abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220378982
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 11:19 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Ja, ook als ze zelf de oorlog beginnen is het de schuld van iemand anders, want zij zijn de Goeden.
Jazeker en dat geven ze zelf ook aan.

Zie hier.

twitter
Corporate translator
pi_220378986
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 11:19 schreef Tarado het volgende:

[..]
Is er een energiebeleid dan?
Hopen op het beste en de bal vooruit schoppen. Aangezien dat vrij consequent gedaan wordt is het ook een soort beleid.
  donderdag 19 maart 2026 @ 11:20:52 #228
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_220378988
De gasprijs.. De komende winters worden frisjes binnenshuis vrees ik.

twitter
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  donderdag 19 maart 2026 @ 11:21:05 #229
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220378989
quote:
7s.gif Op donderdag 19 maart 2026 11:14 schreef HSG het volgende:

[..]
Verbaast mij niks. Laatst was er ook iemand die begon over Darfoer, RDF (gesteund door VAE) en beweerde dat de oorlog in Soedan allemaal veroorzaakt is door Israël. :')

Maar het tonen van bronnen ho maar.

Er zijn teveel van dat soort type mensen. Al gaan er in Afrika twee stammen elkaar te lijf met speren dan alsnog worden Israël en de VS erbij gehaald.
Correct.

Dit soort narratieven heb ik inderdaad ook al gezien. Het valt mij ook op dat allerlei bizarre complottheorieën over de Mossad en Epstein, dan wel niet gelinkt aan deze oorlog, ook ineens salonfähig zijn geworden.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_220378992
quote:
14s.gif Op donderdag 19 maart 2026 11:18 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
De context van een conflict heb ik het over. Die wordt dus wel of niet meegenomen afgaande in hoeverre het welgevallig is. Verder niets richting jou overigens, maar dit viel mij slechts op dat je hier specifiek die context wél benadrukte.

Ik ben al sinds het begin van de oorlog aan hier aan het uitleggen dat deze oorlog een lange voorgeschiedenis kent. Maar dat gaat er nog maar bij weinigen in.

Het overheersende narratief blijft dat Israël en de VS 'zomaar' een oorlog tegen Iran zijn begonnen en dus de aanstichters zijn. Dat is dus een voorbeeld van waar die (historische) context er schijnbaar ineens weer niet toe doet.
"Ik bedoel jou niet maar die ander wel, of nee, was het toch andersom? Of nee... wacht even, zijn er tinten grijs? Beweert hier niet iedereen hetzelfde? Maar hoe verwerk ik dat in mijn post? Weet je wat: ik maak duidelijk dat ik alleen de waarheid zie en die anderen niet. Nou ja, niet alle anderen, maar dat is zo'n gelazer om dat duidelijk te maken, dus zeg ik gewoon: de anderen. Dat doet Trump ook vaak. Is lekker duidelijk."
Ik doe het ff rustig aan.
pi_220378994
quote:
14s.gif Op donderdag 19 maart 2026 11:18 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
De context van een conflict heb ik het over. Die wordt dus wel of niet meegenomen afgaande in hoeverre het welgevallig is. Verder niets richting jou overigens, maar dit viel mij slechts op dat je hier specifiek die context wél benadrukte.

Ik ben al sinds het begin van de oorlog aan hier aan het uitleggen dat deze oorlog een lange voorgeschiedenis kent. Maar dat gaat er nog maar bij weinigen in.

Het overheersende narratief blijft dat Israël en de VS 'zomaar' een oorlog tegen Iran zijn begonnen en dus de aanstichters zijn. Dat is dus een voorbeeld van waar die (historische) context er schijnbaar ineens weer niet toe doet.
Ik vind het heel vergezocht.

Ik heb niet meer gedaan dan letterlijk uitleggen dat Israël een bom gooit op een gasveld in Iran, Iran daarom een bom gooit op een LNG-hub in Qatar en de VS nu dreigt om nog een bom te gooien op dat gasveld op Iran (en ondertussen gespeeld boos is op Israël).

Daar bouw je een irrelevante vergelijking omheen over een narratief dat je zelf projecteert op anderen.
pi_220378995
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 11:19 schreef Tarado het volgende:

[..]
Is er een energiebeleid dan?
Ja, alle uitstoot van kooldioxide door het verbranden van fossiele brandstoffen uitfaseren en verbieden en volledig overschakelen op zon, wind en waterstof. De EU wil de hele Noordzee vol zetten met windparken. Dat heeft wel als nadeel, dat als het daar niet waait, iedereen in het donker zit. Daar is de waterstof voor bedoeld.

Er zijn alleen maar heel weinig positieve dingen te zeggen over waterstof als energiedrager. Ok, het produceert geen kooldioxide bij de verbranding. En dat is het dan ook.
pi_220379000
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 11:23 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Ik heb niet meer gedaan dan letterlijk uitleggen dat Israël een bom gooit op een gasveld in Iran, Iran daarom een bom gooit op een LNG-hub in Qatar en de VS nu dreigt om nog een bom te gooien op dat gasveld op Iran (en ondertussen gespeeld boos is op Israël).

Daar bouw je een irrelevante vergelijking omheen over een narratief dat je zelf projecteert op anderen.
Vooral die continu terugkerende projectie is humoristisch.
Plus die continu terugkerende opgestoken duim bij elke post.

Nou, thumbs up voor deze zoveelste zinloze oorlog met een hele lange voorgeschiedenis dan maar.

EDIT: ik zag zojuist een thumbs down. Ik zie de tinten grijs niet meer. Tijd voor een blik nasi.
pi_220379009
quote:
1s.gif Op donderdag 19 maart 2026 11:18 schreef Cats_In_Minecraft het volgende:
Nogsteeds met dat achterlijke hollandse vuistje alsof het wat voorstelt. Onverbeterlijk die rutte.

[ x ]
Rutte heeft in dit geval geen kaarten.

Geen land zou hier z'n vingers aan moeten branden.

Als een Nederlands kabinet besluit om toch mariniers te sturen om Hormuz te beschermen dan is dat politieke zelfmoord. Misschien dat er steun voor komt als de benzine ¤4,50 per liter is maar ook dan blijft het een riskante operatie. Niet voor niets durft de VS daar zelf momenteel nog niet te komen met z'n marine.
pi_220379015
quote:
13s.gif Op donderdag 19 maart 2026 11:21 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Correct.

Dit soort narratieven heb ik inderdaad ook al gezien. Het valt mij ook op dat allerlei bizarre complottheorieën over de Mossad en Epstein, dan wel niet gelinkt aan deze oorlog, ook ineens salonfähig zijn geworden.
Epstein, Groot Israel, en de toverkrachten van de Mossad.
  donderdag 19 maart 2026 @ 11:29:23 #236
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_220379023
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 11:20 schreef Perrin het volgende:
De gasprijs.. De komende winters worden frisjes binnenshuis vrees ik.

[ x ]
Ik zou langzamerhand toch wel eens een debat over het mogelijk hervatten van de gaswinning in Groningen willen zien, want niemand kan voorspelen hoe lang dit allemaal gaat duren.
pi_220379028
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 11:29 schreef kladderadatsch het volgende:

[..]
Ik zou langzamerhand toch wel eens een debat over het mogelijk hervatten van de gaswinning in Groningen willen zien, want niemand kan voorspelen hoe lang dit allemaal gaat duren.
En de Maurits kan ook wel weer open. Kolen zijn namelijk de toekomst.
pi_220379038
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 11:26 schreef UitStraling het volgende:

[..]
De toverkrachten van de Mossad.
Ze schijten zo in hun broek voor die gasten, dat ze tot mythische wezens zijn verheven.
  donderdag 19 maart 2026 @ 11:32:19 #239
477768 TweedeKlum
Raheem the Dream
pi_220379042
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 11:29 schreef kladderadatsch het volgende:

[..]
Er gaat helemaal niets gebeuren, Jetten zit alleen maar af te wachten. :')
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
pi_220379047
quote:
10s.gif Op donderdag 19 maart 2026 11:31 schreef Downplayert het volgende:

[..]
Ze schijten zo in hun broek voor die gasten, dat ze tot mythische wezens zijn verheven.
'Munich' is wel een geweldige film.
  Moderator donderdag 19 maart 2026 @ 11:32:55 #241
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220379048
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 11:25 schreef Toby56 het volgende:

[..]

Nou, thumbs up voor deze zoveelste zinloze oorlog met een hele lange voorgeschiedenis dan maar.

EDIT: ik zag zojuist een thumbs down. Ik zie de tinten grijs niet meer. Tijd voor een blik nasi.
Met hamburgers?
:9 :9
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  donderdag 19 maart 2026 @ 11:33:39 #242
38496 Perrin
pi_220379053
Macron vindt dat de VS en Israël moeten ophouden en terug naar de onderhandelingstafel moeten.

twitter
pi_220379054
quote:
88s.gif Op donderdag 19 maart 2026 11:32 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Met hamburgers?
[ afbeelding ] :9 :9
Blijft toch altijd wel mooi, van die marketingleuzen als 'bereid met kwaliteitsvlees'. Het zit er verder niet in, maar het is wel bereid samen met kwaliteitsvlees.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_220379057
quote:
88s.gif Op donderdag 19 maart 2026 11:32 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Met hamburgers?
[ afbeelding ] :9 :9
Unox is veel te sjiek. Een multinational.
Die leveren zelfs mutsen bij de nieuwjaarsduik.
Lupack moet je hebben. Is smeriger en goedkoper.
  Moderator donderdag 19 maart 2026 @ 11:35:43 #245
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220379064
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 11:33 schreef Monolith het volgende:

[..]
Blijft toch altijd wel mooi, van die marketingleuzen als 'bereid met kwaliteitsvlees'. Het zit er verder niet in, maar het is wel bereid samen met kwaliteitsvlees.
Ik ga altijd hard op "verbeterde receptuur".
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  donderdag 19 maart 2026 @ 11:35:55 #246
38496 Perrin
pi_220379067
quote:
10s.gif Op donderdag 19 maart 2026 11:31 schreef Downplayert het volgende:

[..]
Nou hebben de Israëlische inlichtingendiensten ook wel vaak bewezen dat die angst meer dan terecht is.
  donderdag 19 maart 2026 @ 11:36:22 #247
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220379071
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 11:23 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Dat mag natuurlijk, ik merk het ook slechts op. Mijn vergelijking is verder niet irrelevant, maar eigenlijk wel logisch. Het is dus merkbaar dat (historische) context de ene keer wel wordt meegenomen, de andere keer niet.
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 11:25 schreef Toby56 het volgende:

[..]

Ik projecteer niets, ik benoem iets. En het duimpje is mijn standaard PI, die gebruik ik nagenoeg bij alle posts.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_220379078
quote:
14s.gif Op donderdag 19 maart 2026 11:36 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ik projecteert niets, ik benoem iets. En het duimpje is mijn standaard PI, die gebruik ik nagenoeg bij alle posts.
Het eerste is onjuist. En niet alleen taalkundig.
Het tweede is soms juist.
Het derde had ik ook al geconstateerd en vermeld.
  donderdag 19 maart 2026 @ 11:39:05 #249
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220379082
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 11:38 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Het eerste is onjuist. En niet alleen taalkundig.
Het tweede is soms juist.
Het derde had ik ook al geconstateerd en vermeld.
Taalkundig klopt het nu ook. Kortom, in lijn met de inhoud. Maar goed, hier gaan we het verder niet over eens worden.
pi_220379083
quote:
14s.gif Op donderdag 19 maart 2026 11:36 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

Het is dus merkbaar dat (historische) context de ene keer wel wordt meegenomen, de andere keer niet.
"historische context"? Dat haal je er zelf bij.

We hebben het over een paar bommen over en weer in een periode van ~24 uur, heel ad-hoc, dat is alles waar ik het over heb.

Je misbruikt mijn reactie om een punt te maken maar het punt is afgekeurd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')