abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220394454
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2026 09:48 schreef Hanca het volgende:

[..]
Degene die hier niet open-minded is ben jij vooral. Jij weigert te accepteren dat

meer wapens = meer onschuldige slachtoffers = meer dode kinderen = een onveiligere samenleving.

Ondanks alle bronnen.
Ik ben juist wel open-minded.
Jij bent maar degene die loopt te hameren op de USA.
Terwijl ik al meerdere malen heb gezegd dat je zo'n systeem niet moet willen.

En de bronnen die je aandraagt zeggen hele andere dingen dan jij.
  zaterdag 21 maart 2026 @ 09:57:23 #152
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_220394468
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2026 09:46 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Nee hoor dat hoeft niet.
Jij denkt: meer vuurwapens = minder vuurwapengebruik?
Huilen dan.
pi_220394481
quote:
7s.gif Op zaterdag 21 maart 2026 09:57 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Jij denkt: meer vuurwapens = minder vuurwapengebruik?
Zou zo maar kunnen.
Stel een crimineel met een illegaal wapen wilt een overval gaan plegen.
Er zijn 2 juweliers, 1 heeft een vuurwapen en de ander niet.
Welke gaat hij beroven?
pi_220394524
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2026 09:59 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Zou zo maar kunnen.
Welke gaat hij beroven?
Degene die het dichtste bij is. Dat soort overvallers zijn bijna altijd heel matig voorbereid.
Of hij kiest er in beide gevallen voor om eerst te schieten voor de zekerheid…
pi_220394543
quote:
10s.gif Op zaterdag 21 maart 2026 10:02 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Degene die het dichtste bij is. Dat soort overvallers zijn bijna altijd heel matig voorbereid.
Of hij kiest er in beide gevallen voor om eerst te schieten voor de zekerheid…
Sorry maar dat slaat helemaal nergens op.
Overvallers kiezen hun doel bewust uit.
En eerst schieten doen ze ook nooit.
Tenzij ze aan de drugs zitten ofzo.
Dat zijn gewoon doemscenario's die in je hoofd zitten.
pi_220394549
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2026 09:55 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Ik ben juist wel open-minded.
Jij bent maar degene die loopt te hameren op de USA.
Terwijl ik al meerdere malen heb gezegd dat je zo'n systeem niet moet willen.
De enige andere landen waar wat meer wapens zijn, zijn landen met een jachtcultuur en daar zie je dus alleen wapens voor de jacht. Daar hebben we al een systeem voor in Nederland. Jouw voorstel komt alleen in de VS voor verder.

Wapens voorkomen geen misdaad.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_220394567
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 maart 2026 10:07 schreef Hanca het volgende:

[..]
De enige andere landen waar wat meer wapens zijn, zijn landen met een jachtcultuur en daar zie je dus alleen wapens voor de jacht. Daar hebben we al een systeem voor in Nederland. Jouw voorstel komt alleen in de VS voor verder.

Wapens voorkomen geen misdaad.
Niet waar, ik heb in dit topic al meerdere malen Tsjechië als voorbeeld genomen.
Heb je het wel gelezen?
pi_220394572
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2026 10:05 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Sorry maar dat slaat helemaal nergens op.
Overvallers kiezen hun doel bewust uit.
En eerst schieten doen ze ook nooit.
Tenzij ze aan de drugs zitten ofzo.
Dat zijn gewoon doemscenario's die in je hoofd zitten.
Neuh, dergelijke overvallen zijn vrij zeldzaam want de opbrengst is over het algemeen laag. Dus dat zijn vooral die drugsgebruikers e.d. Die snel geld nodig hebben.
Bij goed voorbereide criminele handelingen zie je juist vrij weinig wapengebruik, dat trekt alleen maar aandacht…
pi_220394589
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2026 10:10 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Niet waar, ik heb in dit topic al meerdere malen Tsjechië als voorbeeld genomen.
Heb je het wel gelezen?
quote:
Gepubliceerd:
vr 22 dec. 2023 18u07
De 24-jarige man die gisteren 14 mensen doodschoot in een universiteitsgebouw in Praag, was in het bezit van meerdere vuurwapens. In het gebouw werd ook een grote hoeveelheid munitie gevonden.
Welke wapens hij gebruikt heeft, is nog niet geheel duidelijk. Wel zeker is dat hij die wapens rechtmatig in zijn bezit had.
Briljant systeem inderdaad…
pi_220394596
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2026 10:10 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Heb je het wel gelezen?
Voor Tsjechië geldt wat ik zeg: dat zijn jachtwapens, Tsjechië heeft een jachtcultuur.
In Tsjechië lopen mensen niet met een wapen rond om geweld te voorkomen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_220394610
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 maart 2026 10:14 schreef Hanca het volgende:

[..]
Voor Tsjechië geldt wat ik zeg: dat zijn jachtwapens, Tsjechië heeft een jachtcultuur.
In Tsjechië lopen mensen niet met een wapen rond om geweld te voorkomen.
Volgens dit artikel is dat toch net anders.
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2023/12/22/tsjechie-wapenwetgeving/
pi_220394618
quote:
2s.gif Op zaterdag 21 maart 2026 10:16 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Volgens dit artikel is dat toch net anders.
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2023/12/22/tsjechie-wapenwetgeving/
De wetgeving is er inderdaad soepeler. Maar zoals je ziet: maar 300.000 mensen hebben daadwerkelijk een wapen. En in Tsjechië is de jacht echt nog groot, dat zullen dus echt vooral jachtwapens zijn.
pi_220394638
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2026 10:18 schreef Hanca het volgende:

[..]
De wetgeving is er inderdaad soepeler. Maar zoals je ziet: maar 300.000 mensen hebben daadwerkelijk een wapen. En in Tsjechië is de jacht echt nog groot, dat zullen dus echt vooral jachtwapens zijn.
quote:
Duquet merkt wel op dat de Tsjechische wapenwetgeving nog altijd veel strenger is dan bijvoorbeeld in de Verenigde Staten. "Maar het bezit van wapens omwille van bijvoorbeeld zelfverdediging ligt wel veel hoger dan in veel andere Europese landen. "In België bijvoorbeeld kopen mensen vooral wapens voor de jacht en het sportschieten, in Tsjechië gaat het vooral om zelfverdediging, benadrukt Duquet. "Tsjechen mogen bijvoorbeeld ook wapens verborgen dragen."
pi_220394686
quote:
2s.gif Op zaterdag 21 maart 2026 10:20 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
[..]

Dat zegt die man dus, maar als je ziet dat jagen daar echt heel gebruikelijk is en er maar 300.000 mensen een wapen hebben, dan klopt er daar dus iets niet.

Zoek maar eens naar jachtreizen in Europa, die gaan allemaal naar Tsjechië of Polen. Omdat jagen daar echt nog gemeengoed is, onderdeel van hun cultuur.
pi_220394715
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 maart 2026 10:24 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat zegt die man dus, maar als je ziet dat jagen daar echt heel gebruikelijk is en er maar 300.000 mensen een wapen hebben, dan klopt er daar dus iets niet.

Zoek maar eens naar jachtreizen in Europa, die gaan allemaal naar Tsjechië of Polen. Omdat jagen daar echt nog gemeengoed is, onderdeel van hun cultuur.
Oh, ik weet dat jagen daar groot is. Maar wapenbezit is daar echt om meer redenen vrij gebruikelijk. En vijf keer zoveel wapenbezitters op een bevolking die ongeveer 2/3 is van Nederland is niet alleen door de jacht te verklaren.
pi_220394723
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2026 18:11 schreef Lyrebird het volgende:
. Dat ga je niet oplossen door burgers die zich aan de wet houden een wapen te geven, maar je geeft die mensen wel zelfbeschikking/autonomie: ze hoeven niet op oom agent te wachten.
zelfbeschikking om een buurman in een boze bui dood te schieten.

De objectief verfierbare cijfers tonen aan dat dit voor de hele maatschappij in een land toch niet goed uitpakt.

Moordratio nl = 0.69
Moordratio usa = 5.76

Bijna een factor 8 meer moorden alleen omdat de ikke ikke ikke zogenaamd geen vertrouwen in het rechtsysteem heeft en niet op agenten wilt wachten. 8)7
pi_220394746
Het meeste geweld in Nederland vindt trouwens plaats in huis, ik zie niet hoe een in een kluis verstopt wapen daar tegen zou helpen. Of zijn er mensen die willen dat er gewoon geladen wapens in huis rondslingeren?
pi_220394758
quote:
10s.gif Op zaterdag 21 maart 2026 10:14 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
[..]
Briljant systeem inderdaad…
Vanwege 1 incident vind je het geen goed systeem?
pi_220394770
quote:
2s.gif Op zaterdag 21 maart 2026 10:29 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Oh, ik weet dat jagen daar groot is. Maar wapenbezit is daar echt om meer redenen vrij gebruikelijk. En vijf keer zoveel wapenbezitters op een bevolking die ongeveer 2/3 is van Nederland is niet alleen door de jacht te verklaren.
Maar Tsjechië heeft echt een traditie op dat gebied.
Lijkt me geen goed idee om dat zo maar hier over te nemen.
pi_220394785
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2026 10:38 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Vanwege 1 incident vind je het geen goed systeem?
Nee, dat incident illustreert waarom het geen goed systeem is.
Of kijk jij wel uit naar mee massale schietpartijen? Immers de kans daarop neemt gewoon toe als er meer legale wapens in omloop zijn…
  zaterdag 21 maart 2026 @ 10:51:07 #171
272296 Jan_Lul
Ik zit hier niet voor
pi_220394807
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2026 11:36 schreef Candymannetje het volgende:
Of misschien is het een idee om mensen te bewapenen zodat moorden door een regime zoals in Iran minder voor komen?
ja, want de kans dat dat hier gebeurt binnen nu en 50 jaar is echt zo groot, he....

Tevens, het grootste voorbeeld waar ze een "right to bear arms" hebben is natuurlijk de VS. En als er in hun geschiedenis 1 moment is waarop het bewapende volk in opstand hoort te komen tegen een regering, is het nu wel. Maar gebeurt dat daar? Nee.

Dus nee, zo'n right to arm bears hebben wij hier helemaal niet nodig. Het werkt namelijk niet, want de wapenfanaten zijn ook de mensen die het soort regeringen waartegen je in opstand hoort te komen, juist wel tof vinden.
pi_220394826
quote:
10s.gif Op zaterdag 21 maart 2026 10:44 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Nee, dat incident illustreert waarom het geen goed systeem is.
Of kijk jij wel uit naar mee massale schietpartijen? Immers de kans daarop neemt gewoon toe als er meer legale wapens in omloop zijn…
Maar hoe ver wil je dan gaan met dat gedachtegoed?
Er zijn bepaalde bevolkingsgroepen in Nederland die grotendeels verantwoordelijk zijn voor geweldsdelicten.
Die ook maar uitzetten dan?
pi_220394836
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2026 10:51 schreef Jan_Lul het volgende:

[..]
ja, want de kans dat dat hier gebeurt binnen nu en 50 jaar is echt zo groot, he....

Tevens, het grootste voorbeeld waar ze een "right to bear arms" hebben is natuurlijk de VS. En als er in hun geschiedenis 1 moment is waarop het bewapende volk in opstand hoort te komen tegen een regering, is het nu wel. Maar gebeurt dat daar? Nee.

Dus nee, zo'n right to arm bears hebben wij hier helemaal niet nodig. Het werkt namelijk niet, want de wapenfanaten zijn ook de mensen die het soort regeringen waartegen je in opstand hoort te komen, juist wel tof vinden.
Wie gaat dan bepalen tegen welke regeringen er een opstand moet komen?
  zaterdag 21 maart 2026 @ 11:15:25 #174
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_220394949
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2026 09:59 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Zou zo maar kunnen.
Ja, nu ben ik echt overtuigd hoor.
quote:
Welke gaat hij beroven?
Stel alle juweliers zijn bewapend: worden er dan geen juweliers meer overvallen?
Huilen dan.
pi_220394957
quote:
7s.gif Op zaterdag 21 maart 2026 11:15 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Ja, nu ben ik echt overtuigd hoor.
[..]
Stel alle juweliers zijn bewapend: worden er dan geen juweliers meer overvallen?
Ik denk minder, helemaal geen overvallen meer lijkt mij een utopie.
  zaterdag 21 maart 2026 @ 11:23:06 #176
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_220394988
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2026 11:18 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Ik denk minder, helemaal geen overvallen meer lijkt mij een utopie.
Waarom minder? Omdat al die boeven ineens bedenken dat ze liever een brave hardwerkende burger willen zijn... ?

En bij al dat wensdenken neem je voor lief dat er bij conflicten binnenshuis, burenruzies, verkeersruzies, ..., ook vuurwapens in het spel zijn.

Ik snap echt niet hoe je denkt dat MEER vuurwapenbezit voor MINDER vuurwapengebruik zorgt.
Huilen dan.
pi_220395005
quote:
7s.gif Op zaterdag 21 maart 2026 11:23 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Waarom minder? Omdat al die boeven ineens bedenken dat ze liever een brave hardwerkende burger willen zijn... ?
Omdat ze niet beschoten willen worden.
Waarom denken dat plofkrakers nu zo vaak naar het buitenland gaan?
Hier is het te goed beveiligd.

En wat zal een stalker doen als hij ziet dat zijn slachtoffer zich aan het bewapenen en trainen is?

Veel van die zaken draaien om macht over het slachtoffer.
pi_220395007
Slecht idee om veel mensen met een kort lontje de mogelijkheid te geven legaal met een wapen te gaan lopen. Zie het nu er sowieso niet van in.
  zaterdag 21 maart 2026 @ 11:29:36 #179
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_220395031
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2026 11:25 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Omdat ze niet beschoten willen worden.
Maar ze willen wel juwelen stelen.
quote:
Waarom denken dat plofkrakers nu zo vaak naar het buitenland gaan?
Hier is het te goed beveiligd.

En wat zal een stalker doen als hij ziet dat zijn slachtoffer zich aan het bewapenen en trainen is?

Veel van die zaken draaien om macht over het slachtoffer.
Je vergeet even dat de stalker in jouw voorbeeld nu ook een vuurwapen heeft, en waarschijnlijk lang voordat het slachtoffer er één heeft.

Dus een situatie met nul vuurwapens wordt een situatie met één of twee vuurwapens. In welke situatie is de kans op vuurwapengeweld het grootst: de situatie mét vuurwapen(s), of de situatie zónder vuurwapen(s)?
Huilen dan.
pi_220395066
quote:
7s.gif Op zaterdag 21 maart 2026 11:29 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Maar ze willen wel juwelen stelen.
[..]
Je vergeet even dat de stalker in jouw voorbeeld nu ook een vuurwapen heeft, en waarschijnlijk lang voordat het slachtoffer er één heeft.

Dus een situatie met nul vuurwapens wordt een situatie met één of twee vuurwapens. In welke situatie is de kans op vuurwapengeweld het grootst: de situatie mét vuurwapen(s), of de situatie zónder vuurwapen(s)?
Waar zeg ik dat ik stalkers vuurwapens wil geven?
  zaterdag 21 maart 2026 @ 11:44:19 #181
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_220395099
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2026 11:36 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Waar zeg ik dat ik stalkers vuurwapens wil geven?
Dat is wel het resultaat wanneer je vuurwapenbezit legaliseert. Als je denkt dat wapens legaal in bezit alleen belanden bij mensen die er te allen tijde verstandig mee om kunnen gaan dan ben je echt hopeloos naïef.
Huilen dan.
pi_220395118
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2026 10:56 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Maar hoe ver wil je dan gaan met dat gedachtegoed?

Wapenbezit in Europa waar mogelijk verbieden.
pi_220395149
quote:
7s.gif Op zaterdag 21 maart 2026 11:44 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Dat is wel het resultaat wanneer je vuurwapenbezit legaliseert. Als je denkt dat wapens legaal in bezit alleen belanden bij mensen die er te allen tijde verstandig mee om kunnen gaan dan ben je echt hopeloos naïef.
Dat is legaal is wilt niet zeggen dat iedereen er 1 mag bezitten hè.

Zoals ik al eerder zei: voor een auto heb je ook een rijbewijs nodig.
  Moderator zaterdag 21 maart 2026 @ 12:10:05 #184
375570 crew  Cyan9
pi_220395339
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2026 11:50 schreef Candymannetje het volgende:

[..]

Training en screening gaat niet voorkomen dat er geen misstanden zijn. Wat @Isdatzo zegt blijft met maatregelen als deze gewoon staan.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
  Moderator zaterdag 21 maart 2026 @ 12:11:11 #185
375570 crew  Cyan9
pi_220395364
Het aantal misstanden/incidenten gaat waarschijnlijk alleen maar toenemen.
pi_220395560
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2026 12:10 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
Training en screening gaat niet voorkomen dat er geen misstanden zijn. Wat @:Isdatzo zegt blijft met maatregelen als deze gewoon staan.
Misstanden zullen altijd blijven bestaan.
Maar het zal ook een positieve invloed hebben.
  zaterdag 21 maart 2026 @ 12:45:29 #187
272296 Jan_Lul
Ik zit hier niet voor
pi_220395743
quote:

[..]

nee, iedereen kan een auto kopen. Er mee mogen rijden, daar heb je een rijbewijs voor nodig. Maar wat weerhoud je ervan om er dan mee te rijden zonder rijbewijs?
pi_220395773
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2026 12:45 schreef Jan_Lul het volgende:

[..]
nee, iedereen kan een auto kopen. Er mee mogen rijden, daar heb je een rijbewijs voor nodig. Maar wat weerhoud je ervan om er dan mee te rijden zonder rijbewijs?
Dat is illegaal
  Moderator zaterdag 21 maart 2026 @ 13:00:10 #189
375570 crew  Cyan9
pi_220395857
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2026 12:21 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Misstanden zullen altijd blijven bestaan.
Maar het zal ook een positieve invloed hebben.
Van die positieve invloed lijken maar weinig te zijn overtuigd. En ook niet bewezen.
pi_220395874
Booming business
pi_220395904
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2026 13:00 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
Van die positieve invloed lijken maar weinig te zijn overtuigd. En ook niet bewezen.
Zowel de negatieve als de positieve invloeden vallen niet te bewijzen denk ik?
We kunnen hooguit speculeren.
  zaterdag 21 maart 2026 @ 13:11:39 #192
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_220395990
quote:

[..]

En zoals we allemaal weten vinden er geen verkeersovertreding plaats, zijn er geen aso's in het verkeer, en gebeuren er geen verkeersongelukken...
Huilen dan.
pi_220395998
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2026 13:05 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Alleen als je alle schietpartijen en zelfs doden die er per ongeluk vallen door wapenbezit negeert, dan is het aantal negatieve invloeden niet bewezen.

Er vallen in Nederland ongeveer 120 doden door een misdrijf (niet allemaal een vuurwapen) per jaar.
In Amerika zijn er honderden onopzettelijke schietpartijen waarbij kleine kinderen (onder de 11, vaak peuters) de 'dader' zijn: https://www.hpdetijd.nl/p(...)dan-door-terroristen

Zet die cijfers naast elkaar en je kunt niet anders dan concluderen dat er met meer vuurwapens in de huizen, ook meer onschuldige slachtoffers gaan komen. Meer dan er kunnen afnemen door de zogezegde bescherming door wapens.
pi_220396104
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 maart 2026 13:12 schreef Hanca het volgende:

[..]
Alleen als je alle schietpartijen en zelfs doden die er per ongeluk vallen door wapenbezit negeert, dan is het aantal negatieve invloeden niet bewezen.

