abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220573034
quote:
14s.gif Op maandag 13 april 2026 14:03 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Deze man heeft geen relevantie op het moment?
[ afbeelding ]
Dit was een week geleden. De belofte was dat Hormuz open zou gaan, daar heeft Iran zich niet aan gehouden. Dus nu willen ze over gaan tot plan B en zelf die Straat controleren.

En anders ligt daar vast de halve US Navy dat is ook wel praktisch als je alsnog besluit om te bombarderen.
blablablabla
  Moderator maandag 13 april 2026 @ 14:08:08 #77
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_220573043
Amerika is hier in gerommeld door Israel en het weet zich er nu geen weg uit

Israel is Hezbollah aan het vernietigen omdathet kan

van je vrienden moet je het hebben ....
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator maandag 13 april 2026 @ 14:08:24 #78
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220573044
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2026 14:07 schreef Elan het volgende:

[..]
Dit was een week geleden. De belofte was dat Hormuz open zou gaan, daar heeft Iran zich niet aan gehouden. Dus nu willen ze over gaan tot plan B en zelf die Straat controleren.

En anders ligt daar vast de halve US Navy dat is ook wel praktisch als je alsnog besluit om te bombarderen.
Er was niks beloofd?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_220573045
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2026 12:58 schreef deedeetee het volgende:

[..]
Ze zijn toch niet allemaal geschift ?
Zeker niet. De democraten hebben hem al twee keer geprobeerd af te zetten, wat alleen nooit bekrachtigd is door de senaat met 2/3de meerderheid.

Binnen de GOP lijkt er nu ook steeds meer afstand te worden genomen van Trump en klinkt er een geluid om hem af te zetten. Alleen die zijn nu te druk bezig met de voorverkiezingen in de partij, als MAGA dan aandeel verliest in de partij zal de roep wel luider worden. Alleen al om een kans te maken bij de democraten in november.

Probleem is alleen dat Trump deze tweede termijn allemaal hele enge mensen in zijn kring nu heeft. Een Rubio en JD Vance zijn nog gematigde ex senatoren. Maar een Peter Thiel, Stephen Miller, Elon Musk sporen voor geen meter. De eerste twee willen het liefst een derde wereldoorlog waar ze hun product Palentir op alles en iedereen kunnen uittesten.

In elk geval, Trump zijn macht en steun lijkt af te brokkelen. En het wordt tijd dat de EU zich lostrekt van de VS. Alleen al door onze cloud en data daar weg te halen en economisch door onze belangen daar te verkopen. Het wordt tijd voor Make Europe Great Again, en een president die de Unie kan leiden en bij elkaar kan houden. Desnoods haal je het VK terug en haal je de banden met Canada en Mexico op. En bouw je basissen op den duur op Groenland.

Maar goed ik zie ze eerder Trump baffen en dat Trump zijn leger terughaalt uit de EU.
pi_220573054
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2026 13:02 schreef Elan het volgende:

[..]
Zijn opvolging zal wel al geregeld zijn, hij is niet iemand die iets aan het toeval over laat. Hopen dat De Democraten voor de verandering een keer met een fatsoenlijke kandidaat op de proppen komen.
Jij was toch een Trump fan? Eentje die vond dat hij maar nukes moest droppen op Iran. Vanwaar die draai?
pi_220573060
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2026 14:03 schreef Elan het volgende:

[..]
Het gaat uiteindelijk om controle, nu controleert Iran die Straat. Straks De Amerikanen.
En daarna wij.
pi_220573064
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2026 14:09 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Jij was toch een Trump fan? Eentje die vond dat hij maar nukes moest droppen op Iran. Vanwaar die draai?
Ik geef werkelijk niks om boevenstaat Iran.
blablablabla
  maandag 13 april 2026 @ 14:11:47 #83
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220573066
Ik vind ook dat het Vaticaan te vaak haar oren laat hangen naar progressieve- en liberale politiek. Misschien eens wat meer aandacht geven aan partijen die conservatieve politiek bedrijven. Daar zit de toekomst.
Mensen die progressief zijn hebben toch niks met kerk.
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
pi_220573079
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2026 14:11 schreef Elan het volgende:

[..]
Ik geef werkelijk niks om boevenstaat Iran.
Dan moet je ook niet zo mekkeren om boevenstaat VS met gek Trump aan de macht.

Jij bent er zeker zo een die dacht dat hij Groenland wel zou vergeten als hij bezig is met Iran :') Iran was niet eens zijn eerste keus, Groenland wel volgens bronnen die dicht bij hem staan. Het is dat een stafchef bij het leger protesteerde met steun van senatoren, een stafchef die overigens nu vervangen is door een loyalist.
pi_220573093
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2026 13:17 schreef Elan het volgende:

[..]
Boeit niemand.
Tegen de tijd dat er gestemd moet worden is die straat wel weer open, zitten we in de BIGGEST BULLRUN OF ALL TIME met een booming economie en die eer gaat hij natuurlijk allemaal claimen.
Koekoek 8)7

Januari/Maart 2020 verklootte Trump het met een aanslag op Iran en de COVID crash. Maar die straat gaat hij echt open krijgen, ondanks dat Iran hier decennia voor getraind heeft. En Trump zijn bondgenoten niks van hem moeten.
pi_220573110
quote:
88s.gif Op maandag 13 april 2026 14:08 schreef sp3c het volgende:
Amerika is hier in gerommeld door Israel en het weet zich er nu geen weg uit

Israel is Hezbollah aan het vernietigen omdathet kan

van je vrienden moet je het hebben ....
Israel is vooral Palentir aan het uittesten op zandmensen. Net zoals de VS dat doet en Israel dat deed in Gaza.
pi_220573116
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2026 14:17 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Koekoek 8)7

Januari/Maart 2020 verklootte Trump het met een aanslag op Iran en de COVID crash. Maar die straat gaat hij echt open krijgen, ondanks dat Iran hier decennia voor getraind heeft. En Trump zijn bondgenoten niks van hem moeten.
90% van de olie gaat naar China en India dus ten eerste worden die er nu ook bij betrokken en ten tweede gaat dit Iran echt raken en dus dwingen naar een andere oplossing te kijken.

