We hebben te maken met een regime die wild op alles en iedereen raketten aan het afvuren is en talloze kopstukken is kwijtgeraakt. Ik ben benieuwd hoe je dus 'het hoofd koel houden' ziet.quote:Op woensdag 25 maart 2026 11:42 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Natuurlijk is het propaganda.
Maar het Iraanse regime voert een existentiële strijd; het vecht om te overleven. Daar komt bij dat ze in Iran gewend zijn om economische pijn te lijden (plus dat ze geen flikker geven om de welvaart van de eigen burgers).
Wat is daarvan het gevolg? Terwijl Trump wild om zich heenslaat, kan het Iraanse regime ogenschijnlijk het hoofd koel houden. In het westen gruwen we van hogere prijzen. Daardoor komt Trump onder druk te staan. Wat ook niet helpt is dat de president dagelijks met andere verklaringen en plottwisten op de proppen komt. En hij straalt ook uit dat hij een oplossing wil voor deze oorlog.
Iran wordt afgeranseld; militair stelt het land weinig (meer) voor. Maar met de Straat van Hormuz heeft het regime een belangrijke troef in handen. Daar komt dus bij: het land is gewend om pijn te lijden, dus het heeft geen haast met vredesonderhandelingen.
Natuurlijk kicken de Israeli's en Amerikanen de ass van Iran, maar die laatste wint wel de strijd om de beeldvorming.
de VS wordt aan alle kanten getrollt door Iranquote:Op woensdag 25 maart 2026 11:36 schreef Sabata het volgende:
ik zag ergens een berichtje van CNN voorbij komen dat Iran blijkbaar met Vance wil onderhandelen?
dat is dan heel knap want Vance trekt zich volgens berichten van AD en politico juist overal uit terug als het over Iran gaat. die ziet 2028 in gevaar komen.
Iran is ruim 40 jaar lang bezig geweest de Doorgang van Hormuz om te bouwen tot een onneembaar fort. Dat zit vol met soldaten en wapens, die zitten te wachten tot de VS daar in de buurt durft te komen, of soldaten aan land durft te zetten.quote:Op woensdag 25 maart 2026 11:42 schreef KoosVogels het volgende:
Iran wordt afgeranseld; militair stelt het land weinig (meer) voor. Maar met de Straat van Hormuz heeft het regime een belangrijke troef in handen. Daar komt dus bij: het land is gewend om pijn te lijden, dus het heeft geen haast met vredesonderhandelingen.
Natuurlijk kicken de Israeli's en Amerikanen de ass van Iran, maar die laatste wint wel de strijd om de beeldvorming.
Daarom juist. JD Vance was tegen deze oorlog en zal dus eerder bereid zijn om te stoppen met deze oorlog dan die andere knakkers. JD Vance wil toekomstig president worden dus die denkt veel meer in toekomst en lange termijn. Slim van Iran.quote:Op woensdag 25 maart 2026 11:36 schreef Sabata het volgende:
ik zag ergens een berichtje van CNN voorbij komen dat Iran blijkbaar met Vance wil onderhandelen?
dat is dan heel knap want Vance trekt zich volgens berichten van AD en politico juist overal uit terug als het over Iran gaat. die ziet 2028 in gevaar komen.
Voor de inwoners in het land zelf.quote:Op woensdag 25 maart 2026 10:39 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Goed gelukt voor de bevolking van zo'n land of goed gelukt voor de VS? Want dat zijn wel twee heel verschillende dingen. Zie de bekende 'bananenrepublieken', goed voor de in de bananen handelende bedrijven in de VS (hoi Chiquita!), maar een ongekende ramp voor de lokele bevolking.
Je snapt het niet - dat stelt mij oprecht teleur en ik had meer van je verwacht.quote:Op woensdag 25 maart 2026 11:47 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
We hebben te maken met een regime die wild op alles en iedereen raketten aan het afvuren is en talloze kopstukken is kwijtgeraakt. Ik ben benieuwd hoe je dus 'het hoofd koel houden' ziet.
Mensen die het hoofd daadwerkelijk koel weten te houden gaan geen raketten op Cyprus, Turkije, Azerbeidzjan, Saoedi-Arabië en zelfs bijna de Al-Aqsamoskee afvuren.
Ik vraag mij tevens af waarop je baseert dat niet het Iraanse regime maar Trump wild om zich heen aan te slaan zou zijn?
Iran heeft simpelweg een veel hogere pijngrens dan de VS en andere westerse landen.quote:In het westen gruwen we van hogere prijzen. Daardoor komt Trump onder druk te staan. Wat ook niet helpt is dat de president dagelijks met andere verklaringen en plottwisten op de proppen komt. En hij straalt ook uit dat hij een oplossing wil voor deze oorlog.
Correct.quote:Op woensdag 25 maart 2026 11:50 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Daarom juist. JD Vance was tegen deze oorlog en zal dus eerder bereid zijn om te stoppen met deze oorlog dan die andere knakkers. JD Vance wil toekomstig president worden dus die denkt veel meer in toekomst en lange termijn. Slim van Iran.
Dan kan ik me er zo snel geen voor de geest halenquote:Op woensdag 25 maart 2026 11:54 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Voor de inwoners in het land zelf.
Mij niet als goed geindoctrineerde buikspreekpop praten de objectief verfieerbare rechts conservatieven braaf het aangereikt VS/ Israël narratief na. En als het narratief flipt, dan flippen deze zelfbenoemde kritische denkers vrolijk mee.quote:Op woensdag 25 maart 2026 11:54 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je snapt het niet - dat stelt mij oprecht teleur en ik had meer van je verwacht.
Het gaat om de beeldvorming.
De beeldvorming is vanaf het eerste moment al tegen de VS en Israël, vanwege de enorme hekel die sommigen jegens die twee landen hebben, met name dan natuurlijk Trump. Wat je aan beeldvorming hebt als je daadwerkelijke oorlog verliest blijft ook de vraag. Mochten de VS en Israël een passend antwoord vinden op de Straat van Hormuz, heeft Iran weinig meer.quote:Op woensdag 25 maart 2026 11:54 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je snapt het niet - dat stelt mij oprecht teleur en ik had meer van je verwacht.
Het gaat om de beeldvorming. Trump zegt eerste dat ze hebben gewonnen, dan dat ze aan het winnen zijn. De ene dag roept hij dat de oorlog bijna voorbij is, om de dag erna te spreken van een open einde. Dan vraagt hij de NAVO-bondgenoten weer om hulp, om de volgende dag te roepen dat hij ze niet nodig heeft. Vervolgens dreigt hij Iran met een ultimatum, om dat een dag later weer in te trekken.
En dan heb ik het nog niet eens over de onduidelijke doelstellingen van deze oorlog. Het schiet alle kanten op./
Ondertussen gedraagt het Iraanse regime zich vrij consistent: het zet in op escalatie, beperkt zich tot korte mededelingen waarmee het de VS te kakken zet en benadrukt dat een stevige troef in handen heeft met de Straat van Hormuz.
Het is duidelijk wie de strijd om beeldvorming wint.
En dan is er nog dit (want daar leek je overheen te lezen):
[..]
Iran heeft simpelweg een veel hogere pijngrens dan de VS en andere westerse landen.
quote:Oil price falls as Trump talks up Iran peace negotiations
Oil prices have fallen after US President Donald Trump said negotiations to end the war were progressing, while Iran said "non-hostile" vessels could use the crucial Strait of Hormuz shipping route.
Brent crude fell by 5% to $99.29 (£74.16) a barrel, while US-traded oil fell by more than 5.5% to $88.41.
Trump said on Tuesday that talks to end the war were happening "now" and that the people the US were in discussions with "want to make a deal so badly" - a claim disputed by Iranian officials.
Tehran officials have dismissed claims of such talks as "fake news", with a Foreign Ministry spokesman saying on Tuesday night that "no one can trust US diplomacy."
...
Ook religieus in een fundamenteel andere stroming (Rooms Katholiek/Opus Dei) dan de Protestanten/Evangelicals met een andere relatie tot Israël. Niet per se anti-Israël of antisemitisch maar ook niet per se pro. En niet joods wat Witkoff en Kushner wel zijn, wat ook een reden voor Iran kan zijn.quote:Op woensdag 25 maart 2026 11:55 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Correct.
Vance zit veel meer in het isolationistische kamp van de Republikeinen.
Ik denk eerlijk gezegd ook niet dat het er is. Vandaar dat ik ook de houdingen van sommigen hier niet begrijp die doen alsof het nog ontzettend work in progress is. De zaak is faliekant mislukt en er komt sowieso geen regime change .quote:Op woensdag 25 maart 2026 11:55 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Dan kan ik me er zo snel geen voor de geest halen
Dat was dan ook nooit een direct doel van deze oorlog.quote:Op woensdag 25 maart 2026 12:17 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ik denk eerlijk gezegd ook niet dat het er is. Vandaar dat ik ook de houdingen van sommigen hier niet begrijp die doen alsof het nog ontzettend work in progress is. De zaak is faliekant mislukt en er komt sowieso geen regime change .
En waarom was dat nodig?quote:Op woensdag 25 maart 2026 12:21 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat was dan ook nooit een direct doel van deze oorlog.
De VS en Israël hebben Iran, met name materieel, flinke klappen toegebracht en enkele belangrijke kopstukken uitgeschakeld waaronder de ayatollah himself. Waarom zou deze zaak dus faliekant mislukt zijn?
Zodat vader Khamenei kon worden vervangen door zijn nog extremistischer zoon.quote:
Omdat de ayatollah himself moeiteloos is vervangen met iemand die mogelijk nog erger is. Daarnaast hebben we geen flauw idee wat die “flinke klappen” precies zijn, want Israel wordt vanuit Iran nog steeds onder vuur genomen. Als klap op de vuurpijl is het wel de wereldwijde chaos die is ontstaan omdat Iran vrij simpel de Straat deels afsluit. Dus ja; we kunnen nu toch wel zeggen dat het totaal is mislukt.quote:Op woensdag 25 maart 2026 12:21 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
De VS en Israël hebben Iran, met name materieel, flinke klappen toegebracht en enkele belangrijke kopstukken uitgeschakeld waaronder de ayatollah himself. Waarom zou deze zaak dus faliekant mislukt zijn?
Is dat Hezbolah niet ontstaan uit de Israëlische inval tijdens de Libanese Burgeroorlog in 1982? Welke groeperingen zullen hun levenslicht in 2026 zien?quote:Op woensdag 25 maart 2026 11:33 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Zeker, maar daar zit je gewoon fout. Jij doelt op Libanon, alleen daar gaat het om het Zuiden van Libanon en dat is eigenlijk nagenoeg volledig sjiitisch, vandaar dat Hezbollah er ook ziet. Zie ook:
[ afbeelding ]
Bron
Je kan van ze zeggen wat je wilt, maar dit is toch wel gaaf gemaakt. Ongeacht wat je er van vindt.quote:Op woensdag 25 maart 2026 09:39 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Weer een nieuwe Lego propaganda video van Iran![]()
Kan hem ff alleen hier vinden voor alsnog:
https://www.reddit.com/r/(...)ed_a_new_lego_video/
En de aarde is rond maar vandaag zeggen de meesters dat je toch vol moet houden dat deze veranderd is in een plat vlak..quote:Op woensdag 25 maart 2026 12:21 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Daarom zou het me niet eens verbazen dat de cadeaus voor Trump en de reacties op 15-punten-plannen van een vergelijkbare groep afkomstig is, terwijl ze zich zitten te bezeiken van het lachen.quote:Op woensdag 25 maart 2026 12:38 schreef vosss het volgende:
[..]
Je kan van ze zeggen wat je wilt, maar dit is toch wel gaaf gemaakt. Ongeacht wat je er van vindt.
Is gewoon AI. Niks gaafs aan.quote:Op woensdag 25 maart 2026 12:38 schreef vosss het volgende:
[..]
Je kan van ze zeggen wat je wilt, maar dit is toch wel gaaf gemaakt. Ongeacht wat je er van vindt.
Zijn die Iraanse AI-fabrieken nog niet plat gebombardeerd dan?quote:Op woensdag 25 maart 2026 12:46 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Is gewoon AI. Niks gaafs aan.
Nouja gewoon, ik kan het niet maken. Ook niet met ai.quote:Op woensdag 25 maart 2026 12:46 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Is gewoon AI. Niks gaafs aan.
Al kom je met nog zo veel artikelen en bronnen aan, datgene wat in de hoofden van de magats het huidige narratief is, is voor hen De Enige Echte Waarheid En Verder Niks.quote:Op woensdag 25 maart 2026 12:44 schreef Basp1 het volgende:
[..]
En de aarde is rond maar vandaag zeggen de meesters dat je toch vol moet houden dat deze veranderd is in een plat vlak..
How Trump's Iran war objectives have shifted over time
Israel's Mossad promised it could ignite regime change in Iran, says report
Goed dat je dit noemt. Er wordt juist gezegd dat Trump dit bewust doet om de markt maar te laten bewegen. De momenten waarop aankondigingen telkens gedaan worden geven daar ook wel schijn van.quote:Op woensdag 25 maart 2026 12:11 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
De beeldvorming is vanaf het eerste moment al tegen de VS en Israël, vanwege de enorme hekel die sommigen jegens die twee landen hebben, met name dan natuurlijk Trump. Wat je aan beeldvorming hebt als je daadwerkelijke oorlog verliest blijft ook de vraag. Mochten de VS en Israël een passend antwoord vinden op de Straat van Hormuz, heeft Iran weinig meer.
Daarnaast wisselt de taal van Trump ook nogal omdat alles wat hij zegt invloed heeft op de markten, en dan met name die van olie, waarbij Iran juist strategisch baat heeft die dreiging van hoge olieprijzen om zo de VS naar de tafel te krijgen. Zie ook:
[..]
We gaan zien hoe lang die mariniers in leven blijven. Als ze niet aan land worden gezet is het allemaal een partijtje blufpoker van Trump.quote:Op woensdag 25 maart 2026 12:21 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik heb eerlijk gezegd geen idee waarom ze die mariniers nog zouden moeten gebruiken. Trump heeft de wereld immers al verteld dat de oorlogexcursie gewonnen is, dus die mensen kunnen gewoon weer naar huis.quote:Op woensdag 25 maart 2026 12:54 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
We gaan zien hoe lang die mariniers in leven blijven. Als ze niet aan land worden gezet is het allemaal een partijtje blufpoker van Trump.
En ze moeten niet zo moeilijk doen over Hormuz en hun olie en gas gewoon bij hem komen kopen.quote:Op woensdag 25 maart 2026 12:59 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik heb eerlijk gezegd geen idee waarom ze die mariniers nog zouden moeten gebruiken. Trump heeft de wereld immers al verteld dat de oorlogexcursie gewonnen is, dus die mensen kunnen gewoon weer naar huis.
Enkel als hij dan wel eerst even wat edgy dingen roept, zodat zijn vrienden die hun geld verdienen met speculatie er eerst nog even flink aan kunnen verdienen.quote:Op woensdag 25 maart 2026 13:02 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
En ze moeten niet zo moeilijk doen over Hormuz en hun olie en gas gewoon bij hem komen kopen.
Dat getuigt van een goedwerkend moreel kompas.quote:Op woensdag 25 maart 2026 12:11 schreef HowardRoark het volgende:
de enorme hekel die sommigen jegens die twee landen hebben, met name dan natuurlijk Trump.
Zijn kinderen staan vooraan in die rij.quote:Op woensdag 25 maart 2026 13:04 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Enkel als hij dan wel eerst even wat edgy dingen roept, zodat zijn vrienden die hun geld verdienen met speculatie er eerst nog even flink aan kunnen verdienen.
Ik heb geen hekel aan Israel of de VS, ben zelfs getrouwd met een Amerikaanse. Toch kan ik kritiek hebben op die landen, zo werkt VVMU nu eenmaal. Dat mensen met kritiek automatisch een hekel aan die landen hebben is een beetje van een kleuterniveau, vind je niet?quote:Op woensdag 25 maart 2026 12:11 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
De beeldvorming is vanaf het eerste moment al tegen de VS en Israël, vanwege de enorme hekel die sommigen jegens die twee landen hebben, met name dan natuurlijk Trump. Wat je aan beeldvorming hebt als je daadwerkelijke oorlog verliest blijft ook de vraag. Mochten de VS en Israël een passend antwoord vinden op de Straat van Hormuz, heeft Iran weinig meer.
Daarnaast wisselt de taal van Trump ook nogal omdat alles wat hij zegt invloed heeft op de markten, en dan met name die van olie, waarbij Iran juist strategisch baat heeft die dreiging van hoge olieprijzen om zo de VS naar de tafel te krijgen. Zie ook:
[..]
Het is, laat Trump met rust!quote:Op woensdag 25 maart 2026 13:08 schreef mcmlxiv het volgende:
Mooi om te zien dat de opper-fok-Maga nog vertrouwen in de goede zaak heeft. We zouden toch ernstig gaan twijfelen aan de goede afloop wanneer onze buikspreekpop een beetje twijfel aan de koers van de grote roerganger zou laten zien.
Ook mooi dat onze opper-fok-Maga blijkbaar de term “conformation bias” heeft ontdekt. Nu nog even leren toepassen en er is opeens hoop!
Hoop bijvoorbeeld op begrijpen dat deze oorlog als absolute organisatorische shitshow beschouwen, niet hetzelfde is als het Iraanse regime geweldig vinden. Hoop bijvoorbeeld op bedenken dat de mogelijkheid bestaat dat EN 7 oktober verschrikkelijk en onacceptabel was EN dat de response van Israël in Gaza ook veel te ver is gegaan.
Maar waarschijnlijk is dt teveel gevraagd, kritiek op demente Donald is per definitie TDS bij onze magaatjes.
https://www.ft.com/conten(...)57696?syn-25a6b1a6=1quote:Op woensdag 25 maart 2026 12:54 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Goed dat je dit noemt. Er wordt juist gezegd dat Trump dit bewust doet om de markt maar te laten bewegen. De momenten waarop aankondigingen telkens gedaan worden geven daar ook wel schijn van.
Over die beeldvorming: Tja, dat zit toch echt in je hoofd. Je praat wat Trump en Netanyahu doen kritiekloos goed en gooit alle kritiek op een hoop (inclusief uitvergrotingen die je zelf maakt), om erna dat te extrapoleren naar dat mensen “een hekel hebben aan de VS”
Er zitten zo’n 15.342 stappen tussen adoreren en een hekel hebben aan, niet adoreren is iets anders dan een hekel hebben aan.
Michiel Vos? Ben jij het?quote:Op woensdag 25 maart 2026 13:07 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ik heb geen hekel aan Israel of de VS, ben zelfs getrouwd met een Amerikaanse. Toch kan ik kritiek hebben op die landen, zo werkt VVMU nu eenmaal. Dat mensen met kritiek automatisch een hekel aan die landen hebben is een beetje van een kleuterniveau, vind je niet?
Jij hebt ook kritiek op Nederland, maar heb je een hekel aan Nederland?
En ja, Trump is corrupt tot op het bot, das niet gek dat er dan kritiek komt.
Moet wel he, de kans dat het een andere Amerikaanse is op 350 miljoen Amerikanen is zeer klein.quote:Op woensdag 25 maart 2026 13:14 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Michiel Vos? Ben jij het?
Groetjes aan Nancy
En ik zit hier maar contructieberekeningen te maken. Ik heb echt de verkeerde richting gekozen vroegah, had gewoon geldschuiver moeten worden en geen ingenieur.quote:Op woensdag 25 maart 2026 13:13 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
https://www.ft.com/conten(...)57696?syn-25a6b1a6=1
Roughly 6,200 Brent and West Texas Intermediate futures contracts changed hands between 6.49am and 6.50am New York time on Monday, just a quarter of an hour ahead of the US president’s post on Truth Social that there had in recent days been “productive conversations” with Tehran to end the war in Iran. The notional value of those trades was $580mn, according to FT calculations based on Bloomberg data.
Trading volumes for Brent and WTI leapt at the same time, 27 seconds before 6.50am. Futures tracking the S&P 500 share index jumped in price moments after the oil trade, with volumes also rising significantly during that timeframe.
Drain. The. Swamp.
Het is nu, Flood the Swamp.quote:Op woensdag 25 maart 2026 13:13 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
https://www.ft.com/conten(...)57696?syn-25a6b1a6=1
Roughly 6,200 Brent and West Texas Intermediate futures contracts changed hands between 6.49am and 6.50am New York time on Monday, just a quarter of an hour ahead of the US president’s post on Truth Social that there had in recent days been “productive conversations” with Tehran to end the war in Iran. The notional value of those trades was $580mn, according to FT calculations based on Bloomberg data.
Trading volumes for Brent and WTI leapt at the same time, 27 seconds before 6.50am. Futures tracking the S&P 500 share index jumped in price moments after the oil trade, with volumes also rising significantly during that timeframe.
Niet bepaald de eerste keer dat het eruitziet als marktmanipulatie, loopt als marktmanipulatie, en kwaakt als marktmanipulatie.
Drain. The. Swamp.
Toch bijzonder dat de MAGA's volhouden dat deze oorlog een succesverhaal is.quote:Op woensdag 25 maart 2026 13:08 schreef mcmlxiv het volgende:
Mooi om te zien dat de opper-fok-Maga nog vertrouwen in de goede zaak heeft. We zouden toch ernstig gaan twijfelen aan de goede afloop wanneer onze buikspreekpop een beetje twijfel aan de koers van de grote roerganger zou laten zien.
Ook mooi dat onze opper-fok-Maga blijkbaar de term “conformation bias” heeft ontdekt. Nu nog even leren toepassen en er is opeens hoop!
Hoop bijvoorbeeld op begrijpen dat deze oorlog als absolute organisatorische shitshow beschouwen, niet hetzelfde is als het Iraanse regime geweldig vinden. Hoop bijvoorbeeld op bedenken dat de mogelijkheid bestaat dat EN 7 oktober verschrikkelijk en onacceptabel was EN dat de response van Israël in Gaza ook veel te ver is gegaan.
Maar waarschijnlijk is dt teveel gevraagd, kritiek op demente Donald is per definitie TDS bij onze magaatjes.
On-be-grij-pe-lijk.quote:Op woensdag 25 maart 2026 13:17 schreef Isdatzo het volgende:
Ook nog even een mooi citaat om te huilen lachen: White House spokesperson Kush Desai said: “The only focus of President Trump and Trump administration officials is doing what’s best for the American people.”
Goede vraag. Dat was nodig omdat Iran al decennialang de regio destabiliseert, terroriseert, Israël aanvalt en openlijk verkondigde het land te willen vernietigen, aan ballistische raketten werkte om steeds verder te kunnen komen, ook kernwapens ontwikkelde en recent nog even tienduizenden van de eigen burgers heeft omgelegd.quote:
Het eerste gaat dus over een Truth Social bericht van Trump, het tweede over vermeende geruchten van de Mossad.quote:Op woensdag 25 maart 2026 12:44 schreef Basp1 het volgende:
[..]
En de aarde is rond maar vandaag zeggen de meesters dat je toch vol moet houden dat deze veranderd is in een plat vlak..
How Trump's Iran war objectives have shifted over time
Israel's Mossad promised it could ignite regime change in Iran, says report
... namelijk braaf het aangereikte narratief nakakelen? En zodra dit narratief iets wisselt in bepaalde media, wordt dat weer braaf nagepapegaaid. Die hele post was dus niets meer dan projectie.quote:Op woensdag 25 maart 2026 12:11 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Mij niet als goed geindoctrineerde buikspreekpop praten de objectief verfieerbare rechts conservatieven braaf het aangereikt VS/ Israël narratief na. En als het narratief flipt, dan flippen deze zelfbenoemde kritische denkers vrolijk mee.
Zie ook:quote:While Trump's Cabinet leaders stuck to more focused military objectives, Trump repeatedly articulated a much broader goal early on.
quote:Washington’s stated goals have included degrading Iran’s nuclear program, ballistic missiles, navy, drones, and control of its terror proxies. The United States is well on its way to achieving these objectives.
All of these capabilities are badly degraded with, for example, more than fifty Iranian naval vessels resting on the sea floor. Going after remaining missile and drone manufacturing capabilities will likely take a couple of more weeks, at which point US President Donald Trump will be able to declare victory.
A better government in Iran that is more cooperative internationally and that respects the human rights of its people is also desirable, but that outcome is largely in the hands of the Iranian people.
Regardless of who governs next, Iran will be much weaker for years to come and less able to threaten the United States.
Bron
Prima, dan zijn we het hier in ieder geval over eens.quote:Op woensdag 25 maart 2026 12:54 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Goed dat je dit noemt. Er wordt juist gezegd dat Trump dit bewust doet om de markt maar te laten bewegen. De momenten waarop aankondigingen telkens gedaan worden geven daar ook wel schijn van.
Vertel eens, wat zou ik zoal goedpraten? En dat velen een hekel hebben aan de VS en Israël is simpelweg een feit, dat betreft geen aanname. Dit zien we namelijk ook met veel andere situaties die betrekking hebben op deze landen.quote:Op woensdag 25 maart 2026 12:54 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Over die beeldvorming: Tja, dat zit toch echt in je hoofd. Je praat wat Trump en Netanyahu doen kritiekloos goed en gooit alle kritiek op een hoop (inclusief uitvergrotingen die je zelf maakt), om erna dat te extrapoleren naar dat mensen “een hekel hebben aan de VS”
Er zitten zo’n 15.342 stappen tussen adoreren en een hekel hebben aan, niet adoreren is iets anders dan een hekel hebben aan.
Poeh, dat is een uitstekende ontwikkeling.quote:Op woensdag 25 maart 2026 13:35 schreef vosss het volgende:
https://www.rtl.nl/nieuws(...)maker-over-productie
Nou Volkswagen wil het wapenarsenaal van Israël graag aanvullen i.p.v. auto's maken.
Ik heb geen hekel aan beide landen, maar wel aan de machtshebbers van beide landen. Klein nuanceverschil.quote:Op woensdag 25 maart 2026 13:37 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Prima, dan zijn we het hier in ieder geval over eens.
[..]
Vertel eens, wat zou ik zoal goedpraten? En dat velen een hekel hebben aan de VS en Israël is simpelweg een feit, dat betreft geen aanname. Dit zien we namelijk ook met veel andere situaties die betrekking hebben op deze landen.
Dan speelt natuurlijk alsnog een antipathie (jegens Westerse landen) een grote rol in hoe dit conflict wordt bekeken.quote:Op woensdag 25 maart 2026 13:47 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ik heb geen hekel aan beide landen, maar wel aan de machtshebbers van beide landen. Klein nuanceverschil.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |