abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220378867
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 10:47 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
We hebben maar twee opties die ook werken: kolen en kernenergie. Dat is het. De rest is alleen leuk om subsidies binnen te harken. En sinds het Klimaatakkoord moeten alle bedrijven die in 2050 nog kooldioxide uitstoten (vooral de petrochemische industrie en de metaal- en cementproductie) dan hun poorten sluiten. In 2035 moeten ze die uitstoot al met de helft hebben gereduceerd. Ook stijgen de energiekosten behoorlijk, omdat zon en wind de hele energiemarkt verpesten.

Maar dat klinkt zo negatief en de meeste mensen willen graag wat doen voor het milieu en klimaat, dus dat is geen populaire visie. Dromen doet het beter dan uitrekenen. En we denken gewoon alles te kunnen uitbesteden aan het buitenland.
Het grootste probleem met zon en wind is opslag, omdat de energie niet verbruikt wordt wanneer het opgewekt wordt. Een (klein) windpark en het hele dak ramvol met zonnepanelen kan bij datacentra en veel verbruikende energie een flink verschil maken.

Het is alleen niet het één of het ander. Zon, wind, waterkracht etc combineren met kernenergie om de opwekking stabiel te houden helpt al een hoop. Probleem is, dat vergt gigantische investeringen voor de lange termijn en is niet zo sexy als snel geld.

Met de huidige situatie in Iran denk ik alleen niet dat we gaan ontkomen aan het versnellen van het afbouwen van afhankelijkheid van olie en gas.
pi_220378869
quote:
14s.gif Op donderdag 19 maart 2026 11:06 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Interessant, nu is een tegenreactie dus ineens wel het gevolg van een voorgaande actie?
Waarom zou dat niet kunnen en waar is gezegd dat dat niet zou kunnen?
Er zijn constant reacties op acties.

quote:
We hebben immers de hele tijd moeten horen dat de VS en Israël deze oorlog 'zomaar' waren gestart zonder eigenlijke voorgeschiedenis. Eenzelfde narratief werd opgetrokken in de Gazastrook, waar Israël 'zomaar' een genocide was begonnen.
Huh? Whut?

quote:
Maar nu een niet-Westerse partij iets doet is het belangrijk om de volledige context te schetsen en mee te nemen wat hieraan vooraf gebeurde. Bijzonder hoe dat werkt. Context wordt dus wel/niet meegenomen in hoeverre het uitkomt om met de vinger te kunnen wijzen naar een Westerse partij.
Whut?

Waar gaat dit over.

Israël gooit een gasveld plat, Iran gooit uit wraak een LNG-hub plat.

Zo gaat het al weken over-en-weer.
Ik heb geen idee welk punt je nu denkt te kunnen maken.
pi_220378871
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 11:05 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Wat bereiken we er mee?
Je denkt dat het regime zich dan overgeeft ofzo?
Mij lijkt dat zelfs het Iraanse regime slim en menselijk genoeg is daarvoor, het is anders over en uit voor de gehele regio, voor altijd.
pi_220378880
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 11:07 schreef Perrin het volgende:
[ afbeelding ]

[ x ][ x ]
Met dat soort aanvallen, die bovenop een gesloten Hormuz komen, kan de olieprijs nog wel wat verder stijgen.
Nog minder olie...
pi_220378881
quote:
1s.gif Op donderdag 19 maart 2026 11:00 schreef Wantie het volgende:

[..]
Saoedi Arabië heeft zelf zoveel geld dat ze de meest idiote projecten verzinnen om het op te maken.
Het is feitelijk een fundamentalistisch islamistisch kutland.
Maar wel met een regime dat af en toe beseft dat regionale rust & kalmte te prefereren is boven dreigementen en wapengekletter. Dus steunen ze, doorgaans stilzwijgend, om het even welke partij dan ook. Zijn ze af en toe vriendelijk tegen Amerika en Israël, en sponsoren ze onderwijl boze moslims in het westen.
Zolang ze maar op hun olie kunnen blijven zitten, zondige vrouwen kunnen stenigen en maffe projecten kunnen blijven bekostigen.
Ik doe het ff rustig aan.
pi_220378884
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 11:02 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Je brand en gooit alles plat? Zoals in Gaza?
Het platgooien van steden zoals Rotterdam, Hiroshima, Nagasaki, etc is ook niet de tactiek van de verschroeide aarde.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_220378893
En hier zie je natuurlijk ook waar de strategische doelen van de VS en Israël duidelijk divergeren. Voor Israël is doel nummer 1 het Iraanse regime en zeker ook de IRGC zoveel mogelijk neutraliseren. Dat betekent ook gewoon de infrastructuur en industrie waarmee deze gefinancierd worden zoveel mogelijk vernietigd moet worden. De VS hoopt gewoon op een plooibaar regime waarmee het warme handelsbetrekkingen kan onderhouden en bij voorkeur de mogelijkheid om China olie en gas te ontzeggen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_220378898
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 11:10 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Maar wel met een regime dat af en toe beseft dat regionale rust & kalmte te prefereren is boven dreigementen en wapengekletter. Dus steunen ze, doorgaans stilzwijgend, om het even welke partij dan ook. Zijn ze af en toe vriendelijk tegen Amerika en Israël, en sponsoren ze onderwijl boze moslims in het westen.
Zolang ze maar op hun olie kunnen blijven zitten, zondige vrouwen kunnen stenigen en maffe projecten kunnen blijven bekostigen.
Maar SA gaat niet tegen betaling actief oorlog voeren in Iran.
  donderdag 19 maart 2026 @ 11:12:19 #209
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220378912
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 11:09 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Waarom zou dat niet kunnen en waar is gezegd dat dat niet zou kunnen?
Er zijn constant reacties op acties.
[..]
Huh? Whut?
[..]
Whut?

Waar gaat dit over.

Israël gooit een gasveld plat, Iran gooit uit wraak een LNG-hub plat.

Zo gaat het al weken over-en-weer.
Precies, maar dit wordt dus selectief wel of niet meegenomen in hoeverre het past binnen het gewenste narratief.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_220378913
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 11:09 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Mij lijkt dat zelfs het Iraanse regime slim en menselijk genoeg is daarvoor, het is anders over en uit voor de gehele regio, voor altijd.
Het regime van Iran doet hier niets mee, behalve meer wraakacties.
Ze vechten voor hun bestaan op dit moment, dat gasveld is "collateral".
  Moderator donderdag 19 maart 2026 @ 11:12:40 #211
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220378918
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 11:10 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Zo snap ik nog steeds niet waarom S.A. na 9-11 geen klappen kreeg. Bin Laden zat dan wel in Afghanistan, zijn geld en sponsoren kwamen allemaal uit S.A.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_220378938
quote:
14s.gif Op donderdag 19 maart 2026 11:12 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Precies, maar dit wordt dus selectief wel of niet meegenomen in hoeverre het past binnen het gewenste narratief.
"dit"?
Wat?

Ik heb het idee dat je zelf een niet bestaand narratief in je hoofd hebt dat je nu projecteert op anderen.

Er worden dingen platgegooid, Iran reageert door ook dingen plat te gooien.
Dat is letterlijk hoe het al weken gaat.

Actie - reactie, zoals oorlogen gaan.
pi_220378939
quote:
1s.gif Op donderdag 19 maart 2026 11:08 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Het grootste probleem met zon en wind is opslag, omdat de energie niet verbruikt wordt wanneer het opgewekt wordt. Een (klein) windpark en het hele dak ramvol met zonnepanelen kan bij datacentra en veel verbruikende energie een flink verschil maken.

Het is alleen niet het één of het ander. Zon, wind, waterkracht etc combineren met kernenergie om de opwekking stabiel te houden helpt al een hoop. Probleem is, dat vergt gigantische investeringen voor de lange termijn en is niet zo sexy als snel geld.

Met de huidige situatie in Iran denk ik alleen niet dat we gaan ontkomen aan het versnellen van het afbouwen van afhankelijkheid van olie en gas.
Als het snel moet, kan dat alleen door over te schakelen op kolen.
pi_220378940
quote:
14s.gif Op donderdag 19 maart 2026 11:01 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Haha, dit is inderdaad zo voorspelbaar. Ik zag gisteren ook een post van iemand die het bombardement op en school in Pakistan niet kon veroordelen zonder te sneren naar de VS en Israël :')_!

Mocht Saoedi-Arabië dit inderdaad doen dan is men meteen klaar met dit conflict en zal de aandacht weer verleggen naar de zogenaamde genocide in de Gazastrook. Zo rolt men in die contreien.
Verbaast mij niks. Laatst was er ook iemand die begon over Darfoer, RDF (gesteund door VAE) en beweerde dat de oorlog in Soedan allemaal veroorzaakt is door Israël. :')

Maar het tonen van bronnen ho maar.

Er zijn teveel van dat soort type mensen. Al gaan er in Afrika twee stammen elkaar te lijf met speren dan alsnog worden Israël en de VS erbij gehaald.
Corporate translator
pi_220378941
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 11:09 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Een fantasie want daar is het regime te gedecentraliseerd voor.
pi_220378954
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 11:11 schreef Monolith het volgende:
En hier zie je natuurlijk ook waar de strategische doelen van de VS en Israël duidelijk divergeren. Voor Israël is doel nummer 1 het Iraanse regime en zeker ook de IRGC zoveel mogelijk neutraliseren. Dat betekent ook gewoon de infrastructuur en industrie waarmee deze gefinancierd worden zoveel mogelijk vernietigd moet worden. De VS hoopt gewoon op een plooibaar regime waarmee het warme handelsbetrekkingen kan onderhouden en bij voorkeur de mogelijkheid om China olie en gas te ontzeggen.
De VS wil ook de olie-industrie inpikken. Daar hebben ze dus een conflict.
pi_220378957
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 11:14 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Deels wel. Maar een gascentrale draait iig niet op kolen.
pi_220378960
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 11:14 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Óf niet de hele godganse bende in het midden-oosten bombarderen zodat het geleidelijk kan. Deze oorlog heeft ons nu al jaren achteruit geschopt qua energiebeleid.
pi_220378961
quote:
2s.gif Op donderdag 19 maart 2026 11:12 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Zo snap ik nog steeds niet waarom S.A. na 9-11 geen klappen kreeg. Bin Laden zat dan wel in Afghanistan, zijn geld en sponsoren kwamen allemaal uit S.A.
S.A. koopt al lang bergen dure Amerikaanse wapens. Dat vinden de Amerikanen leuk.
  donderdag 19 maart 2026 @ 11:18:09 #220
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220378964
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 11:14 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
"dit"?
Wat?

Ik heb het idee dat je zelf een niet bestaand narratief in je hoofd hebt dat je nu projecteert op anderen.

Er worden dingen platgegooid, Iran reageert door dingen plat te gooien.
Dat is letterlijk hoe het al weken gaat.
De context van een conflict heb ik het over. Die wordt dus wel of niet meegenomen afgaande in hoeverre het welgevallig is. Verder niets richting jou overigens, maar dit viel mij slechts op dat je hier specifiek die context wél benadrukte.

Ik ben al sinds het begin van de oorlog aan hier aan het uitleggen dat deze oorlog een lange voorgeschiedenis kent. Maar dat gaat er nog maar bij weinigen in.

Het overheersende narratief blijft dat Israël en de VS 'zomaar' een oorlog tegen Iran zijn begonnen en dus de aanstichters zijn. Dat is dus een voorbeeld van waar die (historische) context er schijnbaar ineens weer niet toe doet.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_220378968
Nogsteeds met dat achterlijke hollandse vuistje alsof het wat voorstelt. Onverbeterlijk die rutte.

twitter
  donderdag 19 maart 2026 @ 11:19:14 #222
131800 Tarado
capô de fusca
pi_220378973
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 11:17 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Óf niet de hele godganse bende in het midden-oosten bombarderen zodat het geleidelijk kan. Deze oorlog heeft ons nu al jaren achteruit geschopt qua energiebeleid.
Is er een energiebeleid dan?
pi_220378974
quote:
7s.gif Op donderdag 19 maart 2026 11:14 schreef HSG het volgende:

[..]
Verbaast mij niks. Laatst was er ook iemand die begon over Darfoer, RDF (gesteund door VAE) en beweerde dat de oorlog in Soedan allemaal veroorzaakt is door Israël. :')

Er zijn teveel van dat soort type mensen. Al gaan er in Afrika twee stammen elkaar te lijf met speren dan alsnog worden Israël en de VS erbij gehaald.
Ja, ook als ze zelf de oorlog beginnen is het de schuld van iemand anders, want zij zijn de Goeden.
pi_220378979
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 11:09 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Als je zelf, om de zaken helder te kunnen houden, niets anders kunt dan alles zwart-versus-wit te zien, dan is het gewoon moeilijk tot bijna onmogelijk om je kunnen voor te stellen dat anderen nuances zouden kunnen onderscheiden. Hoe kun je de zaken nog helder houden wanneer je op nuances gaat letten?
Dus ga je je eigen benadering projecteren op die zwarte of witte tegenpartij. Met alle bijbehorende generalisaties en 'in de mond leggerij' van dien.

Daarnaast speelt het verhaspelen van 'waarheid' en 'werkelijkheid' ook vaak een rol.

De waarheid is subjectief; de werkelijkheid bestaat uit diverse tinten grijs. 't Is lastig, maar 't is waar.
Of, zoals menig deelnemer uit een #singlementopic misschien zou kunnen/willen zeggen: de werkelijkheid bestaat uit Fifty Shades Of Grey.
pi_220378980
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 11:16 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Inderdaad. Dan moet er een kolenvergasser tussen.
pi_220378982
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 11:19 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Ja, ook als ze zelf de oorlog beginnen is het de schuld van iemand anders, want zij zijn de Goeden.
Jazeker en dat geven ze zelf ook aan.

Zie hier.

twitter
Corporate translator
pi_220378986
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 11:19 schreef Tarado het volgende:

[..]
Hopen op het beste en de bal vooruit schoppen. Aangezien dat vrij consequent gedaan wordt is het ook een soort beleid.
  donderdag 19 maart 2026 @ 11:20:52 #228
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_220378988
De gasprijs.. De komende winters worden frisjes binnenshuis vrees ik.

twitter
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  donderdag 19 maart 2026 @ 11:21:05 #229
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220378989
quote:
7s.gif Op donderdag 19 maart 2026 11:14 schreef HSG het volgende:

[..]

Correct.

Dit soort narratieven heb ik inderdaad ook al gezien. Het valt mij ook op dat allerlei bizarre complottheorieën over de Mossad en Epstein, dan wel niet gelinkt aan deze oorlog, ook ineens salonfähig zijn geworden.
pi_220378992
quote:
14s.gif Op donderdag 19 maart 2026 11:18 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
De context van een conflict heb ik het over. Die wordt dus wel of niet meegenomen afgaande in hoeverre het welgevallig is. Verder niets richting jou overigens, maar dit viel mij slechts op dat je hier specifiek die context wél benadrukte.

Ik ben al sinds het begin van de oorlog aan hier aan het uitleggen dat deze oorlog een lange voorgeschiedenis kent. Maar dat gaat er nog maar bij weinigen in.

Het overheersende narratief blijft dat Israël en de VS 'zomaar' een oorlog tegen Iran zijn begonnen en dus de aanstichters zijn. Dat is dus een voorbeeld van waar die (historische) context er schijnbaar ineens weer niet toe doet.
"Ik bedoel jou niet maar die ander wel, of nee, was het toch andersom? Of nee... wacht even, zijn er tinten grijs? Beweert hier niet iedereen hetzelfde? Maar hoe verwerk ik dat in mijn post? Weet je wat: ik maak duidelijk dat ik alleen de waarheid zie en die anderen niet. Nou ja, niet alle anderen, maar dat is zo'n gelazer om dat duidelijk te maken, dus zeg ik gewoon: de anderen. Dat doet Trump ook vaak. Is lekker duidelijk."
pi_220378994
quote:
14s.gif Op donderdag 19 maart 2026 11:18 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

Ik vind het heel vergezocht.

Ik heb niet meer gedaan dan letterlijk uitleggen dat Israël een bom gooit op een gasveld in Iran, Iran daarom een bom gooit op een LNG-hub in Qatar en de VS nu dreigt om nog een bom te gooien op dat gasveld op Iran (en ondertussen gespeeld boos is op Israël).

Daar bouw je een irrelevante vergelijking omheen over een narratief dat je zelf projecteert op anderen.
pi_220378995
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 11:19 schreef Tarado het volgende:

[..]
Ja, alle uitstoot van kooldioxide door het verbranden van fossiele brandstoffen uitfaseren en verbieden en volledig overschakelen op zon, wind en waterstof. De EU wil de hele Noordzee vol zetten met windparken. Dat heeft wel als nadeel, dat als het daar niet waait, iedereen in het donker zit. Daar is de waterstof voor bedoeld.

Er zijn alleen maar heel weinig positieve dingen te zeggen over waterstof als energiedrager. Ok, het produceert geen kooldioxide bij de verbranding. En dat is het dan ook.
pi_220379000
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 11:23 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Ik heb niet meer gedaan dan letterlijk uitleggen dat Israël een bom gooit op een gasveld in Iran, Iran daarom een bom gooit op een LNG-hub in Qatar en de VS nu dreigt om nog een bom te gooien op dat gasveld op Iran (en ondertussen gespeeld boos is op Israël).

Daar bouw je een irrelevante vergelijking omheen over een narratief dat je zelf projecteert op anderen.
Vooral die continu terugkerende projectie is humoristisch.
Plus die continu terugkerende opgestoken duim bij elke post.

Nou, thumbs up voor deze zoveelste zinloze oorlog met een hele lange voorgeschiedenis dan maar.

EDIT: ik zag zojuist een thumbs down. Ik zie de tinten grijs niet meer. Tijd voor een blik nasi.
pi_220379009
quote:
1s.gif Op donderdag 19 maart 2026 11:18 schreef Cats_In_Minecraft het volgende:
Nogsteeds met dat achterlijke hollandse vuistje alsof het wat voorstelt. Onverbeterlijk die rutte.

[ x ]
Rutte heeft in dit geval geen kaarten.

Geen land zou hier z'n vingers aan moeten branden.

Als een Nederlands kabinet besluit om toch mariniers te sturen om Hormuz te beschermen dan is dat politieke zelfmoord. Misschien dat er steun voor komt als de benzine ¤4,50 per liter is maar ook dan blijft het een riskante operatie. Niet voor niets durft de VS daar zelf momenteel nog niet te komen met z'n marine.
pi_220379015
quote:
13s.gif Op donderdag 19 maart 2026 11:21 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Correct.

Dit soort narratieven heb ik inderdaad ook al gezien. Het valt mij ook op dat allerlei bizarre complottheorieën over de Mossad en Epstein, dan wel niet gelinkt aan deze oorlog, ook ineens salonfähig zijn geworden.
Epstein, Groot Israel, en de toverkrachten van de Mossad.
  donderdag 19 maart 2026 @ 11:29:23 #236
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_220379023
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 11:20 schreef Perrin het volgende:
De gasprijs.. De komende winters worden frisjes binnenshuis vrees ik.

[ x ]
Ik zou langzamerhand toch wel eens een debat over het mogelijk hervatten van de gaswinning in Groningen willen zien, want niemand kan voorspelen hoe lang dit allemaal gaat duren.
pi_220379028
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 11:29 schreef kladderadatsch het volgende:

[..]
Ik zou langzamerhand toch wel eens een debat over het mogelijk hervatten van de gaswinning in Groningen willen zien, want niemand kan voorspelen hoe lang dit allemaal gaat duren.
En de Maurits kan ook wel weer open. Kolen zijn namelijk de toekomst.
pi_220379038
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 11:26 schreef UitStraling het volgende:

[..]
De toverkrachten van de Mossad.
Ze schijten zo in hun broek voor die gasten, dat ze tot mythische wezens zijn verheven.
  donderdag 19 maart 2026 @ 11:32:19 #239
477768 TweedeKlum
Raheem the Dream
pi_220379042
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 11:29 schreef kladderadatsch het volgende:

[..]
Er gaat helemaal niets gebeuren, Jetten zit alleen maar af te wachten. :')
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
pi_220379047
quote:
10s.gif Op donderdag 19 maart 2026 11:31 schreef Downplayert het volgende:

[..]
Ze schijten zo in hun broek voor die gasten, dat ze tot mythische wezens zijn verheven.
'Munich' is wel een geweldige film.
  Moderator donderdag 19 maart 2026 @ 11:32:55 #241
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220379048
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 11:25 schreef Toby56 het volgende:

[..]

Nou, thumbs up voor deze zoveelste zinloze oorlog met een hele lange voorgeschiedenis dan maar.

EDIT: ik zag zojuist een thumbs down. Ik zie de tinten grijs niet meer. Tijd voor een blik nasi.
Met hamburgers?
:9 :9
  donderdag 19 maart 2026 @ 11:33:39 #242
38496 Perrin
pi_220379053
Macron vindt dat de VS en Israël moeten ophouden en terug naar de onderhandelingstafel moeten.

twitter
pi_220379054
quote:
88s.gif Op donderdag 19 maart 2026 11:32 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Met hamburgers?
[ afbeelding ] :9 :9
Blijft toch altijd wel mooi, van die marketingleuzen als 'bereid met kwaliteitsvlees'. Het zit er verder niet in, maar het is wel bereid samen met kwaliteitsvlees.
pi_220379057
quote:
88s.gif Op donderdag 19 maart 2026 11:32 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Met hamburgers?
[ afbeelding ] :9 :9
Unox is veel te sjiek. Een multinational.
Die leveren zelfs mutsen bij de nieuwjaarsduik.
Lupack moet je hebben. Is smeriger en goedkoper.
  Moderator donderdag 19 maart 2026 @ 11:35:43 #245
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220379064
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 11:33 schreef Monolith het volgende:

[..]
Blijft toch altijd wel mooi, van die marketingleuzen als 'bereid met kwaliteitsvlees'. Het zit er verder niet in, maar het is wel bereid samen met kwaliteitsvlees.
Ik ga altijd hard op "verbeterde receptuur".
  donderdag 19 maart 2026 @ 11:35:55 #246
38496 Perrin
pi_220379067
quote:
10s.gif Op donderdag 19 maart 2026 11:31 schreef Downplayert het volgende:

[..]
Nou hebben de Israëlische inlichtingendiensten ook wel vaak bewezen dat die angst meer dan terecht is.
  donderdag 19 maart 2026 @ 11:36:22 #247
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220379071
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 11:23 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Dat mag natuurlijk, ik merk het ook slechts op. Mijn vergelijking is verder niet irrelevant, maar eigenlijk wel logisch. Het is dus merkbaar dat (historische) context de ene keer wel wordt meegenomen, de andere keer niet.
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 11:25 schreef Toby56 het volgende:

[..]

Ik projecteer niets, ik benoem iets. En het duimpje is mijn standaard PI, die gebruik ik nagenoeg bij alle posts.
pi_220379078
quote:
14s.gif Op donderdag 19 maart 2026 11:36 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ik projecteert niets, ik benoem iets. En het duimpje is mijn standaard PI, die gebruik ik nagenoeg bij alle posts.
Het eerste is onjuist. En niet alleen taalkundig.
Het tweede is soms juist.
Het derde had ik ook al geconstateerd en vermeld.
  donderdag 19 maart 2026 @ 11:39:05 #249
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220379082
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 11:38 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Het eerste is onjuist. En niet alleen taalkundig.
Het tweede is soms juist.
Het derde had ik ook al geconstateerd en vermeld.
Taalkundig klopt het nu ook. Kortom, in lijn met de inhoud. Maar goed, hier gaan we het verder niet over eens worden.
pi_220379083
quote:
14s.gif Op donderdag 19 maart 2026 11:36 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

Het is dus merkbaar dat (historische) context de ene keer wel wordt meegenomen, de andere keer niet.
"historische context"? Dat haal je er zelf bij.

We hebben het over een paar bommen over en weer in een periode van ~24 uur, heel ad-hoc, dat is alles waar ik het over heb.

Je misbruikt mijn reactie om een punt te maken maar het punt is afgekeurd.
pi_220379088
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 11:30 schreef Toby56 het volgende:

[..]
En de Maurits kan ook wel weer open. Kolen zijn namelijk de toekomst.
Nee, de toekomst is zon en wind voor het groene en kernenergie om de stroom die we nodig hebben op te wekken. Kolen zijn er gewoon heel veel, overal en heel goedkoop. En je kunt daar vrij eenvoudig alle centrales die stoom gebruiken mee aandrijven. Ze kunnen relatief snel olie en gas vervangen. Kijk ook naar Duitsland.
  donderdag 19 maart 2026 @ 11:41:20 #252
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220379096
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 11:39 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
"historische context"?

We hebben het over een paar bommen over en weer in een periode van ~24 uur, dat is alles waar ik het over heb.
Historisch staat tussen haakjes. In een oorlog is er sprake van een directe context (het hier en nu) en vaak ook een historische context, de gebeurtenissen die vooraf hebben geleid tot het ontstaan van de oorlog.
  donderdag 19 maart 2026 @ 11:41:33 #253
38496 Perrin
pi_220379097
quote:
14s.gif Op donderdag 19 maart 2026 11:35 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Dan vraag ik me meteen af wat er voorheen mis mee was.

pi_220379103
quote:
15s.gif Op donderdag 19 maart 2026 11:41 schreef Perrin het volgende:

[..]
Dan vraag ik me meteen af wat er voorheen mis mee was.
Er kunnen altijd goedkopere grondstoffen in. Verbetering voor de fabrikant.

De kunst is om iets steeds goedkoper te kunnen produceren terwijl het toch nog te hachelen is voor de consument.
pi_220379114
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 11:39 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Nee, de toekomst is zon en wind voor het groene en kernenergie om de stroom die we nodig hebben op te wekken. Kolen zijn er gewoon heel veel, overal en heel goedkoop. En je kunt daar vrij eenvoudig alle centrales die stoom gebruiken mee aandrijven. Ze kunnen relatief snel olie en gas vervangen. Kijk ook naar Duitsland.
Kortom: openen die Maurits.
Waar zo'n zinloze oorlog al niet goed voor is.
  donderdag 19 maart 2026 @ 11:43:50 #256
38496 Perrin
pi_220379116
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 11:43 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
'Nu met nog minder echt rundvlees' klinkt idd niet beter.
pi_220379158
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 11:43 schreef Perrin het volgende:

[..]
'Nu met nog minder echt rundvlees' klinkt idd niet beter.
Ik vind het wel knap.

Zo heb je van die blikjes tonijn met groenten die duurder zijn dan de kale blikjes tonijn.

Groenten zijn goedkope opvullers want tonijn is duur en toch weten ze die blikjes voor meer geld te verkopen.
Geniaal toch?

Net als een pak gehakt met kruiden en gesnipperde uitjes er bovenop in de verpakking. Telt mee voor het gewicht, minder vlees, hogere prijs. Ook geniaal.
pi_220379172
Ik krijg trek.
Oorlog maakt hongerig.
En zoete bonen rauw.
  donderdag 19 maart 2026 @ 11:46:56 #259
504077 Zoddie
Merck toch hoe sterck
pi_220379211
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 11:43 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

De kunst is om iets steeds goedkoper te kunnen produceren terwijl het toch nog te hachelen is voor de consument.
Dit ja, en elke keer smaakt het net iets minder, maar te weinig verschil om het echt te merken.
Jaar na jaar, en dan gaan ze een klein stapje te ver en merken mensen het wel.
Dan denkt men, volgens mij smaakte het vroeger toch beter?
Eens een alternatief proberen dan...oh dat smaakt ook kut, dan maar weer terug naar de oude.

Want iedereen doet het.
pi_220379231
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 11:45 schreef Toby56 het volgende:
Ik krijg trek.
Oorlog maakt hongerig.
En zoete bonen rauw.
Hmm, over bonen gesproken... ik denk dat ik vanavond weer eens chili con carne maak.
  donderdag 19 maart 2026 @ 11:49:14 #261
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220379275
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 11:39 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Tijd om Bagger 288 weer af te stoffen :7

Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_220379281
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 11:46 schreef Zoddie het volgende:

[..]
Dit ja, en elke keer smaakt het net iets minder, maar te weinig verschil om het echt te merken.
Jaar na jaar, en dan gaan ze een klein stapje te ver en merken mensen het wel.
Dan denkt men, volgens mij smaakte het vroeger toch beter?
Eens een alternatief proberen dan...oh dat smaakt ook kut, dan maar weer terug naar de oude.

Want iedereen doet het.
Ja, maak zelf maar eens een verse huzarensalade (absoluut niet moeilijk, wel wat werk) en vergelijk dat met zo'n Johma bakje.
Wereld van verschil...

Maar goed, voordat het een Mikeytt topic wordt maar weer terug naar Iran enzo.
  donderdag 19 maart 2026 @ 11:51:17 #263
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_220379340
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 04:42 schreef 3rr0r het volgende:
De Amerikaanse president Trump heeft toegezegd dat Israël geen nieuwe aanvallen zal uitvoeren op het Iraanse South Pars-gasveld. Tegelijk gaf hij op sociale media een harde waarschuwing af: als Iran opnieuw Qatar aanvalt, zullen de Verenigde Staten terugslaan en het gasveld "volledig vernietigen".

NOS
De prijzen van gas zijn kennelijk nog niet hoog genoeg en denkn dat de - geharde - Iraniërs daar rustiger van worden, is vooral iets voor een droomwereld.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_220379356
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 11:43 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Kortom: openen die Maurits.
Waar zo'n zinloze oorlog al niet goed voor is.
In de grote mijnen waar die goedkope kolen vandaan komen, gebruiken ze geen tunnels maar graven ze gewoon een heel groot gat. Dus dan moeten we wel heel Heerlen opdoeken.
  donderdag 19 maart 2026 @ 11:52:08 #265
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220379369
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 11:45 schreef Toby56 het volgende:
Ik krijg trek.
Oorlog maakt hongerig.
En zoete bonen rauw.
Als er blauwe bonen op het menu staan, sla ik over.

En bruine bonen blief ik ook niet :{w

Gr gr Bartje
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_220379371
quote:
1s.gif Op donderdag 19 maart 2026 11:49 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Tijd om Bagger 288 weer af te stoffen :7

[ afbeelding ]
Je steekt maar een kaarsje aan als je je schermpje wilt aflezen.
Kun je tegelijkertijd bidden voor het einde van alle oorlogen.
pi_220379382
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 11:51 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
In de grote mijnen waar die goedkope kolen vandaan komen, gebruiken ze geen tunnels maar graven ze gewoon een heel groot gat. Dus dan moeten we wel heel Heerlen opdoeken.
Ik denk Geleen.
pi_220379408
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 11:16 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Kun je vergassen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_220379421
quote:

[..]
Ach, klein offer. Laten we maar beginnen met een paar flinke verbruikers uitzetten.
pi_220379426
quote:
1s.gif Op donderdag 19 maart 2026 11:52 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Als er blauwe bonen op het menu staan, sla ik over.

En bruine bonen blief ik ook niet :{w

Gr gr Bartje
De klabatse.
Wordt in Trumps bondgenotenland Saoedi-Arabië nog regelmatig gebruikt om vrouwen te straffen als hun handelwijze indruist tegen de door heren vastgestelde wetgeving.
En ook in Iran. Bondgenoot van Poetin.

Waar zijn onze bommenwerpers?
pi_220379465
quote:
14s.gif Op donderdag 19 maart 2026 11:35 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Zegt jouw dealer dat ook altijd?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  donderdag 19 maart 2026 @ 11:58:51 #272
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_220379466
quote:

[..]
Je had me al overtuigd hoor :@
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  donderdag 19 maart 2026 @ 12:00:59 #273
477768 TweedeKlum
Raheem the Dream
pi_220379483
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 11:57 schreef Toby56 het volgende:

[..]
De klabatse.
Wordt in Trumps bondgenotenland Saoedi-Arabië nog regelmatig gebruikt om vrouwen te straffen als hun handelwijze indruist tegen de door heren vastgestelde wetgeving.
En ook in Iran. Bondgenoot van Poetin.

Waar zijn onze bommenwerpers?
Fokker T.V, helaas allemaal verloren gegaan in mei 1940.
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
  donderdag 19 maart 2026 @ 12:03:35 #274
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_220379502
China zie ik wel weer tijdelijk over gaan op kolen. Zuid-Azië misschien ook, want die regio word het hardst geraakt. In sommige landen hebben ze al maatregelen genomen zoals een vierdaagse werkweek en slechts om de dag de auto mogen gebruiken.
pi_220379515
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 11:52 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Ik denk Geleen.
Ja, ook. Kaartje.
pi_220379518
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 12:00 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
Fokker T.V, helaas allemaal verloren gegaan in mei 1940.
Om andere redenen ingezet en niet eens zonder succes.
Hebben, samen met de G-1's, toch nog aardig wat Junkers neergehaald.

Toen kwam Rotterdam... ;(
pi_220379528
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 12:05 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Ja, ook. Kaartje.
Ik heb Dagboek van een herdershond nog meegemaakt. Vandaar.
Was bevriend met de zus van kapelaan Odekerke.
Maar Willy van Hemert heeft me er uitgeschreven.

Hij vond dat iemand die geboren was in 1865 te oud was voor die rol.
  donderdag 19 maart 2026 @ 12:08:07 #278
38496 Perrin
pi_220379531
Maar wat gaan ze eraan doen?

twitter
pi_220379542
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 11:56 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Ach, klein offer. Laten we maar beginnen met een paar flinke verbruikers uitzetten.
Welke? De petrochemische industrie, de datacentrums, Tata en de cement- en asfaltfabrieken? Op de datacentrums na gebruiken die al fossiele brandstoffen.
  donderdag 19 maart 2026 @ 12:10:39 #280
38496 Perrin
pi_220379549
Al Trump's hoop is gevestigd op Belarus.

twitter
  Moderator donderdag 19 maart 2026 @ 12:11:16 #281
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220379550
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 12:08 schreef Perrin het volgende:

[ x ]
Hier liggen kansen voor Europa (die we natuurlijk niet gaan pakken). We zouden meteen al humanitaire hulp en hulp bij wederopbouw moeten aanbieden (ook aan de bevolking vanI ran), voordat China in dit gat springt.
pi_220379553
quote:

[ x ]
Saab straaljagers kopen.
pi_220379571
quote:

[ x ]
Eerst even niets, denk ik.
Ze gaan hooguit wellicht het volgende concluderen:
- Trump zit om persoonlijke redenen in die oorlog en geeft geen fok om eventuele andere betrokkenen.
- Netanyahu zit om persoonlijke redenen in die oorlog en geeft geen fok om eventuele andere betrokkenen.

Misschien moeten ze nu gaan hopen op meer conflicten tussen Trump en Netanyahu, die allebei, als het erop aankomt, eigenlijk ook geen fok geven om elkaars belangen en betrokkenheid.
pi_220379574
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 12:09 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Welke? De petrochemische industrie, de datacentrums, Tata en de cement- en asfaltfabrieken? Op de datacentrums na gebruiken die al fossiele brandstoffen.
Ik dacht meer aan de Rabobank :P

Nee, vooral de datacenters die geen kritieke diensten hosten. De Google, Facebook, OpenAI, Palantir etc dc’s.
  donderdag 19 maart 2026 @ 12:13:49 #285
477768 TweedeKlum
Raheem the Dream
pi_220379575
Interessant:

quote:
While military commentators focus on flight paths and interception systems, historians will likely define the current campaign against Iran in entirely different terms: the first global energy war. This is not a war over territory, but over the ability of the West—and especially the Far East—to continue functioning.

At the center of the arena are oil prices. The spike in commodity market charts quickly translates into drama at gas stations in the United States and Europe. Those who thought natural gas would act as a brake to prevent economic escalation have discovered the opposite: gas is not moderating prices—it is becoming fuel that intensifies international pressure. This follows Qatar’s decision to halt liquefied natural gas production on the very first day of the war, a dramatic move for a country that holds a third of the world’s natural gas reserves.

The most significant pressure on the Trump administration is not coming from campus protesters, but from Taiwan, Japan, and South Korea. These three technological powers have made it clear to the Americans: if the energy market does not stabilize, the global semiconductor industry will suffer a severe blow. When chips are hit, everything is hit—from the smartphone in your pocket to the most advanced weapons systems. This is a supply chain that begins in the Persian Gulf and ends in factories in Taipei, and any disruption in Hormuz echoes all the way to Silicon Valley—especially as Trump has made clear that the chip war with China is the most important global issue of his presidency, and everything is judged in relation to it.

Here Egypt enters the picture, having become a key strategic player. Even before the war, Cairo secured massive quantities of gas for itself, and with declining domestic demand, a golden opportunity has emerged. The formula is simple: if Israel can continue supplying gas from the Leviathan field to Egypt without disruption, Egypt will be able to release around 25 LNG tankers to the global market, mainly to Asia. Egypt will profit from the price gap, Asia will receive the energy needed for chip production, and pressure on the United States will ease.

“The formula is simple: if Israel can continue supplying gas from the Leviathan field to Egypt without disruption, Egypt will be able to release around 25 LNG tankers to the global market, mainly to Asia.”

The West is looking for insurance. Of the 12 million tons of oil produced by Saudi Arabia and effectively “stuck,” 5 million already have a solution in the form of an old pipeline from the Persian Gulf to the Red Sea. It was built during the Iran-Iraq War and stood largely unused for decades, but it is now serving as a partial yet important solution.

The tactical solution is to forcibly reopen the Strait of Hormuz: the U.S. military has already struck the bunkers from which Iran controls the strait, and is simultaneously working to counter the mines deployed there by the Revolutionary Guards.

But the long-term strategic solution—the one that has already caused oil prices to drop sharply in contracts for two years and beyond—is the plan to double that pipeline and connect it to the ports of Haifa or Ashdod. This would be a historic shift: Saudi oil reaching the Mediterranean through an Israeli port, bypassing Iranian threats and creating a global energy security corridor. In short: the market anticipates short-term disruption, but a long-term solution that bypasses the Hormuz bottleneck and strips Iran of its most important strategic asset.

“This would be a historic shift: Saudi oil reaching the Mediterranean through an Israeli port, bypassing Iranian threats and creating a global energy security corridor.”

At the end of the day, international pressure to reopen the Strait of Hormuz for oil is significantly higher than pressure regarding gas. The world can “hold out” for about a week—perhaps ten days—of a closed strait; that is the maximum tolerance of the global economy. This is why Israel, in coordination with Trump, raised the stakes yesterday and has begun targeting Iran’s economy, signaling that blocking the strait will lead to the complete collapse of the ayatollah regime’s economic model. It is a high but calculated gamble.

If Trump reaches the end of March with oil prices stable—or even declining—a radical shift will occur across the entire region. If not, the Iranians can breathe easy.
Who will run out of oil first?
pi_220379582
quote:

[ x ]
This just in: Trump is alleen loyaal aan Trump, verrassend.
pi_220379588
quote:
9s.gif Op donderdag 19 maart 2026 12:10 schreef Perrin het volgende:

[ x ]
De enige figuren die lol hebben om deze oorlog en ervan kunnen profiteren, zijn de figuren die bekend staan als schoftentuig.
pi_220379599
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 11:35 schreef Perrin het volgende:

[..]
Nou hebben de Israëlische inlichtingendiensten ook wel vaak bewezen dat die angst meer dan terecht is.
Dat was ook wel noodzakelijk.
pi_220379602
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 12:13 schreef TweedeKlum het volgende:
Interessant:
[..]

De heldhaftige Nederlander raakt al in paniek als het litertje benzine een halve euro duurder is.
pi_220379604
quote:
Interessant:
[..]

In minder of meerdere opzichten hier door users ook al besproken... wat is van dit artikel de bron? Link?
pi_220379610
quote:

[..]
Afghanistan kreeg klappen omdat de Taliban niet wilde meewerken met Bush om Bin Laden op te pakken en terreurkampen op te rollen.
Dus ging de VS dat vervolgens zelf doen.
Andere landen hebben daar wel mee ingestemd.
Zo heeft de president van Pakistan achteraf verklaard dat hij de keuze had tussen meewerken met de Amerikanen, of gebombardeerd te worden.
Hij koos voor het eerste..

SA is een trouwe bondgenoot van de VS en investeerder. Daardoor springt de VS voorzichtiger met dat land om.
Zo zijn veel Saoedi middels speciale vluchten de VS uit gevlogen toen het luchtruim na de aanslagen weer vrij werd gegeven.
pi_220379611
quote:
1s.gif Op donderdag 19 maart 2026 11:18 schreef Cats_In_Minecraft het volgende:

[ x ]
Secretaris Generaal van de NAVO maar in de praktijk woordvoerder van het Amerikaanse ministerie van defensie oorlog en hoertje van Trump (of anders mag hij per direct opsodemieteren). In het begin wel even interessant maar de tijd of aandacht niet meer waard.
pi_220379613
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 12:16 schreef Toby56 het volgende:

[..]
De enige figuren die lol hebben om deze oorlog en ervan kunnen profiteren, zijn de figuren die bekend staan als schoftentuig.
Oei, dit wordt toch wel lastig. Ben benieuwd hoe er nu genuanceerd gereageerd gaat worden op Loekasjenko
  donderdag 19 maart 2026 @ 12:20:32 #294
477768 TweedeKlum
Raheem the Dream
pi_220379620
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 12:18 schreef Toby56 het volgende:

[..]
In minder of meerdere opzichten hier door users ook al besproken... wat is van dit artikel de bron? Link?
Nieuwsbrief Amit Segal.
pi_220379622
quote:

[..]
Die dinges, die Michael Moore had daar wel een hypothese over.
(Ik weiger om het een theorie te noemen.)
pi_220379623
quote:
9s.gif Op donderdag 19 maart 2026 12:10 schreef Perrin het volgende:

[ x ]
Zeker weer verward met België en te koppig om het toe te geven.
pi_220379624
quote:
Interessant:
[..]

Ja, daar krijgt de Israëlische elite wel een stijve van, want dan hebben ze ons bij de ballen. "Niet doen wat wij zeggen? Geen olie voor jullie."
  donderdag 19 maart 2026 @ 12:22:26 #298
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_220379629
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 12:18 schreef Toby56 het volgende:

[..]
https://x.com/AmitSegal/status/2034355340091806085
  donderdag 19 maart 2026 @ 12:24:31 #299
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_220379649
quote:

[ x ]
Surprised Pikachu face.

Trump doet alleen wat Trump zijn Project 2025-vriendjes hem influisteren. Nee maar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')