Ook zonder die tweet was dat plan van tafel gegaan, want het was een stupide voorstel.quote:Op zaterdag 11 april 2026 12:16 schreef Ambtenaar030 het volgende:
Dat minister Heijnen het nieuwe box 3 belastingstelsel weer wilt wijzigen omdat Musk erover tweet zegt genoeg,
Niet met mijn auto nee, temeer daar ik jarenlang autosport heb gedaan, dus ik wat dat betreft ook geen gemiddelde ben.quote:Op zaterdag 11 april 2026 12:52 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Je zegt het dus eigenlijk zelf ook dat je het stuur niet zou willen inleveren. Je laat het overgrote deel van de km graag aan de auto over, maar kennelijk wil je dus wel af en toe zelf blijven rijden. Een zelfrijdende auto zonder de mogelijkheid om zelf als bestuurder te rijden hoeft voor jou dus ook liever niet?
Tests die gedaan zijn.quote:Op zaterdag 11 april 2026 13:08 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Waar baseer je dat op? In China rijden FSD taxi’s rond in steden. Net als in Californië
quote:Op zaterdag 11 april 2026 14:45 schreef matspontius het volgende:
Ik voorzie eenzelfde scenario als met die rijdende Stint doodskisten. Gaat een tijdje goed totdat het falikant misgaat. Let op mijn woorden!
Wat is de volgende stap? Zelfstandig vliegende vliegtuigen?
Stap jij in een vliegtuig zonder piloot?quote:Op zaterdag 11 april 2026 14:45 schreef matspontius het volgende:
quote:Over een paar jaar is dit wellicht verleden tijd. Grote kans dat in de toekomst de cockpit uitsluitend wordt bemand door computers! Het leger maakt al gebruik van onbemande vliegtuigen. In dit college vertelt vliegtuigbouwkundige prof. dr. ir. Jacco Hoekstra (TU Delft) welke stappen er hier nog voor gezet moeten worden
Volgens mij is er een niet zo recente ontwikkeling die ze automatische piloot noemen. Die doet inderdaad het meeste werk onderweg en bij de landing. De piloten zijn nog wel nodig om gegevens in te stellen en in te grijpen als de autopilot zn dag niet heeft of bij onverwachte gebeurtenissen.quote:Op zaterdag 11 april 2026 14:45 schreef matspontius het volgende:
Dit lijkt mij zeer sterk. Heb je daar een bron bij of is dat jouw overtuiging?quote:Op zaterdag 11 april 2026 15:54 schreef 215 het volgende:
[..]
BTW: die zelfrijdende taxis hebben per zoveel auto's wel iemand achter een bureau zitten om in te grijpen als de auto het even niet zelf weet en dat schijnt elke paar km wel nodig te zijn.
https://www.bnr.nl/nieuws(...)helemaal-zelfstandigquote:Op zaterdag 11 april 2026 15:58 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
Dit lijkt mij zeer sterk. Heb je daar een bron bij of is dat jouw overtuiging?
Dit bestaat al grotendeels met de automatische piloot.quote:Op zaterdag 11 april 2026 14:45 schreef matspontius het volgende:
Ja het is dan ook alleen maar mijn mening/smaak en die is niet gevoed door haat want ik ben nog steeds pro Musk.quote:Op zaterdag 11 april 2026 14:02 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het is de haat jegens Tesla die dit soort opmerkingen voedt, want ook al is zeker niet ieder model even geslaagd, in vergelijking met de gemiddelde auto die je kan kopen is Tesla zeker niet opvallend lelijk.
Misschien niet jouw smaak, maar dat is iets anders.
quote:Op zaterdag 11 april 2026 16:34 schreef TLC het volgende:
Dat is niks nieuws, in de jaren 80 had je al n auto die je met je horloge kon oproepen en terwijl je reed kon je em zo parkeren in een rijdende vrachtwagen![]()
Bekijk deze YouTube-video
Dan hebben wij duidelijk een ander beeld bij het begrip lelijk. Maar goed, die term wordt nogal gemakkelijk gebruikt. Hoe vaak je niet leest dat bekende vrouw (of soms man, maar meestal vrouw) lelijk is, terwijl ze overduidelijk meer dan gemiddeld aantrekkelijk is...quote:Op zaterdag 11 april 2026 16:16 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Ja het is dan ook alleen maar mijn mening/smaak en die is niet gevoed door haat want ik ben nog steeds pro Musk.
Ik vind ze echt gewoon lelijk.
Natuurlijk zijn er nog lelijkere auto's. Dat spreekt voor zich.
Als...quote:Op zaterdag 11 april 2026 07:17 schreef cinderloom het volgende:
Als het systeem goed wordt gebruikt, levert het een positieve bijdrage aan de verkeersveiligheid, concludeert de RDW.
Maar dat heeft ook niks met Tesla van doen, dat is vooral dat er mensen zijn die niet kunnen verkroppen dat iets een voordeeltje krijgt wat zij niet hebben. Dat zie je bij heel veel dingen.quote:Op zaterdag 11 april 2026 16:51 schreef VEM2012 het volgende:
Overigens, veel Teslahaat heeft werkelijk niets met Musk te maken, maar stamt gewoon uit de tijd dat elektrisch rijden wat fiscale voordelen had en Tesla werd daarbij synoniem voor die fiscale voordelen.
Ah dat zijn die maffe zelfrijdende Taxi karretjes. Die staan dan stil.quote:Op zaterdag 11 april 2026 16:05 schreef 215 het volgende:
[..]
https://www.bnr.nl/nieuws(...)helemaal-zelfstandig
Dat heeft inderdaad op zichzelf niets met Tesla van doen, maar Tesla is voor dat soort figuren wel een symbool geworden.quote:Op zaterdag 11 april 2026 16:54 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Maar dat heeft ook niks met Tesla van doen, dat is vooral dat er mensen zijn die niet kunnen verkroppen dat iets een voordeeltje krijgt wat zij niet hebben. Dat zie je bij heel veel dingen.
En als ze dan zelf moeten ingrijpen zijn ze te laat, omdat ze niet actief met het verkeer bezig zijn. Dat vind ik het grootste issue met zo'n FSD. Het maakt je een inactieve bestuurder, waardoor het gevaarlijk wordt als je wel een keer moet ingrijpen.quote:Op zaterdag 11 april 2026 16:52 schreef ACT-F het volgende:
Als...
En dat is het hele probleem met alle rijhulpmiddelen. In de praktijk zie je mensen lakser worden omdat een rijhulp toch wel automatisch ingrijpt. Denken ze...
quote:Op zaterdag 11 april 2026 07:21 schreef Gibson88 het volgende:
Ik verwacht er weinig goeds van. Als je ziet wat voor een patiënten er op de weg rijden daar is een Tesla niet op voorbereid.
We gaan het zien in de verkeersslachtoffer- en ongeluks aantallen de aankomende jaren.quote:Op zaterdag 11 april 2026 08:04 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het lukt zelfs in Amsterdam met al die kutfietsers die nergens rekening mee houden.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |