abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220440754
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2026 23:04 schreef michaelmoore het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)nodig/144560735.html

misschien ff rap wat prefab huizen neerzetten in weilanden , of kan dat nog steeds niet vanwege de stikstof ?
[..]
https://www.ad.nl/utrecht(...)sten-bizar~a7f47963/
Misschien toch maar eens de strenge asielwet invoeren en de instroom laten dalen.
pi_220440773
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 06:49 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Misschien toch maar eens de strenge asielwet invoeren en de instroom laten dalen.
Instroom asiel is in 2025 met een kwart gedaald, van 32.000 naar 24.000. Vrij lage getallen dus. Blijkbaar heeft dat totaal geen invloed op stemgedrag of op geklaag over asiel, dus ik zou maar aan wat anders beginnen. Sowieso is het op gebied van woningbouw natuurlijk hooguit een hele kleine druppel op een hele grote plaat, dus een nogal rare focus. Die 6 tot 8% van de vrijkomende sociale huurwoningen lossen niets van het woningtekort op.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_220440775
quote:

[..]
Zo lang fatsoenlijke wetten in elkaar draaien veel te hoog gegrepen is voor de boze rechtse politici, moet je het daar niet van hebben.

Overigens is de instroom helemaal niet zo heel hoog, we hebben de keten (heel bewust) vast laten lopen…
pi_220440838
quote:
10s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 06:55 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Zo lang fatsoenlijke wetten in elkaar draaien veel te hoog gegrepen is voor de boze rechtse politici, moet je het daar niet van hebben.

Overigens is de instroom helemaal niet zo heel hoog, we hebben de keten (heel bewust) vast laten lopen…
Ja je zou toch mogen verwachten dat er wel iets komt vanuit het huidige kabinet voor het einde van dit jaar.
pi_220440843
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 06:54 schreef Hanca het volgende:

[..]
Instroom asiel is in 2025 met een kwart gedaald, van 32.000 naar 24.000. Vrij lage getallen dus. Blijkbaar heeft dat totaal geen invloed op stemgedrag of op geklaag over asiel, dus ik zou maar aan wat anders beginnen. Sowieso is het op gebied van woningbouw natuurlijk hooguit een hele kleine druppel op een hele grote plaat, dus een nogal rare focus. Die 6 tot 8% van de vrijkomende sociale huurwoningen lossen niets van het woningtekort op.
Net als met “ze moeten beter integreren” zijn dit eeuwig verplaatsende doelpalen Hanca.
pi_220440858
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 07:10 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Net als met “ze moeten beter integreren” zijn dit eeuwig verplaatsende doelpalen Hanca.
Weet je wat eeuwig verplaatsende doelpalen zijn? Zogenaamd tijdelijke azcs.

https://nos.nl/artikel/26(...)-na-dinsdag-dwangsom

https://www.rtl.nl/nieuws(...)-klem-gevolg-van-het

https://www.nu.nl/binnenl(...)-anderhalf-jaar.html

Zolang je niks aan de instroom doet is het dweilen met de kraan open.en blijven we eeuwig met een woningtekort zitten.

Maar wie weet zit ik ernaast en kunnen ze straks in 1 van de 10 d66 campagne steden wonen.
pi_220440859
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 07:10 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Ja, bij een instroom van 0 gaan ze over een te lage uitstroom beginnen. De zondebok is gevonden en dat de invloed van die zondebok op het daadwerkelijke probleem zeer klein is doet er dan niet toe. Een beetje de huidige ongeïnformeerde kiezer in een notedop, helaas.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_220440867
quote:
Je weet dat dit puur en alleen komt omdat ze vrijwel alle permanente AZCs hebben gesloten? Ja, dan creëer je je eigen probleem, terwijl er geen feitelijk probleem is.
pi_220440871
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 07:08 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Ja je zou toch mogen verwachten dat er wel iets komt vanuit het huidige kabinet voor het einde van dit jaar.
Dat hoop ik wel, maar er is veel gesloopt afgelopen jaren. En ze hebben zich vooralsnog verbonden aan dat onnozele asielpakket, waardoor de al overbelaste IND het nog drukker gaat krijgen.
Dus erg gunstig zijn de voortekenen niet…
pi_220440892
quote:
2s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 07:17 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Dat hoop ik wel, maar er is veel gesloopt afgelopen jaren. En ze hebben zich vooralsnog verbonden aan dat onnozele asielpakket, waardoor de al overbelaste IND het nog drukker gaat krijgen.
Dus erg gunstig zijn de voortekenen niet…
Ja, iedereen die zich druk maakt over de asielketen en overvolle AZC's moet fel tegen die domme asielwetten zijn. Gelukkig lijkt het er steeds meer op dat in de Eerste Kamer wel mensen met verstand zitten, ze hebben de laatste tijd al meer wetten weggestemd en deze zouden er heel goed bij kunnen komen.

Dan eindelijk die spreidingswet eens uitvoeren en dat probleem is dan grotendeels opgelost.
  Moderator vrijdag 27 maart 2026 @ 07:33:28 #36
5428 crew  miss_sly
pi_220440956
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 07:14 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Weet je wat eeuwig verplaatsende doelpalen zijn? Zogenaamd tijdelijke azcs.

https://nos.nl/artikel/26(...)-na-dinsdag-dwangsom

https://www.rtl.nl/nieuws(...)-klem-gevolg-van-het

https://www.nu.nl/binnenl(...)-anderhalf-jaar.html

Zolang je niks aan de instroom doet is het dweilen met de kraan open.en blijven we eeuwig met een woningtekort zitten.

Maar wie weet zit ik ernaast en kunnen ze straks in 1 van de 10 d66 campagne steden wonen.
De instroom is met bijna een kwart gedaald. Dat is een feit.
Dit probleem ligt dus niet aan de instroom. Dus de spreidingswet goed uitvoeren en de asielketen op orde brengen lossen de problemen met de peperdure tijdelijke opvang op.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 27 maart 2026 @ 07:39:51 #37
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220441004
quote:

[..]
voor de huidige problemen moet en er huizen gebouwd worden , in de weilanden , dat is goedkoper dan hele dure en lastige grond zoeken in de binnensteden
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  vrijdag 27 maart 2026 @ 07:41:10 #38
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220441012
quote:
10s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 06:55 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

terwijl je in weilanden heel snel prefab container dorpjes kan neerzetten

koeien protesteren niet bij de hoge raad en gemeenteraad,
al staan koeien tegenwoordig 24/7 binnen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220441049
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 07:41 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Jij vindt dat Nederland huizen moet bouwen die niet verbonden zijn met het elektriciteitsnet? En wie willen er dan wonen in zo'n woning?
  vrijdag 27 maart 2026 @ 07:49:13 #40
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220441054
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 07:48 schreef Hanca het volgende:

[..]
Jij vindt dat Nederland huizen moet bouwen die niet verbonden zijn met het elektriciteitsnet? En wie willen er dan wonen in zo'n woning?
statushouders , asielzoekers , dakloze Nederlanders, Oekraïners, Iraniers en andere klimaat vluchtelingen ( die komen nog) en dan kunnen ze ook aan het werk
pi_220441067
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 07:49 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
statushouders en asielzoekers en dan kunnen ze ook aan het werk
Nee, die willen en kunnen ook geen huis krijgen zonder elektriciteit. Zaken als een koelkast en een computer/laptop zijn tegenwoordig basisbehoeften. En koken ook: nieuwe huizen krijgen geen gasaansluiting, als je dan ook geen aansluiting hebt op het elektriciteitsnet kun je niet koken.
  vrijdag 27 maart 2026 @ 07:52:12 #42
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220441071
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 07:51 schreef Hanca het volgende:

[..]
Nee, die willen en kunnen ook geen huis krijgen zonder elektriciteit. Zaken als een koelkast en een computer/laptop zijn tegenwoordig basisbehoeften. En koken ook: nieuwe huizen krijgen geen gasaansluiting, als je dan ook geen aansluiting hebt op het elektriciteitsnet kun je niet koken.
je vergeet stikstof , slagschaduw , hoogwaardig OV en wolven
pi_220441107
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 07:52 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
je vergeet stikstof , slagschaduw , hoogwaardig OV en wolven
Nee, jij zwamt weer eens volledig uit je nek. Bouwen gaat niet in gebieden waar het elektriciteitsnet vol is. Zo simpel is het gewoon.
  vrijdag 27 maart 2026 @ 07:58:09 #44
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220441113
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 07:57 schreef Hanca het volgende:

[..]
Nee, jij zwamt weer eens volledig uit je nek. Bouwen gaat niet in gebieden waar het elektriciteitsnet vol is. Zo simpel is het gewoon.
Ik had het niet over bouwen, voor electra dan kan een generator en zonnepanelen tijdelijk uitkomst bieden
Men ( ambtenarij) is halsstarrig, koppig

quote:

stikstof , slappe grond ,hoogwaardig OV , geiten stallen
Rijk en gemeenten botsen opnieuw over Spreidingswet, Asielminister voert de druk op

quote:
Rijk en gemeenten botsen opnieuw over Spreidingswet, Asielminister voert de druk op
Jippie 26-03-2026 20:52 print
De druk op de Nederlandse asielketen bereikt een nieuw kookpunt.

Terwijl de verkiezingsuitslagen van twee weken geleden een duidelijke verschuiving in het lokale sentiment laten zien, dwingt de realiteit van een groeiend opvangtekort het kabinet tot scherpe maatregelen.

Minister Van den Brink (Asiel en Migratie) laat in een recente brief aan alle burgemeesters weten dat de Spreidingswet onverminderd van kracht blijft.

[ Bericht 2% gewijzigd door michaelmoore op 27-03-2026 08:33:10 ]
pi_220441390
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 07:58 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Ik had het niet over bouwen, voor electra dan kan een generator en zonnepanelen tijdelijk uitkomst bieden
Prefab is gewoon bouwen. Daarmee moet je ook gewoon aan de bouwvoorschriften voldoen (gelukkig). Het is een snelle manier van bouwen, vooral in de fabriek, maar dat je gewoon elektriciteitsaansluitingen (en riool, water, wegen e.d., dat ligt er ook niet zo maar) nodig hebt blijft zo. Qua fundering verandert er ook niet veel tov traditionele bouw, heien moet bijvoorbeeld ook nog steeds in een heel stuk van Nederland.

Dus nee, het is geen kwestie van zo maar lukraak wat neersmijten in een weiland.
  vrijdag 27 maart 2026 @ 08:57:18 #46
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220441407
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 08:51 schreef Hanca het volgende:

[..]
Prefab is gewoon bouwen. Daarmee moet je ook gewoon aan de bouwvoorschriften voldoen (gelukkig). Het is een snelle manier van bouwen, vooral in de fabriek, maar dat je gewoon elektriciteitsaansluitingen (en riool, water, wegen e.d., dat ligt er ook niet zo maar) nodig hebt blijft zo. Qua fundering verandert er ook niet veel tov traditionele bouw, heien moet bijvoorbeeld ook nog steeds in een heel stuk van Nederland.

Dus nee, het is geen kwestie van zo maar lukraak wat neersmijten in een weiland.

In Utrecht wel
https://www.gelderlander.(...):%20947%20euro%20per

daar passen wel wat woningzoekenden in , de eerste 15 jaar

quote:
De gestapelde wooncontainers aan de Pagelaan hadden vorig jaar zomer al opgeleverd moeten worden, maar liepen vanwege financiële tegenvallers door bouw- en rentekostenstijgingen vertraging op.

De tijdelijke woningen mogen er maximaal 10 jaar staan.

De bewoners mogen maximaal 27 jaar zijn en komen, afhankelijk van hun inkomen, in aanmerking voor een huurtoeslag.
pi_220441480
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 08:57 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
In Utrecht wel
https://www.gelderlander.(...):%20947%20euro%20per

daar passen wel wat woningzoekenden in , de eerste 15 jaar
[..]

Deze zijn gewoon aangesloten op elektriciteit en riool e.d. en liggen ook niet in een weiland.
In Groningen halen ze dergelijke woningen weer weg, omdat ze ongeschikt zijn:
https://www.oogtv.nl/2024(...)althy-ageing-campus/
https://sikkom.nl/actueel(...)abel-A-28480664.html
's Winters niet warm te krijgen, 's zomers niet te harden zo heet, verschrikkelijk gehorig en volgens mij is er tijdens het bestaan van deze woningen geen jaar geweest dat er geen lekkages waren. Dit type bouw voldoet gewoon niet. Is ook geen prefab, dit zijn containerwoningen en dat is totaal wat anders.

Containerwoningen in Utrecht voldoen ook niet echt aan de bouwnormen, daarom die 'max 27 jaar' eis: de eisen voor studentenwoningen zijn lager.
  vrijdag 27 maart 2026 @ 09:10:57 #48
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220441490
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_220441536
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 07:58 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
[..]
stikstof , slappe grond ,hoogwaardig OV , geiten stallen
[..]

Je zag bij de lokale gemeenteraadsverkiezingen ook al dat de focus erg lag op de spreidingswet.
Mensen willen dat niet.
Kan nog best hoog gaan oplopen op bepaalde plekken.
pi_220441757
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 09:19 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Je zag bij de lokale gemeenteraadsverkiezingen ook al dat de focus erg lag op de spreidingswet.
Mensen willen dat niet.
Kan nog best hoog gaan oplopen op bepaalde plekken.
Het was pas onderwerp 5 in de afwegingen, niet groter maken dan het is:
https://www.binnenlandsbe(...)%20publieke%20sector

https://www.citisens.nl/p(...)adsverkiezingen2026/
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')