Ik benader Trumps grieven jegens de Paus iets breder, het gaat nu over de kritiek van de Paus op Trumps buitenland beleid. Overigens heb ik daar ook kritiek op onderhand.quote:Op maandag 13 april 2026 14:24 schreef KoosVogels het volgende:
Katholieke kerk is nog altijd kritisch op abortus, het homohuwelijk en aanverwante ethische kwesties.
Wat Leo doet is vrede prediken, zich uitspreken tegen oorlog en onderdrukking en mensen oproepen om te kijken naar armen.
Volgens mij is dat niet per se 'liberaal' of 'progressief', maar sluit dat juist aan bij de boodschap van het Nieuwe Testament. Of zie jij liever dat Leo zich gedraagt als een Urbanus II?
Dat zou Trump een prima uitkomst vinden.quote:Op maandag 13 april 2026 14:31 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Dan kopen ze meer van Saudi-Arabie en Rusland. Kan Putin zijn oorlogskas vullen om over Oekraine heen te walsen.
MRSGAquote:Op maandag 13 april 2026 14:33 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat zou Trump een prima uitkomst vinden.
Deze en de vorige Paus hebben zich nooit negatief uitgelaten over Trump.quote:Op maandag 13 april 2026 14:32 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik benader Trumps grieven jegens de Paus iets breder, het gaat nu over de kritiek van de Paus op Trumps buitenland beleid. Overigens heb ik daar ook kritiek op onderhand.
Maar ook Paus Fransiscus heeft zich meerdere malen negatief uitgelaten over Trump, en in gezamenlijke ontmoetingen zag je de ongemakkelijkheid. Probleem is dat het Vaticaan gewoon sowieso negatief is over Trump. Bij alles wat hij doet.
Er zijn heel veel katholieke stemmers onder Trumps aanhang.
Zo lang de schepen een paar honderd km langs een Iraanse kust moeten hoeft Iran maar af en toe een raket af te schieten op een schip en laten ze weer zien wie echt controle heeft.quote:Op maandag 13 april 2026 14:03 schreef Elan het volgende:
[..]
Het gaat uiteindelijk om controle, nu controleert Iran die Straat. Straks De Amerikanen.
Eigenlijk staat vrijwel alles wat Trump doet of zegt lijnrecht tegenover wat het Vaticaan of zijn voorganger in Judea predikt(e). Dus ja, dan is kritiek op Trump niet zo vreemd.quote:Op maandag 13 april 2026 14:32 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik benader Trumps grieven jegens de Paus iets breder, het gaat nu over de kritiek van de Paus op Trumps buitenland beleid. Overigens heb ik daar ook kritiek op onderhand.
Maar ook Paus Fransiscus heeft zich meerdere malen negatief uitgelaten over Trump, en in gezamenlijke ontmoetingen zag je de ongemakkelijkheid. Probleem is dat het Vaticaan gewoon sowieso negatief is over Trump. Bij alles wat hij doet.
Nou en? Daar heett het Vaticaan niks mee te maken.quote:Er zijn heel veel katholieke stemmers onder Trumps aanhang.
Amerika zal geen rubberbootjes die kant op sturen, US Navy heeft capaciteit genoeg om een paar raketten te onderscheppen en zelf geen doel te worden gok ik zo. Die raketten zullen toch voornamelijk hobbyprojecten zijn want alle serieuze defensieve infrastructuur is al vernietigd.quote:Op maandag 13 april 2026 14:40 schreef Zoddie het volgende:
[..]
Zo lang de schepen een paar honderd km langs een Iraanse kust moeten hoeft Iran maar af en toe een raket af te schieten op een schip en laten ze weer zien wie de echt controle heeft.
Er zijn 1,4 miljard katholieken. Maar volgens Php moet de Paus zich aanpassen aan die paar miljoen katholieke Trump-stemmers.quote:Op maandag 13 april 2026 14:40 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Eigenlijk staat vrijwel alles wat Trump doet of zegt lijnrecht tegenover wat het Vaticaan of zijn voorganger in Judea predikt(e). Dus ja, dan is kritiek op Trump niet zo vreemd.
[..]
Nou en? Daar heett het Vaticaan niks mee te maken.
Me dunkt dat er dan ook reden genoeg is om je negatief uit te laten over Trump.quote:Op maandag 13 april 2026 14:32 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Zoiets zag je bij de vorige Paus "Marxismus" ook al. Men lijkt te denken dat het Vaticaan zich moet schikken naar het handjevol Katholieken, en dan vooral naar de streng conservatieve tak, dat er in Europa nog over is. Daarbij totaal voorbijgaand aan Zuid Amerika en Afrika.quote:Op maandag 13 april 2026 14:47 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Er zijn 1,4 miljard katholieken. Maar volgens Php moet de Paus zich aanpassen aan die paar miljoen katholieke Trump-stemmers.
Waarom is dat een probleem?quote:Op maandag 13 april 2026 14:32 schreef phpmystyle het volgende:
Probleem is dat het Vaticaan gewoon sowieso negatief is over Trump. Bij alles wat hij doet.
Omdat die user een zwak heeft voor dictatortjes.quote:
Hebben Amerikanen sommige wel een handje van, denken dat ze het enige land op aarde zijn. Rest zijn allemaal van die buitenlanders die er niet toe doen. Wel eens een discussie gehad in een derde land met Amerikaanse boomers dat ze hier ook buitenlanders `foreigners` waren.quote:Op maandag 13 april 2026 14:50 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Zoiets zag je bij de vorige Paus "Marxismus" ook al. Men lijkt te denken dat het Vaticaan zich moet schikken naar het handjevol Katholieken, en dan vooral naar de streng conservatieve tak, dat er in Europa nog over is. Daarbij totaal voorbijgaand aan Zuid Amerika en Afrika.
Trump doet dan ook helemaal niks om je positief over uit te laten, dus dat lijkt me vrij logisch.quote:Op maandag 13 april 2026 14:32 schreef phpmystyle het volgende:
Probleem is dat het Vaticaan gewoon sowieso negatief is over Trump. Bij alles wat hij doet.
Een staatsgreep an sich ben ik ook niet voor. Maar wel een reset met z.s.m. verkiezingen en een niet-militair interimbewind. De VS is kaduuk als democratie, er moet veel gerepareerd worden.quote:Op maandag 13 april 2026 13:49 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Ik zit eigenlijk ook niet zo te wachten op een een staatsgreep, maar het lijkt me wel heel duidelijk dat de USA als democratie niet op een voldoende niveau functioneert om opgewassen te zijn tegen leiders die verregaand incompetent zijn en/of niet verantwoord met hun macht kunnen omgaan.
Hier sluit ik me bij aan.quote:Op maandag 13 april 2026 16:22 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Trump doet dan ook helemaal niks om je positief over uit te laten, dus dat lijkt me vrij logisch.
Dat zou wel een game changer zijn. Als God niet ingrijpt kunnen ze alle religie wel opdoeken!quote:Op maandag 13 april 2026 11:57 schreef Isdatzo het volgende:
Stable genius-dingen.
Misschien als 'ie klaar is in Venezuela, Iran, Cuba, Groenland, en Canada, dat hij ook eventjes een "excursie" naar het Vaticaan moet optuigen voor 'regime change'?
Daarover verbaas ik me minder dan over de volksstammen die de man geloofden die alleen maar leugens vertelt.quote:Op maandag 13 april 2026 16:51 schreef Eightyone het volgende:
Aldus de man die nooit een oorlog zou starten.
Zei hij ooit.
Dan zeg je zelf eens wat boeiends?quote:Op maandag 13 april 2026 14:27 schreef LethalNinja het volgende:
Jezus, in t vorige topic kwamen nog updates maar hier zie ik zelfs een mod op blz 2 & 3 reacties posten van 1 of 2 woordjes, zo voegt dit topic weinig toe natuurlijk. Lijkt hier nu wel ONZ..
Straks eens kijken of hier al inhoudelijk nieuwe informatie wordt gedeeld.
Ik ben ook geen fan van religie. Maar zo over de paus praten vind ik dan net even te ver gaan.quote:Op maandag 13 april 2026 12:00 schreef Gibson88 het volgende:
Wat een gruwelijke psychopaat is het ook.
Zoiets? Trump verwijdert AI-beeld van zichzelf als Jezus na kritiek van christelijke achterban.quote:Op maandag 13 april 2026 14:27 schreef LethalNinja het volgende:
Straks eens kijken of hier al inhoudelijk nieuwe informatie wordt gedeeld.
quote:De afgelopen uren heeft Trump kwaad bloed gezet bij heel wat gelovigen. Niet zozeer zijn tirade tegen paus Leo XIV, dan wel een AI-gegenereerde foto die hij plaatste op zijn socialemediaplatform Truth Social, zorgde voor verontwaardiging.
Geloofwaardige uitleg wel, want dokters dragen ook gewaden en worden omringd door engelen terwijl ze mensen middels handoplegging genezen.quote:Trump claims the Jesus-like image he posted was meant to depict him as a doctor
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |