Blijkbaar is deze enorme kortzichtigheid de basis onder beleid geworden:quote:Op zaterdag 11 april 2026 11:39 schreef Klopkoek het volgende:
Minister Vijlbrief wil niemand pesten, maar het mes gaat wél in de uitkeringen
https://www.ad.nl/politie(...)itkeringen~a7b312fb/![]()
Voor de zoveelste keer: zien ze nou echt niet in dat 24 jaar werken voor 1 jaar WW voor grote ellende gaat zorgen?
Ze halen het Verenigd Koninkrijk rechts in.
We zullen aan hem denken bij de volgende economische crisis met massale ontslagen.quote:,Mensen van mijn leeftijd komen uit een tijd dat we gewend waren aan hoge werkloosheid. Maar die tijd is voorbij. De arbeidsmarkt zal permanent krap blijven.
Ik wens minister Vijlbrief veel succes in de EK.quote:Op zaterdag 11 april 2026 11:39 schreef Klopkoek het volgende:
Minister Vijlbrief wil niemand pesten, maar het mes gaat wél in de uitkeringen
https://www.ad.nl/politie(...)itkeringen~a7b312fb/![]()
Voor de zoveelste keer: zien ze nou echt niet in dat 24 jaar werken voor 1 jaar WW voor grote ellende gaat zorgen?
Ze halen het Verenigd Koninkrijk rechts in.
Ik snap niet dat iemand die toch niet dom kan zijn in zo'n onnozele 'this time is different'-val kan trappen.quote:Op zaterdag 11 april 2026 11:44 schreef Hanca het volgende:
[..]
Blijkbaar is deze enorme kortzichtigheid de basis onder beleid geworden:
[..]
We zullen aan hem denken bij de volgende economische crisis met massale ontslagen.
Schade verhalen incl inzet van de politie en daarna een verplichte cursus over wat treinmachinisten meemaken als er iemand onder de trein komt.quote:Op vrijdag 10 april 2026 15:35 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Links is al bezig
Actiegroep legt Betuweroute plat: eist embargo op Israël en verbod op alle vervuilende 'troep'
Ze lagen al op het spoor , met palestine sjaaljtjes om
[..]
[..]
[..]
Het is de taak van JD om de luis in de pels van D66 te zijn, net als de JOVD door de bank genomen een veel liberalere koers van de VVD voor zich ziet en zéker niet achter Yesilgoz aanrent.quote:Op zaterdag 11 april 2026 00:52 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Ik ben D66 eigenlijk wel enorm zat, je weet dat dit gebeurt als je je uitlevert aan de VVD. Nu niet huilen, stelletje sukkels.
Heeft niets met domheid of onwetendheid te maken. Is een bewuste keuze.quote:Op zaterdag 11 april 2026 12:07 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ik snap niet dat iemand die toch niet dom kan zijn in zo'n onnozele 'this time is different'-val kan trappen.
quote:De grondstoffengezant: ‘Er zitten geen schokdempers meer in ons systeem’
In het kort
• Handelsoorlogen en echte oorlogen kunnen de efficiënte Nederlandse industrie eenvoudig ontregelen.
• De officiële Nederlandse ‘grondstoffengezant’ Allard Castelein zoekt naar zwakke plekken in de Nederlandse toeleveringsketens.
• Binnen Europa praat hij over mogelijke samenwerking om nieuwe grondstoffabrieken te bouwen.
Grondstoffengezant Allard Castelein werkt in de luwte aan een lastige maar belangrijke taak: de strategische autonomie van Nederland. De oud-topman van de Rotterdamse haven praat met buurlanden over nieuwe Europese fabrieken voor grondstoffenverwerking en vindt dat we disruptief moeten denken. ‘Niet allemaal kleine fabriekjes, maar één grote neerzetten.’
President Donald Trump heeft een Critical Minerals Czar: een man die ervoor moet zorgen dat de VS verzekerd zijn van essentiële grondstoffen – America First. De Fransen hebben ook zo iemand, maar beschrijven diens rol met iets meer woorden: le délégué interministériel aux approvisionnements en minerais et métaux stratégiques.
In Nederland heet Allard Castelein gewoon de grondstoffengezant. Al heeft hij dat nog niet op een visitekaartje laten drukken, vertelt hij op het ministerie van Economische Zaken en Klimaat. Op zijn LinkedIn-pagina is zijn dienstverband bij het Koninkrijk der Nederlanden zelfs compleet onvindbaar, ook al vervult hij deze rol inmiddels twee jaar. Schouderophalend: ‘Ik ben niet zo’n LinkedIn-man’.
Wél op zijn profiel: former ceo at Port of Rotterdam. Na een lange carrière bij Shell was Castelein bijna tien jaar lang president-directeur bij het Havenbedrijf Rotterdam. Nu valt hij formeel onder het ministerie. Hij zal dus geen politieke uitspraken doen, waarschuwt een woordvoerder voorafgaand aan het gesprek.
Tegelijk is zijn rol in de luwte uiterst politiek. Hij praat met ministers en topambtenaren, grote Nederlandse bedrijven, financiële instellingen en gezanten in het buitenland – vooral in Frankrijk, Duitsland, België, Denemarken en het Verenigd Koninkrijk. Liefst niet met heel Europa, maar met ‘een coalition of the willing’. Zijn opdracht, die voormalig minister van Economische Zaken Mickey Adriaansens hem gaf: ontdek waar de Nederlandse toeleveringsketen kwetsbaar is. En vooral: zoek een oplossing.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.https://fd.nl/politiek/15(...)-meer-in-ons-systeemWer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
Wat is dit nou weer voor een slap antwoord? Zo ga je de strijd inderdaad niet winnen. Kom in verzet en organiseer een revolte. Ieder D66-lid of iedere D66-stemmer die dat nalaat is naar mijn idee medeplichtig.quote:Op zaterdag 11 april 2026 08:11 schreef Hanca het volgende:
Hier kunnen de niet-kamerleden toch niet veel aan doen? Bij D66 hoeft het congres geen toestemming te geven voor ze een coalitie in gaan. Je kunt misschien zeggen dat de leden het programma al meer hadden moeten bijsturen voor de verkiezingen, maar het uiteindelijke akkoord lijkt eigenlijk zeer weinig op het D66 programma. Ja, er komen maatregelen uit het programma, maar als je het programma in zijn geheel bekeek was het een verschuiving naar meer lasten op vermogen en voor grote bedrijven, dat is gewoon verdwenen. Alle compensaties die er in hun programma zaten voor vervelende maatregelen, zijn niet in het coalitieakkoord terecht gekomen.
Dus ja, juist D66 stemmers en leden hebben een hele goede reden om te klagen. En zeker de Jonge Democraten, want dit beroerde akkoord straalt ook op hen af.
Dit is gewoon de zoveelste beroepsbestuurder die zijn zwendel probeert te verkopen. Uiteraard weet Vijlbrief, doctor in de economische wetenschap, dat er nog perioden van economische teruggang zullen gaan volgen.quote:Op zaterdag 11 april 2026 12:07 schreef -XOR- het volgende:
Ik snap niet dat iemand die toch niet dom kan zijn in zo'n onnozele 'this time is different'-val kan trappen.
Goed dat je dit bericht plaatst! Kwaadaardig en kinderachtig beleid dit. Ik hoop echt dat dit kabinet zo snel mogelijk valt, wat mij betreft nog vóór Prinsjesdag.quote:Op zaterdag 11 april 2026 07:38 schreef Bondsrepubliek het volgende:
https://nos.nl/artikel/26(...)llerzwaksten-stikken
Heel hardvochtig en heel triest die plannen ja. Mensen in de armoede storten. Die het toch al niet breed hebben.quote:Op zaterdag 11 april 2026 14:00 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Kwaadaardig en kinderachtig beleid dit. Ik hoop echt dat dit kabinet zo snel mogelijk valt, wat mij betreft nog vóór Prinsjesdag.
Ik snap ook niet welke kronkels je in je hoofd hebt als je dit een acceptabel plan vindt terwijl je bijvoorbeeld de hypotheekrenteaftrek volledig ongemoeid laat. Ik zou mijzelf niet meer in de spiegel aan kunnen kijken.quote:Op zaterdag 11 april 2026 14:02 schreef Black_Baron het volgende:
Heel hardvochtig en heel triest die plannen ja. Mensen in de armoede storten. Die het toch al niet breed hebben.
En dan JA21 erin zeker? Helaas, 'links' zit klem.quote:Op zaterdag 11 april 2026 14:00 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Goed dat je dit bericht plaatst! Kwaadaardig en kinderachtig beleid dit. Ik hoop echt dat dit kabinet zo snel mogelijk valt, wat mij betreft nog vóór Prinsjesdag.
Ik las ook ergens dat er nog een linkse partij opgericht gaat worden? Die stemmen bij PN weg kan halen.quote:Op zaterdag 11 april 2026 14:16 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
En dan JA21 erin zeker? Helaas, 'links' zit klem.
Zou D66 echt zo diep willen zinken? Wat mij betreft is het dan nieuwe verkiezingen, nieuwe kansen.quote:Op zaterdag 11 april 2026 14:16 schreef Klopkoek het volgende:
En dan JA21 erin zeker? Helaas, 'links' zit klem.
Jetten wilde wel heel graag premier worden. Die zie ik niet zomaar aftreden.quote:Op zaterdag 11 april 2026 14:25 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Zo D66 echt zo diep willen zinken? Wat mij betreft is het dan nieuwe verkiezingen, nieuwe kansen.
Tsja, dat is inderdaad waar, daar hebben we het huidige kabinet ook aan te danken.quote:Op zaterdag 11 april 2026 14:26 schreef Black_Baron het volgende:
Jetten wilde wel heel graag premier worden. Die zie ik niet zomaar aftreden.
D66 is ook helemaal oké en comfortabel om dat AOW plan via Markushower door de Kamer te krijgen, of met de SGP.quote:Op zaterdag 11 april 2026 14:25 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Zo D66 echt zo diep willen zinken? Wat mij betreft is het dan nieuwe verkiezingen, nieuwe kansen.
Precies. En als ik mensen hier goed lees heeft Jetten ook heel veel weggegeven om premier te worden.quote:Op zaterdag 11 april 2026 14:29 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Tsja, dat is inderdaad waar, daar hebben we het huidige kabinet ook aan te danken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |