abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 21 maart 2026 @ 10:39:15 #226
221644 crew  timmmmm
sp3c lives matter
pi_220394766
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2026 10:29 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Ik ontken ook niks he van wat er bij de fvd eventueel aan de gang is. Ik stem ook niet op ze en denk er ook niet eens meer over na sinds beaudet compleet wappie is gegaan. Dat zij die tate groep aanspreken verwachtte ik al.

Maar je kan niet ontkennen dat een denk en aanhangers nog gevaarlijker zijn.
DENK is inderdaad een goed voorbeeld van een partij die even door en door verrot is. Door het extreem conservatisme te steunen en aan te moedigen en denkbeelden te faciliteren die zo ver staan van wat Nederland zou moeten zijn, vind ik ze levensgevaarlijk en staatsondermijnend. Net als FvD. Ik zie DENK alleen niet zo groeien als ik de altright achterban waar FvD zich op richt wel zie groeien en daarom vind ik die griezels net wat gevaarlijker.

Maar in principe zijn ze van hetzelfde laken een pak, alleen ze stoelen zich allebei op een ander soort fascisme

https://www.historischnie(...)-jaren-met-fascisme/
Laffe huichelaar
  zaterdag 21 maart 2026 @ 10:43:32 #227
221644 crew  timmmmm
sp3c lives matter
pi_220394783
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2026 10:36 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Daar is niks raars aan. Dat FvD geen frisse partij is door iedereen bevestigd terwijl bepaalde lieden met hand en tand niet willen toegeven waar het antisemitisme in daad (en ook woord) zich bevindt.
Maar wanneer onze premier hetzelfde zegt, FvD is geen frisse partij als De Vos zich niet uitspreekt tegen dit gedachtegoed en hij zet zich af tegen moslims die dit soort verwerpelijke denkbeelden aanleren.

'Er zijn islamitische gemeenschappen in Nederland waar je, als je de tv aanzet, online of op weekendscholen, verkeerde dingen krijgt aangeleerd. Niet alleen over Joden, maar ook over vrouwen en homo’s.' Jetten bij Jinek

"We zien in een aantal islamitische gemeenschappen waar veel fundamentalistische invloeden zijn, dat daar het antisemitisme echt veel meer aan de oppervlakte zit. Daar hebben ook veel Joodse Nederlanders last van, op straat, in de supermarkt, op andere plekken" Jetten tegen de NOS

Jij en Jetten zijn het dus helemaal met elkaar eens
Laffe huichelaar
  zaterdag 21 maart 2026 @ 10:45:01 #228
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_220394790
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2026 10:39 schreef timmmmm het volgende:

[..]
DENK is inderdaad een goed voorbeeld van een partij die even door en door verrot is. Door het extreem conservatisme te steunen en aan te moedigen en denkbeelden te faciliteren die zo ver staan van wat Nederland zou moeten zijn, vind ik ze levensgevaarlijk en staatsondermijnend. Net als FvD. Ik zie DENK alleen niet zo groeien als ik de altright achterban waar FvD zich op richt wel zie groeien en daarom vind ik die griezels net wat gevaarlijker.

Maar in principe zijn ze van hetzelfde laken een pak, alleen ze stoelen zich allebei op een ander soort fascisme

ChatGPT:

Nee, de alt-right (of bredere nationalistisch/rechts-radicale stromingen) groeit niet sneller onder jongeren in Nederland dan het aandeel moslims/islam. Beide fenomenen zijn zichtbaar onder jongeren, maar op heel verschillende schalen en manieren.

Groei van moslim/aandeel islam onder jongeren

Volgens recente CBS-cijfers (2024-2025):
Het aandeel moslims in de totale bevolking (15+) is stabiel rond 6-7%.
Onder jongeren is het veel hoger en stijgend: Bij 15-18-jarigen was het in 2024 al 14% moslim (tegen ~8% een decennium eerder).
Trend: stijging van ongeveer 1 procentpunt per 2 jaar sinds 2011, vooral door demografische factoren (geboortecijfers, migratie en aanwas via tweede generatie). Sommige prognoses (o.a. van demografen zoals Jan van de Beek) suggereren dat bij ongewijzigd beleid het aandeel moslims onder jongeren verder oploopt, mogelijk richting 20-30% in bepaalde leeftijdsgroepen over decennia, maar dit is speculatief en hangt af van toekomstige migratie.

Islam wordt door bronnen (o.a. CBS-gerelateerd) gezien als de snelst groeiende religie onder (jonge) Nederlanders, terwijl christendom krimpt en niet-religieus ~60-70% is bij jongeren.

Dit is een demografische/kwantitatieve groei: meer jongeren identificeren zich als moslim, vaak door geboorte en familieachtergrond.

Groei van alt-right/rechts-radicaal onder jongeren
Hier gaat het om ideologie, stemgedrag en online radicalisering – geen demografische bevolkingsgroep:
Er is een duidelijke verjonging en toename van rechts-extremisme/online alt-right-achtige groepen (AIVD/NCTV waarschuwen sinds ~2021-2025 voor snelle online radicalisering van vooral jongens 13-30 jaar in chatgroepen, accelerationisme, etno-nationalisme).
Stemgedrag: jonge mannen (vooral lager/middelbaar opgeleid) stemmen vaker radicaal-rechts/nationalistisch (PVV, vroeger FVD). In 2024-2025 peilingen:
~55% van jonge mannen stemt conservatief/rechts (tegen ~40% jonge vrouwen → groeiende genderkloof).

PVV scoort hoog bij scholieren/mbo-jongeren (bijv. ~20% in scholierenverkiezingen 2025), maar GL-PvdA/D66 blijven concurreren.
Groei is zichtbaar (meer online aanwezigheid, manosphere-invloeden zoals Andrew Tate, Active Clubs), maar het blijft een kleine minderheid in absolute zin: rechts-extremistische groepen zijn relatief klein (AIVD: tientallen tot honderden actieve personen, bredere online reach groter maar diffuus).
Radicalisering gebeurt razendsnel online (Telegram/Discord), maar leidt zelden tot massa-aanhang of geweld in NL (meer zorg over eenlingen).

Dit is een ideologische/online beweging die groeit in zichtbaarheid en aantrekkingskracht op een subset (vooral jongens), maar niet in absolute aantallen vergelijkbaar met demografische shifts.

Vergelijking: wie "groeit" sneller?
Demografisch/kwantitatief → Islam/moslimidentiteit groeit sneller en consistenter onder jongeren (van ~5% naar 14% in ~15 jaar bij jongste cohorten, met doorlopende trend).
Ideologisch/online radicalisering → Alt-right/rechts-extremisme groeit in intensiteit en verjonging (snelle online verspreiding, nieuwe generatie), maar blijft veel kleiner in bereik en absolute omvang dan de moslimgroei.

Beide worden door veiligheidsdiensten (AIVD/NCTV) als zorgelijk gezien, maar jihadistische én rechts-terroristische online radicalisering van jongeren stijgen parallel.

Kortom: nee, alt-right groeit niet sneller dan islam onder jongeren – de islamitische aanwas is demografisch sterker en meetbaarder. Rechts-radicalisering is alarmerender qua snelheid van online radicalisering en potentieel geweld, maar niet qua aantallen jongeren die eraan vasthouden. Beide trends voeden polarisatie, maar ze zijn appels en peren.
  zaterdag 21 maart 2026 @ 10:48:37 #229
221644 crew  timmmmm
sp3c lives matter
pi_220394800
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2026 10:45 schreef Richestorags het volgende:

[..]
ChatGPT:

Nee, de alt-right (of bredere nationalistisch/rechts-radicale stromingen) groeit niet sneller onder jongeren in Nederland dan het aandeel moslims/islam. Beide fenomenen zijn zichtbaar onder jongeren, maar op heel verschillende schalen en manieren.

Groei van moslim/aandeel islam onder jongeren

Volgens recente CBS-cijfers (2024-2025):
Het aandeel moslims in de totale bevolking (15+) is stabiel rond 6-7%.
Onder jongeren is het veel hoger en stijgend: Bij 15-18-jarigen was het in 2024 al 14% moslim (tegen ~8% een decennium eerder).
Trend: stijging van ongeveer 1 procentpunt per 2 jaar sinds 2011, vooral door demografische factoren (geboortecijfers, migratie en aanwas via tweede generatie). Sommige prognoses (o.a. van demografen zoals Jan van de Beek) suggereren dat bij ongewijzigd beleid het aandeel moslims onder jongeren verder oploopt, mogelijk richting 20-30% in bepaalde leeftijdsgroepen over decennia, maar dit is speculatief en hangt af van toekomstige migratie.

Islam wordt door bronnen (o.a. CBS-gerelateerd) gezien als de snelst groeiende religie onder (jonge) Nederlanders, terwijl christendom krimpt en niet-religieus ~60-70% is bij jongeren.

Dit is een demografische/kwantitatieve groei: meer jongeren identificeren zich als moslim, vaak door geboorte en familieachtergrond.

Groei van alt-right/rechts-radicaal onder jongeren
Hier gaat het om ideologie, stemgedrag en online radicalisering – geen demografische bevolkingsgroep:
Er is een duidelijke verjonging en toename van rechts-extremisme/online alt-right-achtige groepen (AIVD/NCTV waarschuwen sinds ~2021-2025 voor snelle online radicalisering van vooral jongens 13-30 jaar in chatgroepen, accelerationisme, etno-nationalisme).
Stemgedrag: jonge mannen (vooral lager/middelbaar opgeleid) stemmen vaker radicaal-rechts/nationalistisch (PVV, vroeger FVD). In 2024-2025 peilingen:
~55% van jonge mannen stemt conservatief/rechts (tegen ~40% jonge vrouwen → groeiende genderkloof).

PVV scoort hoog bij scholieren/mbo-jongeren (bijv. ~20% in scholierenverkiezingen 2025), maar GL-PvdA/D66 blijven concurreren.
Groei is zichtbaar (meer online aanwezigheid, manosphere-invloeden zoals Andrew Tate, Active Clubs), maar het blijft een kleine minderheid in absolute zin: rechts-extremistische groepen zijn relatief klein (AIVD: tientallen tot honderden actieve personen, bredere online reach groter maar diffuus).
Radicalisering gebeurt razendsnel online (Telegram/Discord), maar leidt zelden tot massa-aanhang of geweld in NL (meer zorg over eenlingen).

Dit is een ideologische/online beweging die groeit in zichtbaarheid en aantrekkingskracht op een subset (vooral jongens), maar niet in absolute aantallen vergelijkbaar met demografische shifts.

Vergelijking: wie "groeit" sneller?
Demografisch/kwantitatief → Islam/moslimidentiteit groeit sneller en consistenter onder jongeren (van ~5% naar 14% in ~15 jaar bij jongste cohorten, met doorlopende trend).
Ideologisch/online radicalisering → Alt-right/rechts-extremisme groeit in intensiteit en verjonging (snelle online verspreiding, nieuwe generatie), maar blijft veel kleiner in bereik en absolute omvang dan de moslimgroei.

Beide worden door veiligheidsdiensten (AIVD/NCTV) als zorgelijk gezien, maar jihadistische én rechts-terroristische online radicalisering van jongeren stijgen parallel.

Kortom: nee, alt-right groeit niet sneller dan islam onder jongeren – de islamitische aanwas is demografisch sterker en meetbaarder. Rechts-radicalisering is alarmerender qua snelheid van online radicalisering en potentieel geweld, maar niet qua aantallen jongeren die eraan vasthouden. Beide trends voeden polarisatie, maar ze zijn appels en peren.
Nou, als ChatGPT het zegt kunnen we wel inpakken. Die kan natuurlijk even precies meten wat er zich in de samenleving afspeelt als ze demografische ontwikkelingen kunnen meten dus die zal het precies weten _O-

Je weet dat Chat zelf niet kan denken hè, alleen kan kijken waar cijfers over zijn en die voor je opsommen?
Laffe huichelaar
  zaterdag 21 maart 2026 @ 10:49:27 #230
396550 Richestorags
pi_220394801
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2026 10:43 schreef timmmmm het volgende:

[..]
Maar wanneer onze premier hetzelfde zegt, FvD is geen frisse partij als De Vos zich niet uitspreekt tegen dit gedachtegoed en hij zet zich af tegen moslims die dit soort verwerpelijke denkbeelden aanleren.

'Er zijn islamitische gemeenschappen in Nederland waar je, als je de tv aanzet, online of op weekendscholen, verkeerde dingen krijgt aangeleerd. Niet alleen over Joden, maar ook over vrouwen en homo’s.' Jetten bij Jinek

"We zien in een aantal islamitische gemeenschappen waar veel fundamentalistische invloeden zijn, dat daar het antisemitisme echt veel meer aan de oppervlakte zit. Daar hebben ook veel Joodse Nederlanders last van, op straat, in de supermarkt, op andere plekken" Jetten tegen de NOS

Jij en Jetten zijn het dus helemaal met elkaar eens
Nee, want hij suggereert een gelijk speelveld. Ik vind Joden die niet veilig over straat kunnen, Joodse academici en studenten die worden bedreigd of weggepest op de campus, Joodse instellingen die bedreigd worden, openlijk antisemitische leuzen en aanslagen op Synagogen prangender dan de edgelords en kneusjes met een radicaal gedachtegoed verleden bij de lokale fractie van de FvD.

Het is alsof hij zegt: moordenaars en dieven zijn een even groot probleem.
  zaterdag 21 maart 2026 @ 10:50:28 #231
396550 Richestorags
pi_220394803
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2026 10:48 schreef timmmmm het volgende:

[..]
Nou, als ChatGPT het zegt kunnen we wel inpakken. Die kan natuurlijk even precies meten wat er zich in de samenleving afspeelt als ze demografische ontwikkelingen kunnen meten dus die zal het precies weten _O-

Je weet dat Chat zelf niet kan denken hè, alleen kan kijken waar cijfers over zijn en die voor je opsommen?
Maar die cijfers spreken jouw bewering tegen. Dus je kunt een _O- geven maar ook zeggen wat er niet klopt. Dat is iets constructiever.
pi_220394804
quote:
15s.gif Op zaterdag 21 maart 2026 10:23 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Blijkbaar staat FvD wel vol voor de antisemitische elementen in hun partij.
Ja, en blijkbaar Denk en de GL ook. Prima toch. Gelijke monniken, gelijke kappen. Toch??
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_220394808
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2026 10:50 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Ja, en blijkbaar Denk en de GL ook. Prima toch. Gelijke monniken, gelijke kappen. Toch??
Geen idee waar je precies op doelt. Maar als dat het geval is, dan moeten die partijen daar ook gewoon hard op aangesproken worden.

Maar waarom haal je dat aan in een topic over FvD?
  zaterdag 21 maart 2026 @ 10:52:47 #234
396550 Richestorags
pi_220394811
quote:
10s.gif Op zaterdag 21 maart 2026 10:51 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Geen idee waar je precies op doelt. Maar als dat het geval is, dan moeten die partijen daar ook gewoon hard op aangesproken worden.

Geen idee waar je op doelt _O-
  zaterdag 21 maart 2026 @ 10:54:06 #235
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_220394817
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 maart 2026 10:01 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Dit dus.

Mij hoef je niet te overtuigen van die tomeloze hypocrisie bij die bepaalde figuren en media :)
Naast de hypocrisie beginnen ook de agressiviteit en de persoonlijke aanvallen op te vallen. En mensen vallen nogal in herhalingen. :Y
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_220394911
quote:
10s.gif Op zaterdag 21 maart 2026 10:51 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Dat dacht ik al. Bedankt.
  zaterdag 21 maart 2026 @ 11:19:25 #237
396550 Richestorags
pi_220394965
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2026 11:11 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Dat dacht ik al. Bedankt.
Je legt iets efficiënter bloot wat ik het hele topic al probeer aan te tonen via tien verschillende invalshoeken.
  zaterdag 21 maart 2026 @ 11:19:40 #238
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220394969
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2026 10:54 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Naast de hypocrisie beginnen ook de agressiviteit en de persoonlijke aanvallen op te vallen. En mensen vallen nogal in herhalingen. :Y
Die is niet te missen inderdaad.
Tr please. Raak daar wel een beetje klaar mee.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zaterdag 21 maart 2026 @ 11:23:13 #239
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220394989
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2026 10:34 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Als Denk met zulke cijfers had gewonnen had hij opeens het licht gezien m.b.t. hun antisemitisme.
Dan had hij zn muil moeten houden van tante sigrid.
1947-2016
  zaterdag 21 maart 2026 @ 11:26:59 #240
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_220395015
Tja, dat kan natuurlijk niet hè, dat het een keertje niet over moslims gaat. Die moeten er zo snel als mogelijk aan de haren worden bijgesleept vooral als extreem rechts op de korrel wordt genomen. Schijnt protocol te zijn hier in NWS. }:|
Alles blijft. Alles gaat voorbij. Alles blijft voorbijgaan. JD.
  Moderator zaterdag 21 maart 2026 @ 11:27:29 #241
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_220395017
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2026 08:27 schreef UitStraling het volgende:
Het antisemitisme komt van moslims, niet van blanke pianomeisjes.
Stikt ook van de moslims bij de NVU zeker 🤣
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG en OWS
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
  zaterdag 21 maart 2026 @ 11:28:19 #242
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220395025
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 maart 2026 09:55 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Als hij het over antisemitisme van mossulims heeft, weet hij niet hoe snel hij fvd er bij moet slepen.

Als hij het over vermeend antisemitisme bij fvd heeft, blijft het daarbij. Dan wordt er niet ook gewezen naar naar een eventuele rest in de kamer zoals een denk en een volslagen mafklapper als die piri. Die worden even overgeslagen.

Dus als je bij de ene begint, moet je de aandacht afleiden maar als je bij het andere begint, moet je aandacht vestigen. Right?

En ik wil niks bagatelliseren wat fvd leden aanhangen, alleen ik zie wel een verschil in een mening hebben, zoals fvd leden, en daadwerkelijk ook tot actie ondergaan naar Jodenmensen, zoals uit de moslimhoek vaak gebeurd is.

En die hypocrisie zie jij niet. Of wil je niet zien.
Dit wordt helaas ook gedaan bij homofobie. Dan begint men vaak over 'de biblebelt' om daarna pas de olifant in de kamer te benoemen: moslims.
quote:
10s.gif Op zaterdag 21 maart 2026 09:28 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Waarom wil je zo graag liegen?
En zit de rot juist niet in het in een topic over extreemrechtse elementen bij een partij steeds over wat anders willen beginnen om daar van af te leiden?
Mensen willen graag dat antisemitisme consequent wordt afgekeurd, ongeacht van wie het komt.

Daar ontbreekt het nu aan, mensen zoals jijzelf duiken alleen op als antisemitisme kan worden gebruikt als stok tegen rechts, maar blijven weg of kijken weg als het vanuit de Islamitische hoek of de eigen contreien komt.

Ik kan je hier ook een voorbeeld van geven. Ik het gelinkte artikel van Hexagon staat onder meer dit soort teksten:

Dit is retoriek volledig in lijn die wordt verspreid binnen GL/PvdA contreien, twee jaar terug nog openlijk op het partijcongres:

twitter

Waarom kan dit niet beide worden afgekeurd?
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_220395033
FvD is de NSB voor 1933. Bijpassende maatregelen zijn nodig.
  zaterdag 21 maart 2026 @ 11:30:05 #244
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_220395034
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 maart 2026 11:19 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Die is niet te missen inderdaad.
Tr please. Raak daar wel een beetje klaar mee.
Tja, mensen worden wanhopig.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  zaterdag 21 maart 2026 @ 11:30:11 #245
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220395036
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 maart 2026 11:27 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]
Stikt ook van de moslims bij de NVU zeker 🤣
NVU staat natuurlijk bol van het antisemitisme. Maar hoe groot is deze groep precies? Hebben zijn daadwerkelijke politieke invloed? Ter vergelijking: er zijn ruim 1 miljoen moslims in Nederland, honderden moskeeën en ondertussen is van de jongste generatie die wordt meegenomen in onderzoeken van het CBS (15 tot 18 jarigen) 15% Islamitisch.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  zaterdag 21 maart 2026 @ 11:33:42 #246
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220395050
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2026 10:27 schreef timmmmm het volgende:

[..]
Zo werkt dat dus niet. FvD wil beleid tegen de islam uit ideologisch oogpunt. Het idee dat de blanke mens superieur is. Op dezelfde reden spreken ze van Joodse complotten en 'moet die macht ingeperkt worden'. Hier heeft Baudet het vaak zat over gehad.

Omdat ze uit hun idee van rassenleer moslims willen weren, kan je niet echt zeggen dat het beleid op het ene gebied antisemitisme tegengaat, als het van eigen hoek weer aangevuld wordt.

Toegegeven is D66 beleid veel te slap en zouden ze, los van het uitspreken wat ze nu doen, ook actie moeten ondernemen. Dus véél strenger optreden tegen het extreme conservatisme in moskees en véél strenger optreden tegen al die alt-right influencers (waar FvD opzichtig tegenaan schurkt) en daadwerkelijk actie ondernemen tegen die algoritmes waar je in een bepaalde hoek gezogen wordt en voor de rest niks meer mee krijgt waardoor die leugens normaal worden. Anders blijft het bij woorden en verandert er niks
Correct.

Ik zie in sommige contreien ook nog wel een bondgenootschap ontstaan tussen moslims en de radicaal rechts. Je ziet dit in de VS nu ook al, figuren zoals Tucker Carlson en Candace Owens zijn sinds een tijdje ineens heel positief over moslims.
  zaterdag 21 maart 2026 @ 11:34:22 #247
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220395053
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2026 10:39 schreef timmmmm het volgende:

[..]

We zitten niet zo ver bij elkaar vandaan als ik het zo lees.
Met het enige verschil dat ik denk dat de graaf denkula's ook nog lang niet gestopt zijn met groeien. Ik onderschat ze niet. Steeds meer moslims in NL, die ook nog steeds conservatiever en extremer worden (islam onder die jeugd groeit, inclusief de haat naar anderen) en het ideologisch geweld absoluut niet schuwen en ook ronduit bezigen, nu al. En dan zo'n engnek als een van baarle als leider... huuwl.

Voor mij is fascisme fascisme, in welke verpakking het nu zit. In een zwart hugo boss pak met rode band en de rechtarm gestrekt of in een jurk met theedoek en fietsband met het vingertje naar boven wijzend, het heeft allemaal hetzelfde effect: haat, onderwerping en genocide.
1947-2016
pi_220395058
quote:
14s.gif Op zaterdag 21 maart 2026 11:33 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Correct.

Ik zie in sommige contreien ook nog wel een bondgenootschap ontstaan tussen moslims en de radicaal rechts. Je ziet dit in de VS nu ook al, figuren zoals Tucker Carlson en Candace Owens zijn sinds een tijdje ineens heel positief over moslims.
Owens is bovendien een rasechte antisemiet die onder meer beweert dat de Joden achter de aanslagen op het WTC zitten.
pi_220395065
quote:
14s.gif Op zaterdag 21 maart 2026 11:28 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

Waarom kan dit niet beide worden afgekeurd?
Omdat het ene niet bestaat volgens sommige users. Persoonlijk vind ik iemand die dit weet te ontkennen aan 1 van beide kanten gewoon per definitie extremistisch.
pi_220395071
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2026 11:35 schreef Opnaarutrecht het volgende:

[..]
Owens is bovendien een rasechte antisemiet die onder meer beweert dat de Joden achter de aanslagen op het WTC zitten.
En Carlson and Owens zijn sowieso tegenwoordig hun eigen (derde) partij geworden. Soort van combinatie van extreemlinks en extreemrechts, maar dan wel gewoon openlijk voor dingen uitkomen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')