Mijn voorspelling is dat de boel over 2 weken weer open is voor alle scheepvaart.
blablablabla
pi_220573117
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2026 14:03 schreef Elan het volgende:

[..]
Het gaat uiteindelijk om controle, nu controleert Iran die Straat. Straks De Amerikanen.
Toch wel interessant om een straat te controleren waar voorheen geen schip doorheen kwam door hem opnieuw te controleren door geen schip dat erdoorheen komt.

8)7
pi_220573119
Hij brengt het wat lomp maar heeft natuurlijk wel een punt.
pi_220573125
quote:
88s.gif Op maandag 13 april 2026 14:01 schreef sp3c het volgende:

[..]
niemand twijfelt daar aan

de VS heeft hier niet heel goed over nagedacht, zeggen ze zelf ook ... Israel ging ervoor dus we moesten wel

moest niet

clusterfuck geworre
Het word tijd dat Netanyahu de echte State of the Union weer komt geven.
pi_220573128
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2026 14:21 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Toch wel interessant om een straat te controleren waar voorheen geen schip doorheen kwam door hem opnieuw te controleren door geen schip dat erdoorheen komt.

8)7
Fout, er gingen wel degelijk Chinese en Indiase schepen door heen. Met aan boord Iraanse olie. Dit gaat hun export hard neuken en is een slimme move van Trump.
blablablabla
pi_220573132
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2026 13:56 schreef Elan het volgende:

[..]
https://www.nu.nl/midden-(...)ollen-omdraaien.html

Volg het nieuws een beetje. Je zit de hele dag in dat Iran-topic.
Nou nou nou wat een troef. Een blokkade op een blokkade. Hier moeten een leger aan strategen goed over hebben nagedacht. 8)7
pi_220573137
quote:
7s.gif Op maandag 13 april 2026 14:11 schreef phpmystyle het volgende:
Ik vind ook dat het Vaticaan te vaak haar oren laat hangen naar progressieve- en liberale politiek. Misschien eens wat meer aandacht geven aan partijen die conservatieve politiek bedrijven. Daar zit de toekomst.
Mensen die progressief zijn hebben toch niks met kerk.
Katholieke kerk is nog altijd kritisch op abortus, het homohuwelijk en aanverwante ethische kwesties.

Wat Leo doet is vrede prediken, zich uitspreken tegen oorlog en onderdrukking en mensen oproepen om te kijken naar armen.

Volgens mij is dat niet per se 'liberaal' of 'progressief', maar sluit dat juist aan bij de boodschap van het Nieuwe Testament. Of zie jij liever dat Leo zich gedraagt als een Urbanus II?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_220573140
Schepen varen nu naar Texas voor olie dus de vraag is sowieso wie er 'dom' is.
blablablabla
pi_220573147
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2026 14:22 schreef Elan het volgende:
een slimme move van Trump.
8)7

Geen idee wat jij gebruikt. De man is een oorlog ingerommeld waar hij niet meer uit lijkt te komen. Maar goed ik praat dan ook met een Trump fan.

User Elan, de man die vond dat Trump maar nukes moest gebruiken of ermee dreigen om te winnen. Nou wat is hij winning zeg na afgelopen weekend en de besprekingen in Pakistan.
pi_220573150
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2026 14:21 schreef Elan het volgende:
90% van de olie gaat naar China en India
Heb je een bron hiervoor?
pi_220573167
Jezus, in t vorige topic kwamen nog updates maar hier zie ik zelfs een mod op blz 2 & 3 reacties posten van 1 of 2 woordjes, zo voegt dit topic weinig toe natuurlijk. Lijkt hier nu wel ONZ..

Straks eens kijken of hier al inhoudelijk nieuwe informatie wordt gedeeld.
pi_220573182
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2026 14:25 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Heb je een bron hiervoor?
blablablabla
pi_220573204
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2026 14:25 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
8)7

Geen idee wat jij gebruikt. De man is een oorlog ingerommeld waar hij niet meer uit lijkt te komen. Maar goed ik praat dan ook met een Trump fan.

User Elan, de man die vond dat Trump maar nukes moest gebruiken of ermee dreigen om te winnen. Nou wat is hij winning zeg na afgelopen weekend en de besprekingen in Pakistan.
Ik heb helemaal niet voor nukes gepleit ik heb gezegd dat ik Trump gestoord genoeg vond om het serieus te overwegen. Dat was ruim voor die social media berichtjes van vorige week waarin hij letterlijk dat soort insinuaties maakte.
blablablabla
pi_220573208
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2026 14:29 schreef Elan het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Dan kopen ze meer van Saudi-Arabie en Rusland. Kan Putin zijn oorlogskas vullen om over Oekraine heen te walsen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')