abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220600039
Lekker gewerkt weer :D
Het Openbaar Ministerie heeft vandaag bakzeil gehaald in de jarenlange hetze rondom de campagnefilmpjes van Forum voor Democratie. Waar men eerst moord en brand schreeuwden over 'haatzaaien' en 'discriminatie', oordeelt het OM nu dat er simpelweg niets aan de hand is.

Het onderzoek is definitief gesloten. Geen strafblad, geen boetes, alleen maar heel veel geld en capaciteit weggegooid.
Tijd dat de 'politieke proces-cultuur' tegen FVD eindelijk doodloopt.

OM laat zaak vallen tegen FVD om campagnefilmpjes - https://nos.nl/l/2610826
pi_220600088
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 april 2026 15:23 schreef PieterDeRijcke het volgende:
Tijd dat de 'politieke proces-cultuur' tegen FVD eindelijk doodloopt.
Van Houwelingen is drie dagen geleden in hoger beroep veroordeeld. Dan is er echt wel wat aan de hand want met politici zijn ze altijd milder.

https://nos.nl/l/2610397

Seponering heeft een minister (mogelijk) invloed op, net zoals ooit Opstelten invloed had op het proces tegen Wilders (en proces tegen Shell). D66 wil dat uit de wet halen of inkaderen/inperken.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 17-04-2026 15:33:36 ]
pi_220600110
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 april 2026 15:16 schreef PieterDeRijcke het volgende:

[..]
Dat is niet de kern van het artikel.
Volgens mij sla jij gewoon aan als je ergens JA21 leest.
JA21 zit vol met Orban fans (Boomsma), Milei fans (Nanninga) en Trump supporters (Eerdmans). De realiteit is niet mooier dan dat.
pi_220600114
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 april 2026 15:31 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Van Houwelingen is drie dagen geleden in hoger beroep veroordeeld. Dan is er echt wel wat aan de hand want met politici zijn ze altijd milder.

https://nos.nl/l/2610397

Seponering heeft een minister (mogelijk) invloed op, net zoals ooit Opstelten invloed had op het proces tegen Wilders (en proces tegen Shell). D66 wil dat uit de wet halen of inkaderen/inperken.
Ah, dus als Van Houwelingen een boete krijgt van 450 euro is er heel wat aan de hand.
Maar als een zaak tegen Forum geseponeerd wordt, omdat er gewoon niets was, dan heeft de minister er invloed op gehad. _O-
pi_220600123
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2026 15:13 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Toch wel leuk hoe je dit weet te verdraaien.

Het punt is dat JA21 consequent pro-Amerikaans stemt, gewoon geen problemen ziet met Amerikaanse overnames van essentiële systemen en klokkenluiders de mond wil snoeren.
Ik weet niet waarom ik hap, maar volgens ja21 is het een probleem als een individuele ambtenaar op deze manier te werk gaat. Gezien het hele dossier kun je je wel afvragen of deze meneer als klokkenluider gezien moet worden of als iemand die het ergens mee oneens is.
pi_220600141
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 april 2026 15:35 schreef PieterDeRijcke het volgende:

[..]
Ah, dus als Van Houwelingen een boete krijgt van 450 euro is er heel wat aan de hand.
Maar als een zaak tegen Forum geseponeerd wordt, omdat er gewoon niets was, dan heeft de minister er invloed op gehad. _O-
De minister heeft geen invloed op rechtbank uitspraken (ook al doet Ulysse Ellian zijn best om dit te veranderen, via benoemingsbeleid en Raad voor de Rechtspraak).
  vrijdag 17 april 2026 @ 16:01:20 #257
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_220600244
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 april 2026 15:35 schreef PieterDeRijcke het volgende:

[..]
Een leuke klopkoeksamenzwering.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_220600371
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2026 16:01 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Een leuke klopkoeksamenzwering.
De minister heeft invloed op het OM, de benoemingen en de seponering van zaken. Dat zagen we in het verleden bij het proces Wilders.

De minister heeft veel minder invloed op rechtbanken.

Zo moeilijk is dit niet om te begrijpen. Het OM is politieker.
  vrijdag 17 april 2026 @ 17:50:31 #259
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220600801
@nostra

De nieuwe wereld heeft wat evenementen. Vooral 16 juni is leuk met Willem Middelkoop. Hapje drankje colaatje en een praatje. Eens wat anders als Peter Wennink :')

7 mei: Op Hodenpijl, Schipluiden met Kees de Kort:
https://ophodenpijl.nl/evenement/nieu...

19 mei: Grote Kerk Alkmaar met Maurice de Hond: https://grotekerkalkmaar.nl/tickets/s...

16 juni: De Maagd, Bergen op Zoom: Willem Middelkoop: vanaf woensdag in de verkoop!
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
pi_220600966
quote:
7s.gif Op vrijdag 17 april 2026 17:50 schreef phpmystyle het volgende:
@:nostra

De nieuwe wereld heeft wat evenementen. Vooral 16 juni is leuk met Willem Middelkoop. Hapje drankje colaatje en een praatje. Eens wat anders als Peter Wennink :')

19 mei: Grote Kerk Alkmaar met Maurice de Hond: https://grotekerkalkmaar.nl/tickets/s...

16 juni: De Maagd, Bergen op Zoom: Willem Middelkoop: vanaf woensdag in de verkoop!
Komt Arno Wellens wel eens langs? Of is die nu volledig wappie gegaan?
pi_220600972
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2026 15:40 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
De minister heeft geen invloed op rechtbank uitspraken (ook al doet Ulysse Ellian zijn best om dit te veranderen, via benoemingsbeleid en Raad voor de Rechtspraak).
Wie bij de VVD is eigenlijk niet eng? Dacht dat zo'n Arend Jan Boekestein best sympathiek overkwam tot ik las dat hij fel voor de Irak oorlog was op basis van desinformatie.

Alleen Eric van der Burg lijkt mij echt een klassieke vvd'er. Maar schijnt buiten de camera best grof gebekt te zijn.
pi_220600990
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2026 18:27 schreef Ambtenaar030 het volgende:

Alleen Eric van der Burg lijkt mij echt een klassieke vvd'er. Maar schijnt buiten de camera best grof gebekt te zijn.
Die staat inderdaad wel bekend om zijn woede-uitbarstingen :P.
pi_220601090
quote:

quote:

Ah, Kees de Kort is wel leuk. Ik eet ook wel even mee, wel wat zweverige bedoening allemaal. :+

Willem Middelkoop hecht ik niet zoveel waarde aan, misschien ook wel omdat ik een soort cfo-for-a-day bij één van de grotere edelmetalenhandelaren zit en dan ziet hoe weinig kennis hij heeft. :+ Maar voor zijn netwerk mss wel aardig.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_220601105
quote:
10s.gif Op vrijdag 17 april 2026 18:32 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Die staat inderdaad wel bekend om zijn woede-uitbarstingen :P.
Heeft iig de ballen om het gewoon toe te geven.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_220601118
Echte liberalen bij DNW! Met toppers als Maurice de Hond! En Ad Verbrugge natuurlijk. "CIA, Biden en globalistische netwerken zijn de oorlog in Oekraïne begonnen". Echte ruimdenkende Spengler liberalen. Mooi liberaal samenzijn met de toppers van De Nieuwe Wereld.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 17-04-2026 19:01:42 ]
pi_220601166
https://www.nu.nl/economi(...)elijke-uitstoot.html

Ai een tegenvaller voor de Nederlandse belastingbetaler, we moeten allemaal wat extra belasting betalen omdat Tata zich niet aan de regels houdt.
pi_220601171
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2026 18:27 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Wie bij de VVD is eigenlijk niet eng?
Het valt me nog mee dat ze niet de vlaggenmotie steunden (de hele rechterkant deed dat natuurlijk wel).

JA21 wil zogenaamd minder regels maar wel verplicht opleggen dat elke universiteit en hogeschool in de ochtend de vlag moet hijsen en strijken. Iedere dag weer.

Over micro-management gesproken.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 17-04-2026 19:08:32 ]
pi_220601184
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 april 2026 19:07 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Het valt me nog mee dat ze niet de vlaggenmotie steunden (de hele rechterkant deed dat natuurlijk wel).

JA21 wil zogenaamd minder regels maar wel verplicht opleggen dat elke universiteit en hogeschool in de ochtend de vlag moet hijsen en strijken. Iedere dag weer.

Over micro-management gesproken.
En opperleider Nanninga zag dat het goed was
  vrijdag 17 april 2026 @ 19:18:05 #269
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_220601240
quote:

Fijn om te weten welke events financiële steun krijgen van het Kremlin.
  Moderator vrijdag 17 april 2026 @ 19:23:55 #270
236264 crew  capricia
pi_220601257
Deze is ook wel interessant:

quote:
Wegstemmen van maatregelen zou volgens premier ’gemiste kans’ zijn

Jetten: Kabinet komt met ’aanvullende maatregelen’ als asielwetten sneuvelen

Als de asielwetten dinsdag sneuvelen in de Eerste Kamer, komt het kabinet met nieuwe ’aanvullende nationale maatregelen’ om de asielinstroom terug te dringen. Maar premier Jetten hoopt dat de Eerste Kamer dinsdag alsnog groen licht geeft.

„Dat zou denk ik een gemiste kans zijn in de Eerste Kamer”, zegt Jetten over het scenario dat de asielwetten van zijn kabinet alsnog sneuvelen. Hij zegt wel dat het kabinet dan met andere asielmaatregelen komt: „Als ze worden verworpen zal het kabinet zijn verantwoordelijkheid nemen en kijken hoe we op een andere wijze met aanvullende nationale maatregelen de instroom van asiel op orde krijgen.” Toch zegt hij ’alle vertrouwen’ te hebben dat er een meerderheid komt bij de stemmingen dinsdag.
En dan verderop :
quote:
D66-partijleider Jetten wil als premier geen stemadvies geven aan de senatoren van zijn partij. Maar dat die tegen de asielplannen zijn kan volgens hem ’voor niemand een verrassing’ zijn.
https://www.telegraaf.nl/(...)r#Echobox=1776436328

Ik vind dat toch wel een beetje een vreemd spagaat-gevoel geven.
Dus Jetten hoopt dat de EK groen licht geeft. En het zou een gemiste kans zijn als de wetten weggestemd worden, volgens hem.
Maar hij heeft als D66-partijleider geen advies voor zijn eigen senatoren die tegen gaan stemmen.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_220601303
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 april 2026 19:23 schreef capricia het volgende:
Deze is ook wel interessant:
[..]
En dan verderop :
[..]
https://www.telegraaf.nl/(...)r#Echobox=1776436328

Ik vind dat toch wel een beetje een vreemd spagaat-gevoel geven.
Dus Jetten hoopt dat de EK groen licht geeft. En het zou een gemiste kans zijn als de wetten weggestemd worden, volgens hem.
Maar hij heeft als D66-partijleider geen advies voor zijn eigen senatoren die tegen gaan stemmen.
Een minister-president zegt in het vragenvuur wat hij moet zeggen van de ministerraad, niet wat hij wil zeggen.

De ministerraad is dus voor die wetten, dat zegt niets over Jetten zijn persoonlijke mening of die van D66.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 17-04-2026 19:33:41 ]
  Moderator vrijdag 17 april 2026 @ 19:35:54 #272
236264 crew  capricia
pi_220601315
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 april 2026 19:33 schreef Hanca het volgende:

[..]
Een minister-president zegt in het vragenvuur wat hij moet zeggen van de ministerraad, niet wat hij wil zeggen.

De ministerraad is dus voor die wetten, dat zegt niets over Jetten zijn persoonlijke mening of die van D66.
Het gaat me ook niet om zijn persoonlijke mening.
Maar wel om die van Premier (ik hoop dat het er doorheen komt) en die van D66-partijleider (ik kan mijn eigen mensen echt geen advies geven om voor te stemmen).

Daar zit ie in een spagaat. Want de sleutel ligt ook bij zijn mensen.
- Goethe, “Faust”
pi_220601340
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 april 2026 19:35 schreef capricia het volgende:

[..]
Het gaat me ook niet om zijn persoonlijke mening.
Maar wel om die van Premier (ik hoop dat het er doorheen komt) en die van D66-partijleider (ik kan mijn eigen mensen echt geen advies geven om voor te stemmen).

Daar zit ie in een spagaat. Want de sleutel ligt ook bij zijn mensen.
Hij zegt dus niet zijn mening als premier, hij zegt wat de meerderheid van de ministerraad vindt. Dat is echt wat anders.

En ja, hij is het niet eens met de ministerraad, zo lijkt dat. Maar je mag het als minister best oneens zijn met de ministerraad, zo lang je dat maar niet uit draagt.
  Moderator vrijdag 17 april 2026 @ 19:45:19 #274
236264 crew  capricia
pi_220601376
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2026 19:38 schreef Hanca het volgende:

[..]
Hij zegt dus niet zijn mening als premier, hij zegt wat de meerderheid van de ministerraad vindt. Dat is echt wat anders.

En ja, hij is het niet eens met de ministerraad, zo lijkt dat. Maar je mag het als minister best oneens zijn met de ministerraad, zo lang je dat maar niet uit draagt.
Tja, duidelijk.
Dus als leider en voorzitter van de ministerraad zegt hij dat hij hoopt dat iets lukt, maar eigenlijk hoopt hij dat helemaal niet. En laat ie zijn fractie tegenstemmen (of doet er niets aan om ze voor te laten stemmen).
- Goethe, “Faust”
pi_220601941
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 april 2026 19:45 schreef capricia het volgende:

[..]
Tja, duidelijk.
Dus als leider en voorzitter van de ministerraad zegt hij dat hij hoopt dat iets lukt, maar eigenlijk hoopt hij dat helemaal niet. En laat ie zijn fractie tegenstemmen (of doet er niets aan om ze voor te laten stemmen).
Wellicht kan premier Rob voor de duidelijkheid van de burgers verschillende attributen dragen als hij iets zegt:

Een steek als Rob iets beweert en het ook daadwerkelijk meent.

Een kegelhoed als Rob iets beweert, maar het niet meent of zelfs het tegenovergestelde wil zeggen.

Een clownsneus als hij iets zegt specifiek namens D66.

Het kan wel!
Article 1 Universal Declaration of Human Rights
'All human beings are born free and equal in dignity and rights. They are endowed with reason and conscience and should act towards one another in a spirit of brotherhood.'
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')