Ik zou me eerder juist eens focussen op groepen die geen bijstand ontvangen en blijkbaar wel rond kunnen komen. Just sayin'.quote:Op woensdag 15 april 2026 18:12 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Het is geen bezuiniging. Het is echt absurd dat de media het zo voorstelt![]()
Er wordt extra geld uitgegeven om mensen te helpen die misschien recht hebben op een bepaalde uitkering. Dat kan dus geen bezuiniging zijn. Het is om gek van te worden.
Het is geld dat al in de begroting zat en er via de voorjaarsnota weer uit wordt gehaald, dat is gewoon een bezuiniging.quote:Op woensdag 15 april 2026 18:12 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Het is geen bezuiniging. Het is echt absurd dat de media het zo voorstelt![]()
Er wordt extra geld uitgegeven om mensen te helpen die misschien recht hebben op een bepaalde uitkering. Dat kan dus geen bezuiniging zijn. Het is om gek van te worden.
Leuk trucje maar zo werkt het natuurlijk niet. Een extra uitgave van 30 miljoen kan geen bezuiniging zijn. Een begroting is geen uitgave, daar kan niet op bezuinigd worden.quote:Op woensdag 15 april 2026 18:18 schreef Hanca het volgende:
[..]
Het is geld dat al in de begroting zat en er via de voorjaarsnota weer uit wordt gehaald, dat is gewoon een bezuiniging.
Vind ik ook zo grappig ja. Wie zijn die mensen? En waarom zou de overheid tientallen miljoenen uit moeten geven om hen op te sporen?quote:Op woensdag 15 april 2026 18:15 schreef nostra het volgende:
[..]
Ik zou me eerder juist eens focussen op groepen die geen bijstand ontvangen en blijkbaar wel rond kunnen komen. Just sayin'.
Zo langzamerhand begin je je wel af te vragen of het niet een beetje boven de capaciteiten van Jetten gaat. Schoof kon nog wijzen naar de fractievoorzitters.quote:Op woensdag 15 april 2026 18:06 schreef nostra het volgende:
[..]
Goed voor het vertrouwen in de politiek dit.
Jetten zit voornamelijk in het buitenland, lijkt wel.quote:Op woensdag 15 april 2026 18:37 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Zo langzamerhand begin je je wel af te vragen of het niet een beetje boven de capaciteiten van Jetten gaat. Schoof kon nog wijzen naar de fractievoorzitters.
En schijnbaar vind iedereen dit in zowel de eerste als de tweede kamer helemaal prima.quote:Op woensdag 15 april 2026 18:10 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Omdat de EK een verlengstuk is van de TK, dat hebben we allemaal afgesproken.
Ja, totdat de PVV hetzelfde doet. Dan zijn het ineens 'politieke spelletjes'.quote:Op woensdag 15 april 2026 18:39 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
En schijnbaar vind iedereen dit in zowel de eerste als de tweede kamer helemaal prima.
Omdat dit schuldenproblematiek voorkomt.quote:Op woensdag 15 april 2026 18:27 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Vind ik ook zo grappig ja. Wie zijn die mensen? En waarom zou de overheid tientallen miljoenen uit moeten geven om hen op te sporen?
Rond komen op het moment zelf is niet hetzelfde als geen schulden opbouwen.quote:Op woensdag 15 april 2026 18:15 schreef nostra het volgende:
[..]
Ik zou me eerder juist eens focussen op groepen die geen bijstand ontvangen en blijkbaar wel rond kunnen komen. Just sayin'.
Dat is helemaal niet bewezen, men weet helemaal niets over die mensen die zogenaamd recht zouden hebben maar niet aanvragen.quote:Op woensdag 15 april 2026 18:44 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Omdat dit schuldenproblematiek voorkomt.
