abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220921234
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 15:56 schreef Kramerica-Industries het volgende:
PostNL heeft een vreemde manier van bezuinigen
het zijn daarom ook geen ondernemers,ze denken van wel, maar zijn het echt niet.
pi_220921330
https://radar.avrotros.nl(...)oon-thuis-bent-62703

we staan er weer geleurd op,snuggere medewerker die niet echt een duidelijk antwoord op de vragen geeft.
pi_220929932
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 15:56 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]
Volgens het tarievenboekje (zie onderaan blz 12) is ook voor zakelijke klanten het brievenbuspakje+ alleen als 24-uurs product te koop. Dus het lijkt er toch op dat wij ALLE brievenbuspakjes+ aan pakketservice gaan kwijtraken.

PostNL heeft een vreemde manier van bezuinigen. Die pakjes kunnen (zeker als het om 48-uurs gaat) veel beter en goedkoper met ons mee dan met chauffeurs. Maar ja, ze sluiten ook hele kleine en goedkope depots waardoor er zoveel extra fietstijd bij de wijken gedaan moet worden dat je aan extra loonkosten meer kwijt bent dan wat je aan depothuur uitspaart.
Ik heb een contract voor Brievenbuspakjes+ dit jaar (maar alleen 2 januari gebruik van gemaakt, want ze wisten het voor elkaar te krijgen om geen een tijdig te bezorgen en meerdere kwijt te raken bij Pakketten terwijl ik het rechstreeks, correct en tijdig bij een een Sorteercentrum Brieven had aangeleverd terwijl ik vervolgens vrijwel geen reactie meer kreeg van zowel mijn accountmanager als de klantenservice).

Daarin is afgesproken dat Brievenbuspakje+ Standaard zeker heel het jaar voor datzelfde tarief te gebruiken is, maar dat Brievenbuspakje+ (24-uurs) vanaf juli verbeterd wordt, wat dan inhoudt dat de tarieven daarvoor omhoog gaan (maar dus niet vooraf bekend hoeveel) en het voortaan 6 dagen per week door Pakketten bezorgd wordt met afleverscan.

Ik zou het raar vinden als ze zich opeens niet meer aan die afspraken zouden houden.

[ Bericht 2% gewijzigd door wbwb op 31-05-2026 16:26:19 ]
  zondag 31 mei 2026 @ 16:48:15 #154
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_220930111
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2026 16:14 schreef wbwb het volgende:

[..]
Ik heb een contract voor Brievenbuspakjes+ dit jaar (maar alleen 2 januari gebruik van gemaakt, want ze wisten het voor elkaar te krijgen om geen een tijdig te bezorgen en meerdere kwijt te raken bij Pakketten terwijl ik het rechstreeks, correct en tijdig bij een een Sorteercentrum Brieven had aangeleverd terwijl ik vervolgens vrijwel geen reactie meer kreeg van zowel mijn accountmanager als de klantenservice).

Daarin is afgesproken dat Brievenbuspakje+ Standaard zeker heel het jaar voor datzelfde tarief te gebruiken is, maar dat Brievenbuspakje+ (24-uurs) vanaf juli verbeterd wordt, wat dan inhoudt dat de tarieven daarvoor omhoog gaan (maar dus niet vooraf bekend hoeveel) en het voortaan 6 dagen per week door Pakketten bezorgd wordt met afleverscan.

Ik zou het raar vinden als ze zich opeens niet meer aan die afspraken zouden houden.
Ik weet het ook niet, ik constateer alleen in de tarievenwijzer dat het brievenbuspakje+ 48 kennelijk niet meer wordt aangeboden vanaf 12 juli. Daar staat tegenover dat de prijsstijging vergeleken met die van de overige 24 uurs post relatief beperkt is: +3,4% terwijl dit voor gewone 24 uurs briefpost + 182% (!!!) is.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  maandag 1 juni 2026 @ 10:51:41 #155
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_220934780
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 16:48 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]
Ik weet het ook niet, ik constateer alleen in de tarievenwijzer dat het brievenbuspakje+ 48 kennelijk niet meer wordt aangeboden vanaf 12 juli. Daar staat tegenover dat de prijsstijging vergeleken met die van de overige 24 uurs post relatief beperkt is: +3,4% terwijl dit voor gewone 24 uurs briefpost + 182% (!!!) is.
Ik heb eerder begrepen dat de 48+ optie alleen beschikbaar komt voor klanten met maatwerkafspraken. Dat is volgens mij 5000 pakketjes ofzo. Speciaal voor de loterijen enzo. Als ik hem nu lees dan is de optie 48+ niet beschikbaar voor 0-499 pakketten.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
  maandag 1 juni 2026 @ 17:44:58 #156
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_220936934
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2026 10:51 schreef V__L_N het volgende:

[..]
Ik heb eerder begrepen dat de 48+ optie alleen beschikbaar komt voor klanten met maatwerkafspraken. Dat is volgens mij 5000 pakketjes ofzo. Speciaal voor de loterijen enzo. Als ik hem nu lees dan is de optie 48+ niet beschikbaar voor 0-499 pakketten.
Maar loterijen versturen nooit brievenbuspakjes+. Die versturen alleen maar pakjes zonder track and trace.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_220939866
Hier ziet het er al beter dan bij ons uit,we zitten nu op 6maanden zonder cao, met alleen maar problemen en onrust.

https://www.fnv.nl/nieuws(...)at-voor-de-cao-fedex
pi_220940527
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 07:15 schreef ophaling10 het volgende:
Hier ziet het er al beter dan bij ons uit,we zitten nu op 6maanden zonder cao, met alleen maar problemen en onrust.

https://www.fnv.nl/nieuws(...)at-voor-de-cao-fedex
quote:
Zij leggen het unaniem met een positief advies voor aan de leden.
Positief, maar wel allerlei verslechteringen zoals:

quote:
De leeftijdscategorie 35 – 44 jaar krijgt 8 uur vakantie minder per jaar.
pi_220951965
https://www.nieuwsuitnijm(...)t-niet-geholpen.html

die manager mogen ze ook wel de straat op trappen.
  woensdag 3 juni 2026 @ 18:16:29 #160
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_220951988
Het is wel een beetje hoe het bedrijf tegenwoordig de ontvangers ziet. Gewoon irritant volk wat ze wel aankunnen. Dienstverlening zit de meeste neit echt meer in het bloed.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_220951995
https://archive.is/202605(...)bliuwe-49047590.html

voor zo'n bekend en vertrouwd iemand is het een drama,met de bizarre plannen.
pi_220954208
En wat blijft er dan achter? Allemaal ongemotiveerde mensen die zelf ook zo weer weg zijn omdat je de trouwe bezorgers van de wijken afhaalt. Totdat er na de zomer als de herfst losbreekt hele wijken geen bezorger meer hebben... Echt. Lekker bezig PostNL.
pi_220955654
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 21:58 schreef IsItMeOrYou het volgende:
En wat blijft er dan achter? Allemaal ongemotiveerde mensen die zelf ook zo weer weg zijn omdat je de trouwe bezorgers van de wijken afhaalt. Totdat er na de zomer als de herfst losbreekt hele wijken geen bezorger meer hebben... Echt. Lekker bezig PostNL.
Alles voor de subsidie he!
pi_220955837
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 21:58 schreef IsItMeOrYou het volgende:
En wat blijft er dan achter? Allemaal ongemotiveerde mensen die zelf ook zo weer weg zijn omdat je de trouwe bezorgers van de wijken afhaalt. Totdat er na de zomer als de herfst losbreekt hele wijken geen bezorger meer hebben... Echt. Lekker bezig PostNL.
Misschien kan ik dan alsnog blijven :P mijn contract loopt nog 2 maanden, maar er is zoveel verloop dat ze vast binnenkort toch weer mensen nodig hebben. Hoewel de bezorgers bij ons depot er merendeels al wel lang werken (tussen de 5 en 20 jaar zelfs).
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_220955857
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juni 2026 07:24 schreef SaskiaR het volgende:
Misschien kan ik dan alsnog blijven
zou er toch nog een nachtje of wat over slapen? veel bijzonders is het werk niet meer,er is genoeg ander beter betaald werk te vinden,met betere conditie's.
pi_220962748
https://archive.is/202606(...)stbode-49258304.html

Hier begrijp ik niets van, ze zouden toch stoppen met die scooters?
Goed dat het steeds in de krant komt,dan weten de mensen ook hoe het er bij ons aan toe gaat.

[ Bericht 0% gewijzigd door ophaling10 op 05-06-2026 17:16:41 ]
  vrijdag 5 juni 2026 @ 15:23:44 #168
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_220966072
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2026 07:28 schreef ophaling10 het volgende:
https://archive.is/202606(...)stbode-49258304.html

Hier begrijp ik niets van, ze zouden toch stoppen emt die scooters?
Goed dat het steeds in de krant komt,dan weten de mensen ook hoe het er bij ons aan toe gaat.
Is dat zo? Ik zie hier nog steeds scooterbezorgers rondrijden. Er was wel sprake van dat sommige scooterwijken een autowijk zouden worden en vice versa, maar dat is uiteindelijk niet gebeurd. En ik hoorde ook het gerucht dat ze van de tweewielscooters af willen en juist meer met driewielscooters (de Kyburz) willen gaan werken. Maar ik weet niet of dat waar is. Zo'n Kyburz is 3x zo duur als een Silence tweewielscooter. Weliswaar kun je er veel meer post op meenemen, maar wat is daar het nut van? De meeste tijd bij een scooterwijk zit 'm in het rijden van de afstanden, en de hoeveelheden post zijn volgens mij over het algemeen niet idioot groot. Dat komt ook omdat een scooterwijk vaak VEEL minder afgiftepunten heeft dan een wijk binnen de bebouwde kom, alleen liggen ze veel verder uit elkaar. Als je een Kyburz helemaal vol laadt met post voor buitengebieden, dan ben je misschien wel 6 tot 8 uur aan het bezorgen! Dat is vrij veel voor een deeltijdbaan.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_220974752
quote:
Weer iemand die Kyburz niet kan spellen…
  zaterdag 6 juni 2026 @ 23:13:54 #171
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_220975337
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2026 21:49 schreef wbwb het volgende:

[..]
Weer iemand die Kyburz niet kan spellen…
De Kibutz is denk ik de Israėlische uitvoering ;)
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_221002569
Mijn brievenbuspakje+ 24-uurstarief gaat per 12 juli van ±¤2,83 naar ±¤3,19. Een verhoging van ¤0,36 oftewel zo'n 12,7%.
pi_221003166
https://www.emerce.nl/wir(...)essfactors-fundament

als ze alles maar goed afdichten, ligt dat straks ook op straat.
pi_221004089
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2026 18:15 schreef ophaling10 het volgende:
https://www.emerce.nl/wir(...)essfactors-fundament

als ze alles maar goed afdichten, ligt dat straks ook op straat.
Is dat stuk geschreven door AI?
Nadruk van het verhaal ligt op gebruiksvriendelijker en minder handwerk.
Dat wordt vervolgens in 4 alineas achter elkaar herhaald, maar steeds met andere woorden.
pi_221005866
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2026 20:27 schreef YBouncer het volgende:

[..]
Is dat stuk geschreven door AI?
Nadruk van het verhaal ligt op gebruiksvriendelijker en minder handwerk.
Dat wordt vervolgens in 4 alineas achter elkaar herhaald, maar steeds met andere woorden.
ja het is niet helemaal koosje :) de website is wel officieel,alweer een voorbeeld dat AI niet echt top is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')