Er vallen in Nederland ongeveer 120 doden door een misdrijf (niet allemaal een vuurwapen) per jaar.
In Amerika zijn er honderden onopzettelijke schietpartijen waarbij kleine kinderen (onder de 11, vaak peuters) de 'dader' zijn: https://www.hpdetijd.nl/p(...)dan-door-terroristen

Zet die cijfers naast elkaar en je kunt niet anders dan concluderen dat er met meer vuurwapens in de huizen, ook meer onschuldige slachtoffers gaan komen. Meer dan er kunnen afnemen door de zogezegde bescherming door wapens.
Waarom begin je nou steeds over Amerika?
Het is toch overduidelijk dat die gasten niet goed wijs zijn?
pi_220396118
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2026 13:26 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Waarom begin je nou steeds over Amerika?
Het is toch overduidelijk dat die gasten niet goed wijs zijn?
Omdat dat het enige land is waar ze zo gek zijn om te denken dat wapens beschermen tegen geweld.
In jouw Tsjechië heeft vrijwel niemand een wapen. 300.000, waarschijnlijk vooral boeren die achteraf wonen en jagers.

En Amerika zijn cijfers over. Die schietpartijen per ongeluk door peuters gaan hier ook komen als je de mensen gaat vertellen dat ze hun wapen op hun nachtkastje moeten leggen om geweld te voorkomen.
pi_220396147
quote:
7s.gif Op zaterdag 21 maart 2026 13:11 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
En zoals we allemaal weten vinden er geen verkeersovertreding plaats, zijn er geen aso's in het verkeer, en gebeuren er geen verkeersongelukken...
Ja man want iedereen die een verkeersovertreding maakt is ook in staat iemand dood te schieten 8)7
Ik gebruikte de auto als voorbeeld om te laten zien dat wanneer iets gelegaliseerd is je niet per se iedere Jan doedel er toegang tot hoeft te geven.
pi_220396161
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2026 13:05 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
We kunnen hooguit speculeren.
Jij wil hier wapens toestaan omdat je eerst zegt dat het een positieve invloed zal hebben , en nu geef je zelf toe dat het niet te bewijzen is.

Negatieve invloeden hebben mensen hier objectief juist wel aangetoond met harde cijfers over meer wapen doden. :+
pi_220396250
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 maart 2026 13:27 schreef Hanca het volgende:

[..]
Omdat dat het enige land is waar ze zo gek zijn om te denken dat wapens beschermen tegen geweld.
In jouw Tsjechië heeft vrijwel niemand een wapen. 300.000, waarschijnlijk vooral boeren die achteraf wonen en jagers.

En Amerika zijn cijfers over. Die schietpartijen per ongeluk door peuters gaan hier ook komen als je de mensen gaat vertellen dat ze hun wapen op hun nachtkastje moeten leggen om geweld te voorkomen.
Nou echt niet, Tsjechië is het USA van de EU maar dan met normale mensen.
Wapens zijn daar onderdeel van de maatschappij en nou met de Russische dreiging helemaal.

En die cijfers uit Amerika zijn totaal niet relevant voor andere landen.
Mensen uit Scandinavië en Canada hebben ook vrij veel vuurwapens maar er gebeuren vrijwel geen incidenten omdat ze normaal doen.
pi_220396274
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2026 13:38 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Nou echt niet, Tsjechië is het USA van de EU maar dan met normale mensen.
Wapens zijn daar onderdeel van de maatschappij en nou met de Russische dreiging helemaal.
Nee, dus. Er zijn maar 300.000 mensen met een wapen in Tsjechië. Dat is niet het massale walenbezit waar jij hier over begon.

En als je 'normaal moet doen' en dus geen doorgeladen wapen in je huis mag leggen, helpt het niks want vrijwel al het geweld vindt plaats in eigen huis in Nederland.
pi_220396277
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2026 13:30 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Jij wil hier wapens toestaan omdat je eerst zegt dat het een positieve invloed zal hebben , en nu geef je zelf toe dat het niet te bewijzen is.

Negatieve invloeden hebben mensen hier objectief juist wel aangetoond met harde cijfers over meer wapen doden. :+
Waar zeg ik dat ik wapens wil toestaan?
Ik gooi gewoon een balletje op en neem wat andere landen erbij als vergelijking.
Maar als je goed leest zie je van mijn kant geen plannen om wapens toe te staan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')