abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 28 maart 2026 @ 12:45:24 #1
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220451123
Op 12 april worden er verkiezingen gehouden in Hongarije. Volgens sommige media (nieuwsuur) kan de uitslag beeldbepalend en richtinggevend zijn voor de oriëntatie op Europa.

Op dit moment zijn dit de actuele peilingen:
Tisza 52%
Fidesz (Orban) 37%

Op dit moment doet zich in de Westerse media (vooral Noord-Europa) het gerucht de ronde afkomstig van de veiligheidsdiensten dat de Russen een complot aan het beramen zijn om een geënsceneerde aanslag op Orban te plegen om zodoende het verloop van de verkiezingen naar de hand van Orban te zetten. Bewijzen hiervoor zijn er niet. Echter kunnen we niet uitsluiten dat de Russen zich actief zouden bemoeien met de verkiezingen. Maar we kunnen ook niet uitsluiten dat er Europese landen zijn die juist door deze media campagnes ervoor willen zorgen dat de partij van Peter Magyar wint omdat deze zich veel meer verbindt met het Europese gedachtegoed.

Wat denken jullie? Worden deze verkiezingen een touwtrekkerij tussen Rusland en Noord-Europa en zal deze verkiezing richting geven aan hoe Europa er uit zal zien in geopolitiek opzicht?

Bron van de peiling: https://www.politico.eu/europe-poll-of-polls/hungary/

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_220451196
De keus is tussen extreem-rechts en net iets minder extreem rechts, hoop niet dat dat richtinggevend is. Magyar komt gewoon uit de Fidesz partij. En heeft inmiddels alle andere oppositiepartijen leeg gegeten, zodat er alleen keus is tussen Fidesz en ex-Fidesz.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  Moderator zaterdag 28 maart 2026 @ 13:00:18 #3
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_220451221
Welke vooral noord europese westerse media brengen dat gerucht van de geenceneerde aanslag op Orban?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator zaterdag 28 maart 2026 @ 13:04:04 #4
375570 crew  Cyan9
pi_220451245
Ik denk wel dat Rusland graag zou zien dat Orban als ontregelende factor in de EU aan de macht blijft. En dat de EU om dezelfde redenen graag een meer EU minded persoon aan de macht ziet komen.

Persoonlijk zou ik het goed vinden dat Orban verliest. Vooral ook omdat ik er ben van overtuigd ben dat het niet goed voor een land is om zo lang dezelfde leider te hebben.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
  zaterdag 28 maart 2026 @ 13:20:14 #5
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_220451309
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2026 12:56 schreef Hanca het volgende:
De keus is tussen extreem-rechts en net iets minder extreem rechts, hoop niet dat dat richtinggevend is. Magyar komt gewoon uit de Fidesz partij. En heeft inmiddels alle andere oppositiepartijen leeg gegeten, zodat er alleen keus is tussen Fidesz en ex-Fidesz.
Tisza is qua standpunten minder rechts dan de VVD. Economisch vergelijkbaar met D66.

Is een centrum-rechtse partij.
🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺
Revolutions are the locomotives of history
  zaterdag 28 maart 2026 @ 13:30:16 #6
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220451398
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2026 13:00 schreef sp3c het volgende:
Welke vooral noord europese westerse media brengen dat gerucht van de geenceneerde aanslag op Orban?
Ik ga daar geen hele lijsten voor aanleveren.
In elk geval NOS
https://nos.nl/artikel/26(...)e-campagne-op-scherp

En is in diverse andere media voorbij gekomen.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  zaterdag 28 maart 2026 @ 13:31:20 #7
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220451406
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2026 13:04 schreef Cyan9 het volgende:
Ik denk wel dat Rusland graag zou zien dat Orban als ontregelende factor in de EU aan de macht blijft. En dat de EU om dezelfde redenen graag een meer EU minded persoon aan de macht ziet komen.

Persoonlijk zou ik het goed vinden dat Orban verliest. Vooral ook omdat ik er ben van overtuigd ben dat het niet goed voor een land is om zo lang dezelfde leider te hebben.
Ik zie de belangen ook wel vanuit Russisch als Europees perspectief. Vraag is of deze partijen de boel gaan beïnvloeden of dat er uitslagen ongeldig worden verklaard.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  zaterdag 28 maart 2026 @ 13:35:30 #8
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_220451427
De satiristische partij staat in de laatste peiling trouwens binnen de marge om zetels te winnen. Zou voor het eerst ooit zijn.

Ze beloven 2 zonsopkomsten per dag, minder zwaartkracht, gratis bier, een 1-daagse werkweek, het eeuwige leven en wereldvrede. :+
https://en.wikipedia.org/wiki/Hungarian_Two-Tailed_Dog_Party
🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺
Revolutions are the locomotives of history
pi_220451472
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2026 13:20 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
Tisza is qua standpunten minder rechts dan de VVD. Economisch vergelijkbaar met D66.

Is een centrum-rechtse partij.
Magyar is gewoon een rechtspopulist, alleen net wat minder extreem dan Orban. Ik zou Magyar eerder vergelijken met Wilders dan met Jetten.

Magyar zijn vrouw was de minister van justitie die gratie verleende in een grote kindermisbruikzaak.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_220452372
Polls als deze :')

Achteraf trekt ieder zijn schouders op als Orban zelf met 52% wint.
Zonder het woord van God is er alleen duisternis.
Als je niet kan relativeren, heb je weinig aan kennis.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')