Maar wie vaart er door de oorlogszone nog naar dat eiland dan? Je dropt duizenden jongens op een letterlijke bom om voor elkaar te krijgen wat je al hebt gedaan op afstand.quote:Op dinsdag 24 maart 2026 18:51 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Praktisch alle export van olie van Iran loopt via dat eiland, dus je snijdt een grote inkomenstenbron van ze af.
Dat is het al door die achterlijke oorlog van ze.quote:Op dinsdag 24 maart 2026 18:54 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ja dan is het écht objectief aantoonbaar de schuld van de VS dat heel Azië en eigenlijk ook de rest van de wereld een jarenlange energiecrisis tegemoet gaat.
Verder dan dit kwam ik ook niet. Grote show. Imposante aantallen. Een dag positieve pers. Wederom een enorm risico.quote:Op dinsdag 24 maart 2026 18:50 schreef ExTec het volgende:
[..]
Bij de huiskamer temperatuur IQ's in het witte huis hebben ze het idee dat ze "wat" moeten doen.
Proberen dat eiland te veroveren is "wat".
Wat daarna, of het nou lukt of niet, zien ze dan wel weer.
De chinezen gooien hun olietankers daar (nog) vol.quote:Op dinsdag 24 maart 2026 18:49 schreef Glazenmaker het volgende:
Weet iemand al het nut en noodzaak van dat eiland veroveren? een eiland dat nu al niks meer doet.
quote:https://windward.ai/blog/three-weeks-into-the-iran-war/
Iranian export activity continued under constrained conditions, with sustained loading at Kharg Island
Nu kun je nog stellen dat Iran netjes op zijn rug moet gaan liggen als de VS en Israël ze bombarderen en ze niet de hele wereld moeten gijzelen in Hormuz.quote:Op dinsdag 24 maart 2026 18:56 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Dat is het al door die achterlijke oorlog van ze.
[..]
Verder dan dit kwam ik ook niet. Grote show. Imposante aantallen. Een dag positieve pers. Wederom een enorm risico.
Ai. Nou dan wens ik de mariniers veel succes. Gaat vast gezellig worden daar.quote:Op dinsdag 24 maart 2026 18:56 schreef Digi2 het volgende:
[..]
De chinezen gooien hun olietankers daar (nog) vol.
[..]
quote:Op dinsdag 24 maart 2026 18:57 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
Voor kerstmis zijn ze weer terug
Klein probleem, er liggen 100 miljoen vaten olie opgeslagen. Je weet wel, die brandstof. Bovendien is het bewoond door technisch personeel en hun gezinnen, 8000 mensen ongeveer. Er zijn scholen, er is een ziekenhuis, supermarkten etc. Kortom, het is gewoon een kleine gemeente.quote:Op dinsdag 24 maart 2026 18:52 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dan kun je het net zo goed bombarderen. Kost waarschijnlijk minder levens.
Dat is onzin, kijkt maar op google maps.quote:Op dinsdag 24 maart 2026 19:00 schreef kladderadatsch het volgende:
[..]
Klein probleem, er liggen 100 miljoen vaten olie opgeslagen. Je weet wel, die brandstof. Bovendien is het bewoond door technisch personeel en hun gezinnen, 8000 mensen ongeveer. Er zijn scholen, er is een ziekenhuis, supermarkten etc. Kortom, het is gewoon een kleine gemeente.
De crux is generiek.quote:Op dinsdag 24 maart 2026 18:02 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dan snap ik dit al helemaal niet
https://nos.nl/artikel/26(...)iesteun-onverstandig
De kapitein had het alleen in kleingeld en telt nog.quote:Op dinsdag 24 maart 2026 19:02 schreef Jahr00n het volgende:
Ik hoor de hele tijd dat olietankers 2 mil moeten dokken om door te varen. Waarom doen ze dat niet dan?
Beetje tanker heeft 1-3 miljoen vaten olie aan boord, dus eigenlijk helemaal niet zo'n slecht idee.quote:Op dinsdag 24 maart 2026 19:02 schreef Jahr00n het volgende:
Ik hoor de hele tijd dat olietankers 2 mil moeten dokken om door te varen. Waarom doen ze dat niet dan?
Hopelijk niet in een kistquote:Op dinsdag 24 maart 2026 18:57 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
Voor kerstmis zijn ze weer terug
Ja geen nieuwe AOW graag.quote:
Vieze smeerlap om de beurzen even te manipuleren met z'n uitsprak laatst.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |