abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220483930
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 23:01 schreef eenjongen... het volgende:
Ik ben wel benieuwd wat volgens iedereen die denkt dat het niet bij de personen met zoveel voorkeursstemmen ligt, wat het echte scenario dan zou zijn. Ik heb in ieder geval nog geen ander realistisch scenario gelezen hier.
De gemeente is terecht dan ook zeer behoudend met het geven van informatie, die wachten netjes het onderzoek van justitie af.

Hoe zou iemand zoals jij dan over meer informatie kunnen beschikken?
Verstand is eerlijk verdeeld, iedereen heeft er zat van.
pi_220485175
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2026 16:16 schreef 215 het volgende:

[..]
Je beschikt kennelijk over veel meer informatie dan er algemeen bekend is.
Jij kan alleen redeneren over onderwerp waar je letterlijk alle informatie over hebt?
pi_220485179
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2026 16:18 schreef 215 het volgende:

[..]
De gemeente is terecht dan ook zeer behoudend met het geven van informatie, die wachten netjes het onderzoek van justitie af.

Hoe zou iemand zoals jij dan over meer informatie kunnen beschikken?
Ik beschik niet over meer informatie, maar kan gelukkig wel redeneren met de informatie die beschikbaar is
pi_220485187
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2026 19:01 schreef eenjongen... het volgende:

[..]
Ik beschik niet over meer informatie, maar kan gelukkig wel redeneren met de informatie die beschikbaar is
Ja, je gokt maar wat in het wilde weg op basis van zeer incomplete info. Uiteraard is het argument uit de onderbuik doorslaggevend bij je.
pi_220485206
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2026 19:03 schreef 215 het volgende:

[..]
Ja, je gokt maar wat in het wilde weg op basis van zeer incomplete info. Uiteraard is het argument uit de onderbuik doorslaggevend bij je.
Er zijn simpel weg dingen die kunnen en dingen die niet kunnen. Aan de kant van de dingen die kunnen zijn er dingen die waarschijnlijker zijn dan andere dingen en daar kies je dan de meest waarschijnlijke scenario's uit. Zo moeilijk is redeneren niet
pi_220485248
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2026 19:05 schreef eenjongen... het volgende:

[..]
Er zijn simpel weg dingen die kunnen en dingen die niet kunnen. Aan de kant van de dingen die kunnen zijn er dingen die waarschijnlijker zijn dan andere dingen en daar kies je dan de meest waarschijnlijke scenario's uit. Zo moeilijk is redeneren niet
Redeneren is niet zo moeilijk nee. Het ook juist hebben is al een heel ander verhaal. Nog steeds beschuldig je mensen zonder enige grond van bewijs. Sowieso worden hier drie mensen als dader 'veroordeeld'. Het gaat maar om één persoon die mogelijk niet eens een van die drie is. Als je dat veel doet kan je zomaar een keer voor smaad vervolgd worden. En terecht dan ook nog.

Heb je enig idee hoeveel schade je kan aanrichten met je wilde weg redeneren?
pi_220485344
If it looks like a duck, swims like a duck, and quacks like a duck, then it probably is a duck.

Is er een mogelijkheid dat het papagaai is die een eend nadoet? Jazeker. Ik geef alleen aan wat het meest waarschijnlijke is, beschuldig niemand en geef al helemaal niet aan dat er bewijs voor is. Je wil mij iets aanpraten wat ik niet heb gezegd.

Het enige wat ik zeg is dat, op basis van het aantal stemmen in combinatie met het aantal uitgebrachte volmachtstemmen, het een stuk aannemelijker is als er geronseld is, die uit zijn gebracht op één of een beperkt aantal personen of partijen. En daarmee ook dat het zeer onwaarschijnlijk is dat ze er alle drie bij zijn betrokken.

Je hoeft het sentiment wat onder andere fokkers speelt niet mij in de schoenen te schuiven.
pi_220485410
Mijn god, je herhaalt dus je beschuldigingen maar ontkend dat je dat doet.... Verder probeer je afstand te nemen van een sentiment wat je heel erg zit te voeden.

En nog even mijn vraag herhalen: Heb je enig idee hoeveel schade je kan aanrichten met je ongefundeerde speculeren?
  woensdag 1 april 2026 @ 19:47:22 #159
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_220485633
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2026 19:23 schreef eenjongen... het volgende:
If it looks like a duck, swims like a duck, and quacks like a duck, then it probably is a duck.

Is er een mogelijkheid dat het papagaai is die een eend nadoet? Jazeker. Ik geef alleen aan wat het meest waarschijnlijke is, beschuldig niemand en geef al helemaal niet aan dat er bewijs voor is. Je wil mij iets aanpraten wat ik niet heb gezegd.

Het enige wat ik zeg is dat, op basis van het aantal stemmen in combinatie met het aantal uitgebrachte volmachtstemmen, het een stuk aannemelijker is als er geronseld is, die uit zijn gebracht op één of een beperkt aantal personen of partijen. En daarmee ook dat het zeer onwaarschijnlijk is dat ze er alle drie bij zijn betrokken.

Je hoeft het sentiment wat onder andere fokkers speelt niet mij in de schoenen te schuiven.
Het is onwaarschijnlijk dat ze alle drie gefraudeerd hebben, logisch dat één ervan gefraudeerd heeft, maar je kan niet bepalen welke van de drie dat dan is. Dan snap je zelf toch ook wel dat die 'logica' geen hout snijdt 8)7 ?

Daarnaast, zoals ik al eerder in dit topic zei: Ik heb naar de resultaten van drie willekeurige andere stembureaus in Gorinchem gekeken, en die laten voor deze drie kandidaten eenzelfde patroon zien. Daarmee lijkt een succesvolle campagne en/of mobilisatie van eigen kring me meer waarschijnlijk dan fraude.

[ Bericht 1% gewijzigd door Isdatzo op 01-04-2026 20:00:39 ]
Huilen dan.
  woensdag 1 april 2026 @ 20:19:03 #160
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_220485976
quote:
7s.gif Op woensdag 1 april 2026 19:47 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Daarnaast, zoals ik al eerder in dit topic zei: Ik heb naar de resultaten van drie willekeurige andere stembureaus in Gorinchem gekeken, en die laten voor deze drie kandidaten eenzelfde patroon zien. Daarmee lijkt een succesvolle campagne en/of mobilisatie van eigen kring me meer waarschijnlijk dan fraude.
Ja, en als er een opvallende uitschieter is bij 1 stembureau, dan is dat zeker bij raadsverkiezingen prima verklaarbaar. De kandidaat woont in de wijk/het dorp, is daar actief in het verenigingsleven, heeft zijn achterban daar.

Betekent overigens niet dat er helemaal niet geknoeid is met volmachten, daarvoor zijn er echt teveel signalen. Dat vraagt om een grondig onderzoek. Maar het is nog veel te onduidelijk of er überhaupt gefraudeerd is, en wat de schaal is.

De conclusie van anderen dat veel volmachtstemmen betekent dat er dus gefraudeerd is en dat dat dus door de kandidaten met de meeste voorkeurstemmen is gebeurd is inderdaad veel te kort door de bocht. Alsof iemand die voldoet aan het signalement van de dader per definitie schuldig is aan de roofoverval.
  donderdag 2 april 2026 @ 17:03:35 #161
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_220493209
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 17:45 schreef freako het volgende:
De herstemming wordt nog een flinke klus. Het moet binnen 30 dagen, dus in april. Beetje ongelukkig dat de laatste week van april een schoolvakantie is, en sommige scholen is het blijkbaar zelfs de laatste twee weken van april.

Nu moet zsm een datum geprikt en de stempassen verstuurd (naar iedereen die op 18 maart stemgerechtigd was). De kandidatenlijsten blijven ook ongewijzigd.
Het wordt woensdag 29 april. In de meivakantie, maar later kan niet ivm de wettelijke termijn van 30 dagen.
pi_220493288
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 17:45 schreef freako het volgende:
De herstemming wordt nog een flinke klus. Het moet binnen 30 dagen, dus in april. Beetje ongelukkig dat de laatste week van april een schoolvakantie is, en sommige scholen is het blijkbaar zelfs de laatste twee weken van april.
Als kiezers tijdens de herstemming op vakantie zijn, dan kunnen ze toch iemand een volmacht geven?
  donderdag 2 april 2026 @ 17:55:50 #163
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_220493549
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2026 17:19 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Als kiezers tijdens de herstemming op vakantie zijn, dan kunnen ze toch iemand een volmacht geven?
Ja, maar het is wel ironisch als je nieuwe verkiezingen uitschrijft juist door mogelijke fraude met volmachten.

Normaal gesproken worden verkiezingen tijdens schoolvakanties en feestdagen vermeden. Het verlaagt de opkomst want niet iedereen wil een volmacht afgeven, ambtenaren & potentiële stembureauleden zijn ook op vakantie, en locaties zijn mogelijk niet beschikbaar.
pi_220495927
twitter

Democratische ondermijning door D66'ers. Pijnlijk.
pi_220495994
quote:
1s.gif Op donderdag 2 april 2026 22:02 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]

Democratische ondermijning door D66'ers. Pijnlijk.
Pers zwijgt over de rol van D66. Die censuur is vrij effectief, de gemiddelde burger heeft geen idee.

Als het de FvD zou betreffen, of de PVV, zou het luidkeels vermeld worden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')