Dat hangt van de economische fase af. De huidige box 3 belasting is gewoon niet in orde, ik zou persoonlijk voorstander zijn om de Belgische meerwaardebelasting over te nemen:quote:Op woensdag 18 maart 2026 22:57 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Nederland is hekkensluiter in de EU qua belasten van vermogen.
Met geld maak je geld. Zie Piketty.
Het is inderdaad een uitdaging om dit breed toegankelijk mogelijk te maken. De hogere vermogens mogen wel wat meer bijdragen en misschien is er een volledig duaal stelsel zoals in Scandinavië nodig (dus geen Box 2 en Box 3 meer).
Het is vaak ook beter om de geïnteresseerden in een klasje te proppen en daarmee aan de slag te gaan.quote:Op woensdag 18 maart 2026 23:02 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Als muziekdocent op een middelbare school moet je flink wat in je mars hebben om een klas te inspireren, meeste kinderen boeit het geen bal en is het tijdsverspilling in hun ogen. De Maxima projecten op de basisschool sloegen ook vaak nergens op. Waar het mij omgaat is dat er vanuit dat soort projecten op de basisschool toch een aantal kinderen bijv. viool wilden leren spelen en dat kon buitenschools met subsidie. Maar goed, genoeg mensen die nu nog met afgrijzen terugdenken aan klassikaal blokfluitles..
Ja en dat gebeurde dus ook buitenschools, niet volledig gratis.quote:Op woensdag 18 maart 2026 23:04 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Het is vaak ook beter om de geïnteresseerden in een klasje te proppen en daarmee aan de slag te gaan.
@Bluesquote:Op woensdag 18 maart 2026 23:06 schreef EttovanBelgie het volgende:
De Blues zou sowieso verplicht vak moeten zijn.
Onderdeel van muziekonderwijs. Elk kind hoort dat te leren.quote:Op woensdag 18 maart 2026 23:06 schreef EttovanBelgie het volgende:
De Blues zou sowieso verplicht vak moeten zijn.
quote:Op woensdag 18 maart 2026 23:07 schreef capricia het volgende:
[..]
@:blues
Wil jij een verplicht vak worden?
Ondernemersrisicoquote:Op woensdag 18 maart 2026 19:51 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Het zijn niet alleen de vvd'ers, jouw huis stort ook in!
Wat ga je doen voor al die mensen die een half miljoen hebben betaald voor een simpele rijtjeswoning?
Die pech generatie moest de basisbeurs zelf lenen. 250 euro per maand, 4 jaar lang is ¤12.000,-. Bij een 5 of 6 jarige studie mogen jullie het zelf berekenen. Die basisbeurs discussie is echt een discussie waar de waarheid r vaak niet echt toe deed.quote:Op woensdag 18 maart 2026 23:12 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Ondernemersrisico
Maar goed ik heb ook clienten gehad die alles kwijt raakten na de crisis van 2008. Werk, huis, vrouw, kinderen en terug kwamen met een dikke schuld. Anderzijds is er ook medelijden met studenten van de pech generatie die een ton moesten lenen om de banken te redden?
Heel goed plan, iedereen van arm tot rijk zal dat kunnen billijken.quote:Op woensdag 18 maart 2026 23:03 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dat hangt van de economische fase af. De huidige box 3 belasting is gewoon niet in orde, ik zou persoonlijk voorstander zijn om de Belgische meerwaardebelasting over te nemen:
10% belasting op meerwaarde van aandelen, staatsbonnen, obligaties, trackers etc
Waarbij minderwaarden kunnen worden afgetrokken van meerwaarden en een vrijstelling van 10.000 euro.
grote beleggers in vastgoed stappen nu al uit met redemptieverzoeken om een fiscale klap in de toekomst te voorkomenquote:Op woensdag 18 maart 2026 23:59 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Heel goed plan, iedereen van arm tot rijk zal dat kunnen billijken.
Administratief natuurlijk een groot drama.
Ja kan.quote:Op donderdag 19 maart 2026 00:08 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
grote beleggers in vastgoed stappen nu al uit met redemptieverzoeken om een fiscale klap in de toekomst te voorkomen
https://propertynl.com/Ni(...)a8-8d1d-76bf7bc3a07d
Als ze het in België kunnen, waarom dan in Nederland niet?quote:Op donderdag 19 maart 2026 00:11 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja kan.
Maar al deze vermogenbestandsdelen moeten bijgehouden worden in losse excelletjes, en je moet allerhande zaken gaan documenteren.
Dat wordt natuurlijk een grote papierentijger. En voor de fiscus volstrekt onbeheersbaar.
Er zijn zeker wel belangrijke dancealbums. Ik noem eenquote:Op woensdag 18 maart 2026 19:52 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Nederland heeft een gigantische cultuur van dance muziek. Die hele muziekstroming heeft amper belangrijke albums. Dat is dus nogal een aparte graadmeter.
Zo heb je bijvoorbeeld The Hague sound.
Als je denkt dat dat onzin is hier een Engelstalig artikel erover.
https://www.theransomnote(...)es-west-coast-sound/
[..]
FocusGoden.quote:Op woensdag 18 maart 2026 18:05 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Voor het Abba tijdperk was Nederland misschien wel nummer drie/vier van de wereld. Helemaal als je breder kijkt dan vierkwartsmaat popmuziek.
Bedoel je de huidige of de komende Box 3 belasting?quote:Op woensdag 18 maart 2026 23:03 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dat hangt van de economische fase af. De huidige box 3 belasting is gewoon niet in orde, ik zou persoonlijk voorstander zijn om de Belgische meerwaardebelasting over te nemen:
10% belasting op meerwaarde van aandelen, staatsbonnen, obligaties, trackers etc
Waarbij minderwaarden kunnen worden afgetrokken van meerwaarden en een vrijstelling van 10.000 euro.
Het lijkt wel alsof ze bij de Nos "gesensibiliseerd" zijn na Gaza. 100% fact checking als het gaat om extreem-rechts.quote:Op woensdag 18 maart 2026 23:39 schreef Klopkoek het volgende:
[ x ]
Marleen de Rooy is niet te harden.
Alleen maar omdat ze blij kan kijken.
quote:Op woensdag 18 maart 2026 23:07 schreef capricia het volgende:
[..]
@:blues
Wil jij een verplicht vak worden?
Yeah baby, eensquote:Op woensdag 18 maart 2026 23:07 schreef Firuze60 het volgende:
Onderdeel van muziekonderwijs. Elk kind hoort dat te leren.
Heb je daar een bron van?quote:Op donderdag 19 maart 2026 11:16 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Het lijkt wel alsof ze bij de Nos "gesensibiliseerd" zijn na Gaza. 100% fact checking als het gaat om extreem-rechts.
Ook lijkt Tim Hofman na zijn CVI item over neokolonisten op de WB niet meer zo vrij te zijn om journalistieke items te maken. Uberhaupt werd er blijkbaar vanaf hogerhand gediscussieerd over zijn items omtrent Yesilgoz.
De bezuinigen zullen ook wel een rol spelen.
Ik vind het ook heel raar dat zoveel Nederlanders deze afslag nemen. Tegelijkertijd hoor je ook heel veel Nederlanders klagen over de (bezuinigingen op de) zorg, veelal óók mensen die op FVD stemmen weet ik. Maar toch steeds rechtser stemmen. Ik snap het gewoon niet.... (ja, behalve dan 'buut'n landers').quote:Op donderdag 19 maart 2026 11:25 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Heb je daar een bron van?
In ieder geval vind ik het allemaal heel angstig nu. Er is geen rem meer op navelstaren, bot individualisme, egocentrisme etc. Dit gaat heel naar eindigen. FvD is nog twee graadjes erger dan FPO of AfD.
Het rechts van nu gaat vele stappen verder dan minder belasting betalen. Het is ongeremde apartheid en sociaal-darwinisme. Een deel van de mensheid wordt weer een stuk vee waar je van alles mee kunt doen.
quote:Op donderdag 19 maart 2026 11:25 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Heb je daar een bron van?
In ieder geval vind ik het allemaal heel angstig nu. Er is geen rem meer op navelstaren, bot individualisme, egocentrisme etc. Dit gaat heel naar eindigen. FvD is nog twee graadjes erger dan FPO of AfD.
Het rechts van nu gaat vele stappen verder dan minder belasting betalen. Het is ongeremde apartheid en sociaal-darwinisme. Een deel van de mensheid wordt weer een stuk vee waar je van alles mee kunt doen.
Blijkbaar wisten ze bij de VVD waar Tim Hofman bij BNNVARA aan werkte. Waaronder items over Yesilgoz zelf.quote:Yesilgöz werkte op eigen initiatief mee aan de uitzending van dinsdag. Haar woordvoerder benaderde Hofman, omdat ze had opgevangen dat hij een uitzending voorbereidde over bedreigingen
Je ziet het ook in NWSquote:Op donderdag 19 maart 2026 11:28 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ik vind het ook heel raar dat zoveel Nederlanders deze afslag nemen. Tegelijkertijd hoor je ook heel veel Nederlanders klagen over de (bezuinigingen op de) zorg, veelal óók mensen die op FVD stemmen weet ik. Maar toch steeds rechtser stemmen. Ik snap het gewoon niet.... (ja, behalve dan 'buut'n landers').
Het ligt helaas veel dieper dan dat. Daarom hebben feiten ook zo weinig uitwerking. Op sommigen wel, maar bij anderen zit het sociaal-darwinisme heel diep.quote:Op donderdag 19 maart 2026 11:32 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Je ziet het ook in NWS
Minder geld voor wegen: Schuld van de migranten
Minder geld voor zorg: Schuld van de migranten
FOK! misschien binnenkort failliet: Schuld van de migranten
De domheid regeert.quote:Op donderdag 19 maart 2026 11:40 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Het ligt helaas veel dieper dan dat. Daarom hebben feiten ook zo weinig uitwerking. Op sommigen wel, maar bij anderen zit het sociaal-darwinisme heel diep.
Veel lui doen ook maar gewoon wat en praten elkaar na.quote:Op donderdag 19 maart 2026 11:28 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ik vind het ook heel raar dat zoveel Nederlanders deze afslag nemen. Tegelijkertijd hoor je ook heel veel Nederlanders klagen over de (bezuinigingen op de) zorg, veelal óók mensen die op FVD stemmen weet ik. Maar toch steeds rechtser stemmen. Ik snap het gewoon niet.... (ja, behalve dan 'buut'n landers').
Een Forum scoort juist op gemeenschapszin op cultureel-sociaal vlak: nationale identiteit (die uiteraard bedreigd wordt door nieuwkomers), culturele eenheid, partijkartel versus het volk. En combineert dat dan wat paradoxaal met individualisme rondom demoratische procedures zoals het referendum.quote:Op donderdag 19 maart 2026 11:25 schreef Klopkoek het volgende:
Er is geen rem meer op navelstaren, bot individualisme, egocentrisme etc. Dit gaat heel naar eindigen. FvD is nog twee graadjes erger dan FPO of AfD.
Je wil censuur of wat?quote:Op donderdag 19 maart 2026 11:45 schreef Ambtenaar030 het volgende:
Zolang grote mediakanalen zoals Powned of de Telegraaf de grootste idioten mogen uitzoeken, een interview mogen afnemen
Met merendeel van de mensen zou een originele gedachte nog niet herkennen als ze erover struikelden.quote:Op donderdag 19 maart 2026 11:46 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Veel lui doen ook maar gewoon wat en praten elkaar na.
Een familielid ook. Die was aan het mopperen dat het CDA en D66 "Nederland naar de klote gingen helpen".
Bij de vraag wat "Naar de klote" precies inhoudt en hoe dit uit hun beleid voortkomt, komt er natuurlijk geen enkele inhoud.
Niks mis met Checks and Balances.quote:
Nu is een originele gedachte bij het CDA de laatste tijd ook wel ver te zoeken.quote:Op donderdag 19 maart 2026 11:48 schreef Perrin het volgende:
[..]
Met merendeel van de mensen zou een originele gedachte nog niet herkennen als ze erover struikelden.
De censuur is juist vanuit rechts gekomen. Die hebben uitgekiend het hele media systeem naar rechts getrokken, Powned en WNL versoepeld toegelaten, en langzaamaan linkse stemmen zitten muilkorven en marginaliseren.quote:Op donderdag 19 maart 2026 11:50 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Niks mis met Checks and Balances.
We moeten niet naar een Fox News systeem gaan, wat louter en alleen op propaganda draait en het verzorgt voor de GOP in de VS.
Die zouden een Nazi nog interviewen en dan de schuld geven aan de democraten.
Nee, ik denk dat progressieve partijen nog wat te idealistisch denken over sommige groepen mensen. Die moet je gewoon schaamtelozer manipuleren. Ze willen het zo.quote:Op donderdag 19 maart 2026 11:48 schreef Perrin het volgende:
[..]
Met merendeel van de mensen zou een originele gedachte nog niet herkennen als ze erover struikelden.
Maar dat is niet zo raar bij een centrum conservatieve partij.quote:Op donderdag 19 maart 2026 11:51 schreef nostra het volgende:
[..]
Nu is een originele gedachte bij het CDA de laatste tijd ook wel ver te zoeken.
Sorry, maar dit is gewoon onzin. Het is niet voor niets dat op deze flank men ook elkaar de hersens in slaat (bijv. ook het thema Joden, Moslims, homo's). In nog veel grotere mate dan de extreemlinkse flank. De achterliggende reden is ongeremd sociaal darwinisme en de oneindige drang om anderen eronder te houden. De gemeenschapszin is flinterdun, fluïde en louter instrumenteel voor het ongeremde egoïsme.quote:Op donderdag 19 maart 2026 11:46 schreef nostra het volgende:
[..]
Een Forum scoort juist op gemeenschapszin op cultureel-sociaal vlak: nationale identiteit (die uiteraard bedreigd wordt door nieuwkomers), culturele eenheid, partijkartel versus het volk. En combineert dat dan wat paradoxaal met individualisme rondom demoratische procedures zoals het referendum.
Idd. Ze verlangen ernaar dat de baas ze vertelt wat ze moeten denken, vinden en voelen. Zelf nadenken doet pijn.quote:Op donderdag 19 maart 2026 11:52 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nee, ik denk dat progressieve partijen nog wat te idealistisch denken over sommige groepen mensen. Die moet je gewoon schaamtelozer manipuleren. Ze willen het zo.
De media waren vroeger democratisch, verenigingen en/of uit het verzet komende stichtingen. Inmiddels zijn het speeltjes van miljardairs, en is Victor Vlam zelf de grootste aanjager van cancel culture.quote:Op donderdag 19 maart 2026 11:45 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
De domheid regeert.
Zolang grote mediakanalen zoals Powned of de Telegraaf de grootste idioten mogen uitzoeken, een interview mogen afnemen en doen alsof deze mening staat voor heel Nederland blijven we als land stil staan of achteruit gaan.
De Lale Gul's, Victor Vlam's, Wierd Duk's. Raymond Mens's
The new kid in townquote:Op donderdag 19 maart 2026 12:01 schreef Perrin het volgende:
Iedereen wil op de foto met Jetten.
[ x ]
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |