quote:
Op woensdag 24 juni 2026 10:31 schreef saparmurat_niyazov het volgende:Ik vind dat Telegraafartikel maar een naar, venijnig ondertoontje hebben. Alsof die postbezorgers zwaar overbetaalde krachten zijn die er per persoon elk jaar een fortuin bij krijgen. Alsof zij er persoonlijk iets aan kunnen doen dat het bedrijf al jaren steeds slechter presteert.
Ten eerste klopt die 50% niet. Ik heb zitten rekenen, ik kwam uit op 39%. Verder vergeet de Telegraaf even dat die loonsverhoging nodig was omdat het officiële uurloon lager was komen te liggen dan het minimumloon. En dat minimumloon is ook nog eens fors gestegen de afgelopen jaren, wat mede komt door de zeer hoge inflatie. Dus PostNL heeft onze lonen niet verhoogd omdat ze onze inzet zo enorm waarderen en ze ons zo onmisbaar vinden (wat PostNL) beweert. En ook niet omdat wij een stelletje graaiers zijn, wat de Telegraaf suggereert. Maar simpelweg omdat ze dit wettelijk VERPLICHT zijn.
Overigens vindt de Telegraaf het wel problematisch dat ook werknemers van een verlieslatend bedrijf gewoon tenminste recht op het minimumloon hebben, maar die dik 20 miljoen dividend die er vorig jaar naar de aandeelhouders is gegaan, daar hoor je ze dan weer niet over.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...