Jazeker en dat geven ze zelf ook aan.quote:Op donderdag 19 maart 2026 11:19 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ja, ook als ze zelf de oorlog beginnen is het de schuld van iemand anders, want zij zijn de Goeden.
Hopen op het beste en de bal vooruit schoppen. Aangezien dat vrij consequent gedaan wordt is het ook een soort beleid.quote:
Correct.quote:Op donderdag 19 maart 2026 11:14 schreef HSG het volgende:
[..]
Verbaast mij niks. Laatst was er ook iemand die begon over Darfoer, RDF (gesteund door VAE) en beweerde dat de oorlog in Soedan allemaal veroorzaakt is door Israël.
Maar het tonen van bronnen ho maar.
Er zijn teveel van dat soort type mensen. Al gaan er in Afrika twee stammen elkaar te lijf met speren dan alsnog worden Israël en de VS erbij gehaald.
"Ik bedoel jou niet maar die ander wel, of nee, was het toch andersom? Of nee... wacht even, zijn er tinten grijs? Beweert hier niet iedereen hetzelfde? Maar hoe verwerk ik dat in mijn post? Weet je wat: ik maak duidelijk dat ik alleen de waarheid zie en die anderen niet. Nou ja, niet alle anderen, maar dat is zo'n gelazer om dat duidelijk te maken, dus zeg ik gewoon: de anderen. Dat doet Trump ook vaak. Is lekker duidelijk."quote:Op donderdag 19 maart 2026 11:18 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
De context van een conflict heb ik het over. Die wordt dus wel of niet meegenomen afgaande in hoeverre het welgevallig is. Verder niets richting jou overigens, maar dit viel mij slechts op dat je hier specifiek die context wél benadrukte.
Ik ben al sinds het begin van de oorlog aan hier aan het uitleggen dat deze oorlog een lange voorgeschiedenis kent. Maar dat gaat er nog maar bij weinigen in.
Het overheersende narratief blijft dat Israël en de VS 'zomaar' een oorlog tegen Iran zijn begonnen en dus de aanstichters zijn. Dat is dus een voorbeeld van waar die (historische) context er schijnbaar ineens weer niet toe doet.
Ik vind het heel vergezocht.quote:Op donderdag 19 maart 2026 11:18 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
De context van een conflict heb ik het over. Die wordt dus wel of niet meegenomen afgaande in hoeverre het welgevallig is. Verder niets richting jou overigens, maar dit viel mij slechts op dat je hier specifiek die context wél benadrukte.
Ik ben al sinds het begin van de oorlog aan hier aan het uitleggen dat deze oorlog een lange voorgeschiedenis kent. Maar dat gaat er nog maar bij weinigen in.
Het overheersende narratief blijft dat Israël en de VS 'zomaar' een oorlog tegen Iran zijn begonnen en dus de aanstichters zijn. Dat is dus een voorbeeld van waar die (historische) context er schijnbaar ineens weer niet toe doet.
Ja, alle uitstoot van kooldioxide door het verbranden van fossiele brandstoffen uitfaseren en verbieden en volledig overschakelen op zon, wind en waterstof. De EU wil de hele Noordzee vol zetten met windparken. Dat heeft wel als nadeel, dat als het daar niet waait, iedereen in het donker zit. Daar is de waterstof voor bedoeld.quote:
Vooral die continu terugkerende projectie is humoristisch.quote:Op donderdag 19 maart 2026 11:23 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ik vind het heel vergezocht.
Ik heb niet meer gedaan dan letterlijk uitleggen dat Israël een bom gooit op een gasveld in Iran, Iran daarom een bom gooit op een LNG-hub in Qatar en de VS nu dreigt om nog een bom te gooien op dat gasveld op Iran (en ondertussen gespeeld boos is op Israël).
Daar bouw je een irrelevante vergelijking omheen over een narratief dat je zelf projecteert op anderen.
Rutte heeft in dit geval geen kaarten.quote:Op donderdag 19 maart 2026 11:18 schreef Cats_In_Minecraft het volgende:
Nogsteeds met dat achterlijke hollandse vuistje alsof het wat voorstelt. Onverbeterlijk die rutte.
[ x ]
Epstein, Groot Israel, en de toverkrachten van de Mossad.quote:Op donderdag 19 maart 2026 11:21 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Correct.
Dit soort narratieven heb ik inderdaad ook al gezien. Het valt mij ook op dat allerlei bizarre complottheorieën over de Mossad en Epstein, dan wel niet gelinkt aan deze oorlog, ook ineens salonfähig zijn geworden.
Ik zou langzamerhand toch wel eens een debat over het mogelijk hervatten van de gaswinning in Groningen willen zien, want niemand kan voorspelen hoe lang dit allemaal gaat duren.quote:Op donderdag 19 maart 2026 11:20 schreef Perrin het volgende:
De gasprijs.. De komende winters worden frisjes binnenshuis vrees ik.
[ x ]
En de Maurits kan ook wel weer open. Kolen zijn namelijk de toekomst.quote:Op donderdag 19 maart 2026 11:29 schreef kladderadatsch het volgende:
[..]
Ik zou langzamerhand toch wel eens een debat over het mogelijk hervatten van de gaswinning in Groningen willen zien, want niemand kan voorspelen hoe lang dit allemaal gaat duren.
Ze schijten zo in hun broek voor die gasten, dat ze tot mythische wezens zijn verheven.quote:Op donderdag 19 maart 2026 11:26 schreef UitStraling het volgende:
[..]
De toverkrachten van de Mossad.
Er gaat helemaal niets gebeuren, Jetten zit alleen maar af te wachten.quote:Op donderdag 19 maart 2026 11:29 schreef kladderadatsch het volgende:
[..]
Ik zou langzamerhand toch wel eens een debat over het mogelijk hervatten van de gaswinning in Groningen willen zien, want niemand kan voorspelen hoe lang dit allemaal gaat duren.
'Munich' is wel een geweldige film.quote:Op donderdag 19 maart 2026 11:31 schreef Downplayert het volgende:
[..]
Ze schijten zo in hun broek voor die gasten, dat ze tot mythische wezens zijn verheven.
Met hamburgers?quote:Op donderdag 19 maart 2026 11:25 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Vooral die continu terugkerende projectie is humoristisch.
Plus die continu terugkerende opgestoken duim bij elke post.
Nou, thumbs up voor deze zoveelste zinloze oorlog met een hele lange voorgeschiedenis dan maar.
EDIT: ik zag zojuist een thumbs down. Ik zie de tinten grijs niet meer. Tijd voor een blik nasi.
Blijft toch altijd wel mooi, van die marketingleuzen als 'bereid met kwaliteitsvlees'. Het zit er verder niet in, maar het is wel bereid samen met kwaliteitsvlees.quote:Op donderdag 19 maart 2026 11:32 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Met hamburgers?
[ afbeelding ]![]()
Unox is veel te sjiek. Een multinational.quote:Op donderdag 19 maart 2026 11:32 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Met hamburgers?
[ afbeelding ]![]()
Ik ga altijd hard op "verbeterde receptuur".quote:Op donderdag 19 maart 2026 11:33 schreef Monolith het volgende:
[..]
Blijft toch altijd wel mooi, van die marketingleuzen als 'bereid met kwaliteitsvlees'. Het zit er verder niet in, maar het is wel bereid samen met kwaliteitsvlees.
Nou hebben de Israëlische inlichtingendiensten ook wel vaak bewezen dat die angst meer dan terecht is.quote:Op donderdag 19 maart 2026 11:31 schreef Downplayert het volgende:
[..]
Ze schijten zo in hun broek voor die gasten, dat ze tot mythische wezens zijn verheven.
Dat mag natuurlijk, ik merk het ook slechts op. Mijn vergelijking is verder niet irrelevant, maar eigenlijk wel logisch. Het is dus merkbaar dat (historische) context de ene keer wel wordt meegenomen, de andere keer niet.quote:Op donderdag 19 maart 2026 11:23 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ik vind het heel vergezocht.
Ik heb niet meer gedaan dan letterlijk uitleggen dat Israël een bom gooit op een gasveld in Iran, Iran daarom een bom gooit op een LNG-hub in Qatar en de VS nu dreigt om nog een bom te gooien op dat gasveld op Iran (en ondertussen gespeeld boos is op Israël).
Daar bouw je een irrelevante vergelijking omheen over een narratief dat je zelf projecteert op anderen.
Ik projecteer niets, ik benoem iets. En het duimpje is mijn standaard PI, die gebruik ik nagenoeg bij alle posts.quote:Op donderdag 19 maart 2026 11:25 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Vooral die continu terugkerende projectie is humoristisch.
Plus die continu terugkerende opgestoken duim bij elke post.
Nou, thumbs up voor deze zoveelste zinloze oorlog met een hele lange voorgeschiedenis dan maar.
EDIT: ik zag zojuist een thumbs down. Ik zie de tinten grijs niet meer. Tijd voor een blik nasi.
Het eerste is onjuist. En niet alleen taalkundig.quote:Op donderdag 19 maart 2026 11:36 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik projecteert niets, ik benoem iets. En het duimpje is mijn standaard PI, die gebruik ik nagenoeg bij alle posts.
Taalkundig klopt het nu ook. Kortom, in lijn met de inhoud. Maar goed, hier gaan we het verder niet over eens worden.quote:Op donderdag 19 maart 2026 11:38 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Het eerste is onjuist. En niet alleen taalkundig.
Het tweede is soms juist.
Het derde had ik ook al geconstateerd en vermeld.
"historische context"? Dat haal je er zelf bij.quote:Op donderdag 19 maart 2026 11:36 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het is dus merkbaar dat (historische) context de ene keer wel wordt meegenomen, de andere keer niet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |