abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220413770
quote:
Volgens president Donald Trump is een Amerikaanse "armada" op weg naar het Midden-Oosten. Hij zegt dat de VS de situatie in Iran nauwlettend in de gaten blijft houden. Volgens de VN is er in Iran inmiddels sprake van het "dodelijkste geweld" sinds de revolutie in 1979.
"Er zijn een hoop schepen die kant op, gewoon voor het geval dat", zei Trump in de nacht van donderdag op vrijdag aan boord van regeringsvliegtuig Air Force One. "Ik zou liever zien dat er niets gebeurt, maar we houden ze nauwlettend in de gaten."
The Guardian meldt dat vliegdekschip USS Abraham Lincoln met meerdere geleide luchtafweerraketten op weg is naar het Midden-Oosten. Het schip komt ergens in de komende dagen aan.
Ook worden verschillende luchtafweersystemen opgetuigd in bestaande Amerikaanse bases in Israël. Het Verenigd Koninkrijk meldt dat het op verzoek van Qatar enkele gevechtsvliegtuigen naar dat land stuurt.
Trump dreigt al langer met geweld in Iran, dat te maken heeft met de hevigste en dodelijkste protesten in lange tijd. Iraniërs gaan sinds december massaal de straat op vanwege economische malaise in dat land. De demonstraties, die met harde hand worden neergeslagen, worden gezien als een van de grootste uitdagingen ooit voor het regime van ayatollah Ali Khamenei.

Dodelijkste geweld in Iran sinds 1979

Tot nu toe zijn volgens schattingen van mensenrechtenorganisaties meer dan vijfduizend doden gevallen door het optreden van het regime, onder wie tientallen kinderen. Een verkenningsmissie van de Verenigde Naties in Iran spreekt van het dodelijkste geweld tegen demonstranten sinds de Iraanse revolutie van 1979.
De VN-verkenningsmissie zegt bewijs te hebben dat het dodental door overheidsgeweld veel hoger ligt dan de officiële cijfers die Iran naar buiten heeft gebracht. Woensdag zei de regering dat er 3.100 doden zijn gevallen.
Trump dreigt met militaire actie als de Iraanse regering demonstranten blijft doden, al blijft het vooralsnog vooral bij dreigen. Volgens experts hebben de Amerikanen ingecalculeerd dat een Amerikaanse militaire interventie waarschijnlijk geen val van het regime teweegbrengt. Bovendien zouden omliggende Golfstaten druk hebben uitgeoefend om niet tot geweld over te gaan.
Iran ontkent dat onder druk VS achthonderd executies zijn uitgesteld

Trump claimde vorige week een succes door te stellen dat Iran achthonderd executies van demonstranten had uitgesteld vanwege de Amerikaanse dreiging. Iran zegt vrijdag dat dat niet het geval is. Er waren überhaupt geen executies gepland, is de Iraanse lezing.
Het regime zei eerder dat demonstranten die betrokken zijn bij geweld, de doodstraf riskeren. Volgens de Iraanse Revolutionaire Garde - het militaire elitekorps van het regime - lokt een "buitenlands commandocentrum van inlichtingendiensten" geweld uit bij protesten. De Iraanse regering denkt dat vooral Israël en de VS met behulp van geweld van groepjes in Iran een staatsgreep beogen.
https://www.nu.nl/midden-(...)-revolutie-kent.html

Osint accounts melden al veel langer veel groot materieel richting midden Oosten, B2’s tankers e.d. gingen 2 weken geleden al die kant op en nu een grote Carrier met alle begeleiding.

Het is wachten tot de VS actief gaat worden in Iran en extreme islamieten een kopje kleiner maakt.

Mooi om hier te volgen.

twitter

Livestream:
Bekijk deze YouTube-video
pi_220413771
quote:
1s.gif Op maandag 23 maart 2026 16:39 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Het is nog nooit zo snel en grootschalig gegaan als nu, en ook de mate van verschil in culturele achtergrond is ongekend.

Maar blijf je vooral stukbijten op deze generieke en vooral onvergelijkbare onzin.
Ja, dat zeiden je ouders en grootouders ook. Hun grootouders ook. We gingen bijvoorbeeld zo'n 300 jaar geleden van het rijkste naar het armste westerse land. We hebben nog een industriële revolutie en wereldoorlog gehad, Hollywood films en de computerrevolutie. Maar daar heeft niemand wat van gemerkt, blijkbaar?
  Moderator maandag 23 maart 2026 @ 16:45:11 #3
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_220413772
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 16:41 schreef Elan het volgende:

[..]
Zo doe je het voorkomen want jij woont midden in Den Haag en het valt volgens jou allemaal wel mee.
Waarschijnlijk goed buurtje en val je niet onder de doelgroep. Of je komt je zolderkamer niet af zoals een echte FOK!er betaamd :7
nee zo doe ik het helemaal niet voorkomen, je zit er vanalles bij te verzinnen

je stelling was dat Nederland gebukt gaat onder moslimterreur

dat verzwak je naar, niet in de provincie he, in de grote steden gaan ze gebukt onder moslimterreur, naar ja niet in jouw wijk in de op twee na grootste stad van Nederland maar in een specifieke wijk naar in de toekomst als de moslims in de meerderheid

je toont zelf met je eigen reacties dat je eigen stelling onzin is
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_220413774
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 16:42 schreef Elan het volgende:

[..]
Oh.
Zie anders constant posts voorbijkomen die Israel en De VS veroordelen.
Is het veroordelen van hoe VS en Israel reageert hetzelfde als voor Iran zijn?
  Moderator maandag 23 maart 2026 @ 16:45:56 #5
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_220413776
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 16:45 schreef beefkeek het volgende:

[..]
maakt voor hem geen reet uit
pi_220413782
quote:
88s.gif Op maandag 23 maart 2026 16:29 schreef sp3c het volgende:

[..]
je vroeg om een bron, die heb je gekregen, move on
Move on people, nothing to see here people.

Een miljoen dode Irakezen op basis van leugens, exclusief de doden in Afghanistan en Libie.

Maar laten we vooral dezelfde domme fouten maken door de Amerikanen te vertrouwen op basis van hun "inlichtingen" zolang ze Groenland maar niet binnenvallen. Af en toe een Hawija is prima?

https://nl.wikipedia.org/wiki/Bombardement_op_Hawija
  maandag 23 maart 2026 @ 16:47:15 #7
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_220413785
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 16:44 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Ja, dat zeiden je ouders en grootouders ook. Hun grootouders ook. We gingen bijvoorbeeld zo'n 300 jaar geleden van het rijkste naar het armste westerse land. We hebben nog een industriële revolutie en wereldoorlog gehad, Hollywood films en de computerrevolutie. Maar daar heeft niemand wat van gemerkt, blijkbaar?
Je laat je in ieder geval niet hinderen door feiten of een minutieuze analyse van de omstandigheden voordat je post.

Pak de immigratiecijfers er anders even bij van de laatste decennia. Dan houd je wel op met het vergelijken van de huidige stroom met een paar 1000 Franse Hugenoten die hier naartoe zijn gevlucht.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_220413789
quote:
88s.gif Op maandag 23 maart 2026 16:45 schreef sp3c het volgende:

[..]
nee zo doe ik het helemaal niet voorkomen, je zit er vanalles bij te verzinnen

je stelling was dat Nederland gebukt gaat onder moslimterreur

dat verzwak je naar, niet in de provincie he, in de grote steden gaan ze gebukt onder moslimterreur, naar ja niet in jouw wijk in de op twee na grootste stad van Nederland maar in een specifieke wijk naar in de toekomst als de moslims in de meerderheid

je toont zelf met je eigen reacties dat je eigen stelling onzin is
Heb niks gezegd over de provincie, ik zei een woonboerderij in Schubbekutteveen.
Pot. ketel met je van alles er bij verzinnen
blablablabla
  Moderator maandag 23 maart 2026 @ 16:48:01 #9
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_220413792
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 16:46 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Move on people, nothing to see here people.

Een miljoen dode Irakezen op basis van leugens, exclusief de doden in Afghanistan en Libie.

Maar laten we vooral dezelfde domme fouten maken door de Amerikanen te vertrouwen op basis van hun "inlichtingen" zolang ze Groenland maar niet binnenvallen. Af en toe een Hawija is prima?

https://nl.wikipedia.org/wiki/Bombardement_op_Hawija
  maandag 23 maart 2026 @ 16:48:09 #10
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_220413795
quote:

[..]
Dan ben je zelfs een anti-semiet en anti-westers.
Wat een treurnis :')
Wie dit leest is een lezer van dit
  Moderator maandag 23 maart 2026 @ 16:48:14 #11
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_220413798
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 16:47 schreef Elan het volgende:

[..]
Heb niks gezegd over de provincie, ik zei een woonboerderij in Schubbekutteveen.
Pot. ketel met je van alles er bij verzinnen
same difference
pi_220413811
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 16:47 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Je laat je in ieder geval niet hinderen door feiten of een minutieuze analyse van de omstandigheden voordat je post.

Pak de immigratiecijfers er anders even bij van de laatste decennia. Dan houd je wel op met het vergelijken van de huidige stroom met een paar 1000 Franse Hugenoten die hier naartoe zijn gevlucht.
Ah, ja, jij kijkt naar de absolute aantallen en gaat er aan voorbij dat er toen wereldwijd minder dan 10% zoveel mensen waren, die moesten lopen als ze ergens naar toe wilden gaan.

Kortom, in jouw eigen ervaring heb je misschien gelijk. N=1. Cool. Statistiek is niet jouw vriend ;)
pi_220413813
quote:
88s.gif Op maandag 23 maart 2026 16:48 schreef sp3c het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Het is gekscherend hoe wij de zoveelste oorlog in worden getrokken en wij het accepteren.

Misschien is Trump niet de reden maar een symptoon van onze laffe houding. Hoe wij maar accepteren hoe de rechtstaat in de VS wordt uitgehold en de media wordt aangevallen of bewerkt.
pi_220413816
Steeds meer Amerikaanse soldaten geven aan dat ze niet bereid zijn hun leven te riskeren voor Israël:

'Do Not Want To Die For Israel': Doubts About Trump’s Iran Strategy Spread Among Troops
  Moderator maandag 23 maart 2026 @ 16:52:14 #15
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_220413817
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 16:51 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Het is gekscherend hoe wij de zoveelste oorlog in worden getrokken en wij het accepteren.

Misschien is Trump niet de reden maar een symptoon van onze laffe houding. Hoe wij maar accepteren hoe de rechtstaat in de VS wordt uitgehold en de media wordt aangevallen of bewerkt.
de rechtstaat in de VS boeit me echt geen ene klote
pi_220413845
quote:
88s.gif Op maandag 23 maart 2026 16:52 schreef sp3c het volgende:

[..]
quote:
88s.gif Op maandag 23 maart 2026 16:52 schreef sp3c het volgende:

[..]
De rechtstaat is het enige wat Netanyahu en Trump ervan weerhoudt om hun partners niet binnen te vallen

https://en.wikipedia.org/(...)rs%27_Protection_Act
pi_220413848
quote:

[..]
Betreffende user heeft een voetballer als UI, dat verklaart veel van het denken natuurlijk.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  maandag 23 maart 2026 @ 16:56:48 #18
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_220413853
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 16:55 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
[..]
De rechtstaat is het enige wat Netanyahu en Trump ervan weerhoudt om hun partners niet binnen te vallen

Bedankt voor deze activistische drek.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_220413854
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 16:52 schreef -Knapzak- het volgende:
Steeds meer Amerikaanse soldaten geven aan dat ze niet bereid zijn hun leven te riskeren voor Israël:

'Do Not Want To Die For Israel': Doubts About Trump’s Iran Strategy Spread Among Troops
Die zien ook het nieuws en weten meer van oorlog voeren dan Trump. Je mag er publiekelijk wel geen kritiek op hebben, want onze jongens, maar als je er daar zelf 1 van bent en je word een zinloze gehaktmolen ingestuurd, is het toch wel heftig slikken.
  Moderator maandag 23 maart 2026 @ 16:58:02 #20
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_220413862
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 16:55 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
[..]

Wij hebben er geen aparte wet voor nodig
  maandag 23 maart 2026 @ 16:58:36 #21
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_220413868
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 16:56 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Die zien ook het nieuws en weten meer van oorlog voeren dan Trump. Je mag er publiekelijk wel geen kritiek op hebben, want onze jongens, maar als je er daar zelf 1 van bent en je word een zinloze gehaktmolen ingestuurd, is het toch wel heftig slikken.
En hoeveel militairen worden er op dit moment "de gehaktmolen" ingestuurd?

Feiten.
pi_220413870
quote:

[..]
Je impliceert dat aanvallen slecht zijn. Je gaat vervolgens voorbij aan het feit dat ongeveer elke economische sanctie en diplomatie jaren geleden al uitgespeeld is.
Je bent een klassieke Europese neoliberaal die wel wil dat dingen veranderen maar daar vervolgens nul actie of verantwoordelijkheid tegenoverstelt.
blablablabla
pi_220413873
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 16:56 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Bedankt voor deze activistische drek.
Dit is gewoon Amerikaanse wetgeving waarin staat dat wij als land aangevallen kunnen worden als een Amerikaan berecht wordt door de ICC.
pi_220413874
Unexpectedly _O-
.
twitter
pi_220413877
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 16:59 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Dit is gewoon Amerikaanse wetgeving waarin staat dat wij als land aangevallen kunnen worden als een Amerikaan berecht wordt door de ICC.
The Hague Invasion Act.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')