In Nederland meerdere keren in de trein zoiets meegemaakt. De laatste keer was in ~2015.quote:
Dat is aan mij. Het gaat er om dat je aan zet bent, en niet afhankelijk bent van het gedrag van mensen die minder te verliezen hebben.quote:Wat had je met een wapen anders gedaan dan?
Ik mis de "positieve voorbeelden zoals in Tsjechie" wel nog.quote:Op vrijdag 20 maart 2026 20:23 schreef Candymannetje het volgende:
Dat is al besproken.
In mijn gesprek met isdatzo worden je vragen beantwoord.
quote:Op vrijdag 20 maart 2026 20:26 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Ik mis de "positieve voorbeelden zoals in Tsjechie" wel nog.
quote:Op donderdag 19 maart 2026 13:50 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Yep, als je Tsjechië als voorbeeld neemt wel.
Maar de vraag is dan of het komt door de vuurwapens of niet.
Maar de versoepeling heeft niet geleid tot toename van criminaliteit.
WAT zijn de positieve voorbeelden dan? Kun je ze benoemen? Waarom moeten we Tsjechië als voorbeeld nemen? Wat is daar zo goed i.v.m vuurwapens?quote:
We moeten niks, ik gaf enkel aan dat een vrijere wapenwet niet per definitie tot meer geweld lijdt.quote:Op vrijdag 20 maart 2026 20:34 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
WAT zijn de positieve voorbeelden dan? Kun je ze benoemen? Waarom moeten we Tsjechië als voorbeeld nemen? Wat is daar zo goed i.v.m vuurwapens?
Blijf dromen.quote:Op vrijdag 20 maart 2026 20:39 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
We moeten niks, ik gaf enkel aan dat een vrijere wapenwet niet per definitie tot meer geweld lijdt.
Hoe weet je dat? Echt hoor. Ik gaf al eerder aan: lui "denken". En jouw "antwoorden" zij daar een heel goed voorbeeld van.quote:Op vrijdag 20 maart 2026 20:39 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
We moeten niks, ik gaf enkel aan dat een vrijere wapenwet niet per definitie tot meer geweld lijdt.
Het hangt volgens mij sterk af van wie je wel en geen wapen geeft. Volg je het Amerikaans voorbeeld, dan krijg je bloedbaden. Volg je het Zwitsers of Finse voorbeeld, dan kunnen burgers die geschoold zijn om goed met wapens om te gaan een stimulans voor gespuis zijn om beter uit te kijken met wie ze uit dagen, of waar ze inbreken.quote:Op vrijdag 20 maart 2026 20:39 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Das allemaal leuk, totdat zij of mensen uit de directe omgeving er slachtoffer van worden. Net als met die Kirk vorig jaar.quote:Op vrijdag 20 maart 2026 21:07 schreef KareldeStoute het volgende:
Interessant wel weer hoe de pro-wapenfiguren extra doden door vuurwapengeweld best ok blijken te vinden.
Stropop.quote:Op vrijdag 20 maart 2026 21:07 schreef KareldeStoute het volgende:
Interessant wel weer hoe de pro-wapenfiguren extra doden door vuurwapengeweld best ok blijken te vinden.
Over lui zijn gesproken.quote:Op vrijdag 20 maart 2026 20:57 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Hoe weet je dat? Echt hoor. Ik gaf al eerder aan: lui "denken". En jouw "antwoorden" zij daar een heel goed voorbeeld van.
.quote:Op vrijdag 20 maart 2026 21:02 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Het hangt volgens mij sterk af van wie je wel en geen wapen geeft. Volg je het Amerikaans voorbeeld, dan krijg je bloedbaden. Volg je het Zwitsers of Finse voorbeeld, dan kunnen burgers die geschoold zijn om goed met wapens om te gaan een stimulans voor gespuis zijn om beter uit te kijken met wie ze uit dagen, of waar ze inbreken.
Je zou iedereen ook op boksles kunnen sturen. Dan wordt het voor hooligans toch minder aantrekkelijk om random personen aan te vallen, ook als ze zelf op boksles zitten.
Denk jij dat het 17 jarige meisje uit Abcoude nog geleefd had als ze gewapend was geweest?quote:Op vrijdag 20 maart 2026 21:07 schreef KareldeStoute het volgende:
Nee.quote:Op vrijdag 20 maart 2026 21:48 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Denk jij dat het 17 jarige meisje uit Abcoude nog geleefd had als ze gewapend was geweest?
Kleine kans, hoe triest ook…quote:Op vrijdag 20 maart 2026 21:48 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Denk jij dat het 17 jarige meisje uit Abcoude nog geleefd had als ze gewapend was geweest?
Ik denk niet dat iemand dan had geweten over wie je het nu had, omdat dodelijke geweldsslachtoffers dan veel gebruikelijker zouden zijn.quote:Op vrijdag 20 maart 2026 21:48 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Totdat hij op een dag wordt neergeschoten bij een tankstation of in een supermarkt. De mens is een uiterst agressief en destructief wezen. Maak hem niet nog gevaarlijker door hem te voorzien van wapens die juist zijn ontworpen om die vernietigende neigingen verder te versterken.quote:Op woensdag 18 maart 2026 11:38 schreef Isdatzo het volgende:
Wat een ontzettend achterlijk idee. Minder wapens meer beter.
Omdat we niet in een film leven. Mensen zijn geen actiehelden die bij onraad als een soort Rambo gelijk de boeven overhoop schieten.quote:
Emotioneel boehoehoe-argument.quote:Op vrijdag 20 maart 2026 19:38 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Een feit is dat jij nooit met geweld te maken hebt gehad, maar vindt dat andere mensen die wel met geweld hebben te maken hebben, dit over zich heen moeten laten komen.
Was het een legaal wapen?quote:Op vrijdag 20 maart 2026 23:01 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Emotioneel boehoehoe-argument.
Ik heb een keer, in Nederland, een pistool in mijn oog geduwd gekregen. Mag ik wel meepraten?
Ik wil graag voorkomen dat dat nog een keer gebeurt dus ik ben tegen het legaliseren van vuurwapenbezit.
Ah, maar dat verhaal wat je vertelde over de bus en de zwervers was dus helemaal niet in Nederland. Helder.quote:Op vrijdag 20 maart 2026 20:24 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
In Nederland meerdere keren in de trein zoiets meegemaakt. De laatste keer was in ~2015.
En dat is dus precies waarom het een waardeloos idee is.quote:Dat is aan mij. Het gaat er om dat je aan zet bent, en niet afhankelijk bent van het gedrag van mensen die minder te verliezen hebben.
Zegt de user met de 'als je geen geweld meemaakt heb je geen recht van spreken' drogreden.quote:
De wereld waarin Lyrebird in een bus ergens buiten Nederland, twee vechtende zwervers wel eens even de les gaat lezen.quote:Op vrijdag 20 maart 2026 22:56 schreef Straatcommando. het volgende:
In welke wereld is het een goed idee miljoenen, want dat worden het, vuurwapens in onze samenleving los te laten?
Nee maar is dus een andere situatie.quote:Op vrijdag 20 maart 2026 23:17 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Nee. Ga je daar dan minder dood van?
Helpt uitgebreid wapenbezit in de VS de misdaad te beperken?quote:Op zaterdag 21 maart 2026 07:43 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Nee maar is dus een andere situatie.
Het wapen in jou geval was al verboden.
Maar zou diegene zijn wapen in jou oog gedrukt hebben als je er zelf ook 1 had gehad?
Nu zit je in een situatie dat alleen de boeven een vuurwapen hebben.
Geen idee, hoe was het daar zonder uitgebreid wapenbezit?quote:Op zaterdag 21 maart 2026 08:23 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Helpt uitgebreid wapenbezit in de VS de misdaad te beperken?
Dat zullen we nooit weten, maar nu is er in elk geval niet geschoten en kan ik dit bericht nog typen.quote:Op zaterdag 21 maart 2026 07:43 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Nee maar is dus een andere situatie.
Het wapen in jou geval was al verboden.
Maar zou diegene zijn wapen in jou oog gedrukt hebben als je er zelf ook 1 had gehad?
Dat is beter dan een situatie waarin iedereen een wapen kan hebben.quote:Nu zit je in een situatie dat alleen de boeven een vuurwapen hebben.
Grote kans op veel minder doden door vuurwapengeweld. Zowel onder de slachtoffers van criminaliteit, als onder de daders.quote:Op zaterdag 21 maart 2026 08:29 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Geen idee, hoe was het daar zonder uitgebreid wapenbezit?
Minder schoolshootings, minder kinderen die zichzelf per ongeluk doodschieten. Er gaan in de VS meer dan 100 mensen per dag dood door vuurwapens, meer dan 200 gewonden.quote:Op zaterdag 21 maart 2026 08:29 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Geen idee, hoe was het daar zonder uitgebreid wapenbezit?
Grote kans van niet want in andere landen met uitgebreid wapenbezit heb je geen USA toestanden.quote:Op zaterdag 21 maart 2026 09:12 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Grote kans op veel minder doden door vuurwapengeweld. Zowel onder de slachtoffers van criminaliteit, als onder de daders.
Het is inderdaad volkomen bizar.quote:Op zaterdag 21 maart 2026 09:14 schreef Hanca het volgende:
[..]
Minder schoolshootings, minder kinderen die zichzelf per ongeluk doodschieten. Er gaan in de VS meer dan 100 mensen per dag dood door vuurwapens, meer dan 200 gewonden.
https://www.vrt.be/vrtnws(...)itbare-wapenepidemi/
1 op de 5 volwassenen heeft een familielid dat om kwam door vuurwapens, 1 op de 6 zag een schietpartij
https://www.hln.be/buiten(...)-vuurwapen~a23eeda3/
Dat iemand dan denkt: goed idee, dat kopiëren we, snap ik echt niet.
En hoeveel van die incidenten zijn met illegale vuurwapens?quote:Op zaterdag 21 maart 2026 09:14 schreef Hanca het volgende:
[..]
Minder schoolshootings, minder kinderen die zichzelf per ongeluk doodschieten. Er gaan in de VS meer dan 100 mensen per dag dood door vuurwapens, meer dan 200 gewonden.
https://www.vrt.be/vrtnws(...)itbare-wapenepidemi/
1 op de 5 volwassenen heeft een familielid dat om kwam door vuurwapens, 1 op de 6 zag een schietpartij
https://www.hln.be/buiten(...)-vuurwapen~a23eeda3/
Dat iemand dan denkt: goed idee, dat kopiëren we, snap ik echt niet.
De meeste schoolshootings zijn met legale wapens.quote:Op zaterdag 21 maart 2026 09:26 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
En hoeveel van die incidenten zijn met illegale vuurwapens?
Ik snap ook niet waarom iemand dat zou willen kopiëren.
En de rest?quote:Op zaterdag 21 maart 2026 09:29 schreef Hanca het volgende:
[..]
De meeste schoolshootings zijn met legale wapens.
'Legale vuurwapens' zijn minder dodelijk dan 'illegale vuurwapens'?quote:Op zaterdag 21 maart 2026 09:26 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
En hoeveel van die incidenten zijn met illegale vuurwapens?
Waarom is dat eigenlijk zo relevant? Meer legale wapens in omloop is ook meer illegale wapens in omloop.quote:
Totaal niet maar illegale wapens zijn al verboden dus ja.quote:Op zaterdag 21 maart 2026 09:34 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
'Legale vuurwapens' zijn minder dodelijk dan 'illegale vuurwapens'?
Ik heb wel eens met geweld te maken gehad en ook wel eens (zonder geweld) beroofd.quote:Op vrijdag 20 maart 2026 19:38 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Een feit is dat jij nooit met geweld te maken hebt gehad, maar vindt dat andere mensen die wel met geweld hebben te maken hebben, dit over zich heen moeten laten komen.
Maar criminelen zijn dus niet het vaakst slachtoffer en zelfs niet het vaakst dader, want criminelen schieten vooral onderling op elkaar, niet op kinderen.quote:Op zaterdag 21 maart 2026 09:35 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Totaal niet maar illegale wapens zijn al verboden dus ja.
En ze worden meestal gebruikt door criminelen.
Het is relevant om een goed overzicht te krijgen.quote:Op zaterdag 21 maart 2026 09:35 schreef Hanca het volgende:
[..]
Waarom is dat eigenlijk zo relevant? Meer legale wapens in omloop is ook meer illegale wapens in omloop.
Maar familieshootings zijn in ieder geval bijna altijd met legale wapens.
En de groep die het vaakst slachtoffer van de wapens in de VS, zijn geen daders van een misdrijf oid, maar kinderen: https://www.nporadio1.nl/(...)ilitairen-en-agenten
Meer wapens = meer dode kinderen. Simpel.
Dit snap ik even niet.quote:Op zaterdag 21 maart 2026 09:37 schreef Hanca het volgende:
[..]
Maar criminelen zijn dus niet het vaakst slachtoffer en zelfs niet het vaakst dader, want criminelen schieten vooral onderling op elkaar, niet op kinderen.
Heb je daar een bron van?quote:Op zaterdag 21 maart 2026 09:38 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Veruit het meeste vuurwapengeweld komt door illegale wapens.
Ja lees de quote van Joe Biden nou eens goed.quote:Op zaterdag 21 maart 2026 09:39 schreef Hanca het volgende:
[..]
Heb je daar een bron van?
Dat kinderen het vaakst slachtoffer zijn wijst er op dat die zin niet klopt.
Nee hoor dat hoeft niet.quote:Op zaterdag 21 maart 2026 09:40 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Nou dan.
Meer vuurwapens = meer vuurwapengebruik = ...
Degene die hier niet open-minded is ben jij vooral. Jij weigert te accepteren datquote:Op zaterdag 21 maart 2026 09:45 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
En ik wil best wel met je de boel uit gaan spitten en bronnen en onderzoeken gaan plaatsen maar wees dan wel open-minded.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |