abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 21 maart 2026 @ 13:41:03 #201
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_220396281
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2026 13:29 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Ja man want iedereen die een verkeersovertreding maakt is ook in staat iemand dood te schieten 8)7
Ik gebruikte de auto als voorbeeld om te laten zien dat wanneer iets gelegaliseerd is je niet per se iedere Jan doedel er toegang tot hoeft te geven.
Maar dat is wel wat er in de praktijk gebeurt.
Huilen dan.
pi_220396313
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2026 13:40 schreef Hanca het volgende:

[..]
Nee, dus. Er zijn maar 300.000 mensen met een wapen in Tsjechië. Dat is niet het massale walenbezit waar jij hier over begon.

En als je 'normaal moet doen' en dus geen doorgeladen wapen in je huis mag leggen, helpt het niks want vrijwel al het geweld vindt plaats in eigen huis in Nederland.
De wet laat het wel toe en er zijn maar 300.000 mensen met een vuurwapen en geen massale incidenten.
Dus dan zullen die doemscenario's wel niet kloppen van je.

Welke gek wilt er nou een door geladen wapen in z'n huis leggen?
pi_220396318
quote:
7s.gif Op zaterdag 21 maart 2026 13:41 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Maar dat is wel wat er in de praktijk gebeurt.
Nee dus.
Daar heb ik het net over met hanca.
quote:
De wet laat het wel toe en er zijn maar 300.000 mensen met een vuurwapen en geen massale incidenten.
Dus dan zullen die doemscenario's wel niet kloppen van je.
pi_220396337
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 maart 2026 13:45 schreef Candymannetje het volgende:

[..]

Welke gek wilt er nou een door geladen wapen in z'n huis leggen?
De mensen die hier zeggen dat wapens de hoeveelheid geweld gaan verminderen. Jij dus. Anders zie ik namelijk niet hoe je dat wil bereiken.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_220396359
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 maart 2026 13:49 schreef Hanca het volgende:

[..]
De mensen die hier zeggen dat wapens de hoeveelheid geweld gaan verminderen. Jij dus. Anders zie ik namelijk niet hoe je dat wil bereiken.
Ja joh jij wilt bij iedere huiselijke ruzie gelijk gaan schieten ofzo?

Ik dacht meer aan het bewapenen van mensen die een grote kans hebben om beroofd te worden tijden hun werk ofzo.
pi_220396488
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2026 13:51 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Ja joh jij wilt bij iedere huiselijke ruzie gelijk gaan schieten ofzo?

Ik dacht meer aan het bewapenen van mensen die een grote kans hebben om beroofd te worden tijden hun werk ofzo.
Berovingen met vuurwapens komen in Nederland nauwelijks voor, dus dat zou nogal onzinnig zijn. Totaal aantal overvallen is nog maar 535 in 2025.

Een aantal knopjes in je winkel die de politie gelijk roepen zijn veel effectiever gebleken. Desnoods verfijn je dat systeem, zorg je dat er bijvoorbeeld ook knoppen in werkkleding zitten, zodat je er altijd bij kan.

Daarnaast heb jij het nooit gehad over beperken tot 'een wapen in een winkel onder de toonbank'. Jij wilde mensen bewapenen, geen winkels.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_220396513
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2026 14:01 schreef Hanca het volgende:

[..]
Berovingen met vuurwapens komen in Nederland nauwelijks voor, dus dat zou nogal onzinnig zijn. Totaal aantal overvallen is nog maar 535 in 2025.

Een aantal knopjes in je winkel die de politie gelijk roepen zijn veel effectiever gebleken. Desnoods verfijn je dat systeem, zorg je dat er bijvoorbeeld ook knoppen in werkkleding zitten, zodat je er altijd bij kan.
Maar 535?
Nu ben je ineens wel behoorlijk het aantal incidenten aan het bagatelliseren.
Dat zijn er meer 1 per dag hè.
  zaterdag 21 maart 2026 @ 14:06:44 #208
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_220396549
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 maart 2026 13:47 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Nee dus.
Daar heb ik het net over met hanca.
[..]

En worden er minder weerloze meisjes verkracht? Is er minder stalking? Worden er minder juweliers overvallen?
Huilen dan.
pi_220396561
quote:
7s.gif Op zaterdag 21 maart 2026 14:06 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
En worden er minder weerloze meisjes verkracht? Is er minder stalking? Worden er minder juweliers overvallen?
Ja.
  zaterdag 21 maart 2026 @ 14:07:58 #210
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_220396563
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2026 14:03 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Maar 535?
Hot take: met meer vuurwapens in omloop zullen er meer gewapende berovingen en overvallen plaatsvinden.
Huilen dan.
  zaterdag 21 maart 2026 @ 14:08:20 #211
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_220396567
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2026 14:07 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Ja.
Waaruit blijkt dat?
Huilen dan.
  zaterdag 21 maart 2026 @ 14:08:49 #212
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_220396573
Maar Candyman, ga je dan iedere keer als je van huis bent een wapen meenemen?
pi_220396592
quote:
7s.gif Op zaterdag 21 maart 2026 14:08 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Waaruit blijkt dat?
Uit de statistieken.
  zaterdag 21 maart 2026 @ 14:11:25 #214
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_220396597
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2026 14:11 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Uit de statistieken.
Welke statistieken?
Huilen dan.
pi_220396603
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2026 14:08 schreef Hexagon het volgende:
Maar Candyman, ga je dan iedere keer als je van huis bent een wapen meenemen?
Ik niet hoor, voel me niet onveilig op straat.
Maar ik sprak pas geleden een Braziliaanse vrachtwagenchauffeur die hier op vakantie was.
En die vertelde mij dat het aantal overvallen op vrachtwagens sterk was afgenomen sinds ze wapens mochten dragen.
pi_220396604
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2026 14:03 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Maar 535?
Heb je enig idee hoeveel winkels er zijn? Ja, 535 zijn er 535 te veel, maar echt veel zijn het er niet.

En nogmaals: je bedoeling is dus nu plots niet meer dat mensen zichzelf bewapenen? Alleen de winkels bij de bezinestations (dat is verreweg de grootste groep) nog?
pi_220396633
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2026 14:12 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Ik niet hoor, voel me niet onveilig op straat.
Maar ik sprak pas geleden een Braziliaanse vrachtwagenchauffeur die hier op vakantie was.
En die vertelde mij dat het aantal overvallen op vrachtwagens sterk was afgenomen sinds ze wapens mochten dragen.
Overvallen op vrachtwagens zijn hier een tijdje inderdaad toegenomen, door een gebrek aan bewaakte parkeerplaatsen. Dat is dan ook de simpele oplossing: niet elke vrachtwagenchauffeur een wapen in huis, maar zorgen voor voldoende goede stopplekken met camerabewaking en desnoods fysieke bewaking. Dat is ook waar ze om vragen: https://www.gld.nl/nieuws(...)parkeerplaats-vinden
pi_220396693
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2026 14:12 schreef Hanca het volgende:

[..]
Heb je enig idee hoeveel winkels er zijn? Ja, 535 zijn er 535 te veel, maar echt veel zijn het er niet.

En nogmaals: je bedoeling is dus nu plots niet meer dat mensen zichzelf bewapenen? Alleen de winkels bij de bezinestations (dat is verreweg de grootste groep) nog?
Het is nog nooit mijn bedoeling geweest dat mensen zich gaan bewapenen.
Ik gooi gewoon een balletje op en jullie gaan door het dolle.
pi_220396699
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 maart 2026 14:15 schreef Hanca het volgende:

[..]
Overvallen op vrachtwagens zijn hier een tijdje inderdaad toegenomen, door een gebrek aan bewaakte parkeerplaatsen. Dat is dan ook de simpele oplossing: niet elke vrachtwagenchauffeur een wapen in huis, maar zorgen voor voldoende goede stopplekken met camerabewaking en desnoods fysieke bewaking. Dat is ook waar ze om vragen: https://www.gld.nl/nieuws(...)parkeerplaats-vinden
Het ging over Brazilië, daar gebeurt het vrij regelmatig in de afgelegen gebieden.
pi_220396761
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2026 14:20 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Het is nog nooit mijn bedoeling geweest dat mensen zich gaan bewapenen.
Ik gooi gewoon een balletje op en jullie gaan door het dolle.
Jouw woorden:

quote:
is het een idee om mensen te bewapenen
Maar inmiddels heb je dus inderdaad door dat dat een heel slecht idee is.
pi_220396771
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2026 14:21 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Het ging over Brazilië, daar gebeurt het vrij regelmatig in de afgelegen gebieden.
Ja, maar hier gaat het over Nederland, hier kunnen we beter zorgen voor goede parkeerplaatsen met camerabewaking. Daar hebben vrachtwagenchauffeurs veel meer aan.
pi_220396816
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2026 14:28 schreef Hanca het volgende:

[..]
Jouw woorden:
[..]
Maar inmiddels heb je dus inderdaad door dat dat een heel slecht idee is.
Ja en de zin is toch geformuleerd in de vragende vorm.

Maar goed jullie argumenten sloegen helemaal nergens op.
Totale doemscenario's waar ik niks mee kan.
pi_220396820
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2026 14:29 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ja, maar hier gaat het over Nederland, hier kunnen we beter zorgen voor goede parkeerplaatsen met camerabewaking. Daar hebben vrachtwagenchauffeurs veel meer aan.
Ik zei toch dat ik een Braziliaanse vrachtwagenchauffeur sprak die hier op vakantie was.

Hier schijnen ze de chauffeurs wel eens te vergassen zodat ze voorlopig niet wakker worden.
Dan heb je aan het vuurwapen ook niks
  zaterdag 21 maart 2026 @ 15:14:54 #225
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_220397057
Huilen dan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')