abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 9 april 2026 @ 16:09:41 #126
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220540992
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2026 15:46 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
En wat gaan ze dan doen met al hun basissen in de NAVO landen?
Trump stapt er echt niet uit hoor, praatjesmaker.
Die basissen zijn er onder andere om Europa te verdedigen. Elk land haalt het wel uit z'n hoofd om die basissen aan te vallen.
Waarom dat door de media verkocht wordt als Europese asset is mij een raadsel.
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
  Forum Admin donderdag 9 april 2026 @ 16:14:43 #127
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_220541016
quote:
7s.gif Op donderdag 9 april 2026 16:09 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Die basissen zijn er onder andere om Europa te verdedigen. Elk land haalt het wel uit z'n hoofd om die basissen aan te vallen.
Waarom dat door de media verkocht wordt als Europese asset is mij een raadsel.
Dat was in de koude oorlog zo, nu zijn ze vooral handig voor de Amwrikanen. Al denken magaclowns dat ze gewoon "meer carriers" moeten bouwen om die projectie op te vangen.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  donderdag 9 april 2026 @ 16:18:17 #128
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220541038
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2026 16:14 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Dat was in de koude oorlog zo, nu zijn ze vooral handig voor de Amwrikanen. Al denken magaclowns dat ze gewoon "meer carriers" moeten bouwen om die projectie op te vangen.
En die carriers zijn ook nog eens mega duur om te bouwen en Trump wil op defensie bezuinigen..

Maar ter zake: de kans dat je wordt aangevallen zonder amerikaanse legerlocaties is groter dan dat je wordt aangevallen wanneer er wel amerikaanse legerlocaties hebt op het continent.

Een Amerikaanse soldaat "neerknallen" is geen kleine drempel hoor. Dat hebben we zelfs gezien tijdens de rommelige evacuaties van amerikaanse troepen in Kabul '21. Zover ik weet zijn daar geen amerikaanse slachtoffers gevallen.
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
  donderdag 9 april 2026 @ 16:26:25 #129
117098 Hathor
Effe niet
pi_220541077
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 22:09 schreef Toefjes het volgende:

[..]
Dat loopt wel los zolang we in de EU zitten. Er zijn wel wat regeringen die een bloedhekel aan Europa hebben. Rusland en Amerika vooral.

Aanval op de Baltische staten zal wel vrij snel plaats gaan vinden.
Kan Poetin het zich wel veroorloven om op twee fronten tegelijk actief te zijn nu hij al 5 jaar muurvast zit in oost Oekraine?
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  donderdag 9 april 2026 @ 16:26:48 #130
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_220541078
twitter
  Moderator donderdag 9 april 2026 @ 16:27:50 #131
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_220541085
quote:
7s.gif Op donderdag 9 april 2026 16:18 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
En die carriers zijn ook nog eens mega duur om te bouwen en Trump wil op defensie bezuinigen..¨
https://www.bbc.com/news/articles/crr1q4kjvn2o

quote:
Maar ter zake: de kans dat je wordt aangevallen zonder amerikaanse legerlocaties is groter dan dat je wordt aangevallen wanneer er wel amerikaanse legerlocaties hebt op het continent.

Een Amerikaanse soldaat "neerknallen" is geen kleine drempel hoor. Dat hebben we zelfs gezien tijdens de rommelige evacuaties van amerikaanse troepen in Kabul '21. Zover ik weet zijn daar geen amerikaanse slachtoffers gevallen.
https://www.war.gov/News/(...)-evacuation-mission/
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator donderdag 9 april 2026 @ 16:28:07 #132
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_220541088
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2026 16:26 schreef Hathor het volgende:

[..]
Kan Poetin het zich wel veroorloven om op twee fronten tegelijk actief te zijn nu hij al 5 jaar muurvast zit in oost Oekraine?
nee natuurlijk niet
  donderdag 9 april 2026 @ 16:28:42 #133
117098 Hathor
Effe niet
pi_220541092
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 23:16 schreef Spring_Sale het volgende:

[..]
Of gewoon kappen met die domme oorlog tegen Rusland. Daar komt namelijk geen einde aan. Europa lijdt er intussen flink onder.
Ehm....de Russen zijn die oorlog toch echt zelf begonnen.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  donderdag 9 april 2026 @ 16:35:30 #134
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220541145
quote:
8s.gif Op woensdag 8 april 2026 21:56 schreef ems. het volgende:
Dat knaapje heeft gewoon keiharde pak gehad van Iran. Wat moet Navo met zo'n militair incompetent land als Amerika :')
Dit vertelde je gisteren ook al, en hoe heeft de VS precies 'keihard pak' gehad van Iran? De Iraanse luchtmacht en marine is nagenoeg gelimiteerd, Iran's mogelijkheden tot de productie van wapens zijn geminimaliseerd en talloze van de kopstukken van het Iraanse regime zijn uitgeschakeld, als je dat zou willen omschrijven als winnen is dat erg raar.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  Moderator donderdag 9 april 2026 @ 16:38:34 #135
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_220541207
quote:
14s.gif Op donderdag 9 april 2026 16:35 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dit vertelde je gisteren ook al, en hoe heeft de VS precies 'keihard pak' gehad van Iran? De Iraanse luchtmacht en marine is nagenoeg gelimiteerd, Iran's mogelijkheden tot de productie van wapens zijn geminimaliseerd en talloze van de kopstukken van het Iraanse regime zijn uitgeschakeld, als je dat zou willen omschrijven als winnen is dat erg raar.
ze hebben het overleefd, zijn tot de laatste dag in staat gebleken jan en alleman aan te vallen, het regime zit nog even sterk in het zadel en het verarmde uranium is niet te vinden

ik kan het geen succes noemen
  donderdag 9 april 2026 @ 16:39:56 #136
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220541232
quote:
88s.gif Op donderdag 9 april 2026 16:38 schreef sp3c het volgende:

[..]
ze hebben het overleefd, zijn tot de laatste dag in staat gebleken jan en alleman aan te vallen, het regime zit nog even sterk in het zadel en het verarmde uranium is niet te vinden

Dat zeker, daar heb je gelijk in. Maar dat is iets anders dan iemand 'keihard pak geven' zoals werd gezegd.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  donderdag 9 april 2026 @ 16:42:19 #137
430220 Joopklepzeiker
Tjemig de pemig
pi_220541257
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 21:23 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Trump gaat nu voor het eerst horen wat de rest van de wereld al weet: dat het voor de president van de VS niet zomaar mogelijk is om uit de Navo te stappen :P
Van mij mogen ze eruit stappen.
Ik vertrouw die hele VS nu ook niet meer als wij aangevallen worden. Denk je nu ook echt dat ze troepen sturen om met ons zij aan zij te vechten met zo'n houding?

Dan maar een begrotingstekort en verhoging van de staatsschulden zodat we zelf met de rest van de EU het voorbeeld van Polen zullen volgen en onze eigen boontjes kunnen doppen.

Mischien verdwijnt met de afhankelijkheid van de VS ook al die overgewaaide bulshitt en geïmporteerde problemen.
  Moderator donderdag 9 april 2026 @ 16:45:51 #138
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_220541331
quote:
14s.gif Op donderdag 9 april 2026 16:39 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat zeker, daar heb je gelijk in. Maar dat is iets anders dan iemand 'keihard pak geven' zoals werd gezegd.
beetje wel

shit is totaal mislukt
pi_220541417
quote:
1s.gif Op donderdag 9 april 2026 16:42 schreef Joopklepzeiker het volgende:
Dan maar een begrotingstekort en verhoging van de staatsschulden zodat we zelf met de rest van de EU het voorbeeld van Polen zullen volgen en onze eigen boontjes kunnen doppen.

We hebben al een begrotingstekort van 2,9% door het kabinet Schoof en dit kabinet probeert al extreem te bezuinigen en de rekening aan de werkende klasse en armen te geven
pi_220541657
quote:
14s.gif Op donderdag 9 april 2026 16:35 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Volgens wie precies :?
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_220542393
quote:
1s.gif Op donderdag 9 april 2026 16:42 schreef Joopklepzeiker het volgende:

[..]
Van mij mogen ze eruit stappen.
Ik vertrouw die hele VS nu ook niet meer als wij aangevallen worden. Denk je nu ook echt dat ze troepen sturen om met ons zij aan zij te vechten met zo'n houding?

Het draait allemaal om vertrouwen en wederzijds respect. Ondertussen is daar geen sprake meer van, en onder de NAVO vlag als knokploeg opereren doet veel meer kwaad dan dat het iets oplevert.

De Amerikaan ziet Europa ook als maar een slappe profiteur ook omdat ze al jarenlang dit wijs gemaakt wordt. Dus rot maar lekker op als je zo graag wilt. Dat zet in ieder geval zaken hier wel even in een versnelling in plaats van deze onzekerheid.
  donderdag 9 april 2026 @ 18:54:08 #142
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_220542492
Rutte moet alle zeilen bijzetten om Verenigde Staten aan boord van NAVO te houden, Trump verlangt ’harde toezegging’ Europa
1 uur geleden
NAVO-chef Mark Rutte en president Donald Trump, hier tijdens een eerdere ontmoeting in Davos, hadden deze week ’een stevig’ gesprek. © AFP
WASHINGTON - NAVO-chef Mark Rutte moet alle zeilen bijzetten om het militaire bondgenootschap bijeen te houden. De Amerikanen verlangen genoegdoening van Europa voor de ’laffe’ houding in de Iran-oorlog.

President Trump wil harde toezeggingen van Europese lidstaten dat ze gaan bijdragen aan het beveiligen van de Straat van Hormuz. Rutte heeft die eis na zijn gesprek in het Witte Huis doorgegeven aan diverse Europese hoofdsteden. Volgens een ingewijde is er geen sprake van een ultimatum.

Voor de VS is maritieme hulp in de cruciale zeestraat van groot belang, zeker nu een fragiel bestand met Iran wankelt. Amerika wil een vrije doorvaart desnoods afdwingen. Dat is tegelijkertijd een valkuil voor westerse bondgenoten. Zij vrezen langs deze weg alsnog een oorlog te worden ingezogen indien het staakt-het-vuren sneuvelt en de strijd wordt hervat.

Oliemannetje Rutte staat voor zijn grootste uitdaging: Europa is doodsbenauwd door één zin van Trump

Rutte voerde woensdag in Washington crisisberaad over Amerikaanse dreigementen om de NAVO vaarwel te zeggen, al kan dat formeel alleen met toestemming van het Congres. Na afloop ontweek de oud-premier vragen of dat dreigement inmiddels van tafel is. „Hij is duidelijk teleurgesteld en ik begrijp zijn punt”, was de reactie van de NAVO-chef bij nieuwszender CNN. Een betrokkene noemde het gesprek ’stevig’.

’Getest en gefaald’

De regering-Trump is woedend over de houding van Europese bondgenoten in de Iran-oorlog. NAVO-leden bleven niet alleen langs de zijlijn staan tijdens de Amerikaans-Israëlische operatie Epic Fury, maar een aantal landen verbood de VS tevens om Amerikaanse bases op hun grondgebied te gebruiken voor de luchtaanvallen, of zelfs om over te vliegen. Volgens de Amerikanen is de NAVO daarmee eenrichtingsverkeer geworden, waarbij Europa neemt als de eigen veiligheidsbelangen worden gediend, maar niet thuis geeft als die van Amerika op het spel staan. Witte Huis-perschef Karoline Leavitt zei in dat verband dat Europa Amerika ’de rug had toegekeerd’ en dat ’ze getest waren en hadden gefaald’. Ook is de term ’lafaards’ gevallen in de Trump-regering.

Rutte heeft als Brugman moeten praten om Trump te overtuigen van het tegendeel. Tijdens het onderhoud benadrukte de secretaris-generaal dat de meerderheid van de Europese NAVO-lidstaten wel behulpzaam is geweest bij operatie Epic Fury. Ook stelde hij dat er ’brede steun’ was voor het decimeren van de nucleaire- en raketcapaciteit van Iran.

LIVE | Netanyahu geeft bevel voor onderhandelingen Israël met Libanon

Volgens Rutte luisterde de president naar zijn argumenten. „Het was een zeer openhartige discussie”, zei de NAVO-chef naderhand, die herhaalde vragen over de toekomst van Amerikaanse betrokkenheid bij het bondgenootschap ontweek. „Wat ik voelde was dat dit een gesprek tussen vrienden was.”

VS-troepen verplaatsen

De Amerikaanse zakenkrant Wall Street Journal meldt dat de regering-Trump broedt op meerdere scenario’s met strafmaatregelen voor dwarsliggende NAVO-lidstaten. Een van de opties die Washington zou bestuderen betreft het verplaatsen van troepen uit tegenwerkende lidstaten, zoals Spanje, naar meer pro-Amerikaanse landen als Roemenië en Polen. Rutte ontkende dat donderdag in een vraaggesprek niet.

De NAVO-chef ziet ook dat een aantal Europese NAVO-landen, in de woorden van perschef Leavitt, ’getest’ was en ’gefaald’ had. „Maar de grote meerderheid heeft gedaan wat is beloofd”, benadrukte hij. Er is volgens hem zelfs ’grootscheepse steun’ voor de Amerikaanse aanpak.

Een ander heet hangijzer is of de crisis in de NAVO straks gevolgen gaat hebben voor de westerse steun aan Oekraïne. Het chagrijn in het Witte Huis is enorm over de Europese stellingname dat operatie Epic Fury ’niet onze oorlog’ was. Die houding zou de VS kunnen spiegelen in het Oekraïne-dossier. Als Amerika de handen aftrekt van Kiev, zit Europa in zwaar weer. Niet alleen leveren de VS geavanceerde wapens aan Oekraïne, die door Europa worden gefinancierd. Washington verstrekt ook cruciale inlichtingen en logistieke hulp.

Rutte heeft al vaker crises in de NAVO moeten bezweren. Na gemor over hogere defensie-uitgaven van Europese landen en onenigheid rond een Amerikaans vredesplan voor Oekraïne, dat te veel op de hand van Moskou zou zijn, leidde met name het Amerikaanse dreigement om Groenland desnoods met geweld in te lijven tot boosheid en ongeloof in Europese hoofdsteden.

Rutte zwijgt na gesprek met Trump over dreigend Amerikaans vertrek uit NAVO

Telkens werkte de Nederlander als oliemannetje achter de schermen aan een oplossing, waarbij hij volgens critici de Amerikaanse president te veel zou paaien. Anderen stellen dat het doel de middelen heiligt.

Trump: ’Navo is er niet indien nodig’

De huidige crisis is fundamenteler, weet Rutte, omdat er niet alleen is gedreigd, maar ook daadwerkelijk is geblokkeerd door weigerachtige Europese landen. Na zijn gesprek op het Witte Huis ’tussen vrienden’ beklaagde Trump zich op sociale media andermaal over het bondgenootschap. ’(de) NAVO was er niet toen wij ze nodig hadden, en zal er niet zijn als we ze weer nodig hebben’, schreef de president in kapitalen op zijn sociale medium Truth. Donderdag volgde een nieuwe sneer.

De grieven moeten vermoedelijk Amerikaanse eisen rond de Straat van Hormuz kracht bijzetten. Trump is altijd op zoek naar een deal. Positief geredeneerd heeft Amerika niet opgezegd. Rutte heeft wat dat betreft tijd gekocht. De donderbui boven het bondgenootschap is echter niet verdwenen.

https://www.telegraaf.nl/(...)l&utm_campaign=share

Als een hond naar huis gestuurd met opdracht _O- _O-
pi_220543139
Slapjanussen van Europa weer, laat de VS lekker uit de NAVO stappen :W
  donderdag 9 april 2026 @ 20:21:47 #144
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_220543462
Wat lult die Trump nou met z´n 'het was een test' :') Ook al was het geen test, dan is het antwoord van de meeste staten gewoon NEEN! En dat zie ik ook niet meer veranderen, dat kost partijen hun complete geloofwaardigheid bij verkiezingen.

Verder hebben we de EU, dus zonder NAVO zijn EU-leden ook niet weerloos. Dus succes met de rommel Trump & Rutte :W
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
  donderdag 9 april 2026 @ 20:37:29 #145
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_220543598
quote:
88s.gif Op donderdag 9 april 2026 16:38 schreef sp3c het volgende:

[..]

En het enige dat de luchtmacht verifieerbaar van waarde verloren heeft is het transport: de C-130s en 747s.

Het hele narratief "ja maar de luchtmacht is zwaar geraakt" is compleet uit verband getrokken. Om te beginnen stelde die hele luchtmacht he-le-maal niets voor. Wat er uberhaupt nog vloog liep 2 generaties achter.
  Moderator donderdag 9 april 2026 @ 20:48:01 #146
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_220543682
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2026 20:37 schreef PluggieOD het volgende:

[..]
En het enige dat de luchtmacht verifieerbaar van waarde verloren heeft is het transport: de C-130s en 747s.

Het hele narratief "ja maar de luchtmacht is zwaar geraakt" is compleet uit verband getrokken. Om te beginnen stelde die hele luchtmacht he-le-maal niets voor. Wat er uberhaupt nog vloog liep 2 generaties achter.
Iraanse luchtmacht lol

dat die het niet gingen redden tegen de Amerikanen was altijd al duidelijk
  Moderator donderdag 9 april 2026 @ 20:51:03 #147
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_220543709
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2026 20:21 schreef Stoorzendert het volgende:
Wat lult die Trump nou met z´n 'het was een test' :') Ook al was het geen test, dan is het antwoord van de meeste staten gewoon NEEN! En dat zie ik ook niet meer veranderen, dat kost partijen hun complete geloofwaardigheid bij verkiezingen.

Verder hebben we de EU, dus zonder NAVO zijn EU-leden ook niet weerloos. Dus succes met de rommel Trump & Rutte :W
dit, don´t like it, gtfo!

we zijn in Europa te lang te bang gemaakt voor een wereld zonder de VS, dat lijkt een beetje klaar nu ... mooi
pi_220543737
quote:
6s.gif Op donderdag 9 april 2026 00:17 schreef ikweethetookniet het volgende:
We kunnen rustig zonder Amerika, Amalia en Máxima zijn reservisten in opleiding dus we kunnen rustig slapen :+
En als er stront aan de knikker is of dreigt zijn zij het juist die het eerste wegvluchten _O-
Maar beeldvorming kan je ook misbruiken voor pr
En Rutte heb ik een zin voor

Who is your Daddy now *O* _O- _O-
Zoals hun voorouders snel met de boot naar Engeland toe en vandaar uit op de radio.
Ja mensen het gaat goed jullie doen het geweldig.
Vervolgens hoor je een kop thee.
Niks voor niks dat Engeland op den duur hun er weer uit geschopt hebben .

Sorry maar onze koningshuis mag van mij door de stront zakken .

Nee de koningshuis van België die was gewoon in het land in die tijd .
Liet zijn volk niet achter.
  Moderator donderdag 9 april 2026 @ 21:00:19 #149
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_220543779
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2026 20:55 schreef suijkerbuijk het volgende:

Nee de koningshuis van België die was gewoon in het land in die tijd .
Liet zijn volk niet achter.
lol

leopold 3 collaborreerde met de Duitsers
pi_220543839
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2026 16:54 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
We hebben al een begrotingstekort van 2,9% door het kabinet Schoof en dit kabinet probeert al extreem te bezuinigen en de rekening aan de werkende klasse en armen te geven
Dat is zelfs groter .
Ze tellen namelijk in de begroting de AOF op .
Dat is niet van de overheid maar van burgers. En dat is 40 miljard .
Arbeidsongeschiktheidsfonds premie.
Dat is geen belasting.
Maar al jaren word dat bij op geteld.
Tja Rutte zijn lijken komen uit de kast
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')