Dit is alleen geen slowchat, nooit geweest ook.quote:Op woensdag 15 april 2026 16:06 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Je verwachtingen stroken niet helemaal met het topic waar je zit denk ik. Zie dit topic een beetje als slowchat waarin onder meer gediscussieerd wordt over actualiteit. Ik snap de verwarring: de titel van het topic impliceert dat het uitsluitend over politiek moet gaan, maar toch zijn mensen hier best nog wel persoonlijk..
Het gescheld en getier van klopkoek is wel op - en misschien wel over - het randje. Maar deze user doet het puur te vermaak en provocatie, ik vraag mij af of het echt zijn eigen grieven zijn.
Mogen gemeenten, die tegen deze bezuiniging zijn, dat even zelf weten?quote:Op woensdag 15 april 2026 18:55 schreef MoreDakka het volgende:
Gemeenten hebben ook helemaal geen mensen die dat opsporingswerk zouden moeten doen, die zijn al druk genoeg met alle andere administratieve rompslomp rond de bestaande uitkeringen.
Ach, aan de andere kant komt hij zo wel mooi goedkoop en snel van dit gedrocht aan onuitvoerbare wetten af.quote:Op woensdag 15 april 2026 18:38 schreef capricia het volgende:
[..]
Jetten zit voornamelijk in het buitenland, lijkt wel.
Het is geen bezuiniging.quote:Op woensdag 15 april 2026 19:02 schreef Hanca het volgende:
[..]
Mogen gemeenten, die tegen deze bezuiniging zijn, dat even zelf weten?
Het is wel een bezuiniging, het is een wet van het vorige kabinet en staat in het basispad. Dat schrappen is gewoon een bezuiniging. En dit was nou net één van de weinige goede dingen van het vorige kabinet. In 2021 bleek uit onderzoek van het ministerie van Sociale Zaken dat ruim één op de drie huishoudens die recht hebben op een bijstandsuitkering die niet gebruiken.quote:Op woensdag 15 april 2026 19:05 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Het is geen bezuiniging.
Bovendien is het bedrag bedoeld voor gegevensdeling, voor het aannemen van extra mensen zou vele malen meer geld nodig zijn.
Die nog niet bestaat. Het is geen bezuiniging, hoe hard je ook blijft proberen. Een bezuiniging betekent minder uitgeven. Daar is hier op geen enkele manier sprake van.quote:Op woensdag 15 april 2026 19:24 schreef Hanca het volgende:
[..]
Het is wel een bezuiniging, het is een wet van het vorige kabinet
Minder uitgeven dan het basispad = een bezuiniging, hoe hard jij die werkelijkheid ook probeert te ontkennen.quote:Op woensdag 15 april 2026 19:28 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Die nog niet bestaat. Het is geen bezuiniging, hoe hard je ook blijft proberen. Een bezuiniging betekent minder uitgeven. Daar is hier op geen enkele manier sprake van.
Dat snapt iedereen. Compleet zinloze discussie.quote:Op woensdag 15 april 2026 19:34 schreef Hanca het volgende:
[..]
Minder uitgeven dan het basispad = een bezuiniging, hoe hard jij die werkelijkheid ook probeert te ontkennen.
Als jij heel zeker van plan was op vakantie te gaan, maar die vakantie schrapt omdat je niet rond komt dit jaar, is dat een bezuiniging.
Als je de geplande uitgaven verlaagt ten opzichte van een eerdere begroting of meerjarenraming, dan kun je dat technisch een bezuiniging noemen.quote:Op woensdag 15 april 2026 19:05 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Het is geen bezuiniging.
Bovendien is het bedrag bedoeld voor gegevensdeling, voor het aannemen van extra mensen zou vele malen meer geld nodig zijn.
Ten eerste lijkt het me vooral een eigen verantwoordelijkheid om iets wel of niet aan te vragen.quote:Op woensdag 15 april 2026 19:02 schreef Hanca het volgende:
[..]
Mogen gemeenten, die tegen deze bezuiniging zijn, dat even zelf weten?
Ik weet van Midden-Groningen dat ze er wel mensen voor hebben, maar te weinig momenteel.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |