het is typisch Rutte?quote:Op donderdag 9 april 2026 20:39 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ik word nog liever ontslagen als NAVO baas dan dat ik een rol speel als supercuck zoals deze gozer.
Alleen lijkt die act, hoewel inderdaad effectief tijdens Trump's eerste termijn, nu niet bijster goed te werken.quote:Op donderdag 9 april 2026 20:40 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Denk ook niet dat Rutte erg trots is op deze act maar hij doet er alles aan om de boel bij elkaar te houden. Daar kun je alleen maar respect voor hebben.
nouja ik ook dus, want geen kinderen.quote:Op donderdag 9 april 2026 20:41 schreef Toefjes het volgende:
[..]
De beste dienst die je je kinderen kunt bewijzen is door ze niet geboren te laten worden. Wat dat betreft beschouw ik mezelf als een goede vader.
Rutte werd in 2024 SG?quote:Op donderdag 9 april 2026 20:53 schreef Tocadisco het volgende:
Alleen lijkt die act, hoewel inderdaad effectief tijdens Trump's eerste termijn, nu niet bijster goed te werken.
Dat is toch wel de meest subtiele hint dat Trump en co geen ene reet om de Christelijke waarden geven. Dat is verder prima, als ze zich niet zo presenteren als mensen die gestuurd zouden zijn door God.quote:Op donderdag 9 april 2026 19:44 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Scheelt echt niet veel, Trump valt de paus al aan en vindt zichzelf nu al een vervanger van. Net als Putin die ineens zwaar gelovig is geworden.
Precies, ze weten dat het geloof een illusie is, waarom dan niet het volk in hen laten geloven.quote:Op donderdag 9 april 2026 20:55 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Dat is toch wel de meest subtiele hint dat Trump en co geen ene reet om de Christelijke waarden geven. Dat is verder prima, als ze zich niet zo presenteren als mensen die gestuurd zouden zijn door God.
en wat vergeten bonnetjes en dingen waar ie geen herinnering aan heeftquote:Op donderdag 9 april 2026 20:56 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Daarvoor had hij als MP van Nederland ook wel een of twee meetings met zijne Trumpigheid.
Is dat hetzelfde als een kutlul?quote:Op donderdag 9 april 2026 20:39 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ik word nog liever ontslagen als NAVO baas dan dat ik een rol speel als supercuck zoals deze gozer.
Aan de andere kant, God was ook wel bedreven in het uitroeien van beschavingen met bijvoorbeeld veel water, vuur of het opofferen van je kinderen. Het paasverhaal is ook zo'n mooie, als je het als Grijpstra en De Gier gaat bekijken en naar de verklaringen van de ooggetuigen gaat luisteren. Daarnaast heeft het verhaal an zich nogal een antisemitische laag.quote:Op donderdag 9 april 2026 19:48 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
En dat is ook nog eens dezelfde man die van de week nog dreigde een complete samenleving te vernietigen. Zulke mensen moet je gewoon niet als vriend of bondgenoot willen hebben.
nouja hij sucks Trumps dick een beetje om vrienden te blijven.quote:Op donderdag 9 april 2026 20:59 schreef kladderadatsch het volgende:
[..]
Is dat hetzelfde als een kutlul?
wat heeft het jodendom hiermee te maken?quote:Op donderdag 9 april 2026 19:55 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Het is allemaal een groot joods complot.
wat heeft de islam hiermee te maken?quote:Op donderdag 9 april 2026 21:00 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
wat heeft het jodendom hiermee te maken?
Je beantwoord de vraag nietquote:Op donderdag 9 april 2026 20:24 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik draai niets om en reageer meestal op bijna alle berichten uitgebreid en inhoudelijk. Ook 'jammer' ik nergens over en roep al helemaal niet dat ik 'gepest' zou worden. Wellicht moet je de discussie niet proberen te voeren op dit soort rare aantijgingen.
