abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 21 maart 2026 @ 10:03:59 #201
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_220394529
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2026 09:15 schreef Kottnauer het volgende:

[..]
Omdat er geen sprake is van antisemitisme bij FVD. Daarom roept de schijnheilige oproep van Jetten ergernis op. Als Jetten écht antisemitisme zou willen bestrijden, dan zou hij meewerken aan het stoppen van de massa-immigratie.
Wij zien meer in extra grote AZCs in gemeenten die de spreidingswet tegenwerken. :Y
Het is me niet duidelijk wat dit met antisemitisme heeft te maken ,maar alles is geoorloofd om jou te zieken. :Y
Alles blijft. Alles gaat voorbij. Alles blijft voorbijgaan. JD.
  zaterdag 21 maart 2026 @ 10:05:13 #202
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_220394538
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2026 10:01 schreef Akathisia het volgende:
Onder de streep:

Uitvoer van FvD-beleid = afname van antisemitisme.

Uitvoer van D66-beleid = toename van antisemitisme.
De allerbeste samenvatting. En dat zegt alles maar dan ook alles over D66.

Want FvD zou geen zetel hebben als er degelijke, vaderlandsminnende politici waren.
pi_220394551
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2026 09:30 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Dit topic gaat niet over 'extreemrechtse elementen', dit topic gaat over Jetten die iets vraagt, dus het is volstrekt inhoudelijk en legitiem om Jetten zijn beweegredenen te doorgronden adhv ogenschijnlijke inconsistenties.
Jetten vraagt iets, omdat er veel smerige extreemrechtse elementen in FvD blijken te zitten…

quote:
1s.gif Op zaterdag 21 maart 2026 09:30 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Punt is, niemand ontkent dat. Wanneer ga jij eens bevestigen dat de antisemitische aanslagen en handelingen niet uit de FvD hoek komen?
Waarom zou ik een verzinsel van jou bevestigen? Immers antisemitisme en andere extreemrechtse ellende zit zeer diep in de vezels van FvD. En doen clubjes als Erkenbrand en NVU volgens jou ook niet aan antisemitische handelingen?
pi_220394554
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2026 09:38 schreef Kottnauer het volgende:

[..]
Linkje van Hexagon bevat geen bruikbare informatie. Ik wil graag exact weten waarop de beschuldiging is gebaseerd.
Werkelijk? Of zal je het gewoon hoe dan ook ontkennen?
  zaterdag 21 maart 2026 @ 10:09:35 #205
396550 Richestorags
pi_220394560
We kunnen in dit topic wel weer zien wie fan zijn van een Orwelliaanse staat waarin kritiek op de ingezette gekheid uit den boze is. Men moet slikken wat the Ministry of Truth nu weer de wereld inslingert. Dat de boodschap van de Ministry of Truth niet deugt, komt bij de "We have always been at war with Oceania" adepten niet op. We have always been at war with Oceania it is.
  zaterdag 21 maart 2026 @ 10:11:09 #206
396550 Richestorags
pi_220394571
quote:
10s.gif Op zaterdag 21 maart 2026 10:07 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Jetten vraagt iets, omdat er veel smerige extreemrechtse elementen in FvD blijken te zitten…
[..]
Waarom zou ik een verzinsel van jou bevestigen? Immers antisemitisme en andere extreemrechtse ellende zit zeer diep in de vezels van FvD. En doen clubjes als Erkenbrand en NVU volgens jou ook niet aan antisemitische handelingen?
Vertel, welke Joodse instellingen zijn bedreigd? Welke synagoges opgeblazen? Welke demonstraties met antisemitische leuzen?

Ik wacht.
pi_220394598
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 maart 2026 10:11 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Vertel, welke Joodse instellingen zijn bedreigd? Welke synagoges opgeblazen? Welke demonstraties met antisemitische leuzen?

Ik wacht.
  zaterdag 21 maart 2026 @ 10:15:17 #208
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_220394603
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2026 09:38 schreef Kottnauer het volgende:

[..]
Ik wil graag exact weten waarop de beschuldiging is gebaseerd.
Hoezo, het op de kieslijsten plaatsen van leden met bewezen lidmaatschap of banden met extreemrechtse partijen die (deels) een antisemitisch gedachtengoed aanhangen is niet al voldoende aanwijzing voor je?
It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society.
pi_220394608
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2026 10:09 schreef Richestorags het volgende:
We kunnen in dit topic wel weer zien wie fan zijn van een Orwelliaanse staat waarin kritiek op de ingezette gekheid uit den boze is. Men moet slikken wat the Ministry of Truth nu weer de wereld inslingert. Dat de boodschap van de Ministry of Truth niet deugt, komt bij de "We have always been at war with Oceania" adepten niet op. We have always been at war with Oceania it is.
Heb je ook een quote van Orwell over wanhopige pogingen om van een onderwerp af te wijken om het eigen straatje schoon te vegen?
  zaterdag 21 maart 2026 @ 10:20:27 #210
221644 crew  timmmmm
sp3c lives matter
pi_220394627
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 maart 2026 09:55 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Als hij het over antisemitisme van mossulims heeft, weet hij niet hoe snel hij fvd er bij moet slepen.

Als hij het over vermeend antisemitisme bij fvd heeft, blijft het daarbij. Dan wordt er niet ook gewezen naar naar een eventuele rest in de kamer zoals een denk en een volslagen mafklapper als die piri. Die worden even overgeslagen.

Dus als je bij de ene begint, moet je de aandacht afleiden maar als je bij het andere begint, moet je aandacht vestigen. Right?

En ik wil niks bagatelliseren wat fvd leden aanhangen, alleen ik zie wel een verschil in een mening hebben, zoals fvd leden, en daadwerkelijk ook tot actie ondergaan naar Jodenmensen, zoals uit de moslimhoek vaak gebeurd is.

En die hypocrisie zie jij niet. Of wil je niet zien.
Ik denk dat jij het probleem onderschat van de groeiende invloed van alt-right influencers en de zogeheten 'manosphere'. Die zijn op de slechtste gebieden even conservatief als ze in de moskeeën zijn en het zou een enorme fout zijn om, wanneer het over het groeiende antisemitisme gaat, alleen maar op de islam te focussen.

Die groep groeit harder dan de islam in Nederland en het wordt ook steeds extremer. FvD zet vól in op dit gedachtegoed door veel tegen die influencers aan te schurken. veel van onze jongeren vallen in die fuik en zien niks anders meer dan dit wereldbeeld waardoor ze denken dat het normaal is, waarin ze horen dat het blanke ras inderdaad superieur is (leider Baudet, wanneer hij hiernaar gevraagd wordt, 'er is een reden dat alle nobelprijswinnars blank zijn'), Joden proberen de wereld over te nemen en vrouwen meer geschikt zijn voor hun traditionele rol.

Dat is levensgevaarlijk en het is goed dat Jetten niet alleen expliciet moslims noemt als deel van het probleem als het om jodenhaat gaat, maar verder kijkt.

Het is jammer dat de Vos categorisch weigert zich uit te spreken tegen dat extremisme, waarschijnlijk voor electoraal gewin want ik kan me niet voorstellen dat ze zelf zo gestoord is. Als bekend wordt dat tientallen verkiesbare FvD'ers lid zijn of waren van de Geuzenbond, zegt ze dat dit jeugdzondes zijn en men de partij wil beschadigen, maar laat ze die verkiesbare lui lekker op de lijst staan en spreekt ze zich niet uit tegen dat extremisme.

De Geuzenbond, waar ze openlijk naziliederen zingen en met hakenkruizen rondlopen, Blut und Boden theorieën aanhangen en waaruit zelfs terroristen zijn voortgekomen die met vuurwapens zijn opgepakt op verdenken van het voorbereiden van een aanslag.

Het is echt ziek als je dat allemaal onder het tapijt schuift en daar geen afstand van neemt, alleen voor de stemmen. Nog zieker als je het echt gelooft. Hoe dan ook is het een extreem foute partij. Dit past niet in het rijtje PVV, Fortuyn en noem ze maar op, dit is staatsondermijnend.
Laffe huichelaar
  zaterdag 21 maart 2026 @ 10:21:12 #211
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220394643
quote:
10s.gif Op zaterdag 21 maart 2026 10:14 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Stukje ranzige waarheidsontkenning dit.

Gatverdamme zeg. Net zo
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_220394662
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2026 10:21 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Stukje ranzige waarheidsontkenning dit.

Gatverdamme zeg. Net zo
De NVU is een prima clubje volgens jou?
pi_220394668
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2026 09:36 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Onderbuikgevoel en intuïtie is prima he, dat is natuurlijk. Hypocrisie niet, dat is een keuze.

Dat onderbuikgevoel en die intuïtie heb ik bijvoorbeeld bij een denk, gl, pvda, d66 en vvd heel sterk. Zeker gezien de afgelopen jaren.
Oh zeker, dat rijtje mag niet ontbreken. Partijen staan niet meer ergens voor, al roepen ze om het hardst van wel. Onbetrouwbaar, en hypocriet. Dat is wat de politiek is momenteel. Ze staan ver van de realiteit.
pi_220394683
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2026 10:22 schreef Seeburg54 het volgende:

[..]
Oh zeker, dat rijtje mag niet ontbreken. Partijen staan niet meer ergens voor, al roepen ze om het hardst van wel. Onbetrouwbaar, en hypocriet. Dat is wat de politiek is momenteel. Ze staan ver van de realiteit.
Blijkbaar staat FvD wel vol voor de antisemitische elementen in hun partij.
  zaterdag 21 maart 2026 @ 10:23:54 #215
396550 Richestorags
pi_220394685
quote:
10s.gif Op zaterdag 21 maart 2026 10:15 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Heb je ook een quote van Orwell over wanhopige pogingen om van een onderwerp af te wijken om het eigen straatje schoon te vegen?
Nee, wel eentje van Vasili Grossman: show me your accusation and I show you what you are guilty of.

Ik heb je tientallen keren de kans gegeven het antisemitisme in Islamitische kringen en extreemlinks te bevestigen, maar je blijft doorgaan over "bruinrechts". Daar waar ondertussen iedereen al heeft bevestigd dat dit inderdaad bij FvD voorkomt.

Pijnlijk hoor.
  zaterdag 21 maart 2026 @ 10:27:29 #216
221644 crew  timmmmm
sp3c lives matter
pi_220394700
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2026 10:01 schreef Akathisia het volgende:
Onder de streep:

Uitvoer van FvD-beleid = afname van antisemitisme.

Uitvoer van D66-beleid = toename van antisemitisme.
Zo werkt dat dus niet. FvD wil beleid tegen de islam uit ideologisch oogpunt. Het idee dat de blanke mens superieur is. Op dezelfde reden spreken ze van Joodse complotten en 'moet die macht ingeperkt worden'. Hier heeft Baudet het vaak zat over gehad.

Omdat ze uit hun idee van rassenleer moslims willen weren, kan je niet echt zeggen dat het beleid op het ene gebied antisemitisme tegengaat, als het van eigen hoek weer aangevuld wordt.

Toegegeven is D66 beleid veel te slap en zouden ze, los van het uitspreken wat ze nu doen, ook actie moeten ondernemen. Dus véél strenger optreden tegen het extreme conservatisme in moskees en véél strenger optreden tegen al die alt-right influencers (waar FvD opzichtig tegenaan schurkt) en daadwerkelijk actie ondernemen tegen die algoritmes waar je in een bepaalde hoek gezogen wordt en voor de rest niks meer mee krijgt waardoor die leugens normaal worden. Anders blijft het bij woorden en verandert er niks
Laffe huichelaar
  zaterdag 21 maart 2026 @ 10:28:34 #217
396550 Richestorags
pi_220394705
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2026 10:20 schreef timmmmm het volgende:

[..]
Ik denk dat jij het probleem onderschat van de groeiende invloed van alt-right influencers en de zogeheten 'manosphere'. Die zijn op de slechtste gebieden even conservatief als ze in de moskeeën zijn en het zou een enorme fout zijn om, wanneer het over het groeiende antisemitisme gaat, alleen maar op de islam te focussen.

Die groep groeit harder dan de islam in Nederland en het wordt ook steeds extremer. FvD zet vól in op dit gedachtegoed door veel tegen die influencers aan te schurken. veel van onze jongeren vallen in die fuik en zien niks anders meer dan dit wereldbeeld waardoor ze denken dat het normaal is, waarin ze horen dat het blanke ras inderdaad superieur is (leider Baudet, wanneer hij hiernaar gevraagd wordt, 'er is een reden dat alle nobelprijswinnars blank zijn'), Joden proberen de wereld over te nemen en vrouwen meer geschikt zijn voor hun traditionele rol.

Dat is levensgevaarlijk en het is goed dat Jetten niet alleen expliciet moslims noemt als deel van het probleem als het om jodenhaat gaat, maar verder kijkt.

Het is jammer dat de Vos categorisch weigert zich uit te spreken tegen dat extremisme, waarschijnlijk voor electoraal gewin want ik kan me niet voorstellen dat ze zelf zo gestoord is. Als bekend wordt dat tientallen verkiesbare FvD'ers lid zijn of waren van de Geuzenbond, zegt ze dat dit jeugdzondes zijn en men de partij wil beschadigen, maar laat ze die verkiesbare lui lekker op de lijst staan en spreekt ze zich niet uit tegen dat extremisme.

De Geuzenbond, waar ze openlijk naziliederen zingen en met hakenkruizen rondlopen, Blut und Boden theorieën aanhangen en waaruit zelfs terroristen zijn voortgekomen die met vuurwapens zijn opgepakt op verdenken van het voorbereiden van een aanslag.

Het is echt ziek als je dat allemaal onder het tapijt schuift en daar geen afstand van neemt, alleen voor de stemmen. Nog zieker als je het echt gelooft. Hoe dan ook is het een extreem foute partij. Dit past niet in het rijtje PVV, Fortuyn en noem ze maar op, dit is staatsondermijnend.
Waarom heeft FvD een vrouwelijke lijstrekker als ze vol inzetten op vrouwonvriendelijk gedachtegoed? Dat maakt niet heel veel sense of wel?
  zaterdag 21 maart 2026 @ 10:29:04 #218
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220394711
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2026 10:20 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Ik ontken ook niks he van wat er bij de fvd eventueel aan de gang is. Ik stem ook niet op ze en denk er ook niet eens meer over na sinds beaudet compleet wappie is gegaan. Dat zij die tate groep aanspreken verwachtte ik al.

Maar je kan niet ontkennen dat een denk/gl/piri en aanhangers nog gevaarlijker zijn. Ik heb nog geen enkele aanval gezien van fvd'ers naar Joden, terwijl ideologisch geweld van moslims naar Joden vaste prik is, recent nog. En staan ook openlijk antisemitisme te bezigen met liederen, leuzen, vlaggen en spandoeken. Zie bij de 'rode lijn protesten' waarbij ook zeer twijfelachtige figuren rondliepen waar een timmermans zelfs mee op de foto ging.

Het is niet alleen fvd, het is voornamelijk de moslimhoek waar het geweld en haat vandaan komt.

Maar ja, fvd heeft gewonnen in de verkiezingen en jetten ziet opeens een geduchte concurrent. Even wat nare aandacht op ze vestigen.
Het is zo doorzichtig hypocriet allemaal.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_220394718
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2026 10:23 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Nee, wel eentje van Vasili Grossman: show me your accusation and I show you what you are guilty of.

Ik heb je tientallen keren de kans gegeven het antisemitisme in Islamitische kringen en extreemlinks te bevestigen, maar je blijft doorgaan over "bruinrechts". Daar waar ondertussen iedereen al heeft bevestigd dat dit inderdaad bij FvD voorkomt.

Pijnlijk hoor.
Het is pijnlijk dat ik wel gewoon om topic wil blijven?
  zaterdag 21 maart 2026 @ 10:32:58 #220
396550 Richestorags
pi_220394731
quote:
10s.gif Op zaterdag 21 maart 2026 10:30 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Het is pijnlijk dat ik wel gewoon om topic wil blijven?
Iedereen in dit topic heeft allang bevestigd what's up met de FvD. Daarnaast, een uitspraak op haar merites beoordelen is ontopic. Leuke poging. Je kunt het dus niet. Kunnen we concluderen dat je zelf antisemitisch gedachtegoed hebt omdat je weigert te erkennen dat het bestaat?
pi_220394738
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 maart 2026 10:32 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Iedereen in dit topic heeft allang bevestigd what's up met de FvD. Daarnaast, een uitspraak op haar merites beoordelen is ontopic. Leuke poging. Je kunt het dus niet. Kunnen we concluderen dat je zelf antisemitisch gedachtegoed hebt omdat je weigert te erkennen dat het bestaat?
Je begint nu wel weer erg wanhopig te worden _O-
  zaterdag 21 maart 2026 @ 10:34:53 #222
396550 Richestorags
pi_220394744
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2026 10:29 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Ik ontken ook niks he van wat er bij de fvd eventueel aan de gang is. Ik stem ook niet op ze en denk er ook niet eens meer over na sinds beaudet compleet wappie is gegaan. Dat zij die tate groep aanspreken verwachtte ik al.

Maar je kan niet ontkennen dat een denk/gl/piri en aanhangers nog gevaarlijker zijn. Ik heb nog geen enkele aanval gezien van fvd'ers naar Joden, terwijl ideologisch geweld van moslims naar Joden vaste prik is, recent nog. En staan ook openlijk antisemitisme te bezigen met liederen, leuzen, vlaggen en spandoeken. Zie bij de 'rode lijn protesten' waarbij ook zeer twijfelachtige figuren rondliepen waar een timmermans zelfs mee op de foto ging.

Het is niet alleen fvd, het is voornamelijk de moslimhoek waar het geweld en haat vandaan komt.

Maar ja, fvd heeft gewonnen in de verkiezingen en jetten ziet opeens een geduchte concurrent. Even wat nare aandacht op ze vestigen.
Het is zo doorzichtig hypocriet allemaal.
Als Denk met zulke cijfers had gewonnen had hij opeens het licht gezien m.b.t. hun antisemitisme.
  zaterdag 21 maart 2026 @ 10:34:54 #223
221644 crew  timmmmm
sp3c lives matter
pi_220394745
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2026 10:09 schreef Richestorags het volgende:
Het is een feit dat je op online media bevestigd wordt in je standpunten. Kijk je naar bepaalde filmpjes, worden er nog meer filmpjes getoond in dezelfde hoek en als je bepaalde influencers volgt, krijg je aanbevelingen voor hetzelfde soort mensen. Andere denkwijzen worden helemaal niet meer getoond, het is alleen bevestigend en het trekt je alleen maar dieper in dat drijfzand.

Dit sluit het beste aan bij wat je beschrijft, maar dat zie je toch echt (veel) meer bij de achterban van FvD (omdat zij zich hier specifiek op richten en onderdeel willen zijn bij dat altright deel van het internet). Dat zie je veel minder bij users die hier posten, want hier krijg je van alle kanten dingen te horen en te zien. Wij zijn hier juist voor het tegenovergestelde, wij zoeken op waar het schuurt en praten graag met mensen die het heel anders zien (om ze te vertellen dat het debielen zijn, maar toch)

Heel raar dat je dat dan toch ziet zoals je het beschrijft.
Laffe huichelaar
  zaterdag 21 maart 2026 @ 10:36:37 #224
396550 Richestorags
pi_220394751
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2026 10:34 schreef timmmmm het volgende:

[..]
Het is een feit dat je op online media bevestigd wordt in je standpunten. Kijk je naar bepaalde filmpjes, worden er nog meer filmpjes getoond in dezelfde hoek en als je bepaalde influencers volgt, krijg je aanbevelingen voor hetzelfde soort mensen. Andere denkwijzen worden helemaal niet meer getoond, het is alleen bevestigend en het trekt je alleen maar dieper in dat drijfzand.

Dit sluit het beste aan bij wat je beschrijft, maar dat zie je toch echt (veel) meer bij de achterban van FvD (omdat zij zich hier specifiek op richten en onderdeel willen zijn bij dat altright deel van het internet). Dat zie je veel minder bij users die hier posten, want hier krijg je van alle kanten dingen te horen en te zien. Wij zijn hier juist voor het tegenovergestelde, wij zoeken op waar het schuurt en praten graag met mensen die het heel anders zien (om ze te vertellen dat het debielen zijn, maar toch)

Heel raar dat je dat dan toch ziet zoals je het beschrijft.
Daar is niks raars aan. Dat FvD geen frisse partij is door iedereen bevestigd terwijl bepaalde lieden met hand en tand niet willen toegeven waar het antisemitisme in daad (en ook woord) zich bevindt.
  zaterdag 21 maart 2026 @ 10:38:04 #225
396550 Richestorags
pi_220394759
quote:
10s.gif Op zaterdag 21 maart 2026 10:34 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Je begint nu wel weer erg wanhopig te worden _O-
Ik gebruik een UNO reverse van de gebruikelijke verdachtmakingstactieken. Leuk dat je het doorhebt als ik je de spiegel voorhoud maar het niet in jezelf en je makkers herkent.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')