abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220549102
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2026 16:58 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Omdat wij aan de beschaafde goede kant staan van de geschiedenis staan.
Vanuit het utilisme wordt het mits dit lang genoeg duurt moreel gunstiger om het wél te doen. Economische schade impliceert ook ellende.

Maar oke, dan is de vraag; waarom lijkt de dreiging ervan überhaupt niet te bestaan?
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_220549116
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2026 16:58 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Omdat wij aan de beschaafde goede kant staan van de geschiedenis staan.
In Iran denken ze hetzelfde.

De een zijn terrorist is de ander zijn held. Het is maar net wie je het vraagt.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
  vrijdag 10 april 2026 @ 17:11:08 #128
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_220549165
twitter
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_220549250
Niet bepaald een warm Islamabad wacht Vance :P
quote:
JD Vance sets off for hardest assignment since taking office
published at 15:37
15:37

Daniel Bush
Washington correspondent
Vice President JD Vance just set off on the hardest assignment he’s had since taking office alongside President Donald Trump.

Vance will be the centre of attention this weekend as he leads the American delegation at the US-Iran talks in Islamabad. The negotiations come after both sides agreed to a temporary two-week ceasefire.
Vance faces a difficult balancing act in trying to secure a permanent end to the war that will satisfy Trump, Tehran, Israel and America’s allies.

The vice president will also face pressure to deliver something that Trump - and Vance’s - anti-interventionist Maga supporters view as a victory.

It’s unclear what solution, if any, can make every side in the conflict happy. Or if there’s a quick fix to reopen the Strait of Hormuz and bring down oil prices.

Vance said as he left Washington on Friday morning that Trump gave the US team “some pretty clear guidelines” for the talks. What those are - and the outcome of these discussions - remains to be seen.
https://www.bbc.com/news/live/clyeg3224d9t
pi_220549285
quote:
3s.gif Op vrijdag 10 april 2026 17:04 schreef vosss het volgende:

[..]
In Iran denken ze hetzelfde.

De een zijn terrorist is de ander zijn held. Het is maar net wie je het vraagt.
Onzin.
  Moderator vrijdag 10 april 2026 @ 17:29:26 #131
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_220549299
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2026 16:55 schreef Akathisia het volgende:
Ik ben niet anti-Iran. Sterker, ik ben overwegend anti-Israël.

Toch vraag ik me af; waarom bombarderen lui de vliegvelden, havens en landelijke aanvoerwegen van Iran niet als 'countermeassure' vwb de sluiting van die zeestraat? Waarom mag Iran civiel transport aanvallen en andermans import/export belemmeren, en waarom is de wereld zo terughoudend in met gelijke munt terugslaan?
Omdat de wereld geen zin heeft om Amerika's rotzooi op te ruimen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_220549310
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2026 17:29 schreef sp3c het volgende:

[..]
Omdat de wereld geen zin heeft om Amerika's rotzooi op te ruimen
En de wereld heeft geen zin om onderdeel uit te maken van een oorlog.

Want dan heb je -tadaa- een wereldoorlog.
pi_220549359
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 april 2026 17:11 schreef MissButterflyy het volgende:
[ x ]
Zeg maar dag tegen je geboekte zomervakantie.
Zonder wrijving geen glans
  vrijdag 10 april 2026 @ 17:38:19 #134
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_220549361
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2026 17:31 schreef Toefjes het volgende:

[..]
En de wereld heeft geen zin om onderdeel uit te maken van een oorlog.

Want dan heb je -tadaa- een wereldoorlog.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  vrijdag 10 april 2026 @ 17:38:52 #135
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_220549365
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2026 17:38 schreef Haags het volgende:

[..]
Zeg maar dag tegen je geboekte zomervakantie.
Dat wordt met de trein naar de Veluwe.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  vrijdag 10 april 2026 @ 17:39:44 #136
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_220549373
quote:
11s.gif Op vrijdag 10 april 2026 17:22 schreef zakjapannertje het volgende:
Niet bepaald een warm Islamabad wacht Vance :P
[..]
https://www.bbc.com/news/live/clyeg3224d9t
Met wie gaan ze daar dan onderhandelen? Volgens 'Iran State Media' komt er niemand van Iran :? Er valt namelijk niets te onderhandelen als er geen staakt-het-vuren in Libanon ingaat
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
  vrijdag 10 april 2026 @ 17:42:06 #137
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_220549406
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2026 17:39 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]
Met wie gaan ze daar dan onderhandelen? Volgens 'Iran State Media' komt er niemand van Iran :? Er valt namelijk niets te onderhandelen als er geen staakt-het-vuren in Libanon ingaat
Vance neemt net als Trump een grote spiegel mee, waarmee hij onderhandeld aldaar.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_220549419
Mijn oranje bruur. Wat doe je. :9

twitter
  vrijdag 10 april 2026 @ 17:43:39 #139
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_220549424
quote:

Toch vraag ik me af; waarom bombarderen lui de vliegvelden, havens en landelijke aanvoerwegen van Iran niet als 'countermeassure' vwb de sluiting van die zeestraat? Waarom mag Iran civiel transport aanvallen en andermans import/export belemmeren, en waarom is de wereld zo terughoudend in met gelijke munt terugslaan?
“Wij”, lees usa en Israël, hebben aangevallen, de hele politiek-religieuze top gedood, met de nodige nevenschade van alles gebombardeerd. De reactie van Iran de straat te sluiten vind ik niet buitenproportioneel
The End Times are wild
  vrijdag 10 april 2026 @ 17:45:13 #140
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_220549436
quote:

Dat doen ze toch? :? Er zijn meer dan 15.000 bommen op Iran gegaan. Diverse bruggen en andere infrastructuur zijn al kapot gebombardeerd. In Libanon worden de bommen zelfs midden in het dichtbevolkte Beirut gegooid zonder enige discriminatie. Kijk voor 'de gein' ook maar een op Maps hoe bijvoorbeeld Gaza er nu uitziet terwijl ze altijd menen te moeten zeggen dat het om precisie-bombardementen gaat :') Die stad is heel precies gedecimeerd. Van terughoudendheid is mijn inziens geen enkele sprake
pi_220549515
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2026 17:39 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]
Waar bemoeit Iran zich mee, Libanon is een soevereine staat. ze zullen toch geen terroristen daar hebben zitten?
  vrijdag 10 april 2026 @ 17:56:56 #142
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_220549535
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2026 17:54 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Waar bemoeit Iran zich mee, Libanon is een soevereine staat. ze zullen toch geen terroristen daar hebben zitten?
Oh jazeker, maar we moeten niet schijnheilig gaan lopen doen dat Israël of de VS haar best doet geen burgerslachtoffers te maken, want dat interesseert ze geen ene zak
pi_220549559
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2026 17:43 schreef LXIV het volgende:

[..]
“Wij”, lees usa en Israël, hebben aangevallen, de hele politiek-religieuze top gedood, met de nodige nevenschade van alles gebombardeerd. De reactie van Iran de straat te sluiten vind ik niet buitenproportioneel
Nee, zeker meegewogen dat het een van de weinige zaken is die ze kunnen doen. Het is een wanhoopsdaad (itt veel mensen denk ik niet dat het blijk geeft van een sterker wordend Iran). Maar wel waarvan een de schade gigantisch kan zijn. Ook voor landen (of mensen) die geen/weinig verantwoordelijkheid dragen. Ik kan me niet voorstellen dat er geen punt is waarop mensen zullen zeggen; ik begrijp het Iran, maar de VS kunnen we niet bedwingen, we hebben (bv) medicatie nodig dus gooi die straat open, of we grijpen in...
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_220549563
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2026 17:45 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]
Dat doen ze toch? :? Er zijn meer dan 15.000 bommen op Iran gegaan. Diverse bruggen en andere infrastructuur zijn al kapot gebombardeerd. In Libanon worden de bommen zelfs midden in het dichtbevolkte Beirut gegooid zonder enige discriminatie. Kijk voor 'de gein' ook maar een op Maps hoe bijvoorbeeld Gaza er nu uitziet terwijl ze altijd menen te moeten zeggen dat het om precisie-bombardementen gaat :') Die stad is heel precies gedecimeerd. Van terughoudendheid is mijn inziens geen enkele sprake
Oh my sweet summer child... het kan nog zoveel erger.

Op zich is het natuurlijk wel positief dat we hiervan onder de indruk zijn. De morele lat ligt hoog anno 2026.
  vrijdag 10 april 2026 @ 18:02:37 #145
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_220549574
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2026 18:00 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Nee, zeker meegewogen dat het een van de weinige zaken is die ze kunnen doen. Het is een wanhoopsdaad (itt veel mensen denk ik niet dat het blijk geeft van een sterker wordend Iran). Maar wel waarvan een de schade gigantisch kan zijn. Ook voor landen (of mensen) die geen/weinig verantwoordelijkheid dragen. Ik kan me niet voorstellen dat er geen punt is waarop mensen zullen zeggen; ik begrijp het Iran, maar de VS kunnen we niet bedwingen, we hebben (bv) medicatie nodig dus gooi die straat open, of we grijpen in...
Ingrijpen gaat ook zeker wel gebeuren als de schade te groot gaat zijn voor de rest van de wereld met een gesloten straat.
De kunst is dit de VS en Israël echt zelf te laten regelen , en het niet voor ze te gaan doen.
Wie dit leest is een lezer van dit
  vrijdag 10 april 2026 @ 18:03:25 #146
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_220549577
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2026 18:01 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Oh my sweet summer child... het kan nog zoveel erger.

Op zich is het natuurlijk wel positief dat we hiervan onder de indruk zijn. De morele lat ligt hoog anno 2026.
Tja, als het aan Trump en Netanyahu ligt dan gaan ze ala 'bomber Harris' helemaal los op de steden. Maar ze houden op deze manier nog maar weinig vriendjes over

En donderstraal op met je 'sweet summer child' :')
  vrijdag 10 april 2026 @ 18:03:27 #147
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220549578
quote:

"De wereld niet" De VS is illegaal/buitenrechtelijk een oorlog tegen Iran begonnen die voor het Iraanse regime existentieel is. Als je dat tegen een land met kernwapens doet gaat dat land met kernwapens gooien, maar aangezien Iran geen kernwapens heeft blokkeren ze de straat van Hormuz, dat is hun ultieme machtsmiddel.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_220549602
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2026 18:03 schreef -XOR- het volgende:

[..]
"De wereld niet" De VS is illegaal/buitenrechtelijk een oorlog tegen Iran begonnen die voor het Iraanse regime existentieel is. Als je dat tegen een land met kernwapens doet gaat dat land met kernwapens gooien, maar aangezien Iran geen kernwapens heeft blokkeren ze de straat van Hormuz, dat is hun ultieme machtsmiddel.
Ik vind het toch wel apart dat die slimme Mossad dit niet had kunnen voorspellen, ze hadden volgens Leon de Winter (column Telegraaf) immers al jaren inlichtingen verzameld over allerlei plannen van het Iraanse regime?
  vrijdag 10 april 2026 @ 18:07:02 #149
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_220549614
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2026 18:05 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Ik vind het toch wel apart dat die slimme Mossad dit niet had kunnen voorspellen, ze hadden volgens Leon de Winter (column Telegraaf) immers al jaren inlichtingen verzameld over allerlei plannen van het Iraanse regime?
Heeft Israël daar zoveel last van dan?
pi_220549620
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2026 17:56 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]
Oh jazeker, maar we moeten niet schijnheilig gaan lopen doen dat Israël of de VS haar best doet geen burgerslachtoffers te maken, want dat interesseert ze geen ene zak
Schrijf maar op,

Iran (Hamas, Hezbollah, de Houthi's) schieten rakketen af op burgerdoelen en sturen gehersenspoelde pubers op weg om zoveel mogelijk mensen zo gruwelijk mogelijk te doden, hoe meer hoe beter, het doel, terreur en angst zaaien en soms gewoon wraak.

De VS, Nederland, Frankrijk, Israël, Engeland etc etc worden met een geheel andere morele maat bezien en bemeten, die hebben te maken met de publieke opinie, thuis, in de wereld maar zelfs ook in de landen of terreurgroepen waarmee ze in oorlog zijn.

Leg dit eens uit als je wil?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')