Nederlandquote:Op vrijdag 10 april 2026 13:36 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Ik dacht meer aan dit:
[ afbeelding ]
Zeker wel.quote:
Die zien de Nederlandse Khashoggi.quote:Op vrijdag 10 april 2026 14:27 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Benieuwd wat het koningshuis in Riyad van Rob vind.
En dat is dan de deskundige die Henk en Ingrid het pianospel van geopolitieke verhoudingen uit moet leggen.quote:
Salman lust gewoon appelsap. Dat is niet zo lastig.quote:Op vrijdag 10 april 2026 14:42 schreef UitStraling het volgende:
[..]
En dat is dan de deskundige die Henk en Ingrid het pianospel van geopolitieke verhoudingen uit moet leggen.
Je bedoelt een useful idiot die opeens niet meer zo useful is.quote:
Nou in de afgelopen tijd heeft hij toch op een aantal momenten ook wel gekregen wat hij wilde. Ik vond dat hele Groenland-gedoe ook wel vrij slim uiteindelijk. En Europa is inmiddels ook heel hard bezig meer in defensie te investeren.quote:Op vrijdag 10 april 2026 13:58 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Op basis van wat dacht je dat hij slim was in zaken doen?
Geen idee wie die kerel is, ik heb de aanloop naar de verkiezingen niet zo goed gevolgd.quote:
Als Europa hier over heel wat jaar sterk uitkomt mogen ze wel een gouden standbeeld van hem oprichten in Brussel.quote:Op vrijdag 10 april 2026 15:10 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Nou in de afgelopen tijd heeft hij toch op een aantal momenten ook wel gekregen wat hij wilde. Ik vond dat hele Groenland-gedoe ook wel vrij slim uiteindelijk. En Europa is inmiddels ook heel hard bezig meer in defensie te investeren.
THEY ARE TURNING THE FRIGGIN FROGS GAY!quote:Op vrijdag 10 april 2026 15:13 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Geen idee wie die kerel is, ik heb de aanloop naar de verkiezingen niet zo goed gevolgd.
Maar vond het wel heel opvallend dat Melania het voor de slachtoffers van Epstein opnam wat haaks staat op wat er tijdens de hoorzittingen is gebeurd.
Heb je ook geluisterd naar zijn verhaal, of kwam je niet verder dan de ragebait titel?quote:Op vrijdag 10 april 2026 13:46 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Rob de Wijk is echt een complete randdebiel.
Rob de Wijk zorgt voor de goegemeente op Fok! nu eenmaal voor spontane kortsluiting.quote:Op vrijdag 10 april 2026 15:17 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Heb je ook geluisterd naar zijn verhaal, of kwam je niet verder dan de ragebait titel?
Dus je bondgenoten afstoten en je eigen land isoleren en daarmee minder relevant maken lijkt jou wel slimme politiek? Europa is vooral bezig te investeren in defensie-industrie. Ja er gaat meer geld in, maar zeker op termijn een stuk minder richting de VS.quote:Op vrijdag 10 april 2026 15:10 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Nou in de afgelopen tijd heeft hij toch op een aantal momenten ook wel gekregen wat hij wilde. Ik vond dat hele Groenland-gedoe ook wel vrij slim uiteindelijk. En Europa is inmiddels ook heel hard bezig meer in defensie te investeren.
Niet alleen dat, hij lijkt er een paar uit Donny's Deck te hebben gegraaidquote:
Uiteindelijk zal het ook ten nadele gaan van de VS omdat hun wapenindustrie lekker aan Europa verdiende en ze onze territoria mochten gebruiken, hun cultuur en technologie hebben kunnen verspreiden maar het is ook goed om na bijna een eeuw weer op eigen benen te leren staan.quote:Op vrijdag 10 april 2026 15:51 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Dus je bondgenoten afstoten en je eigen land isoleren en daarmee minder relevant maken lijkt jou wel slimme politiek? Europa is vooral bezig te investeren in defensie-industrie. Ja er gaat meer geld in, maar zeker op termijn een stuk minder richting de VS.
En uit Poetin's deck.quote:Op vrijdag 10 april 2026 16:05 schreef Sabata het volgende:
[..]
Niet alleen dat, hij lijkt er een paar uit Donny's Deck te hebben gegraaid
Zekers, het is echter ongezond om op latere leeftijd weer aan de mem te hangen terwijl je eigenlijk al volwassen bent. (denk wel dat de Duitsers nu een poosje rustig blijven)quote:Op vrijdag 10 april 2026 16:10 schreef sp3c het volgende:
We stonden al op eigen benen voor de VS bestond
we hebben nooit aan een mem gehangen en ik zie geen enkele reden om netflix en internet gedag te zeggenquote:Op vrijdag 10 april 2026 16:20 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Zekers, het is echter ongezond om op latere leeftijd weer aan de mem te hangen terwijl je eigenlijk al volwassen bent. (denk wel dat de Duitsers nu een poosje rustig blijven)
Bedankt voor de centjes, Netflix, de bikini, Coca Cola, internet, de Dodge supercharger en de bescherming, adieu VS, het gaat jullie goed bloedbroeders en nakomelingen.
Omdat wij aan de beschaafde goede kant staan van de geschiedenis staan.quote:Op vrijdag 10 april 2026 16:55 schreef Akathisia het volgende:
Ik ben niet anti-Iran. Sterker, ik ben overwegend anti-Israël.
Toch vraag ik me af; waarom bombarderen lui de vliegvelden, havens en landelijke aanvoerwegen van Iran niet als 'countermeassure' vwb de sluiting van die zeestraat? Waarom mag Iran civiel transport aanvallen en andermans import/export belemmeren, en waarom is de wereld zo terughoudend in met gelijke munt terugslaan?
Vanuit het utilisme wordt het mits dit lang genoeg duurt moreel gunstiger om het wél te doen. Economische schade impliceert ook ellende.quote:Op vrijdag 10 april 2026 16:58 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Omdat wij aan de beschaafde goede kant staan van de geschiedenis staan.
In Iran denken ze hetzelfde.quote:Op vrijdag 10 april 2026 16:58 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Omdat wij aan de beschaafde goede kant staan van de geschiedenis staan.
https://www.bbc.com/news/live/clyeg3224d9tquote:JD Vance sets off for hardest assignment since taking office
published at 15:37
15:37
Daniel Bush
Washington correspondent
Vice President JD Vance just set off on the hardest assignment he’s had since taking office alongside President Donald Trump.
Vance will be the centre of attention this weekend as he leads the American delegation at the US-Iran talks in Islamabad. The negotiations come after both sides agreed to a temporary two-week ceasefire.
Vance faces a difficult balancing act in trying to secure a permanent end to the war that will satisfy Trump, Tehran, Israel and America’s allies.
The vice president will also face pressure to deliver something that Trump - and Vance’s - anti-interventionist Maga supporters view as a victory.
It’s unclear what solution, if any, can make every side in the conflict happy. Or if there’s a quick fix to reopen the Strait of Hormuz and bring down oil prices.
Vance said as he left Washington on Friday morning that Trump gave the US team “some pretty clear guidelines” for the talks. What those are - and the outcome of these discussions - remains to be seen.
Onzin.quote:Op vrijdag 10 april 2026 17:04 schreef vosss het volgende:
[..]
In Iran denken ze hetzelfde.
De een zijn terrorist is de ander zijn held. Het is maar net wie je het vraagt.
Omdat de wereld geen zin heeft om Amerika's rotzooi op te ruimenquote:Op vrijdag 10 april 2026 16:55 schreef Akathisia het volgende:
Toch vraag ik me af; waarom bombarderen lui de vliegvelden, havens en landelijke aanvoerwegen van Iran niet als 'countermeassure' vwb de sluiting van die zeestraat? Waarom mag Iran civiel transport aanvallen en andermans import/export belemmeren, en waarom is de wereld zo terughoudend in met gelijke munt terugslaan?
En de wereld heeft geen zin om onderdeel uit te maken van een oorlog.quote:Op vrijdag 10 april 2026 17:29 schreef sp3c het volgende:
[..]
Omdat de wereld geen zin heeft om Amerika's rotzooi op te ruimen
quote:Op vrijdag 10 april 2026 17:31 schreef Toefjes het volgende:
[..]
En de wereld heeft geen zin om onderdeel uit te maken van een oorlog.
Want dan heb je -tadaa- een wereldoorlog.
Dat wordt met de trein naar de Veluwe.quote:Op vrijdag 10 april 2026 17:38 schreef Haags het volgende:
[..]
Zeg maar dag tegen je geboekte zomervakantie.
Met wie gaan ze daar dan onderhandelen? Volgens 'Iran State Media' komt er niemand van Iranquote:Op vrijdag 10 april 2026 17:22 schreef zakjapannertje het volgende:
Niet bepaald een warm Islamabad wacht Vance
[..]
https://www.bbc.com/news/live/clyeg3224d9t
Vance neemt net als Trump een grote spiegel mee, waarmee hij onderhandeld aldaar.quote:Op vrijdag 10 april 2026 17:39 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Met wie gaan ze daar dan onderhandelen? Volgens 'Iran State Media' komt er niemand van IranEr valt namelijk niets te onderhandelen als er geen staakt-het-vuren in Libanon ingaat
“Wij”, lees usa en Israël, hebben aangevallen, de hele politiek-religieuze top gedood, met de nodige nevenschade van alles gebombardeerd. De reactie van Iran de straat te sluiten vind ik niet buitenproportioneelquote:Op vrijdag 10 april 2026 16:55 schreef Akathisia het volgende:
Dat doen ze toch?quote:Op vrijdag 10 april 2026 16:55 schreef Akathisia het volgende:
Waar bemoeit Iran zich mee, Libanon is een soevereine staat. ze zullen toch geen terroristen daar hebben zitten?quote:Op vrijdag 10 april 2026 17:39 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Met wie gaan ze daar dan onderhandelen? Volgens 'Iran State Media' komt er niemand van IranEr valt namelijk niets te onderhandelen als er geen staakt-het-vuren in Libanon ingaat
Oh jazeker, maar we moeten niet schijnheilig gaan lopen doen dat Israël of de VS haar best doet geen burgerslachtoffers te maken, want dat interesseert ze geen ene zakquote:Op vrijdag 10 april 2026 17:54 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Waar bemoeit Iran zich mee, Libanon is een soevereine staat. ze zullen toch geen terroristen daar hebben zitten?
Nee, zeker meegewogen dat het een van de weinige zaken is die ze kunnen doen. Het is een wanhoopsdaad (itt veel mensen denk ik niet dat het blijk geeft van een sterker wordend Iran). Maar wel waarvan een de schade gigantisch kan zijn. Ook voor landen (of mensen) die geen/weinig verantwoordelijkheid dragen. Ik kan me niet voorstellen dat er geen punt is waarop mensen zullen zeggen; ik begrijp het Iran, maar de VS kunnen we niet bedwingen, we hebben (bv) medicatie nodig dus gooi die straat open, of we grijpen in...quote:Op vrijdag 10 april 2026 17:43 schreef LXIV het volgende:
[..]
“Wij”, lees usa en Israël, hebben aangevallen, de hele politiek-religieuze top gedood, met de nodige nevenschade van alles gebombardeerd. De reactie van Iran de straat te sluiten vind ik niet buitenproportioneel
Oh my sweet summer child... het kan nog zoveel erger.quote:Op vrijdag 10 april 2026 17:45 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Dat doen ze toch?Er zijn meer dan 15.000 bommen op Iran gegaan. Diverse bruggen en andere infrastructuur zijn al kapot gebombardeerd. In Libanon worden de bommen zelfs midden in het dichtbevolkte Beirut gegooid zonder enige discriminatie. Kijk voor 'de gein' ook maar een op Maps hoe bijvoorbeeld Gaza er nu uitziet terwijl ze altijd menen te moeten zeggen dat het om precisie-bombardementen gaat
Die stad is heel precies gedecimeerd. Van terughoudendheid is mijn inziens geen enkele sprake
Ingrijpen gaat ook zeker wel gebeuren als de schade te groot gaat zijn voor de rest van de wereld met een gesloten straat.quote:Op vrijdag 10 april 2026 18:00 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Nee, zeker meegewogen dat het een van de weinige zaken is die ze kunnen doen. Het is een wanhoopsdaad (itt veel mensen denk ik niet dat het blijk geeft van een sterker wordend Iran). Maar wel waarvan een de schade gigantisch kan zijn. Ook voor landen (of mensen) die geen/weinig verantwoordelijkheid dragen. Ik kan me niet voorstellen dat er geen punt is waarop mensen zullen zeggen; ik begrijp het Iran, maar de VS kunnen we niet bedwingen, we hebben (bv) medicatie nodig dus gooi die straat open, of we grijpen in...
Tja, als het aan Trump en Netanyahu ligt dan gaan ze ala 'bomber Harris' helemaal los op de steden. Maar ze houden op deze manier nog maar weinig vriendjes overquote:Op vrijdag 10 april 2026 18:01 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Oh my sweet summer child... het kan nog zoveel erger.
Op zich is het natuurlijk wel positief dat we hiervan onder de indruk zijn. De morele lat ligt hoog anno 2026.
"De wereld niet" De VS is illegaal/buitenrechtelijk een oorlog tegen Iran begonnen die voor het Iraanse regime existentieel is. Als je dat tegen een land met kernwapens doet gaat dat land met kernwapens gooien, maar aangezien Iran geen kernwapens heeft blokkeren ze de straat van Hormuz, dat is hun ultieme machtsmiddel.quote:Op vrijdag 10 april 2026 16:55 schreef Akathisia het volgende:
Ik vind het toch wel apart dat die slimme Mossad dit niet had kunnen voorspellen, ze hadden volgens Leon de Winter (column Telegraaf) immers al jaren inlichtingen verzameld over allerlei plannen van het Iraanse regime?quote:Op vrijdag 10 april 2026 18:03 schreef -XOR- het volgende:
[..]
"De wereld niet" De VS is illegaal/buitenrechtelijk een oorlog tegen Iran begonnen die voor het Iraanse regime existentieel is. Als je dat tegen een land met kernwapens doet gaat dat land met kernwapens gooien, maar aangezien Iran geen kernwapens heeft blokkeren ze de straat van Hormuz, dat is hun ultieme machtsmiddel.
Heeft Israël daar zoveel last van dan?quote:Op vrijdag 10 april 2026 18:05 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Ik vind het toch wel apart dat die slimme Mossad dit niet had kunnen voorspellen, ze hadden volgens Leon de Winter (column Telegraaf) immers al jaren inlichtingen verzameld over allerlei plannen van het Iraanse regime?
Schrijf maar op,quote:Op vrijdag 10 april 2026 17:56 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Oh jazeker, maar we moeten niet schijnheilig gaan lopen doen dat Israël of de VS haar best doet geen burgerslachtoffers te maken, want dat interesseert ze geen ene zak
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |