https://www.nu.nl/midden-(...)-revolutie-kent.htmlquote:Volgens president Donald Trump is een Amerikaanse "armada" op weg naar het Midden-Oosten. Hij zegt dat de VS de situatie in Iran nauwlettend in de gaten blijft houden. Volgens de VN is er in Iran inmiddels sprake van het "dodelijkste geweld" sinds de revolutie in 1979.
"Er zijn een hoop schepen die kant op, gewoon voor het geval dat", zei Trump in de nacht van donderdag op vrijdag aan boord van regeringsvliegtuig Air Force One. "Ik zou liever zien dat er niets gebeurt, maar we houden ze nauwlettend in de gaten."
The Guardian meldt dat vliegdekschip USS Abraham Lincoln met meerdere geleide luchtafweerraketten op weg is naar het Midden-Oosten. Het schip komt ergens in de komende dagen aan.
Ook worden verschillende luchtafweersystemen opgetuigd in bestaande Amerikaanse bases in Israël. Het Verenigd Koninkrijk meldt dat het op verzoek van Qatar enkele gevechtsvliegtuigen naar dat land stuurt.
Trump dreigt al langer met geweld in Iran, dat te maken heeft met de hevigste en dodelijkste protesten in lange tijd. Iraniërs gaan sinds december massaal de straat op vanwege economische malaise in dat land. De demonstraties, die met harde hand worden neergeslagen, worden gezien als een van de grootste uitdagingen ooit voor het regime van ayatollah Ali Khamenei.
Dodelijkste geweld in Iran sinds 1979
Tot nu toe zijn volgens schattingen van mensenrechtenorganisaties meer dan vijfduizend doden gevallen door het optreden van het regime, onder wie tientallen kinderen. Een verkenningsmissie van de Verenigde Naties in Iran spreekt van het dodelijkste geweld tegen demonstranten sinds de Iraanse revolutie van 1979.
De VN-verkenningsmissie zegt bewijs te hebben dat het dodental door overheidsgeweld veel hoger ligt dan de officiële cijfers die Iran naar buiten heeft gebracht. Woensdag zei de regering dat er 3.100 doden zijn gevallen.
Trump dreigt met militaire actie als de Iraanse regering demonstranten blijft doden, al blijft het vooralsnog vooral bij dreigen. Volgens experts hebben de Amerikanen ingecalculeerd dat een Amerikaanse militaire interventie waarschijnlijk geen val van het regime teweegbrengt. Bovendien zouden omliggende Golfstaten druk hebben uitgeoefend om niet tot geweld over te gaan.
Iran ontkent dat onder druk VS achthonderd executies zijn uitgesteld
Trump claimde vorige week een succes door te stellen dat Iran achthonderd executies van demonstranten had uitgesteld vanwege de Amerikaanse dreiging. Iran zegt vrijdag dat dat niet het geval is. Er waren überhaupt geen executies gepland, is de Iraanse lezing.
Het regime zei eerder dat demonstranten die betrokken zijn bij geweld, de doodstraf riskeren. Volgens de Iraanse Revolutionaire Garde - het militaire elitekorps van het regime - lokt een "buitenlands commandocentrum van inlichtingendiensten" geweld uit bij protesten. De Iraanse regering denkt dat vooral Israël en de VS met behulp van geweld van groepjes in Iran een staatsgreep beogen.
Honderden gmail-adressen?quote:Op woensdag 8 april 2026 22:49 schreef TheFreshPrince het volgende:
Ben Gmail rustig aan het uit faseren, zal nog wel even duren want heb honderden accounts.
Kerel zout eens op met die domme contreien van jequote:Op woensdag 8 april 2026 22:50 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Je bent voor het Iraanse regime of hoe moeten we dat zien?
[..]
Ook in het heden zijn progressief linkse idealen niet de norm en niet emblematisch voor Westerse waarden. Sterker nog, in progressief linkse contreien worden geregeld standpunten omarmd die uitgesproken anti-Westers zijn. Waarvan hierboven een voorbeeld staat, namelijk hopen op veel Amerikaanse slachtoffers (nochtans de grootste speler in het Westen) in deze oorlog.
Trump zijn toptweet van vandaag was voor mij te onnavolgbaar om er een sappige quote uit te halen.quote:Op woensdag 8 april 2026 22:54 schreef SymbolicFrank het volgende:
Je bent vergeten de tijdlijn aan te vullen.
Ik hoop dat beide partijen er zwaar gehavend uitkomen.quote:Op woensdag 8 april 2026 22:50 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Je bent voor het Iraanse regime of hoe moeten we dat zien?
[..]
Neuh, nogmaals, de VS bedreigt ons, gooit ons voor de bus en probeert ons uit elkaar te spelen om ons te kunnen afpersen. Dat is geen vriend, dat is een vijand. Veel dooie Amerikaanse soldaten graag.quote:Ook in het heden zijn progressief linkse idealen niet de norm en niet emblematisch voor Westerse waarden. Sterker nog, in progressief linkse contreien worden geregeld standpunten omarmd die uitgesproken anti-Westers zijn. Waarvan hierboven een voorbeeld staat, namelijk hopen op veel Amerikaanse slachtoffers (nochtans de grootste speler in het Westen) in deze oorlog.
Dat is alleen het geval voor sommigen aan de uiterste zijde van het politieke spectrumquote:
'Goyboys'?quote:Op woensdag 8 april 2026 22:54 schreef Since2003 het volgende:
Antiwesters genoemd worden door 'goyboys' is wel flauw hoor.
Voor e-mail is de keuze makkelijk. Proton, Seznam (Seznam heeft superveel goede alternatieven die vaak miljoen keer beter zijn dan Amerikaanse kneuzenproducten als G00gle. Seznam kent een zoekmachine, seznam heeft een mega-goede routeplanner en werkt miljoen keer beter dan G00gle maps, Yandex heeft een fantastische vertaalmachine, vertaalt ook stukken beter dan G00gle, Proton is fantastisch, feestboek kent vkontakte als alternatief, signal viber of telegram in plaats van whatsapp alleen voor youtube heb ik nog niet veel alternatieven gevonden).quote:Op woensdag 8 april 2026 22:49 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ik ben sinds enkele maanden over op Proton mail met eigen domein. Werkt wel mooi.
Ben Gmail rustig aan het uit faseren, zal nog wel even duren want heb honderden accounts.
Een paar weken terug nog. Jij hebt het betaald.quote:Op woensdag 8 april 2026 22:55 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat je er ooit geweest bent.
Heb je een uitkering dan?quote:Op woensdag 8 april 2026 22:57 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Een paar weken terug nog. Jij hebt het betaald.
Nee, fora, webshops, etc. Je gebruikt je mail overal.quote:
Ah zo. Ja, je bent wel even bezig. Was vroegâh nog gouden business voor XS4All, kon je bij wisselen abonnement je mailadres nog in stand houden voor 20 euro per maand ofzo, heeft me ook drie jaar gekost.quote:Op woensdag 8 april 2026 22:59 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Nee, fora, webshops, etc. Je gebruikt je mail overal.
Heb wel een aantal gmail-adressen voor m'n verschillende Youtube-kanalen.
Een spin op 'useful idiots'quote:Op woensdag 8 april 2026 22:56 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat is alleen het geval voor sommigen aan de uiterste zijde van het politieke spectrum
[..]
'Goyboys'?
Die trappen we er hopelijk zo snel mogelijk uit.quote:Op woensdag 8 april 2026 22:47 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Kijk, nu komt de aap uit de mouw, waarom help je ze niet een handje mee anders?
100.000 Amerikaanse soldaten om uit te kiezen in Europa.
quote:
Lijkt me wel geinig als huisdier.quote:Op woensdag 8 april 2026 23:05 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]![]()
![]()
Slangen, muizen, ratten: prima! Harige grote spinen: NEE
Ik vroeg inderdaad om Westerse waarden (zoals vrijheid, individualisme, kapitalisme en rationaliteit), ik kreeg progressief linkse idealen. Dat is niet hetzelfde.quote:Op woensdag 8 april 2026 22:54 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Kerel zout eens op met die domme contreien van je
Je wilde westerse waarden, je kreeg ze. Laat de doelpalen met rust. Dat die waarden jou simpelweg niet bevallen is een ander verhaal.
Ah, en waar staat het precies voor? Waar komt de term vandaan?quote:
Mij nietquote:Op woensdag 8 april 2026 23:06 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Lijkt me wel geinig als huisdier.
Heb wel een huisspin, Japie. Die komt iedere herfst even een rondje door de woonkamer doen.
Stukje aap en mouw GENOTquote:Op woensdag 8 april 2026 22:45 schreef -XOR- het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
De grootste bedreiging voor Europa na Rusland is de VS. Hopen dat er nog flink wat Amerikaanse soldaatjes door de Midden-Oosterse meatgrinder gaan.
Dit is een recente foto van @HowardRoark die aan een Fok! discussie deel neemt.quote:Op woensdag 8 april 2026 22:52 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ik betwijfel heel sterk of jij in hetzelfde heden woont als de meeste andere posters.
zo lang ze niet uit Australië komen vind ik spinnen wel bestquote:Op woensdag 8 april 2026 23:06 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Mij niet
Gewone spinnen in huis: no probs!
Welke aap uit welke mouw? Volgens mij ben ik altijd consistent geweest en heb daar nooit een geheim van gemaakt.quote:
Secularisatie is ook wat anders dan religie. De christelijke inslag en geloofsovertuiging is nog altijd zeer sterk onderdeel van het westen, ook in Nederland. De scheiding tussen Kerk en Staat is echter ook al eeuwen oud.quote:Op woensdag 8 april 2026 22:54 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Kerel zout eens op met die domme contreien van je
Je wilde westerse waarden, je kreeg ze. Laat de doelpalen met rust. Dat die waarden jou simpelweg niet bevallen is een ander verhaal.
quote:Op woensdag 8 april 2026 23:09 schreef Elizium het volgende:
[..]
zo lang ze niet uit Australië komen vind ik spinnen wel best
In Australië zitten wel de meest giftige jaquote:Op woensdag 8 april 2026 23:09 schreef Elizium het volgende:
[..]
zo lang ze niet uit Australië komen vind ik spinnen wel best
Als je hoopt dat de grootste Westerse partij veel verliezen leidt en daarmee een anti-Westerse partij zoals het Iraanse regime in de kaart speelt, dan omarm je simpelweg anti-Westers gedachtegoed.quote:Op woensdag 8 april 2026 23:10 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Welke aap uit welke mouw? Volgens mij ben ik altijd consistent geweest en heb daar nooit een geheim van gemaakt.
Dat is wel formaatje GROOT jaquote:
Hoevaak moet ik het nog schrijven, een land dat Europa bedreigt, voor de bus gooit en ons probeert uit elkaar te spelen om ons af te persen is geen vriend, dat is een levensgevaarlijke vijand.quote:Op woensdag 8 april 2026 23:14 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Als je hoopt dat de grootste Westerse partij veel verliezen leidt en daarmee een anti-Westerse partij zoals het Iraanse regime in de kaart speelt, dan omarm je simpelweg anti-Westers gedachtegoed.
Of je het nu wilt of niet, de VS is onderdeel van het Westen en een bondgenoot van Europa. En Europa is niet bij gebaat als Amerika hier veel verliezen leidt. Hoe meer verliezen Amerika leidt en hoe beter Iran het doet, hoe mee ook dat een partij als Rusland in de kaart speelt (bondgenoot van Iran en die nog altijd delen van Oekraïne in het bezit heeft).
Zoals al reeds vele malen bevolen door Trump.quote:Op woensdag 8 april 2026 23:18 schreef Harvest89 het volgende:
De VS is al lang geen bondgenoot meer.
Dat is makkelijk te constateren aan het gedrag van hun president en die hele MAGA kliek die om hem heen zit.
Hier hebben we helemaal niets meer aan. We moeten onze eigen broek gaan ophouden.
Hoe heet dat beest & waar komen ze voor?quote:
Australië staat onder de foto.quote:Op woensdag 8 april 2026 23:20 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Hoe heet dat beest & waar komen ze voor?
En, nee: ik heb de Reddit app niet
Australie , Huntsman spiderquote:Op woensdag 8 april 2026 23:20 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nou mooi toch. Heeft hij lekker zijn zin gekregen.quote:Op woensdag 8 april 2026 23:19 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Zoals al reeds vele malen bevolen door Trump.
Owh, ok.quote:
Kennelijk ook erg grotequote:Op woensdag 8 april 2026 23:14 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
In Australië zitten wel de meest giftige ja![]()
En de zwarte weduwe bijv. ziet er totaal niet eng uit.
Maar grote dikke harige vogelspinnen, huuuuuu!
Misschien kunnen we van Iran wel hun verrijkt uranium kopen en ons leger een beetje beter laten trainen door de Iraanse Revolutionaire Garde, kunnen we de VS tenminste een beetje afschrikken?quote:Op woensdag 8 april 2026 23:22 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Nou mooi toch. Heeft hij lekker zijn zin gekregen.
Waar bedreigt de VS ons of probeert Europa uit elkaar te drijven? Europa is per definitie al verdeeld, wisselend om welke thema's het gaat. Daar is de VS verder niet voor nodig om dat te bewerkstelligen.quote:Op woensdag 8 april 2026 23:16 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Hoevaak moet ik het nog schrijven, een land dat Europa bedreigt, voor de bus gooit en ons probeert uit elkaar te spelen om ons af te persen is geen vriend, dat is een levensgevaarlijke vijand.
Het is bedtijd.quote:Op woensdag 8 april 2026 23:20 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Denk dat je Nederland wel kunt opdoeken als je die gekken gaat volgen. Gewoon op marktplaats te koop zetten.quote:
quote:Op woensdag 8 april 2026 23:24 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Het is bedtijd.
[ afbeelding ]
quote:The biggest huntsman spider is the Giant Huntsman (Heteropoda maxima), found in Laos, which boasts the largest leg span of any spider species at up to 30 cm (nearly 12 inches), roughly the size of a dinner plate.
Gewoon een aanslag hier of daar, gaat veel sneller.quote:Op woensdag 8 april 2026 23:03 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Die trappen we er hopelijk zo snel mogelijk uit.
Je komt er wel met gezellig gemak onder je verkeersboetes uit als je blank en rijk bent.quote:Op woensdag 8 april 2026 23:24 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Denk dat je Nederland wel kunt opdoeken als je die gekken gaat volgen. Gewoon op marktplaats te koop zetten.
quote:Op woensdag 8 april 2026 23:26 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
[..]![]()
En verder weet ik dat ik er gelukkig niet over ga dromen, dus dat scheelt![]()
Dat scheelt weerquote:Huntsman spiders are not considered dangerous or poisonous to humans
quote:Forty days on, the pain has not faded. Over 168 innocent students were taken in a single, merciless moment by the US. Their dreams were stolen, their voices silenced—but their memory will endure. We will never forget. We will never forgive.
Dit dus.quote:Op woensdag 8 april 2026 23:03 schreef Elizium het volgende:
Spanje is wel het voorbeeld voor de EU nu in deze oorlog.
Ten minste de ballen om te zeggen wat ze er van vinden
Dit gaat duidelijk niet meer goed komen voor sommige mensen. De protesten bij de lokale Mac zullen toenemen.quote:Op woensdag 8 april 2026 23:16 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Hoevaak moet ik het nog schrijven, een land dat Europa bedreigt, voor de bus gooit en ons probeert uit elkaar te spelen om ons af te persen is geen vriend, dat is een levensgevaarlijke vijand.
Heb ik dubbele pechquote:Op woensdag 8 april 2026 23:29 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Je komt er wel met gezellig gemak onder je verkeersboetes uit als je blank en rijk bent.
VS is meer van de Burger King.quote:Op woensdag 8 april 2026 23:33 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Dit gaat duidelijk niet meer goed komen voor sommige mensen. De protesten bij de lokale Mac zullen toenemen.
Dan heb je je waarschijnlijk ooit eens laten overhalen door een finfluencer en sta je na zijn cursus nog aangemeld voor zijn nieuwsbrief.quote:Op woensdag 8 april 2026 23:34 schreef kladderadatsch het volgende:
Wel grappig trouwens, ik krijg allemaal mailtjes binnen van websites met linkjes naar artikelen over waarom dat bestand niet lang stand zal houden, terwijl het inmiddels dus al lang en breed in de prullenbak ligt!
Die beesten kennen geen enkele schaamte. Zelf hebben ze 30.000+ demonstranten uitgeroeid in een paar weken tijd.quote:Op woensdag 8 april 2026 23:30 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
https://x.com/IRAN_in_NL/status/2041974485478252593
[..]
Welnee man, zijn van substack en zeteo e.d.quote:Op woensdag 8 april 2026 23:38 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dan heb je je waarschijnlijk ooit eens laten overhalen door een finfluencer en sta je na zijn cursus nog aangemeld voor zijn nieuwsbrief.
Nouja, tegelijkertijd had eigenaarschap geen slecht iets geweest. "Ja yo, dat was kut, hadden we anders moeten doen. We baseerden ons op oude data, mea culpa"quote:Op woensdag 8 april 2026 23:38 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Die beesten kennen geen enkele schaamte. Zelf hebben ze 30.000+ demonstranten uitgeroeid in een paar weken tijd.
Smaakt i.i.g. wél beter dan de Mac. Maar daar is dan ook alles mee gezegd.quote:
Volgens mij loopt er nog een onderzoek naar.quote:Op woensdag 8 april 2026 23:40 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Nouja, tegelijkertijd had eigenaarschap geen slecht iets geweest. "Ja yo, dat was kut, hadden we anders moeten doen. We baseerden ons op oude data, mea culpa"
Had al heel wat anders geweest dan: "Ja nee ze hebben 't zelf gedaan, of iemand anders. Zoveel mensen hebben Tomahawks"
Ja, door de VS. Hoog WC eend gehalte.quote:Op woensdag 8 april 2026 23:41 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Volgens mij loopt er nog een onderzoek naar.
quote:Op woensdag 8 april 2026 23:39 schreef kladderadatsch het volgende:
[..]
Welnee man, zijn van substack en zeteo e.d.
Gelukkig helpt het Iraanse regime goed mee door (ongewenste) burgers op bruggen te laten staan, kunnen ze fijn de Amerikanen weer de schuld van geven.quote:Op woensdag 8 april 2026 23:41 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Volgens mij loopt er nog een onderzoek naar.
Doe mij maar gewoon een huisgemaakte anti-Westerse burger.quote:Op woensdag 8 april 2026 23:41 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Smaakt i.i.g. wél beter dan de Mac. Maar daar is dan ook alles mee gezegd.
Mag ook de disclaimer op dat het betreffende pand in 2016 nog bij het IRGC-complex hoorde.quote:Op woensdag 8 april 2026 23:42 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Ja, door de VS. Hoog WC eend gehalte.
Valt volgens mij weinig te onderzoeken anders dan: Ja, die raket was van ons. Was kut.
Niet met Spanje he?quote:Op woensdag 8 april 2026 23:24 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Denk dat je Nederland wel kunt opdoeken als je die gekken gaat volgen. Gewoon op marktplaats te koop zetten.
Bij de die hard MAGA achterban zou dat misschien werken want paus is woke met zijn naastenliefde. Maar anders krijg je toch het idee dat hij zichzelf Divine/Goddelijk aan het maken is? False prophet voor de meeste andere christenen.quote:
Trump als antichrist.quote:Op donderdag 9 april 2026 00:08 schreef Momo het volgende:
[..]
Bij de die hard MAGA achterban zou dat misschien werken want paus is woke met zijn naastenliefde. Maar anders krijg je toch het idee dat hij zichzelf Divine/Goddelijk aan het maken is? False prophet voor de meeste andere christenen.
Die zijn uiteraard erg te betreuren, de meisjes die in hun vagina geschoten werden tijdens de protesten hebben daar zelf om gevraagd.quote:Op woensdag 8 april 2026 23:59 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Mag ook de disclaimer op dat het betreffende pand in 2016 nog bij het IRGC-complex hoorde.
Het zal daarna uitsluitend zuivere koffie zijn geweest.
Misschien moeten ze ook wat minder aan die dubieuze ruimtelijke ordening doen. Ziekenhuizen, scholen, bejaardentehuizen.quote:Op donderdag 9 april 2026 00:17 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Die zijn uiteraard erg te betreuren, de meisjes die in hun vagina geschoten werden tijdens de protesten hebben daar zelf om gevraagd.
"Security forces were deliberately shooting at the heads, eyes, genitals and vital organs of the female protesters, to mutilate and disable them for life"
Open to be Closedquote:bron:cnn
• Fragile ceasefire tested: Iran’s Islamic Revolutionary Guard Corps claimed shipping through the critical Strait or Hormuz stopped following what it said was an Israeli ceasefire violation in Lebanon. The White House previously said the ceasefire would continue if the strait stays open.
Interessante landsgrenzen ook op die X hoofdpaginaquote:Op woensdag 8 april 2026 23:38 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Die beesten kennen geen enkele schaamte. Zelf hebben ze 30.000+ demonstranten uitgeroeid in een paar weken tijd.
Het dreigen met het aanvallen van Groenland, het steunen van intriganten als Orban en AfD. Zp verdeeld is Europa helemaal niet als het om grote thema's gaat.quote:Op woensdag 8 april 2026 23:23 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Waar bedreigt de VS ons of probeert Europa uit elkaar te drijven? Europa is per definitie al verdeeld, wisselend om welke thema's het gaat. Daar is de VS verder niet voor nodig om dat te bewerkstelligen.
Vooral ook dat ze de dood van deze meisjes wel heel erg vinden maar die van duizenden andere meisjes niet, je zou bijna zeggen dat ze niet helemaal deugen, bijna.quote:Op donderdag 9 april 2026 00:19 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Misschien moeten ze ook wat minder aan die dubieuze ruimtelijke ordening doen. Ziekenhuizen, scholen, bejaardentehuizen.
Ze weten zo gek niet wat rondom militaire doelen te bouwen.
Het regime in Washington is extreem onbetrouwbaar gebleken inderdaad. Decennia lang al. Al vanaf het ontstaan van de VS inderdaad, onbetrouwbaar.quote:Op donderdag 9 april 2026 00:25 schreef Peppert het volgende:
Een verdrag of overeenkomst met de Amerikanen is weinig waard tenzij het 100% in hun voordeel is en extreem zwaar in het nadeel van de tegenpartij. Ze hebben er tientallen met de inheemse Amerikaanse bevolking gesloten en vervolgens geschonden, totdat die bevolkingsgroep in de loop van enkele generaties vrijwel tot een handjevol zijn gereduceerd. Het is even adem pakken en weer verder.
Huis uit, wegwezen en nuken je huis.quote:
Terwijl er een hoop beschuldigingen uit gaan dat mensen door de mossad betaald worden, zijn ze zelf agenten van de 5de colonne.quote:Op woensdag 8 april 2026 23:33 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Dit gaat duidelijk niet meer goed komen voor sommige mensen. De protesten bij de lokale Mac zullen toenemen.
Het trieste is nog wel dat veel indianen in het Amerikaanse leger dienen; het leger dat hun land gekoloniseerd heeft, hun dorpen verbrand, vrouwen verkracht en cultuur en taal afgenomen heeft. En nu helpen ze datzelfde leger andere bevolkingsgroepen hetzelfde aan te doen.quote:Op donderdag 9 april 2026 00:25 schreef Peppert het volgende:
Een verdrag of overeenkomst met de Amerikanen is weinig waard tenzij het 100% in hun voordeel is en extreem zwaar in het nadeel van de tegenpartij. Ze hebben er tientallen met de inheemse Amerikaanse bevolking gesloten en vervolgens geschonden, totdat die bevolkingsgroep in de loop van enkele generaties vrijwel tot een handjevol zijn gereduceerd. Het is even adem pakken en weer verder.
Hallo zeg.quote:
Tr'en? Een moderator (sp3c) gaf eerder nog aan dat hij er niet om geeft dat er in Iran of Libanon burgerdoden vallen. User -XOR- heeft het tenminste nog over soldaten. Amerikaanse soldaten veroorzaken heel wat burgerdoden en terreur, dus moreel gezien is daar niets mis mee als je ze dood wenst.quote:Op donderdag 9 april 2026 01:05 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Hallo zeg.
Tr'en die shit.
Wat een idioot.
2010 is nog steeds too soonquote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |