Een betere vraag is waarom jij zoveel geobsedeerd bent met asielopvang. Zo'n beetje post die je op dit forum maakt gaat over asiel.quote:Op zondag 29 maart 2026 21:08 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Waarom is links zo geobsedeerd met asielopvang in stand houden? Links heeft de sleutel in handen om veel zetels te winnen en de asielopvang te stoppen waar de meerderheid van Nederland klaar mee is. Je ziet hoe makkelijk je er stemmen mee wint en asielopvang levert Nederland niks op. Niks, nada, niente. Het is een bodemloze put.
Als je wil dat mensen links gaan stemmen, beloof ze dan asiel eindelijk eens echt in te dammen in plaats van over landbruggen, extra AZC's en snellere incheckprocedures en meer capaciteit bij de IND te praten.
Rutte 4 all over again. Dat gaat natuurlijk geen stand houden bij de rechter.quote:Op zondag 29 maart 2026 21:26 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
gezien de situatie en de verhoudingen in de eerste kamer denk ik dat wel
[..]
Bedank de VVD maar, datacenters, overwaarde en de HRA gaan voor.quote:Op zondag 29 maart 2026 21:28 schreef michaelmoore het volgende:
Huisvesting van Nederlanders komt nu helemaal tot stilstand
Ik denk dat je daar Denemarken bedoelt in plaats van Noorwegen.quote:Op zondag 29 maart 2026 21:33 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Een betere vraag is waarom jij zoveel geobsedeerd bent met asielopvang. Zo'n beetje post die je op dit forum maakt gaat over asiel.
Ik denk dat Jan Modaal die morgen weer vroeg op moet zich niet zo'n zorgen maakt over asiel. Dat zie je verder ook aan het feit dat de asielpartij van Nederland nu ongeveer op 15 a 20 zetels staat.
De sociaal-democraten verliezen in Noorwegen omdat ze flink verrechts zijn op asiel. Idem voor de democraten in de VS. Mocht GL-PVDA de draai maken dan zie ik ze leden en stemmers verliezen.
Wat ik al zei: dit soort regimes laten vallen doet meer dan een draconische asielwet (Raad van State zegt: scheelt hoogstens 2000 gevallen per jaar). Tenzij je inderdaad bereid bent om tot deportaties naar barre omstandigheden over te gaan - en moord.quote:Op zondag 29 maart 2026 21:36 schreef Ambtenaar030 het volgende:
Maar nee het is de schuld van de Syriër om de hoek.
Ik haal ze altijd door elkaarquote:Op zondag 29 maart 2026 21:37 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ik denk dat je daar Denemarken bedoelt in plaats van Noorwegen.
Zo stemt men op plekken waar daadwerkelijk veel mensen wonen
[ afbeelding ]
Die grote blauwe stip in het hart van de Randstad is Haarlemmermeer (Schiphol)
Zeg eens van wie jij een kloon bent.quote:Op zondag 29 maart 2026 21:33 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Een betere vraag is waarom jij zoveel geobsedeerd bent met asielopvang. Zo'n beetje post die je op dit forum maakt gaat over asiel.
Ik denk dat Jan Modaal die morgen weer vroeg op moet zich niet zo'n zorgen maakt over asiel. Dat zie je verder ook aan het feit dat de asielpartij van Nederland nu ongeveer op 15 a 20 zetels staat.
De sociaal-democraten verliezen in Noorwegen omdat ze flink verrechts zijn op asiel. Idem voor de democraten in de VS. Mocht GL-PVDA de draai maken dan zie ik ze leden en stemmers verliezen.
Wat is de asielpartij dan?quote:Op zondag 29 maart 2026 21:33 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Het 'nut' is dat je mensen die op de vlucht zijn voor oorlog of geweld gewoon op vangt. Het 'nut' is dat je dus niet extreem barbaars bent. Het 'nut' is dat je menselijk bent en anderen ook een leven gunt. Ik snap dat pure 'ikke, ikke, ikke'-denken van die groep die asiel wil stoppen niet, waar is het mis gegaan dat die mensen zo puur egoïstisch zijn geworden?quote:Op zondag 29 maart 2026 22:38 schreef Kottnauer het volgende:
Los van alle emotionele argumenten begrijp ik het nut van het Europese en vooral het Nederlandse asielsysteem niet. De ontvangende landen worden langzaam gesloopt, terwijl in de landen van herkomst niets verbetert. Er zijn maar een paar partijen die deze destructieve politiek willen verbeteren en die worden dan door de media steeds “extreemrechts” genoemd, in plaats van “normaal” of “rationeel.
De asielketen zal vooral verder vastlopen door alle extra bureaucratie en integratie wordt weer actief ontmoedigd. Exact het gewenste effect dus…quote:Op zondag 29 maart 2026 21:26 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ik ben vooral benieuwd wat er concreet gaat veranderen ALS er voor wordt gestemd.
Het "nut" is mensen - naar rato - opvangen vanwege honger of geweld in land van herkomst (voor degenen die mogen blijven nochtans).quote:Op zondag 29 maart 2026 22:38 schreef Kottnauer het volgende:
Los van alle emotionele argumenten begrijp ik het nut van het Europese en vooral het Nederlandse asielsysteem niet. De ontvangende landen worden langzaam gesloopt, terwijl in de landen van herkomst niets verbetert. Er zijn maar een paar partijen die deze destructieve politiek willen verbeteren en die worden dan door de media steeds “extreemrechts” genoemd, in plaats van “normaal” of “rationeel.
Je draait het om, en gaat niet in op mijn vraag.quote:Op zondag 29 maart 2026 21:08 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Waarom is links zo geobsedeerd met asielopvang in stand houden? Links heeft de sleutel in handen om veel zetels te winnen en de asielopvang te stoppen waar de meerderheid van Nederland klaar mee is. Je ziet hoe makkelijk je er stemmen mee wint en asielopvang levert Nederland niks op. Niks, nada, niente. Het is een bodemloze put.
Als je wil dat mensen links gaan stemmen, beloof ze dan asiel eindelijk eens echt in te dammen in plaats van over landbruggen, extra AZC's en snellere incheckprocedures en meer capaciteit bij de IND te praten.
Draagvlak valt vooral door een enorme instroom, continu overlast, enorme kosten, gratis woningen terwijl aan de andere kant de in Nederland geboren inwoner geen huis kan vinden en de eindjes aan elkaar moet knopen.quote:Op zondag 29 maart 2026 21:31 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Heeft natuurlijk te maken met historisch besef. Dat Nederland in de jaren '30 de grens sloot voor Joodse vluchtelingen, en met welke taal dat gepaard ging. Het is niet ondenkbaar dat Nederlanders zelf eens moeten gaan vluchten.
Dat het draagvlak onderuit wordt gehaald is waar de (oorlogshitsende) VVD al 20 jaar op aan stuurt.
[ x ]
(WNL gebruikt even een item van AvroTros - van oudsher ook een VVD omroep)
Het vallen van regimes zoals Assad zet meer zoden aan de dijk dan welke asielwet dan ook (tenzij je over gaat tot moord en massadeportaties naar erbarmelijke kampen - lekker ver weggestopt uit het zicht van de media).
Er is geen enorme instroom, maar dat weet je best. De enorme kosten zijn ook uitgelegd: de kosten per asielzoeker zijn enorm gestegen omdat men tegenwoordig iedereen in 'noodopvang' moet stoppen omdat bewust bijna alle permanente AZC's zijn gesloten.quote:Op maandag 30 maart 2026 08:27 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Draagvlak valt vooral door een enorme instroom, continu overlast, enorme kosten, gratis woningen terwijl aan de andere kant de in Nederland geboren inwoner geen huis kan vinden en de eindjes aan elkaar moet knopen.
De instroom is met een kwart afgenomen.quote:Op maandag 30 maart 2026 08:27 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Draagvlak valt vooral door een enorme instroom,
45.quote:Op zondag 29 maart 2026 21:33 schreef Ambtenaar030 het volgende:
Of JA21 blijkt toch niet zo domrechts als de Schimmelpennickjes en Fok! al hadden besloten.quote:
JA21 is niet behoorlijk rechts? Dom zegt namelijk meer over de stemmers en niet over de partij en hun signatuur.quote:Op maandag 30 maart 2026 08:57 schreef nostra het volgende:
[..]
Of JA21 blijkt toch niet zo domrechts als de Schimmelpennickjes en Fok! al hadden besloten.
Hyperbolisch false dilemma.quote:Op zondag 29 maart 2026 21:01 schreef Tomatenboer het volgende:
Wil half Nederland dan nog meer bezuinigingen op de zorg en sociale zekerheid? Dat we naar een Amerikaans model gaan? Dat lijkt me sterk.
Toch heb ik het idee dat veel mensen op de banken zullen staan als de democratie wordt afgeschaft, de zorg volledig particulier en niet meer publiek gefinancierd zou worden en er nog 0 sociaal vangnet zou bestaan zolang de grenzen maar daadwerkelijk dichtgaan.
Ik zie anders heel veel mensen die stemmen op populistisch rechts net zo goed klagen over de afbraak op sociale zekerheid en zorg maar desondanks toch afgeven op links omdat zij niks doen aan de "asieltsunami".quote:
Natuurlijk is JA21 rechts, maar laat economisch liberalisme (zoals Mercosur) prevaleren boven de 'elite', 'globalisering' en andere rare complottheorieën.quote:Op maandag 30 maart 2026 08:59 schreef miss_sly het volgende:
[..]
JA21 is niet behoorlijk rechts? Dom zegt namelijk meer over de stemmers en niet over de partij en hun signatuur.
Voor de zoveelste keer: Eerdmans is een Trump fan (staat dus ook achter de aanvallen op Iran). Boomsma verkeert in Orbanistische kringen.quote:Op maandag 30 maart 2026 08:59 schreef miss_sly het volgende:
[..]
JA21 is niet behoorlijk rechts? Dom zegt namelijk meer over de stemmers en niet over de partij en hun signatuur.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |