Hopelijk gaan andere landen niet mee in deze onzin. Kan ik 1x per maand naar Duitsland om vlees in te slaan. Grote diepvries in de garage die energie slurpt. Komt wel goed met het milieu.quote:Op donderdag 9 april 2026 10:35 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ja, er gaat wel meer belastinggeld naar dingen die ik onzin vind.
Zinloos om je hier druk over te maken.
Je kunt nog steeds eten waar je zelf zin in hebt.
Ja, zonder vet en met extra proteïne. Het smaakt ook steeds meer naar karton. Gewone producten waar alleen in zit wat er in zou moeten zitten zijn zeldzaam geworden. Gewoon al je eten zelf maken van verse producten.quote:Op donderdag 9 april 2026 09:41 schreef Horzula het volgende:
[..]
De 'oude' schijf van vijf schijnt geïnspireerd te zijn door Unilever; we moesten aan de 'gezonde' margarine om onze zuivelproducten te kunnen exporteren.
Nu zit overal weer 'proteïne' doorheen.
En dit zegt Katan in 2016 over de Schijf van vijf/voedingscentrum:quote:Op donderdag 9 april 2026 10:24 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Wie betaalt bepaalt, links naar unilever, daardoor bevooroordeeld.
Voedings Mythes heeft een belangrijke rode draad: alles met mate en negeer de 'onderzoeks' bullshit.
"Eat recycled food. It's good for the environment, and ok for you"quote:Het huidige voedselsysteem is verantwoordelijk voor een derde van de klimaatimpact
Nee, je moet alles intersectioneel benaderen. Het is waarschijnlijk ook nog beter voor Gaza en de dekolonisatie als je minder rood vlees eet.quote:Op donderdag 9 april 2026 01:50 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Beter voor het milieu? Is dit advies van Milieudefensie, of is dit advies van het Voedingscentrum? Als expert van het voedingscentrum ga je toch ook niet adviseren in wat voor een auto we moeten gaan rijden?
Nouja wat is belachelijk. Als dit optimaal gezond is dan is het zo. Je moet niet verwachten dat ze er frikandellen en pizza in gaan zetten.quote:Op donderdag 9 april 2026 10:28 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Exact.
Je kan ook praten met elkaar over hoe belachelijk het is en waarom het zo belachelijk is.
Daar is dit een 'forum' voor.
Zolang je je groene aflaat maar koopt door een CO2-compensatie te doen en een boompje ergens aan te (laten, uiteraard laten) planten en minimaal één vintage trui te kopen, is Groenlinks er helemaal oké mee.quote:Op donderdag 9 april 2026 10:53 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Ik koop mijn vlees bij een lokaal boerencollectief waarbij de dieren goed behandeld worden en het vlees geen rare toevoegingen heeft. En daarom mag ik zoveel vlees eten als ik wilNiet van de milieuactivisten, maar dat geeft niet.
Linkse gezichten, je pikt ze er zo tussen uit.quote:Op donderdag 9 april 2026 00:46 schreef tjoptjop het volgende:
Weinig divers clubje trouwens, kunnen we het dan nog wel serieus nemen?
[ afbeelding ]
Ironisch genoeg gaan veel reststromen en afgekeurd eten naar de voederindustrie (wat uiteraard meestal prima is) dus je vlees bevat enkele procenten gerecycled eten.quote:Op donderdag 9 april 2026 10:50 schreef PurifieR het volgende:
[..]
"Eat recycled food. It's good for the environment, and ok for you"
Judge Dredd voorspelt de toekomst.
Deze adviezen worden natuurlijk niet bedacht door de woordvoerders.quote:Op donderdag 9 april 2026 00:46 schreef tjoptjop het volgende:
Weinig divers clubje trouwens, kunnen we het dan nog wel serieus nemen?
[ afbeelding ]
Hoe groot is die? Verbouwen jij en je gezin dat zelf of huur je daar mensen voor in? Je kunt ook je eigen vlees verbouwen. Konijnen of kippen, bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 9 april 2026 11:03 schreef Geschiedkundige het volgende:
Een gehaktbal van 100 gram. Dat is net een soepballetje..
Wij eten overigens al niet heel vaak vlees. Meeste van ons eten halen we jaarrond uit de eigen moestuin.
Is een door mij opgezet vrijwillersproject. Werken diverse mensen in mee die ook zelf veel mee naar huis (mogen) nemen. Rest delen we eerst uit aan minderbedeelden in het dorp, dan lopen we nog wat rond te brengen in de wijk. De rest gaat naar instanties als de voedselbank,veelal zomers hebben we veel overschot.quote:Op donderdag 9 april 2026 11:06 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Hoe groot is die? Verbouwen jij en je gezin dat zelf of huur je daar mensen voor in? Je kunt ook je eigen vlees verbouwen. Konijnen of kippen, bijvoorbeeld.
Het is dus eigenlijk een klein boerderijtje voor de hobby. Wel mooi dat je het ook uitdeelt.quote:Op donderdag 9 april 2026 11:10 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Is een door mij opgezet vrijwillersproject. Werken diverse mensen in mee die ook zelf veel mee naar huis (mogen) nemen. Rest delen we eerst uit aan minderbedeelden in het dorp, dan lopen we nog wat rond te brengen in de wijk. De rest gaat naar instanties als de voedselbank,veelal zomers hebben we veel overschot.
We hebben nu ruim 2 hectare aan moestuin, in de eigen tuin ook nog 250-300m2 ongeveer voor de leuk met de kleine.
Mogelijk kan ik nog 0.7 ha toevoegen als de deal doorgaat
Ja eigenlijk wel. Gewoon leuk voor de buurt ook eigenlijk. Zijn we bijna dagelijks wel wat uurtjes aan kwijt met z'n allen. Alles is gratis, we verkopen niks. Kosten draag ik volledig.quote:Op donderdag 9 april 2026 11:15 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Het is dus eigenlijk een klein boerderijtje voor de hobby. Wel mooi dat je het ook uitdeelt.
En inderdaad veel gezonder dan dat eten uit de supermarkt.quote:Op donderdag 9 april 2026 11:19 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Ja eigenlijk wel. Gewoon leuk voor de buurt ook eigenlijk. Zijn we bijna dagelijks wel wat uurtjes aan kwijt met z'n allen. Alles is gratis, we verkopen niks. Kosten draag ik volledig.
Het zal ongetwijfeld gebruikt worden door politici om vlees eten te ontmoedigen en de lasten te verhogen. Daarom is het belangrijk dat dit soort organisaties zich niet laten leiden door idealisme maar zich aan hun kerntaken houden.quote:Op donderdag 9 april 2026 10:25 schreef Hexagon het volgende:
Je hoeft niet per se dat advies op te volgen.
Je leeft over het algemeen langer en gezonder als je de adviezen van de instanties opvolgt.quote:Op donderdag 9 april 2026 11:20 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Het zal ongetwijfeld gebruikt worden door politici om vlees eten te ontmoedigen en de lasten te verhogen. Daarom is het belangrijk dat dit soort organisaties zich niet laten leiden door idealisme maar zich aan hun kerntaken houden.
Goed bezig!quote:Op donderdag 9 april 2026 10:31 schreef GezondRechts het volgende:
Vanavond weer een extra lap vlees op de bbq
Tja, zij wil het liefst dat we allemaal vegetariër worden. Ik ben het daar wat minder mee eens. Een pondje minder prima, maar heul van het vlees af gaat er bij mij niet in.quote:Op donderdag 9 april 2026 11:09 schreef PurifieR het volgende:
[..]
Zolang engnekken als Ouwehand niet hun zin doorgedrukt krijgen niet nee.
Vleesvervangers idd ja, maar je kan best prima vega eten. Pasta’s genoeg die heerlijk zijn zonder vlees.quote:Op donderdag 9 april 2026 01:22 schreef Vlinder het volgende:
Ik kan best een keer zonder vlees. Bij de pannenkoeken bijvoorbeeld![]()
Maar bij mn aardappelen en groenten wil ik gewoon vlees hoor. Net als in de pasta. Ik heb het geprobeerd maar vegazooi is echt niet te eten
Zeker, maar bovenal ook veel lekkerderquote:Op donderdag 9 april 2026 11:20 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
En inderdaad veel gezonder dan dat eten uit de supermarkt.
Als ze dat zouden willen deden ze dat ook wel zonder de adviezen van dit centrum.quote:Op donderdag 9 april 2026 11:20 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Het zal ongetwijfeld gebruikt worden door politici om vlees eten te ontmoedigen en de lasten te verhogen. Daarom is het belangrijk dat dit soort organisaties zich niet laten leiden door idealisme maar zich aan hun kerntaken houden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |