abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 21 maart 2026 @ 09:28:24 #176
221644 crew  timmmmm
sp3c lives matter
pi_220394167
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 maart 2026 00:32 schreef capricia het volgende:

[..]
Nee. Niet eens aan gedacht.

Doelde meer op als er iets in zijn partij of in de historie van enkele gemeenteraadsleden van D66 naar boven komt.
Dan kun je er op wachten dat dat ook in zijn gezicht geworpen gaat worden. Zeker als het strafbare zaken zijn.

Een D66 gemeenteraadslid die een voorkeur voor kinderen blijkt te hebben gehad? Mag Jetten openbaar afstand van pedofilie nemen.
Een D66er die ooit een vrouw tot abortus probeerde te dwingen? Mag Jetten openbaar afstand van nemen.
Etc.

Dat lijkt me geen probleem. D66 vist niet naar stemmen van pedofielen dus zal de eerste zijn om de seggen dst het verschrikkelijk is wat die man die kinderen heeft aangedaan.

FvD zet wel hard in op de stemmen van alt right gekken die joden en zwarten haten en vrouwen minderwaardig vinden. Daar kan zij dus geen afstand van nemen en daarom is het niet erg dat ze die in de partij hebben.

Je vergelijking zou pas opgaan als Jetten zou zeggen dat we allemaal wel eens wat geks doen, jeugdzonde, als iemand aan kleine kindertjes heeft gwzeten en hem gewoon op de lijst laat staan.

Hoewel jeugdzonde wel een goed eufemisme is voor pedofilie
Laffe huichelaar
  Moderator zaterdag 21 maart 2026 @ 09:28:56 #177
375570 crew  Cyan9
pi_220394181
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 maart 2026 09:07 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Niks tegen een gay personen op die posities.
Maar houdt je een beetje in en doe serieus je werk.
Zelfde al een hetero steeds klef met zijn vriendin op de foto gaat niet bijdraagt aan serieus genomen worden op die posities.
Hij is dan weer de overtreffende trap met zijn import schandknaapje.
Deze zin is weinig geloofwaardig met je woordgebruik.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_220394211
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2026 08:37 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Jawel, dat is de hele strekking van enkele reacties hier. Omdat er antisemitisme in moslimkringen zit mag je blijkbaar niets van antisemitisme bij de FvD zeggen. Dus blijkbaar is het eigenlijk niet zo erg.
Jawel hoor.
Alleen 1 verschil.

Tegen het FvD durft men wel wat te zeggen dat er antisemitisme heerst, maar tegen de moslimgemeenschap durft men dat niet...
pi_220394221
quote:
10s.gif Op zaterdag 21 maart 2026 09:28 schreef KareldeStoute het volgende:
En zit de rot juist niet in het in een topic over extreemrechtse elementen
Dit topic gaat niet over 'extreemrechtse elementen', dit topic gaat over Jetten die iets vraagt, dus het is volstrekt inhoudelijk en legitiem om Jetten zijn beweegredenen te doorgronden adhv ogenschijnlijke inconsistenties.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  zaterdag 21 maart 2026 @ 09:30:47 #180
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_220394227
quote:
10s.gif Op zaterdag 21 maart 2026 09:28 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Waarom wil je zo graag liegen?
En zit de rot juist niet in het in een topic over extreemrechtse elementen bij een partij steeds over wat anders willen beginnen om daar van af te leiden?
Punt is, niemand ontkent dat. Wanneer ga jij eens bevestigen dat de antisemitische aanslagen en handelingen niet uit de FvD hoek komen?
  zaterdag 21 maart 2026 @ 09:31:02 #181
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_220394233
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2026 09:30 schreef Toine51 het volgende:

Tegen het FvD durft men wel wat te zeggen dat er antisemitisme heerst, maar tegen de moslimgemeenschap durft men dat niet...
Daat lijkt het hier anders niet op.
  zaterdag 21 maart 2026 @ 09:33:28 #182
396550 Richestorags
pi_220394261
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2026 09:28 schreef timmmmm het volgende:

[..]
Dat lijkt me geen probleem. D66 vist niet naar stemmen van pedofielen dus zal de eerste zijn om de seggen dst het verschrikkelijk is wat die man die kinderen heeft aangedaan.

FvD zet wel hard in op de stemmen van alt right gekken die joden en zwarten haten en vrouwen minderwaardig vinden.
Door een vrouw als lijsttrekker te nemen. Klinkt logisch.

Als je inzet op stemmen van Jodenhaters, zou je je antisemitisme wat openlijker moeten uitdragen zoals Denk. Dit schiet niet echt op.
pi_220394276
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2026 09:24 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Dat is er aantoonbaar
https://www.hpdetijd.nl/p(...)itisch-in-appgroepen

Maar dat vind je gewoon niet erg eigenlijk. Het is meer een schaamdoekje voor andere doelen.
Bedankt voor deze link.

Maar ik lees hier helemaal niets waarmee antisemitisme aangetoond zou worden.

Wat ik wel lees: er zijn mensen die berichten hebben gelezen en die van mening zijn dat die berichten antisemitisch zouden zijn. De inhoud van die berichten wordt echter niet gedeeld, dus van “aantonen” is geen sprake.

Daarnaast lees ik dat het bestuur van de JFVD zich distantieert van deze (dus onbekende) berichten en met de schrijvers in gesprek is gegaan. Ook hiermee is niets “aangetoond”.

Tenslotte zou het hier gaan om berichten in de periode 2017-2020.

Graag zou ik mijn eigen oordeel willen vellen, en niet hoeven te vertrouwen op wat persoon X van persoon Y heeft gehoord over wat persoon Z een keer gezegd zou hebben, zonder te vermelden wat.
  zaterdag 21 maart 2026 @ 09:36:30 #184
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220394284
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2026 07:33 schreef Seeburg54 het volgende:

[..]
Lidewij de Vos heeft iets over zich wat mijn nekharen doet rijzen. Maar dat effect heeft Rob Jetten ook bij mij, en zo kan ik er nog wel een aantal noemen.
Dat de Vos bij die rare gasten van Forum zit zegt voor mij al genoeg overigens. Nou heb ik de laatste jaren bij de meeste partijen wel een soort schaamtegevoel, maar bepaalde lieden van het Forum zijn wel...speciaal zal ik maar zeggen.
Onderbuikgevoel en intuïtie is prima he, dat is natuurlijk. Hypocrisie niet, dat is een keuze.

Dat onderbuikgevoel en die intuïtie heb ik bijvoorbeeld bij een denk, gl, pvda, d66 en vvd heel sterk. Zeker gezien de afgelopen jaren.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zaterdag 21 maart 2026 @ 09:36:48 #185
156145 Lucifer_Doosje
Licht ontvlambaar
pi_220394289
Gaat Jetten ook even langs bij GL en Denk om daar ook even over de achterban te klagen?
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
pi_220394295
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2026 09:31 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Daat lijkt het hier anders niet op.
Hier niet.
Maar denk je dat Jetten dat durft te benoemen?

Joden hoeven niet bang te zijn voor Forumleden hoor.
Of denk je dat ze al die Joodse instellingen voor hun beveiligen?
  zaterdag 21 maart 2026 @ 09:38:24 #187
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_220394303
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2026 09:37 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Hier niet.
Maar denk je dat Jetten dat durft te benoemen?

Joden hoeven niet bang te zijn voor Forumleden hoor.
Of denk je dat ze al die Joodse instellingen voor hun beveiligen?
Ja dat deed hij 3 dagen geleden nog
https://dekanttekening.nl(...)-over-antisemitisme/

Maar over de FvD mag je niks zeggen. Dat moet meteen gesmoord natuurlijk.
pi_220394307
quote:
10s.gif Op zaterdag 21 maart 2026 09:27 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Je kan zelf toch ook even googlen? Of het linkje van Hexagon lezen?
Linkje van Hexagon bevat geen bruikbare informatie. Ik wil graag exact weten waarop de beschuldiging is gebaseerd.
pi_220394346
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 maart 2026 20:20 schreef ChevyCaprice het volgende:
Zeer terecht. Maar het zal wel compleet geen nut hebben met die lui.
Ahhh dingen terecht wijzen. Maar zelf de meest hatelijke en vreselijke rassistische opmerkingen plaatsen in verschillende berichten. Zo kennen je we weer @ChevyCaprice Je zou je kapot moeten schamen.
pi_220394348
Jodenhaat is fout. Het haten van mensen louter vanwege hun religie of achtergrond is fout.

Het probleem met het woord “antisemitisme”, in mijn optiek, is dat het zo’n vaag en opgerekt containerbegrip is geworden.

Lees de definitie van antisemitisme zoals deze door het CIDI is opgesteld. Je zult verbaasd zijn over wat het CIDI allemaal onder antisemitisme rekent.
pi_220394360
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2026 09:38 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ok, valt me niet tegen.

Maar ja, deze quote hadden we ook wel verwacht...
quote:
Veel Nederlandse moslims vinden Jetten discriminerend, omdat hij zo focust op antisemitisme in de islamitische gemeenschap
Waarheid mag gezegd worden. Want het klopt gewoon
  zaterdag 21 maart 2026 @ 09:51:01 #192
221644 crew  timmmmm
sp3c lives matter
pi_220394392
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2026 09:33 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Door een vrouw als lijsttrekker te nemen. Klinkt logisch.

Als je inzet op stemmen van Jodenhaters, zou je je antisemitisme wat openlijker moeten uitdragen zoals Denk. Dit schiet niet echt op.
Het lijkt vrij aardig op te schieten anders? Ze hebben inderdaad al die stemmen van de alt right gekkies gekregen, zijn voornamelijk in het nieuws gekomen door al die rare figuren in de partij en de extreem laffe en ontwijkende reacties daarop door de Vos en ze zijn fors gegroeid. Lijkt me dus behoorlijk opschieten om zo te koop te lopen met je jodenhaat.
Laffe huichelaar
  zaterdag 21 maart 2026 @ 09:53:46 #193
396550 Richestorags
pi_220394433
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2026 09:38 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Van wie mag je niks over de FvD zeggen?
  zaterdag 21 maart 2026 @ 09:54:43 #194
396550 Richestorags
pi_220394451
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2026 09:51 schreef timmmmm het volgende:

[..]
Het lijkt vrij aardig op te schieten anders? Ze hebben inderdaad al die stemmen van de alt right gekkies gekregen, zijn voornamelijk in het nieuws gekomen door al die rare figuren in de partij en de extreem laffe en ontwijkende reacties daarop door de Vos en ze zijn fors gegroeid. Lijkt me dus behoorlijk opschieten om zo te koop te lopen met je jodenhaat.
Vertel, welke Jodenhaat is er uitgedragen dan? En welke Jodenhaat hebben degenen met een verleden openlijk uitgedragen?
  zaterdag 21 maart 2026 @ 09:55:03 #195
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220394452
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2026 08:59 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Ook die leugens van je zijn binnen een minuut weerlegd

Antisemitisme is gewoon helemaal prima binnen de FvD, En waag het niet er wat over te zeggen wAnT dE mOSSeLiMS MogUh HeT oOk!!!!
Als hij het over antisemitisme van mossulims heeft, weet hij niet hoe snel hij fvd er bij moet slepen.

Als hij het over vermeend antisemitisme bij fvd heeft, blijft het daarbij. Dan wordt er niet ook gewezen naar naar een eventuele rest in de kamer zoals een denk en een volslagen mafklapper als die piri. Die worden even overgeslagen.

Dus als je bij de ene begint, moet je de aandacht afleiden maar als je bij het andere begint, moet je aandacht vestigen. Right?

En ik wil niks bagatelliseren wat fvd leden aanhangen, alleen ik zie wel een verschil in een mening hebben, zoals fvd leden, en daadwerkelijk ook tot actie ondergaan naar Jodenmensen, zoals uit de moslimhoek vaak gebeurd is.

En die hypocrisie zie jij niet. Of wil je niet zien.
1947-2016
  zaterdag 21 maart 2026 @ 09:56:08 #196
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_220394458
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2026 09:53 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Van wie mag je niks over de FvD zeggen?
Niemand, dat zie je wel in dit topic. Want de moslims ofzo.
  zaterdag 21 maart 2026 @ 09:57:17 #197
396550 Richestorags
pi_220394466
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2026 09:55 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Als hij het over antisemitisme van mossulims heeft, weet hij niet hoe snel hij fvd er bij moet slepen.

Als hij het over vermeend antisemitisme bij fvd heeft, blijft het daarbij. Dan wordt er niet ook gewezen naar naar een eventuele rest in de kamer zoals een denk en een volslagen mafklapper als die piri. Die worden even even overgeslagen.

Dus als je bij de ene begint, moet je de aandacht afleiden maar als je bij het andere begint, moet je aandacht vestigen. Right?

En ik wil niks bagatelliseren wat fvd leden aanhangen, alleen ik zie wel een verschil in een mening hebben, zoals fvd leden, en daadwerkelijk ook tot actie ondergaan naar Jodenmensen, zoals uit de moslimhoek vaak gebeurd is.

En die hypocrisie zie jij niet. Of wil je niet zien.
Net als dat die ene NVU gozer in Nieuwegein wordt uitvergroot maar dat GL Pol Pot aanhangers als lijsttrekker had, Maoïsten, veroordeelde terroristen in de eerste kamer, Moslimbroederschap en antisemieten straalt zogenaamd niet af op de partij en crickets in de media.

En laat Jetten zich ook maar voor de vrouwonvriendelijkheid van Pechtold verdedigen.
  zaterdag 21 maart 2026 @ 09:59:01 #198
396550 Richestorags
pi_220394478
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2026 09:56 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Niemand, dat zie je wel in dit topic. Want de moslims ofzo.
Niemand heeft gepleit voor dat Jetten zijn uitspraken moet intrekken. Alleen, als je inconsistente domme dingen zegt, krijg je kritiek. Kritiek waar jij slecht mee kan omgaan omdat het de holle ideologie en hypocrisie van je leider blootlegt. Maar wees niet bang, je zal nog veel meer kansen krijgen met 4 jaar Jetten om wel met kritiek op de inhoud om te leren gaan.
pi_220394507
Onder de streep:

Uitvoer van FvD-beleid = afname van antisemitisme.

Uitvoer van D66-beleid = toename van antisemitisme.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  zaterdag 21 maart 2026 @ 10:01:32 #200
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220394508
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 maart 2026 09:57 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Net als dat die ene NVU gozer in Nieuwegein wordt uitvergroot maar dat GL Pol Pot aanhangers als lijsttrekker had, Maoïsten, veroordeelde terroristen in de eerste kamer, Moslimbroederschap en antisemieten straalt zogenaamd niet af op de partij en crickets in de media.

En laat Jetten zich ook maar voor de vrouwonvriendelijkheid van Pechtold verdedigen.
Dit dus.

Mij hoef je niet te overtuigen van die tomeloze hypocrisie bij die bepaalde figuren en media :)
1947-2016
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')