bleek toen een al ingevuld rooster van de admi die mijn uren overschreef. Maar dan had je admi dat wel gezien vermoed ik, dus misschien is jouw geval anders.
pi_220907380
3,95 euro voor een priozegel om je post binnen 24 uur bezorgd te krijgen. Uiteraard geen garantie en alleen indien voor 9u in de ochtend in de oranje brievenbus gestopt ;) oh nee, het gaat mee met de pakketbezorger..
pi_220907388
quote:
1s.gif Op donderdag 28 mei 2026 18:13 schreef IsItMeOrYou het volgende:
3,95 euro voor een priozegel om je post binnen 24 uur bezorgd te krijgen. Uiteraard geen garantie en alleen indien voor 9u in de ochtend in de oranje brievenbus gestopt ;) oh nee, het gaat mee met de pakketbezorger..
Schaamteloos
pi_220908763
quote:
1s.gif Op donderdag 28 mei 2026 18:13 schreef IsItMeOrYou het volgende:
3,95 euro voor een priozegel om je post binnen 24 uur bezorgd te krijgen. Uiteraard geen garantie en alleen indien voor 9u in de ochtend in de oranje brievenbus gestopt ;) oh nee, het gaat mee met de pakketbezorger..
Ik vraag me ook af hoe dit gaat aflopen.
Ik neem aan dat je zo'n brief enkel en alleen kan inleveren via een PostNL punt? Anders wordt het chaos.
De brievenbus die ik in mijn wijk gebruik wordt soms niet geleegd, want dan staat de lichtingsdag nog op gisteren.
Diezelfde brievenbus werd ook een poos al voor 10:00 uur geleegd. :+
Tja, je bent aan de goden overgeleverd als je gebruik moet maken van PostNL.
pi_220909629
quote:
1s.gif Op donderdag 28 mei 2026 18:13 schreef IsItMeOrYou het volgende:
3,95 euro voor een priozegel om je post binnen 24 uur bezorgd te krijgen. Uiteraard geen garantie en alleen indien voor 9u in de ochtend in de oranje brievenbus gestopt ;) oh nee, het gaat mee met de pakketbezorger..
Vergeet niet dat het uitgezonderd van btw is en PostNL dus de volle ¤3,95 int. In 2024 was volgens de ACM de gemiddelde B2C-pakketprijs ¤3,79 exclusief btw. Ze gaan dan dus meer vragen voor een briefje dan bedrijven gemiddeld voor een pakket betalen…
  vrijdag 29 mei 2026 @ 16:30:50 #146
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_220913994
quote:
1s.gif Op donderdag 28 mei 2026 18:13 schreef IsItMeOrYou het volgende:
3,95 euro voor een priozegel om je post binnen 24 uur bezorgd te krijgen. Uiteraard geen garantie en alleen indien voor 9u in de ochtend in de oranje brievenbus gestopt ;) oh nee, het gaat mee met de pakketbezorger..
Wat ik ook raar vind is dat er maar 1 tarief staat voor brievenbuspakjes. Die gaan van EUR 4,40 naar EUR 4,55 maar er staat nog steeds bezorging binnen 1 werkdag bij. Ik dacht dat er ook voor brievenbuspakjes een priotarief en een standaardtarief zou komen. Ik heb nota bene brievenbuspakjes voorbij zien komen waar "brievenbuspakje+ 48" op stond. Gaat PostNL daar al weer mee stoppen?
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  vrijdag 29 mei 2026 @ 16:36:01 #147
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_220914030
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 00:10 schreef wbwb het volgende:

[..]
Vergeet niet dat het uitgezonderd van btw is en PostNL dus de volle ¤3,95 int. In 2024 was volgens de ACM de gemiddelde B2C-pakketprijs ¤3,79 exclusief btw. Ze gaan dan dus meer vragen voor een briefje dan bedrijven gemiddeld voor een pakket betalen…
Volgens het tarievenboekje is die EUR 3,95 voor een priobrief wel degelijk inclusief btw (De tarieven in het violet zijn inclusief btw; Alle andere aangegeven tarieven zijn vrijgesteld van btw).

En blijkbaar kun je alleen brieven die maximaal 50 gram wegen als priobrief sturen.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_220915762
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 16:30 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]
Wat ik ook raar vind is dat er maar 1 tarief staat voor brievenbuspakjes.
Bij de zakelijke tarieven kun je wel twee soorten zien, onderaan pagina 12.

EDIT: blijkbaar is dat de huidige lijst, niet de nieuwe.
pi_220917209
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 16:36 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]
Volgens het tarievenboekje is die EUR 3,95 voor een priobrief wel degelijk inclusief btw (De tarieven in het violet zijn inclusief btw; Alle andere aangegeven tarieven zijn vrijgesteld van btw).

En blijkbaar kun je alleen brieven die maximaal 50 gram wegen als priobrief sturen.
Oh, ik had niet door dat het tarievenboekje al uit was, anders had ik dat natuurlijk niet gezegd.

Maar ja, via Intrapost + DHL (dus ook met de pakketbezorger) had ik zakelijk een tarief van ¤2,45 excl. btw voor 24-uurs post tot 50 gram.

Ik vind het overigens niet gek dat er een gewichtslimiet van 50 gram op zit. Voor zwaardere poststukken is er namelijk al brievenbuspakje+. Voor consumenten alleen als 24-uurs beschikbaar, voor bedrijven ook als Standaard.
  zaterdag 30 mei 2026 @ 15:56:01 #150
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_220921182
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 00:44 schreef wbwb het volgende:

[..]
Voor zwaardere poststukken is er namelijk al brievenbuspakje+. Voor consumenten alleen als 24-uurs beschikbaar, voor bedrijven ook als Standaard.
Volgens het tarievenboekje (zie onderaan blz 12) is ook voor zakelijke klanten het brievenbuspakje+ alleen als 24-uurs product te koop. Dus het lijkt er toch op dat wij ALLE brievenbuspakjes+ aan pakketservice gaan kwijtraken.

PostNL heeft een vreemde manier van bezuinigen. Die pakjes kunnen (zeker als het om 48-uurs gaat) veel beter en goedkoper met ons mee dan met chauffeurs. Maar ja, ze sluiten ook hele kleine en goedkope depots waardoor er zoveel extra fietstijd bij de wijken gedaan moet worden dat je aan extra loonkosten meer kwijt bent dan wat je aan depothuur uitspaart.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')