Je beschuldigt mij nu van allerlei dingen zonder hier ook maar een concreet voorbeeld van te geven en beschuldigt mij ook nog eens van het niet onderbouwen van berichten, terwijl dat een belachelijke aantijging is. Weinigen steken zoveel moeite in hun posts als ik hier doe.
[..]
Dat heb ik gisteren in deze discussie al beantwoord. Zie ook:
[..]
Daar kun je in cultureel opzicht de Christelijk-Joodse inslag van het Westen nog bij optellen. Dat is namelijk wat ons anders maakt dan bijvoorbeeld de samenleving in Iran of China, waar eigenlijk alles wordt gecontroleerd door een totalitaire staat en tevens geheel andere culturele ideologieën, zoals moslimfundamentalisme in het geval van Iran, leidend zijn.
De argumenten dat bijvoorbeeld Trump de vrijheid van de Amerikaanse pers zou inperken of zeer strict zou zijn op migratie, zijn dan ook geen goede argumenten. Dat heeft helemaal niets met het Westen te maken. Het Westen is immers al behoorlijk wat eeuwen oud en daarin zijn periode van veel en weinig migratie geweest en verschillende omgangsvormen met de pers in latere eeuwen.
Dat maakt de discussie over de Westerse cultuur of waarden ook lastig, omdat velen dit reduceren tot een aantal progressieve en linkse idealen die eigenlijk nog maar relatief kort worden omarmd in bepaalde delen van het Westen.
Ik weet zeker dat HR geen waarde hecht aan persvrijheid om er alvast eentje te noemen. Of gelijke rechten. Het is een beetje de Westerse waarden van voor de Tweede Wereldoorlog die HR graag ziet als lijdend. Of dat nu om zorg, religie of wetenschap gaat, hij is gewoon te laat geboren. Die periode waar de rest van de mensen die echte vrijheid willen graag ver bij vandaan blijven.quote:
Hij moet blijven. Op korte termijn misschien niet zo goed voor de wereld maar nog even en de VS is dankzij Trump verleden tijd.quote:
Vergeet dat maar.quote:Op donderdag 9 april 2026 21:12 schreef Chadi het volgende:
[..]
Hij moet blijven. Op korte termijn misschien niet zo goed voor de wereld maar nog even en de VS is dankzij Trump verleden tijd.
nou de USA op deze manier is al richting zijn einde aan het gaan?quote:Op donderdag 9 april 2026 21:12 schreef Chadi het volgende:
[..]
Hij moet blijven. Op korte termijn misschien niet zo goed voor de wereld maar nog even en de VS is dankzij Trump verleden tijd.
Jawel, dat doe ik wel. Ik verwijs naar een post van gisteren waarin ik al een aantal punten benoem en ik de post van zojuist voeg ik daar nog verdere argumenten aan toe. Dat vormt wél een antwoord op jouw vraag. Doen alsof ik geen antwoord heb geleverd is natuurlijk gewoon gaslighting.quote:
De wereld voor Trump was er eentje van alle ballen op de VS want oh zo goed voor ons. De wereld na Trump is we moeten alternatieven zoeken voor de VS omdat de VS onbetrouwbaar is.quote:Op donderdag 9 april 2026 21:22 schreef kree het volgende:
[..]
nou de USA op deze manier is al richting zijn einde aan het gaan?
echt de man heeft iedereen tegen zich in het harnas gemaakt? zelfs Canada wat wel hun buurland is?
De rest boeit hem niet want ver weg van hun? behalve Rusland mss (owh wacht daarom slijmt ie zo met Putin)
Ik denk dat de wereld net zo klaar is met USA als met RU. en dat die twee maar eens pas op de plaats moeten maken. Dat denkt de wereld
Wij als EU zouden er beter aan doen banden met China enzo aan te halen. dat is in ons voordeel.
En laat de USA en RU lekker ff gaan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |