Oh, dat is nog niet zo veel. Als niet iedereen nu verhoogd naar 100% zou het nog kunnen.quote:Op vrijdag 3 april 2026 09:37 schreef Tjalala het volgende:
[..]
Hcn staat nu op 52%, er is straks dus misschien nog ruimte
https://s-click.horecacro(...)mErm2w1jxPjT6MobIg~~quote:Op vrijdag 3 april 2026 11:16 schreef Soulfreak het volgende:
[..]
Oh, dat is nog niet zo veel. Als niet iedereen nu verhoogd naar 100% zou het nog kunnen.
Heeft iemand die automatisch heeft geinvesteerd misschien het linkje voor me?
Tsja, even los van de emotie bij dit project, dit komt wel goed, al moeten ze hem zijn huis uitslepenquote:Op vrijdag 3 april 2026 11:11 schreef Soulfreak het volgende:
[..]
En vol. Mooi, wordt de eerdere lening tenminste afgelost.
Top, bedankt.quote:Op vrijdag 3 april 2026 11:17 schreef nostra het volgende:
[..]
https://s-click.horecacro(...)mErm2w1jxPjT6MobIg~~
Ja, ik denk ook niet dat het met deze mis zal gaan, daarvoor zijn de zekerheden gewoon te goed. Maar je hebt kans op 2 uitersten. Of het huis is binnen enkele maanden verkocht en de lening wordt afgelost zonder extra rente. Of het duurt lang en je krijgt een gemixte artist scenario, lening verlengd iedere maand en de rente pas bij aflossing omdat meneer die niet meer kan betalen wanneer het rentedepot leeg is. In beiden heb ik geen zin.quote:Op vrijdag 3 april 2026 11:17 schreef obligataire het volgende:
[..]
Tsja, even los van de emotie bij dit project, dit komt wel goed, al moeten ze hem zijn huis uitslepen(wat hopelijk niet nodig zal zijn).
Alles goed en wel, maar ik snap nog steeds niet waarom Duitse investeerders hier niet in stappen. Ook bij onze Oosterburen klotst het (spaar)geld tegen de plinten. Wat weten die Duitsers, wat wij niet weten?quote:Op vrijdag 3 april 2026 09:54 schreef obligataire het volgende:
https://www.collincrowdfund.nl/hayat-gmbh/
Wat vinden we van Hotel H*ayat? Duits project maar kleinschaliger en dus beter in te schatten.
Jonge onderneming maar de resultaten zien er erg goed uit.
In principe volledige hypotecaire dekking maar dat is in Duitsland zoals bekend altijd een moeizaam verhaal.
Met hotels heb ik goede ervaringen in het algemeen, dus ik neig er naar een bescheiden inleg te doen.
Duitsers en digitalisering/innovatie...quote:Op vrijdag 3 april 2026 11:40 schreef paardendokter het volgende:
[..]
Alles goed en wel, maar ik snap nog steeds niet waarom Duitse investeerders hier niet in stappen. Ook bij onze Oosterburen klotst het (spaar)geld tegen de plinten. Wat weten die Duitsers, wat wij niet weten?
Niet 100 % vergelijkbaar, maar naar analogie hiervan heb ik nooit in die Engelse hypotheken van Omroep Max geloofd. Gelukkig maar.
Max gaf daar als verklaring voor dat de rentes in het UK hoger lager waren. Geen idee of dat ook zo was, misschien lag dat ook aan het risico van de desbetreffende projecten. Ik heb me er gelukkig ook nooit aan gewaagd.quote:Op vrijdag 3 april 2026 11:40 schreef paardendokter het volgende:
[..]
Alles goed en wel, maar ik snap nog steeds niet waarom Duitse investeerders hier niet in stappen. Ook bij onze Oosterburen klotst het (spaar)geld tegen de plinten. Wat weten die Duitsers, wat wij niet weten?
Niet 100 % vergelijkbaar, maar naar analogie hiervan heb ik nooit in die Engelse hypotheken van Omroep Max geloofd. Gelukkig maar.
Crowdfunding is niet de enige financieringsbron.....quote:Op vrijdag 3 april 2026 11:52 schreef nostra het volgende:
[..]
Duitsers en digitalisering/innovatie...
[ afbeelding ]
Ja, maar dat is gelijk een extreme afhankelijkheidssituatie. Zolang dat er is, heeft dat hotel een goede bezetting. Maar ook pret- en waterparken hebben een life cycle.quote:Op vrijdag 3 april 2026 10:17 schreef obligataire het volgende:
[..]
Hij is eind 2024 begonnen, vanuit niets. Dat verklaart die omzetsprong van 2025 naar 2026 grotendeels denk ik, hij zal eerst naamsbekendheid hebben moeten opbouwen. Ook in hotels is handel, kijk maar naar het project in Zeeland van deze week. Het zal wel een stuk langer duren uiteraard. De ligging is mooi bij dat grote pretpark.
En mindere zekerhedenquote:Op vrijdag 3 april 2026 11:33 schreef Soulfreak het volgende:
[..]
Ja, ik denk ook niet dat het met deze mis zal gaan, daarvoor zijn de zekerheden gewoon te goed. Maar je hebt kans op 2 uitersten. Of het huis is binnen enkele maanden verkocht en de lening wordt afgelost zonder extra rente. Of het duurt lang en je krijgt een gemixte artist scenario, lening verlengd iedere maand en de rente pas bij aflossing omdat meneer die niet meer kan betalen wanneer het rentedepot leeg is. In beiden heb ik geen zin.
Bij de eerdere lening werd er bij snel aflossen tenminste nog totaal 12 maanden rente betaald.
Nu gaat mijn aflossing naar Aki, hogere rente, lagere kosten en langer lopend.
Misschien minder, maar voor mij goed genoeg. Aflossing is naar 0 dus iedere maand wordt de LTV lager.quote:Op vrijdag 3 april 2026 12:15 schreef Horsemen het volgende:
[..]
En mindere zekerheden![]()
Ondanks dat de 2e hypotheek ruim dekkend is kan je een 2e hypotheek nooit vergelijken met een 1e hypotheek.
Normaal gesproken zou ik hem om de voor mij te korte looptijd niet hebben meegenomen. Zelf kijk ik niet eens naar 12 maanden projecten. Nu zie ik het als het doorlopen van het oude project. Ik hoef er geen nieuw project voor aan te maken en alleen wat wijzigingen m.b.t. de rente door te voeren en het projectnummer aan te passen.quote:Op vrijdag 3 april 2026 12:29 schreef Soulfreak het volgende:
[..]
Misschien minder, maar voor mij goed genoeg. Aflossing is naar 0 dus iedere maand wordt de LTV lager.
Als meneer W. inderdaad zijn huis snel te koop zet en de verkoop rap gaat, mag je na enkele maanden al weer op zoek naar een nieuw project. Het zou op deze manier wel leuk zijn geweest voor mij om wat sneller de diamant status te halen. Met mijn vaste investeringsbedrag hoef ik er nu nog maar 9.
Het is en blijft duitsland, stel dat je de uitwinkans als traag/lastig bestempelt maar het risico daarop laag denk ik te schatten dan is het denk ik geen verkeerd project, er wordt dacht ik 50% afgelost. Het is daarnaast voor zover ik kan beoordelen een vrij nieuw gebouw (in 2022 was het perceel nog een parkeerplaats) en het ligt dicht bij europa park (in de directe omgeving zijn er meer hotels) wat zich naast een pretpark zich ook presenteert als conferentie locatie, daranaast is het een gebied/regio die wel wat aantrekkelijker is dan die soms troosteloze flatgebouwen in de voormalige DDR. Het is geen staatsobligatie, maar daar is de rente dan ook naar. Wat bij mij wel weer vragen oproept is dat de lening o.a. bedoeld is voor het verbeteren van het hotel terwijl het naar mijn idee juist een vrij nieuw gebouw lijkt te zijn.quote:Op vrijdag 3 april 2026 09:54 schreef obligataire het volgende:
https://www.collincrowdfund.nl/hayat-gmbh/
Wat vinden we van Hotel H*ayat? Duits project maar kleinschaliger en dus beter in te schatten.
Jonge onderneming maar de resultaten zien er erg goed uit.
In principe volledige hypotecaire dekking maar dat is in Duitsland zoals bekend altijd een moeizaam verhaal.
Met hotels heb ik goede ervaringen in het algemeen, dus ik neig er naar een bescheiden inleg te doen.
Voor mij geldt het wel als een nieuw project, met bijbehorende administratie. Zelf neem ik heel beperkt korte projecten mee. De voornaamste reden dat ik hem vorige keer wel heb meegenomen was dat er totaal altijd 12 maanden rente zou worden betaald wanneer er binnen het jaar zou worden afgelost. Huis stond toen te koop, dus de kans dat het binnen enkele maanden zou worden verkocht en afgelost met extra rente leek groot. Dat is nu anders.quote:Op vrijdag 3 april 2026 13:03 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Normaal gesproken zou ik hem om de voor mij te korte looptijd niet hebben meegenomen. Zelf kijk ik niet eens naar 12 maanden projecten. Nu zie ik het als het doorlopen van het oude project. Ik hoef er geen nieuw project voor aan te maken en alleen wat wijzigingen m.b.t. de rente door te voeren en het projectnummer aan te passen.
Meen gelezen te hebben dat de lening deels voor een zwembad en dakterras is. Een ander deel van de lening herfinanciert "voorgefinancierde kosten", wat vaak een eufemisme is voor het dichten van eerdere gaten in de cashflow.quote:Op vrijdag 3 april 2026 13:04 schreef tnhb het volgende:
[..]
Wat bij mij wel weer vragen oproept is dat de lening o.a. bedoeld is voor het verbeteren van het hotel terwijl het naar mijn idee juist een vrij nieuw gebouw lijkt te zijn.
Kreeg hem ook in de bus. Ik moest opzoeken wat "pre-rolled cones" zijn. Weer wat geleerd.quote:Op vrijdag 3 april 2026 13:57 schreef KrekelJapie het volgende:
Bedrag: ¤ 600.000
Rente: 10% (+1% Early Bird bonusvergoeding)
Looptijd: 30 maanden
Classificatie: 5s
Toelichting
De ondernemers Hans en Sev achter Sens Paper Production GmbH hebben hun technische expertise bewezen met de ontwikkeling van meerdere generaties productiemachines voor pre-rolled cones. Met de CM-07 hebben zij een belangrijke stap gezet naar snelle, betrouwbare en kostenefficiënte productie, passend bij de groeiende internationale markt en ondersteund door een FDA-certificering. Nu zetten zij de volgende stap: het uitbreiden van hun productiecapaciteit om aan bestaande afnamecontracten te voldoen en verdere groei te realiseren. De financiering wordt ondersteund door productiemachines met een getaxeerde waarde van ¤ 477.605.
Linkje: https://e.geldvoorelkaar.(...)IzUW11Zhnx12PuqpVHYI
quote:Op vrijdag 3 april 2026 21:04 schreef KrekelJapie het volgende:
Deze post van WvjG op de eerste van de maand had ik even gemist
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Uiteraard, maar om er nu van uit te gaan dat dit beroemde park binnen de looptijd van ons project , de deuren zal sluiten, dat lijkt me wat ver gaan. Met voldoende spreiding is dit een risico dat beheersbaar is.quote:Op vrijdag 3 april 2026 12:09 schreef paardendokter het volgende:
[..]
Ja, maar dat is gelijk een extreme afhankelijkheidssituatie. Zolang dat er is, heeft dat hotel een goede bezetting. Maar ook pret- en waterparken hebben een life cycle.
F/RITE AIR was een mooie van IEX tijdens de internethype.quote:Op vrijdag 3 april 2026 21:04 schreef KrekelJapie het volgende:
Deze post van WvjG op de eerste van de maand had ik even gemist
[ afbeelding ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |