Nee, de toekomst is zon en wind voor het groene en kernenergie om de stroom die we nodig hebben op te wekken. Kolen zijn er gewoon heel veel, overal en heel goedkoop. En je kunt daar vrij eenvoudig alle centrales die stoom gebruiken mee aandrijven. Ze kunnen relatief snel olie en gas vervangen. Kijk ook naar Duitsland.quote:Op donderdag 19 maart 2026 11:30 schreef Toby56 het volgende:
[..]
En de Maurits kan ook wel weer open. Kolen zijn namelijk de toekomst.
Historisch staat tussen haakjes. In een oorlog is er sprake van een directe context (het hier en nu) en vaak ook een historische context, de gebeurtenissen die vooraf hebben geleid tot het ontstaan van de oorlog.quote:Op donderdag 19 maart 2026 11:39 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
"historische context"?
We hebben het over een paar bommen over en weer in een periode van ~24 uur, dat is alles waar ik het over heb.
Dan vraag ik me meteen af wat er voorheen mis mee was.quote:Op donderdag 19 maart 2026 11:35 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik ga altijd hard op "verbeterde receptuur".
Er kunnen altijd goedkopere grondstoffen in. Verbetering voor de fabrikant.quote:Op donderdag 19 maart 2026 11:41 schreef Perrin het volgende:
[..]
Dan vraag ik me meteen af wat er voorheen mis mee was.
Kortom: openen die Maurits.quote:Op donderdag 19 maart 2026 11:39 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Nee, de toekomst is zon en wind voor het groene en kernenergie om de stroom die we nodig hebben op te wekken. Kolen zijn er gewoon heel veel, overal en heel goedkoop. En je kunt daar vrij eenvoudig alle centrales die stoom gebruiken mee aandrijven. Ze kunnen relatief snel olie en gas vervangen. Kijk ook naar Duitsland.
'Nu met nog minder echt rundvlees' klinkt idd niet beter.quote:Op donderdag 19 maart 2026 11:43 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Er kunnen altijd goedkopere grondstoffen in. Verbetering voor de fabrikant.
Ik vind het wel knap.quote:Op donderdag 19 maart 2026 11:43 schreef Perrin het volgende:
[..]
'Nu met nog minder echt rundvlees' klinkt idd niet beter.
Dit ja, en elke keer smaakt het net iets minder, maar te weinig verschil om het echt te merken.quote:Op donderdag 19 maart 2026 11:43 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Er kunnen altijd goedkopere grondstoffen in. Verbetering voor de fabrikant.
De kunst is om iets steeds goedkoper te kunnen produceren terwijl het toch nog te hachelen is voor de consument.
Hmm, over bonen gesproken... ik denk dat ik vanavond weer eens chili con carne maak.quote:Op donderdag 19 maart 2026 11:45 schreef Toby56 het volgende:
Ik krijg trek.
Oorlog maakt hongerig.
En zoete bonen rauw.
Tijd om Bagger 288 weer af te stoffenquote:Op donderdag 19 maart 2026 11:39 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Nee, de toekomst is zon en wind voor het groene en kernenergie om de stroom die we nodig hebben op te wekken. Kolen zijn er gewoon heel veel, overal en heel goedkoop. En je kunt daar vrij eenvoudig alle centrales die stoom gebruiken mee aandrijven. Ze kunnen relatief snel olie en gas vervangen. Kijk ook naar Duitsland.
Ja, maak zelf maar eens een verse huzarensalade (absoluut niet moeilijk, wel wat werk) en vergelijk dat met zo'n Johma bakje.quote:Op donderdag 19 maart 2026 11:46 schreef Zoddie het volgende:
[..]
Dit ja, en elke keer smaakt het net iets minder, maar te weinig verschil om het echt te merken.
Jaar na jaar, en dan gaan ze een klein stapje te ver en merken mensen het wel.
Dan denkt men, volgens mij smaakte het vroeger toch beter?
Eens een alternatief proberen dan...oh dat smaakt ook kut, dan maar weer terug naar de oude.
Want iedereen doet het.
De prijzen van gas zijn kennelijk nog niet hoog genoeg en denkn dat de - geharde - Iraniërs daar rustiger van worden, is vooral iets voor een droomwereld.quote:Op donderdag 19 maart 2026 04:42 schreef 3rr0r het volgende:
De Amerikaanse president Trump heeft toegezegd dat Israël geen nieuwe aanvallen zal uitvoeren op het Iraanse South Pars-gasveld. Tegelijk gaf hij op sociale media een harde waarschuwing af: als Iran opnieuw Qatar aanvalt, zullen de Verenigde Staten terugslaan en het gasveld "volledig vernietigen".
NOS
In de grote mijnen waar die goedkope kolen vandaan komen, gebruiken ze geen tunnels maar graven ze gewoon een heel groot gat. Dus dan moeten we wel heel Heerlen opdoeken.quote:Op donderdag 19 maart 2026 11:43 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Kortom: openen die Maurits.
Waar zo'n zinloze oorlog al niet goed voor is.
Als er blauwe bonen op het menu staan, sla ik over.quote:Op donderdag 19 maart 2026 11:45 schreef Toby56 het volgende:
Ik krijg trek.
Oorlog maakt hongerig.
En zoete bonen rauw.
Je steekt maar een kaarsje aan als je je schermpje wilt aflezen.quote:Op donderdag 19 maart 2026 11:49 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Tijd om Bagger 288 weer af te stoffen
[ afbeelding ]
Ik denk Geleen.quote:Op donderdag 19 maart 2026 11:51 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
In de grote mijnen waar die goedkope kolen vandaan komen, gebruiken ze geen tunnels maar graven ze gewoon een heel groot gat. Dus dan moeten we wel heel Heerlen opdoeken.
Kun je vergassen.quote:Op donderdag 19 maart 2026 11:16 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Deels wel. Maar een gascentrale draait iig niet op kolen.
Ach, klein offer. Laten we maar beginnen met een paar flinke verbruikers uitzetten.quote:Op donderdag 19 maart 2026 11:51 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
In de grote mijnen waar die goedkope kolen vandaan komen, gebruiken ze geen tunnels maar graven ze gewoon een heel groot gat. Dus dan moeten we wel heel Heerlen opdoeken.
De klabatse.quote:Op donderdag 19 maart 2026 11:52 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Als er blauwe bonen op het menu staan, sla ik over.
En bruine bonen blief ik ook niet
Gr gr Bartje
Zegt jouw dealer dat ook altijd?quote:Op donderdag 19 maart 2026 11:35 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik ga altijd hard op "verbeterde receptuur".
Je had me al overtuigd hoorquote:Op donderdag 19 maart 2026 11:51 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Fokker T.V, helaas allemaal verloren gegaan in mei 1940.quote:Op donderdag 19 maart 2026 11:57 schreef Toby56 het volgende:
[..]
De klabatse.
Wordt in Trumps bondgenotenland Saoedi-Arabië nog regelmatig gebruikt om vrouwen te straffen als hun handelwijze indruist tegen de door heren vastgestelde wetgeving.
En ook in Iran. Bondgenoot van Poetin.
Waar zijn onze bommenwerpers?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |