quote:Op vrijdag 17 april 2026 21:10 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Wellicht kan premier Rob voor de duidelijkheid van de burgers verschillende attributen dragen als hij iets zegt:
Een steek als Rob iets beweert en het ook daadwerkelijk meent.
Een kegelhoed als Rob iets beweert, maar het niet meent of zelfs het tegenovergestelde wil zeggen.
Een clownsneus als hij iets zegt specifiek namens D66.
Het kan wel!
Forum 13 zetels. Het land lijkt met momenten echt verloren. Mijn god, waar komen zulke mensen toch vandaan.quote:Op vrijdag 17 april 2026 21:54 schreef Klopkoek het volgende:
Rampzalige D66 (en FvD...) peiling net bij Kockelmans (Berghuis/VVD-TV)
FvD groeit door!
De helft van de FvD kiezers ziet zichzelf als "centrum-rechts".quote:Op vrijdag 17 april 2026 21:56 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Forum 13 zetels. Het land lijkt met momenten echt verloren. Mijn god, waar komen zulke mensen toch vandaan.
Dank!quote:
Dat niets te formeren valt mee, de coalitie die er nu al had moeten zitten (Pro, D66, VVD, CDA) heeft hier 79 zetels. Moet alleen de VVD bij zinnen komen.quote:Op zaterdag 18 april 2026 01:37 schreef capricia het volgende:
[..]
Dank!
D66 kiezers stappen over naar PRO. En verders groei op de rechterflank. En valt hier nog steeds helemaal niets mee te formeren. De minderheidscoalitie verliest zetels.
VVD blijft als regeringspartij redelijk stabiel.
Voor een keer heeft de telegraaf een goed alternatief. PN is een betere afkorting gegeven alle pro partijen in gemeentesquote:
Pro werkt wel veel beter als roepnaam dan het suffige PN.quote:Op zaterdag 18 april 2026 07:31 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Voor een keer heeft de telegraaf een goed alternatief. PN is een betere afkorting gegeven alle pro partijen in gemeentes
Het vervelende is alleen dat VVD vooral toeloop heeft vanuit PVV en JA21 en ook vooral aan de rechterflank verliest.quote:Op zaterdag 18 april 2026 07:11 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat niets te formeren valt mee, de coalitie die er nu al had moeten zitten (Pro, D66, VVD, CDA) heeft hier 79 zetels. Moet alleen de VVD bij zinnen komen.
Houden maar 65% van hun oktober 2025 kiezers vast. 'Onder de motorkap' is het niet stabiel en loyaal.quote:Op zaterdag 18 april 2026 01:37 schreef capricia het volgende:
VVD blijft als regeringspartij redelijk stabiel.
Hoe kunnen we het nog complexer maken?quote:Op zaterdag 18 april 2026 11:42 schreef nostra het volgende:
Twintig regels erbij will do the trick.
https://www.rtl.nl/nieuws(...)ren-worden-toch-weer
Dat lees ik niet?quote:Op zaterdag 18 april 2026 11:42 schreef nostra het volgende:
Twintig regels erbij will do the trick.
https://www.rtl.nl/nieuws(...)ren-worden-toch-weer
Zeker. En hij heeft z'n eigen kanaal.quote:Op vrijdag 17 april 2026 18:26 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Komt Arno Wellens wel eens langs? Of is die nu volledig wappie gegaan?
Mogen goochelen met de WOZ waarde dmv een opslag lijkt me geen versimpeling.quote:Op zaterdag 18 april 2026 11:50 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat lees ik niet?
Wel dat ze de min-punten uit de systematiek willen schrappen.
Uitzondering voor rijksmonumenten (wat is klein?) (grappig ook dat die niet te isoleren zijn), uitzondering voor studenten (wat zijn studenten, wanneer ben je student af, wie coördineert die bewijsvoering?), WOZ krijgt weer een extra variabele, een buiten lijkt me nou net wél logisch voor bonuspunten, maar dat wordt nu een soort omgekeerde malus etc.quote:Op zaterdag 18 april 2026 11:50 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat lees ik niet?
Wel dat ze de min-punten uit de systematiek willen schrappen.
Nee, maar ook niet zwaar complex. Het doet allemaal niet zo veel: paar tientjes meer huur. Nou hoera.quote:Op zaterdag 18 april 2026 11:52 schreef capricia het volgende:
[..]
Mogen goochelen met de WOZ waarde dmv een opslag lijkt me geen versimpeling.
Nouja, losstaand zijn de regels niet complex, maar als je al die maatregelen optelt dan is het wel een verzwaring inderdaad.quote:Op zaterdag 18 april 2026 11:54 schreef nostra het volgende:
[..]
Uitzondering voor rijksmonumenten (wat is klein?) (grappig ook dat die niet te isoleren zijn), uitzondering voor studenten (wat zijn studenten, wanneer ben je student af, wie coördineert die bewijsvoering?), WOZ krijgt weer een extra variabele, een buiten lijkt me nou net wél logisch voor bonuspunten, maar dat wordt nu een soort omgekeerde malus etc.
Denk net als jij dat dit weinig zoden aan de dijk gaat zetten. En wat al verkocht is (en onttrokken aan de huurmarkt) krijg je er niet mee terug.quote:Op zaterdag 18 april 2026 11:54 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nee, maar ook niet zwaar complex. Het doet allemaal niet zo veel: paar tientjes meer huur. Nou hoera.
Ik vraag mij sowieso af of een wijziging van regelgeving snel de bereidheid onder investeerders weer herleeft. Het wordt allemaal wel pingpong beleid.
quote:Op vrijdag 17 april 2026 17:50 schreef phpmystyle het volgende:
@:nostra
De nieuwe wereld heeft wat evenementen. Vooral 16 juni is leuk met Willem Middelkoop. Hapje drankje colaatje en een praatje. Eens wat anders als Peter Wennink![]()
7 mei: Op Hodenpijl, Schipluiden met Kees de Kort:
https://ophodenpijl.nl/evenement/nieu...
19 mei: Grote Kerk Alkmaar met Maurice de Hond: https://grotekerkalkmaar.nl/tickets/s...
16 juni: De Maagd, Bergen op Zoom: Willem Middelkoop: vanaf woensdag in de verkoop!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
Uhu. Maar dit is niet de doelgroep waar dit de bewindspersoon op doelt. De markt zit niet te wachten op kleine investeerders die pandjes komt om te verhuren tegen hoge prijzen. Men probeert institutionele beleggers bereid te krijgen om te nieuwe woning neer te zetten.Alleen met een paar tientjes of 115 euro extra huur per maand heb je niet een business case denk ik.quote:Op zaterdag 18 april 2026 11:56 schreef capricia het volgende:
[..]
En wat al verkocht is (en onttrokken aan de huurmarkt) krijg je er niet mee terug.
Nouja, dat tarief had sowieso al naar 40 cent moeten gaan om het kostendekkend te houden. Maar het blijft maar micromanagen voor Frits uit Purmerend, terwijl het probleem veel dieper ligt.quote:Op zaterdag 18 april 2026 12:05 schreef phpmystyle het volgende:
Bekijk deze YouTube-video
Ook wel een goedkope maatregel: werkgevers min of meer verplichten meer reiskosten te laten betalen. Er hangt een sfeer om het kabinet heen dat er geen geld zou zijn voor dure generieke maatregelen terwijl heel wat faillaite landen wel die maatregelen nemen. Ik haat dit calvinistische gedoe echt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |