abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221133842
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 21:28 schreef YBouncer het volgende:
Ze hadden ook kunnen zeggen dat ze de post leveren en dat je zelf mag beslissen tot hoe laat je loopt.
En dat de post die je laat staan, wanneer het te heet wordt, dan de volgende dag om 7:00 uur weggebracht kan worden.
Als je dit voor de hele week zo afspreekt dan kan iedereen wel vroeg beginnen en tussen de middag uit de zon zijn.
als ze deze week die zware spullen eruit hadden gelaten,had iedereen op tijd klaar geweest.Nu loop je per piek wijk >4uur rond(hier tenminste wel)gisteren zelfs bijna 5uur onafgebroken.
pi_221134699
Ik vind dat Telegraafartikel maar een naar, venijnig ondertoontje hebben. Alsof die postbezorgers zwaar overbetaalde krachten zijn die er per persoon elk jaar een fortuin bij krijgen. Alsof zij er persoonlijk iets aan kunnen doen dat het bedrijf al jaren steeds slechter presteert.
  woensdag 24 juni 2026 @ 12:48:42 #228
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_221135569
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2026 10:31 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Ik vind dat Telegraafartikel maar een naar, venijnig ondertoontje hebben. Alsof die postbezorgers zwaar overbetaalde krachten zijn die er per persoon elk jaar een fortuin bij krijgen. Alsof zij er persoonlijk iets aan kunnen doen dat het bedrijf al jaren steeds slechter presteert.
Ten eerste klopt die 50% niet. Ik heb zitten rekenen, ik kwam uit op 39%. Verder vergeet de Telegraaf even dat die loonsverhoging nodig was omdat het officiële uurloon lager was komen te liggen dan het minimumloon. En dat minimumloon is ook nog eens fors gestegen de afgelopen jaren, wat mede komt door de zeer hoge inflatie. Dus PostNL heeft onze lonen niet verhoogd omdat ze onze inzet zo enorm waarderen en ze ons zo onmisbaar vinden (wat PostNL) beweert. En ook niet omdat wij een stelletje graaiers zijn, wat de Telegraaf suggereert. Maar simpelweg omdat ze dit wettelijk VERPLICHT zijn.

Overigens vindt de Telegraaf het wel problematisch dat ook werknemers van een verlieslatend bedrijf gewoon tenminste recht op het minimumloon hebben, maar die dik 20 miljoen dividend die er vorig jaar naar de aandeelhouders is gegaan, daar hoor je ze dan weer niet over.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_221136584
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2026 10:31 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Ik vind dat Telegraafartikel maar een naar, venijnig ondertoontje hebben. Alsof die postbezorgers zwaar overbetaalde krachten zijn die er per persoon elk jaar een fortuin bij krijgen. Alsof zij er persoonlijk iets aan kunnen doen dat het bedrijf al jaren steeds slechter presteert.
Ik hoop eigenlijk dat iemand op straat of uit mijn eigen omgeving dat artikel ook heeft gelezen en het ter sprake brengt. Dan kan ik eens even haarfijn uitleggen hoe nu werkelijk zit.

Er wordt nu gesuggereerd dat wij postbezorgers grootverdieners zijn terwijl iedereen minimumloon of (ruim) minder dan een euro daarboven verdient. Bovendien wordt er niet vermeld dat met het stijgen van de uurlonen, de beschikbare uren drastisch zijn gedaald in dezelfde periode.
Een voordeel: mijn mening over de Telegraaf is niet veranderd door dit artikel
pi_221137717
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2026 14:34 schreef Rafierafie het volgende:
Een voordeel: mijn mening over de Telegraaf is niet veranderd door dit artikel
ja een hoop sensatie wordt er altijd gebracht, als de lonen echt 50% omhoog zijn staan ze in rijen van 10 te wachten om te mogen werken bij de post, of toch niet :)
Verder 50% van niets is nog steeds niets :)
pi_221142633
Blijkbaar werken er leuke mensen op het hoofdkantoor want ook een protest in een Gelders dorpje (800 handtekeningen) om iemand zijn jarenlange wijk te laten houden (pakketbezorger) is afgewezen. Doordat ze straks de spoedpost moeten bezorgen krijgt iedereen een nieuwe wijk. Ach ja, je zou eens een keer tevreden klanten en bezorgers hebben :) en na de zomer weer volop klachten omdat mensen de wijken niet kennen, nieuwe bezorger niet aanbelt etc.
pi_221142802
https://www.pzc.nl/middel(...)akkelijker~af225cb7/

tot er wat gebeurt,zeker in het zuiden is het onverantwoordelijk.
pi_221142868
Heb gisteren van 11.15 tot 14.00 bezorgd, daarna oververhit naar huis. De halve piek die ik over had vanmorgen gedaan en dat voelt toch echt beter. 11.00 de post krijgen is nu niet werkbaar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')