Ziet er uit als een betrouwbare link.quote:Op maandag 23 maart 2026 20:46 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
Ze hebben geen flauw idee.
https://xxtomcooperxx.substack.com/
Dat is dus het hele punt.quote:Op maandag 23 maart 2026 20:47 schreef sp3c het volgende:
[..]
hoeft ook niet
als Trump terug begint te krabbelen kan Iran ook terug beginnen te krabbelen, die hebben hier ook geen klote aan natuurlijk ... zie geen enkele reden voor hun om door te gaan als de Amerikanen (en Israeli's) ermee op beginnen te houden, winnen ze helemaal niks mee, die willen de straat van Hormuz zelf ook gewoon open want daar verdienen ze hun geld mee
is een rare stelling
Zeker niet. Maar vanuit het aspect logistiek, tetreinkenjis en moreel wel.quote:Op maandag 23 maart 2026 20:16 schreef OllieA het volgende:
[..]
Vanuit het oogpunt van de burgerbevolking zou ik asymmetrische oorlogsvoering niet echt een voordeel noemen voor de 'thuisclub'.
Ik ben wat dat betreft wel fan van Sarah Paine.quote:Op maandag 23 maart 2026 20:28 schreef Toby56 het volgende:
[..]
OK, point taken.
Maar de verwijzing naar de zinloze miljoenen doden blijft staan... er zijn gewoon geen winnaars in oorlogen.
Ondanks dat prachtfeest in Rusland.
Niemand kan van een waanzinnig of bizar bericht met zekerheid zeggen of het wel of niet van Trump is.quote:Op maandag 23 maart 2026 20:48 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Als er iemand incompetent is dan zijn het die brallende Boekestijn en de Wijk wel. Boomer de Wijk trapte laatst nog in overduidelijk nepbericht van Trump.
Het was al lang en breed duidelijk dat het nep was toen De Wijk er nog even zijn plasje over moest doen.quote:Op maandag 23 maart 2026 20:54 schreef LXIV het volgende:
[..]
Niemand kan van een waanzinnig of bizar bericht met zekerheid zeggen of het wel of niet van Trump is.
Vermoedelijk komt dat van de NYT en channel 12 af: https://www.volkskrant.nl(...)gelijk-was~bada5f29/quote:Op maandag 23 maart 2026 20:45 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Hoorde bij Boekestijn en de Wijk dat de Mossad daadwerkelijk geloofde in regime change. Het is best bijzonder dat ze zo incompetent op dat gebied zijn, terwijl ze weer wel heel goed zijn in extrajudicial killings.
nee de stelling was dat Iran gewoon door zou gaan als Trump terug zou krabbelen, jij was het daar helemaal mee eensquote:
Dat is 5 dagen uitgesteld.quote:Op maandag 23 maart 2026 20:41 schreef Discombobulate het volgende:
Vandaag zouden de Houthi's toch ook inspringen?
een verdrag met de Taliban of met De ayatollahsquote:Op maandag 23 maart 2026 20:54 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ik ben wat dat betreft wel fan van Sarah Paine.
Amerikaanse hoogleraar geschiedenis en strategie.
Zij weet heel mooi uit leggen hoe je met verdragen een stuk meer wint dan met oorlog.
In de VS zou je zeggen dat met zoveel mensen ze ook groots presteren, maar het voetbal daar blinkt uit in lompigheid. In Qatar wonnen ze nipt van Iran en de wedstrijd was bijna net zo vreselijk om te kijken als de amateuristische oorlogsstrategie van de VS en de gebrekkige aanval van Iran.quote:Op maandag 23 maart 2026 20:10 schreef Perox het volgende:
Nouja als voetbal oorlog is, dan is oorlog ook voetbal. Er moet wel een vergelijk kunnen worden getrokken. Iran uit is lastig dat weet nu iedereen.
De toeschouwers verliezen bijna altijd als het gaat om Iran tegen de VS, niet om aan te zien,quote:Op maandag 23 maart 2026 20:16 schreef OllieA het volgende:
[..]
Vanuit het oogpunt van de burgerbevolking zou ik asymmetrische oorlogsvoering niet echt een voordeel noemen voor de 'thuisclub'.
Of....chaos is de bedoening.quote:Op maandag 23 maart 2026 20:27 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Iedereen, behalve de VS dan. Daar moeten toch wel een paar mensen enorm hebben zitten slapen. Of, wat ik ook niet uitsluit, is dat de politieke top van de VS gewoon zo vol is van zichzelf dat ze gewoon echt dachten dat de klus geklaard zou zijn voordat Iran iets terug kon doen.
Ja, je gebruikt die Sahed drones ook niet primair om schade aan te richten, maar om de luchtafweer onklaar te maken, zodat je er een paar grote raketten achteraan kunt sturen.quote:Op maandag 23 maart 2026 19:11 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
Het gaat erom dat dergelijke systemen - ook op je schip - een korte reikwijdte hebben, Dus moet je ze in overvloed hebben om je belangrijke infra te beschermen. Iets wat jij ook zegt. Dat is de reden waarom oorlogsvoering met Shahed/LUCAS/etc drones op dit moment asymetrisch is en men zowel in UA, RU als het midden oosten er zo'n moeite mee heeft - zeker in combinatie met BMs. Daarnaast: als dan ook nog (zoals in het midden oosten begin maart) je data acquisitie (de AN/APG in Qatar) en distributie (de SATCOM AN/GSCs in Bahrein) worden aangepakt vallen er snel gaten in je IADS.
Niet voor niets dat de Amerikanen als een gek USN E-2Ds via Lajes aan het inbrengen waren/zijn.
Overigens is er (net als in Juni) geen volledig Amerikaans/IDF/AF luchtoverwicht boven Iran. Alleen in West (IDF/AF) en Zuid (VS). Je ziet dat vanaf FFD tot nu toe het zware spul -nog steeds- met AGM-158s eruit gaat.
Iran kan moeilijk terugkrabbelen als hun geliefde leider is gedood. Hoe zouden de Amerikanen andersom reageren?quote:Op maandag 23 maart 2026 20:47 schreef sp3c het volgende:
[..]
hoeft ook niet
als Trump terug begint te krabbelen kan Iran ook terug beginnen te krabbelen, die hebben hier ook geen klote aan natuurlijk ... zie geen enkele reden voor hun om door te gaan als de Amerikanen (en Israeli's) ermee op beginnen te houden, winnen ze helemaal niks mee, die willen de straat van Hormuz zelf ook gewoon open want daar verdienen ze hun geld mee
is een rare stelling
Waarom zou Iran ophouden nu ze de kaarten blijken te hebben?quote:Op maandag 23 maart 2026 20:57 schreef sp3c het volgende:
[..]
nee de stelling was dat Iran gewoon door zou gaan als Trump terug zou krabbelen, jij was het daar helemaal mee eens
ik maak het tegenovergestelde punt
nou ik voel me beetje vies hier maar ik geloof hegsethquote:Op maandag 23 maart 2026 20:27 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Iedereen, behalve de VS dan. Daar moeten toch wel een paar mensen enorm hebben zitten slapen. Of, wat ik ook niet uitsluit, is dat de politieke top van de VS gewoon zo vol is van zichzelf dat ze gewoon echt dachten dat de klus geklaard zou zijn voordat Iran iets terug kon doen.
Alles is propaganda in een oorlog.quote:Op maandag 23 maart 2026 20:44 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Gelukkig hebben we voldoende deskundigen en geheim agenten op Fok! die veel betere inlichtingen weten te vergaren dan de Mossad en de CIA.
Dat gaat een kuteinde worden dan!quote:Op maandag 23 maart 2026 20:45 schreef Harmankardon het volgende:
Het is net of je Game of Thrones aan het kijken bent maar we direct in een heel lang seizoen 8 zitten.
Dat was toch Rubio?quote:Op maandag 23 maart 2026 21:06 schreef sp3c het volgende:
[..]
nou ik voel me beetje vies hier maar ik geloof hegseth
Israel ging aanvallen en we moesten wel want kijk wat er gebeurt maar dat Israel ging aanvallen zag je van te voren aankom, dat de Amerikanen daar niet op voorbereid waren komt voor mij als een verrassing
same differencequote:
Wat mij verbaast is dat de Amerikanen verbaasd zijn dat Iran de Straat van Hurmuz dicht heeft gegooid. Iets waar ze al weet ik niet hoelang op getraind hebben.quote:Op maandag 23 maart 2026 21:06 schreef sp3c het volgende:
[..]
nou ik voel me beetje vies hier maar ik geloof hegseth
Israel ging aanvallen en we moesten wel want kijk wat er gebeurt maar dat Israel ging aanvallen zag je van te voren aankom, dat de Amerikanen daar niet op voorbereid waren komt voor mij als een verrassing
Maar is ook minder stoer en voor de niet zo heel slimme mensen lastig in een meme te stoppen.quote:Op maandag 23 maart 2026 20:54 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ik ben wat dat betreft wel fan van Sarah Paine.
Amerikaanse hoogleraar geschiedenis en strategie.
Zij weet heel mooi uit leggen hoe je met verdragen een stuk meer wint dan met oorlog.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |