Het eerste is: los nou eens problemen op. Er zijn bijvoorbeeld al zeker 4 jaar plannen bekend die de stikstofproblemen zouden kunnen oplossen, rol die eens uit. Voor die spreidingswet eens uit en laat zien dat dat de overlast verkleint en niet vergroot.quote:Op donderdag 19 maart 2026 15:57 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Even serieuze vraag: hoe zou jij dit willen oplossen? Deze gordiaanse knoop? Enig wantrouwen zal er altijd zijn en is ook gezond, alleen de huidige mate duurt nu al vijf jaar.
Ja van die moraalridders maken het vaak lastig om dat lekker rucksichtslos te doen.quote:Op donderdag 19 maart 2026 16:02 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ze zitten zichzelf in de weg met al die morele waarden. Soms moet je gewoon praktisch zijn.
Wat dat betreft heeft de linkerflank echt iemand nodig die doet wat nodig is. Jong, pragmatisch en onverbiddelijk. Zou ik misschien zelfs op stemmenquote:Op donderdag 19 maart 2026 16:03 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ja van die moraalridders maken het vaak lastig om dat lekker rucksichtslos te doen.
Ik denk dat een linkse partij zonder morele waarden geen stemmen haalt. Dat botst namelijk enorm met elkaar. Politici die hun eigen geweten niet volgen is natuurlijk ook gewoon een erg slecht idee.quote:Op donderdag 19 maart 2026 16:03 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ja van die moraalridders maken het vaak lastig om dat lekker rucksichtslos te doen.
Mee eens. Wat misschien wel nodig is, is een type Mamdani of Die Linke in Duitsland. LFI in Frankrijk. Daarmee doe je de democratie een dienst.quote:Op donderdag 19 maart 2026 16:06 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik denk dat een linkse partij zonder morele waarden geen stemmen haalt. Dat botst namelijk enorm met elkaar. Politici die hun eigen geweten niet volgen is natuurlijk ook gewoon een erg slecht idee.
Jimmy moet wel aangezien er amper nog een hond op de SP stemt.quote:Op donderdag 19 maart 2026 16:14 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Mee eens. Wat misschien wel nodig is, is een type Mamdani of Die Linke in Duitsland. LFI in Frankrijk. Daarmee doe je de democratie een dienst.
GroenLinks-PvdA hangt er nu een beetje tussenin. Nog los van het imago dat alle rechtse megafoons opplakken; het zit nu tussen het volkse en het elitaire in.
En in alle eerlijkheid, 'links' moet stoppen met elkaar vliegen afvangen. Daarmee maak je alles kapot. Velen lijken dit wel te begrijpen, behalve Jimmy Dijk (die wél regelmatig in de talkshows mag verschijnen en dan mee doet met het links bashen spel).
Ja zeker mee eens, en ook moet men scherp zijn op nieuwe problemen voorkomen. Zoals de Ww-plannen (wat werkelijk geen enkel ander land zo doet en aan pakt, met zo een trage rechtenopbouw). Dat gaat grote ellende veroorzaken.quote:Op donderdag 19 maart 2026 16:02 schreef Hanca het volgende:
[..]
Het eerste is: los nou eens problemen op. Er zijn bijvoorbeeld al zeker 4 jaar plannen bekend die de stikstofproblemen zouden kunnen oplossen, rol die eens uit. Voor die spreidingswet eens uit en laat zien dat dat de overlast verkleint en niet vergroot.
Het andere is natuurlijk dat dit een trend is in de hele westerse wereld. Tegen die trend in gaan lijkt me ook wel lastig.
Ik weet niet in wat voor contreien (schijnt een populair woord te zijn hier) jij je begeeft, maar ik ben daar echt nooit mee bezigquote:Op donderdag 19 maart 2026 16:25 schreef phpmystyle het volgende:
En dat je niet continu bezig moet willen zijn of je iemand met m/v/x moet aanspreken. Houd het eenvoudig.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |