Dat doe je niet en nu alweer in de slachtoffermodus met je gaslighting. Jij refereert naar de oude Westerse beschaving in je laatste post, ik vraag nogmaals, wat versta jij daaronder?quote:Op donderdag 9 april 2026 21:32 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Jawel, dat doe ik wel. Ik verwijs naar een post van gisteren waarin ik al een aantal punten benoem en ik de post van zojuist voeg ik daar nog verdere argumenten aan toe. Dat vormt wél een antwoord op jouw vraag. Doen alsof ik geen antwoord heb geleverd is natuurlijk gewoon gaslighting.
quote:Op donderdag 9 april 2026 21:28 schreef kree het volgende:
even nog terug btw, Trump was onwijs oneens met oorlog van Rusland tegen Oekraïne? zover zijn we het eens, want valt een land binnen enzo (nog niet eens NAVO) maar aan grenzen van de EU, dus USA ging "helpen"
Onderhand is ie in contact met RU en oke laten we deal sluiten (die wss alleen voordeel USA is). maar dat terzijde, ze waren het er mee oneens dus dat RU dat land binnen viel.
Paar maanden later, wat doet trump zelf?
Hij valt Venezuela binnen, onder een mom van dictator en we moeten het "volk" helpen.
dat is 1,
Dan komt ie groenland moet bij de USA horen, oke nog een volgende retarded idee dus, want daar ging de EU dan tegen in.
Naja next we vallen Iran binnen want die hebben wapens enzo en mag niet en etc.....
Goed waar herken ik dit verhaal eerder van? Vietnam, golfoorlog, Irak?
Uiteindelijk was er niks, maar de USA heeft vrede gebracht daar hoor?
Uiteindelijk zijn ze er weg gegaan en een shitload aan ellende achtergelaten net als met al die eerdere oorlogen van ze.
Heropvoedingskampen voor oeigoeren en vergaande inmening in Tibet met de wil de cultuur te vernietigen. Kun je al kwalificeren als een vorm van genocide.quote:Op donderdag 9 april 2026 21:22 schreef kree het volgende:
[..]
nou de USA op deze manier is al richting zijn einde aan het gaan?
echt de man heeft iedereen tegen zich in het harnas gemaakt? zelfs Canada wat wel hun buurland is?
De rest boeit hem niet want ver weg van hun? behalve Rusland mss (owh wacht daarom slijmt ie zo met Putin)
Ik denk dat de wereld net zo klaar is met USA als met RU. en dat die twee maar eens pas op de plaats moeten maken. Dat denkt de wereld
Wij als EU zouden er beter aan doen banden met China enzo aan te halen. dat is in ons voordeel.
En laat de USA en RU lekker ff gaan.
exact, en hoewel Trump denkt dat ie alle touwtjes in handen heeft, volgens mij had de EU ook nog wel wat achter de hand met hun staats obligaties.quote:Op donderdag 9 april 2026 21:40 schreef Chadi het volgende:
[..]
De wereld voor Trump was er eentje van alle ballen op de VS want oh zo goed voor ons. De wereld na Trump is we moeten alternatieven zoeken voor de VS omdat de VS onbetrouwbaar is.
Dat gaat de VS de kop kosten. De val van de petrodollar en wereldhandelmunt zal alles meetrekken. Geen gratis geld meer in de VS.
Omleggen van mensen om wat voor reden dan ook, dat doen we hier niet. Zelfs bij Hitler had ik graag gezien dat ie zijn straf zou uitzitten.quote:Op donderdag 9 april 2026 21:48 schreef kree het volgende:
[..]
exact, en hoewel Trump denkt dat ie alle touwtjes in handen heeft, volgens mij had de EU ook nog wel wat achter de hand met hun staats obligaties.
Dus mss moet ie niet zo vol zijn van zichzelf en "zijn" USA. maar ook eens denken dat USA niet het enige land op aarde is. Zo klaar met die vent.
(mag het niet zeggen, maar zou haast blij zijn als ze hem omleggen. hoewel dat zou alleen maar meer haat versterken)
Dus hoop dat dit netjes politiek gaat, maar moet USA zelf voor stemmen dan, weg met die gek joh.
Oke dan kunnen we net zo denken als USA, laten we de president of koning ontvoeren en een oorlog beginnen????quote:Op donderdag 9 april 2026 21:47 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Heropvoedingskampen voor oeigoeren en vergaande inmening in Tibet met de wil de cultuur te vernietigen. Kun je al kwalificeren als een vorm van genocide.
Voor de rest hebben ze nog te maken met beperking van persvrijheid, censuur van internet, onderdrukking van politieke oppositie,strikte 24/7 surveillance van burgers.
Taiwan en Hongkong en de totale schijt aan het milieu ten behoeve van de heilig verklaarde industrialisatie van het land. Gifverf in speelgoed, bespioneren al onze bedrijven.
En zo kan ik eigenlijk nog wel even doorgaan. Laten we die banden opzoeken ja. Gaaf landje.
hmmm lastig punt, met dat valkirey gebeuren had het mss beter geweest als dat gelukt was.quote:Op donderdag 9 april 2026 21:50 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Omleggen van mensen om wat voor reden dan ook, dat doen we hier niet. Zelfs bij Hitler had ik graag gezien dat ie zijn straf zou uitzitten.
Hoe zie je dat voor je? Ben wel benieuwd.quote:Op donderdag 9 april 2026 21:12 schreef Chadi het volgende:
[..]
Hij moet blijven. Op korte termijn misschien niet zo goed voor de wereld maar nog even en de VS is dankzij Trump verleden tijd.
Het afschaffen van de doodstraf vind ik een kenmerk van de moderne Westerse samenleving.quote:Op donderdag 9 april 2026 21:50 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Omleggen van mensen om wat voor reden dan ook, dat doen we hier niet. Zelfs bij Hitler had ik graag gezien dat ie zijn straf zou uitzitten.
Het goed zijn dat mensen die vasthouden aan religie als rechtvaardiging voor hun handelen, het boek "God als misvatting" van Richard Dawkins tot zich zouden nemen.quote:Op donderdag 9 april 2026 20:59 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Aan de andere kant, God was ook wel bedreven in het uitroeien van beschavingen met bijvoorbeeld veel water, vuur of het opofferen van je kinderen. Het paasverhaal is ook zo'n mooie, als je het als Grijpstra en De Gier gaat bekijken en naar de verklaringen van de ooggetuigen gaat luisteren. Daarnaast heeft het verhaal an zich nogal een antisemitische laag.
Homohuwelijk, vrouwen mogen stemmen, zelfs vrijheid van Godsdienst.quote:Op donderdag 9 april 2026 21:55 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Het afschaffen van de doodstraf vind ik een kenmerk van de moderne Westerse samenleving.
Nu jij weer, Howard.
ik ben het niet met je eens? Ik zie het zo onwijs anders he?quote:Op donderdag 9 april 2026 21:57 schreef Vallon het volgende:
[..]
Het goed zijn dat mensen die vasthouden aan religie als rechtvaardiging voor hun handelen, het boek "God als misvatting" van Richard Dawkins tot zich zouden nemen.
Religie is hooguit noodzakelijk om structuur te geven maar zeer verwerpelijk met waar het de volgelingen onderdrukt en andersdenkenden wil elimineren.
Grappig blijft hoe allerhande feesten (Kerstmis, Pasen etc.etc.) in een religieuze betekenis opnam zodat "heidenen" destijds, de wat vrijere versie van het jodendom, het christendom konden omarmen.
Net zoals een andere (verwerpelijke) monotheïstische afsplitsing, islam, die haar vernietigende zienswijze weer heeft opgelegd. En dat die partijen allemaal vertrouwen op die één en zelfde God.
Je zou je kunnen onthouden of als je toch iets wilt, eventueel hindoe of boeddhist worden met dat je dan nog een keuze hebt met welke godsbeleving je daarin gaat aanbidden.
Die ouwe wordt in juni 80 jaar. De meeste mensen gaan vanzelf dood rond die leeftijdquote:Op donderdag 9 april 2026 21:48 schreef kree het volgende:
[..]
exact, en hoewel Trump denkt dat ie alle touwtjes in handen heeft, volgens mij had de EU ook nog wel wat achter de hand met hun staats obligaties.
Dus mss moet ie niet zo vol zijn van zichzelf en "zijn" USA. maar ook eens denken dat USA niet het enige land op aarde is. Zo klaar met die vent.
(mag het niet zeggen, maar zou haast blij zijn als ze hem omleggen. hoewel dat zou alleen maar meer haat versterken)
Dus hoop dat dit netjes politiek gaat, maar moet USA zelf voor stemmen dan, weg met die gek joh.
Je hoeft alleen maar om te beginnen goed met je buren en familie om te gaan. En hun verschil van meningen, haha.quote:Op donderdag 9 april 2026 21:57 schreef Vallon het volgende:
[..]
Het goed zijn dat mensen die vasthouden aan religie als rechtvaardiging voor hun handelen, het boek "God als misvatting" van Richard Dawkins tot zich zouden nemen.
Religie is hooguit noodzakelijk om structuur te geven maar zeer verwerpelijk met waar het de volgelingen onderdrukt en andersdenkenden wil elimineren.
Grappig blijft hoe allerhande feesten (Kerstmis, Pasen etc.etc.) in een religieuze betekenis opnam zodat "heidenen" destijds, de wat vrijere versie van het jodendom, het christendom konden omarmen.
Net zoals een andere (verwerpelijke) monotheïstische afsplitsing, islam, die haar vernietigende zienswijze weer heeft opgelegd. En dat die partijen allemaal vertrouwen op die één en zelfde God.
Je zou je kunnen onthouden of als je toch iets wilt, eventueel hindoe of boeddhist worden met dat je dan nog een keuze hebt met welke godsbeleving je daarin gaat aanbidden.
* Vis pakt een fictief stuk papier om deze aanbeveling op te schrijven met een net zo fictieve pen. Mompelt: 'Deze gaat gelezen worden door iemand op Spotify, zodat het vanavond in bed beluisterd kan worden.*quote:Op donderdag 9 april 2026 21:57 schreef Vallon het volgende:
[..]
Hij wil wraak bij de onderhandelingen?quote:Iraanse staatmedia hebben zojuist een geschreven toespraak van opperste leider Mojtaba Khamenei gepubliceerd. Hij zegt dat Iran wraak zal nemen op Israël en de VS, die de oorlog zijn begonnen. Tegelijk laat Khamenei ook ruimte voor onderhandelingen.
De ayatollah spreekt de hoop uit op "een beslissende overwinning op de vijand, door onderhandelingen of op het slagveld". Daarmee lijkt het dat de gesprekken tussen de VS en Iran in Pakistan door zullen gaan. Eerder vandaag meldde de Iraanse ambassade in Islamabad dat er vanavond een Iraanse delegatie zou aankomen, maar later werd dat bericht verwijderd van sociale media.
Khamenei zegt ook dat er een nieuwe periode aanbreekt voor het beheer van de Straat van Hormuz. Hij legt niet nader uit wat daarmee wordt bedoeld. Ondanks beweringen vanuit Wahsington dat de zeeroute weer volledig wordt geopend, is de Straat van Hormuz nog praktisch gesloten.
Wie er ook corrupt is, dat maakt niet uit. Onderzoeken en berechten, of het nu een GOP of DEM is, of van mij part eem ABBA. Zo behoren we dat te doen. De straf zal wat minder zijn dan bij oorlogsmisdaden als het hier al om fraude gaat. Arne Slot schuldig in de Epsteinzaak? Gewoon berechten, niet gaan lopen aanhangen als een tienermeisje die alles gaat ontkennen als het om schuldige zaken gaat bij hun idool. En dat al zeker niet bij politici.quote:Op donderdag 9 april 2026 21:57 schreef Memeowitz het volgende:
Denken dat Trump het probleem is (en ja dat is hij ook in deze). Maar denken dat de democrtaen niet ook in de achterzakken zitten van Israel en geen geld hebben aangenomen van Israel. Wees toch reëel.
In welk heilig boek staat dat ook weer, oog om oog, tand om tand?quote:Op donderdag 9 april 2026 22:04 schreef Zoddie het volgende:
Khamenei wil wraak, maar laat ruimte voor onderhandeling
[..]
Hij wil wraak bij de onderhandelingen?
Maar ja Iran Regime zal wel in hun nopjes zijn, ze hebben tot zo ver gewonnen.
Stand gehouden tot de druk op Trump te groot werd.
Alles wat Trump voor elkaar heeft gekregen is:
• Khamenei vervangen door Khamenei
• Straat geopened (mogelijk) die al open was.
• Mogelijke 2 miljoen toll per schip waar het eerder gratis was.
Art of the deal toch Trump?
Kamasutra? Al kan ik deze niet meer uitvoeren met mijn leeftijd.quote:Op donderdag 9 april 2026 22:06 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
In welk heilig boek staat dat ook weer, oog om oog, tand om tand?
Openlijk seksen is veelste westers, joh.quote:Op donderdag 9 april 2026 22:07 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Kamasutra? Al kan ik deze niet meer uitvoeren met mijn leeftijd.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |