Het eerste is: los nou eens problemen op. Er zijn bijvoorbeeld al zeker 4 jaar plannen bekend die de stikstofproblemen zouden kunnen oplossen, rol die eens uit. Voor die spreidingswet eens uit en laat zien dat dat de overlast verkleint en niet vergroot.quote:Op donderdag 19 maart 2026 15:57 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Even serieuze vraag: hoe zou jij dit willen oplossen? Deze gordiaanse knoop? Enig wantrouwen zal er altijd zijn en is ook gezond, alleen de huidige mate duurt nu al vijf jaar.
Ja van die moraalridders maken het vaak lastig om dat lekker rucksichtslos te doen.quote:Op donderdag 19 maart 2026 16:02 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ze zitten zichzelf in de weg met al die morele waarden. Soms moet je gewoon praktisch zijn.
Wat dat betreft heeft de linkerflank echt iemand nodig die doet wat nodig is. Jong, pragmatisch en onverbiddelijk. Zou ik misschien zelfs op stemmenquote:Op donderdag 19 maart 2026 16:03 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ja van die moraalridders maken het vaak lastig om dat lekker rucksichtslos te doen.
Ik denk dat een linkse partij zonder morele waarden geen stemmen haalt. Dat botst namelijk enorm met elkaar. Politici die hun eigen geweten niet volgen is natuurlijk ook gewoon een erg slecht idee.quote:Op donderdag 19 maart 2026 16:03 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ja van die moraalridders maken het vaak lastig om dat lekker rucksichtslos te doen.
Mee eens. Wat misschien wel nodig is, is een type Mamdani of Die Linke in Duitsland. LFI in Frankrijk. Daarmee doe je de democratie een dienst.quote:Op donderdag 19 maart 2026 16:06 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik denk dat een linkse partij zonder morele waarden geen stemmen haalt. Dat botst namelijk enorm met elkaar. Politici die hun eigen geweten niet volgen is natuurlijk ook gewoon een erg slecht idee.
Jimmy moet wel aangezien er amper nog een hond op de SP stemt.quote:Op donderdag 19 maart 2026 16:14 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Mee eens. Wat misschien wel nodig is, is een type Mamdani of Die Linke in Duitsland. LFI in Frankrijk. Daarmee doe je de democratie een dienst.
GroenLinks-PvdA hangt er nu een beetje tussenin. Nog los van het imago dat alle rechtse megafoons opplakken; het zit nu tussen het volkse en het elitaire in.
En in alle eerlijkheid, 'links' moet stoppen met elkaar vliegen afvangen. Daarmee maak je alles kapot. Velen lijken dit wel te begrijpen, behalve Jimmy Dijk (die wél regelmatig in de talkshows mag verschijnen en dan mee doet met het links bashen spel).
Ja zeker mee eens, en ook moet men scherp zijn op nieuwe problemen voorkomen. Zoals de Ww-plannen (wat werkelijk geen enkel ander land zo doet en aan pakt, met zo een trage rechtenopbouw). Dat gaat grote ellende veroorzaken.quote:Op donderdag 19 maart 2026 16:02 schreef Hanca het volgende:
[..]
Het eerste is: los nou eens problemen op. Er zijn bijvoorbeeld al zeker 4 jaar plannen bekend die de stikstofproblemen zouden kunnen oplossen, rol die eens uit. Voor die spreidingswet eens uit en laat zien dat dat de overlast verkleint en niet vergroot.
Het andere is natuurlijk dat dit een trend is in de hele westerse wereld. Tegen die trend in gaan lijkt me ook wel lastig.
Ik weet niet in wat voor contreien (schijnt een populair woord te zijn hier) jij je begeeft, maar ik ben daar echt nooit mee bezigquote:Op donderdag 19 maart 2026 16:25 schreef phpmystyle het volgende:
En dat je niet continu bezig moet willen zijn of je iemand met m/v/x moet aanspreken. Houd het eenvoudig.
Oh sommige mensen moeten hun domme politieke keuzes steeds op die manier voor zichzelf rechtvaardigen.quote:Op donderdag 19 maart 2026 17:17 schreef Weird- het volgende:
[..]
Ik weet niet in wat voor contreien (schijnt een populair woord te zijn hier) jij je begeeft, maar ik ben daar echt nooit mee bezig
De meeste mensen gelukkig niet, dat soort onzin beperkt zich tot contreien als universiteiten en media.quote:Op donderdag 19 maart 2026 17:17 schreef Weird- het volgende:
[..]
Ik weet niet in wat voor contreien (schijnt een populair woord te zijn hier) jij je begeeft, maar ik ben daar echt nooit mee bezig
Wat bedoel je met 'ingrijpen'?quote:Op donderdag 19 maart 2026 23:55 schreef Ambtenaar030 het volgende:
Nu Qatar zijn gas installaties zijn aangevallen door Israel en het jaren en miljarden kost om ze weer op te bouwen verwacht ik dat we eindelijk een keer gaan ingrijpen?
Bij een strenge winter heeft Nederland een groot probleem
Je bedoelt bijvoorbeeld de wet op de verplichte hybride warmtepomp, die kabinet Schoof afschafte, strenger terug invoeren?quote:Op donderdag 19 maart 2026 23:55 schreef Ambtenaar030 het volgende:
Nu Qatar zijn gas installaties zijn aangevallen door Israel en het jaren en miljarden kost om ze weer op te bouwen verwacht ik dat we eindelijk een keer gaan ingrijpen?
Hoe zie je dit ingrijpen voor je precies?quote:Op donderdag 19 maart 2026 23:55 schreef Ambtenaar030 het volgende:
https://www.nu.nl/economi(...)s-waar-mogelijk.htmlquote:Op vrijdag 20 maart 2026 07:20 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Hoe zie je dit ingrijpen voor je precies?
Accijnzen zijn een vast bedrag, dus leiden niet tot meeropbrengsten (eerder minder door gedragsverandering). BTW neemt wel toe.quote:Op vrijdag 20 maart 2026 06:58 schreef Hanca het volgende:
[..]
Wat bedoel je met 'ingrijpen'?
En Nederland kan gewoon de reserves nog aanvullen, het gaat alleen duur worden. Maar in principe mag de minister het vullen overnemen, als bedrijven het niet doen. Neem aan dat ze daar bij het ministerie van EZ wel scherp op zijn, de vullingsgraad in de gaten houden. Die was nu te laag begin van de winter, lager dan als minimum was afgesproken (gepruts van het kabinet Schoof dus).
Ja, dat gaat overheidsgeld kosten, maar momenteel komen er met de hoge prijzen meer accijnzen binnen dan verwacht.
Het komt er aan.quote:Op vrijdag 20 maart 2026 07:26 schreef nostra het volgende:
[..]
https://www.nu.nl/economi(...)s-waar-mogelijk.html
Kan me niet heugen dat het IEA zó fel reageerde. Sense of urgencyy zal bij die knakkers toch ook wel een stuk meer onderbouwd zijn dan bij de gemiddelde, generalistische politicus.quote:
De autovrije zondagen maken een comeback...quote:Op vrijdag 20 maart 2026 07:26 schreef nostra het volgende:
[..]
https://www.nu.nl/economi(...)s-waar-mogelijk.html
Beetje lullig voor de EV's.quote:Op vrijdag 20 maart 2026 07:52 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
De autovrije zondagen maken een comeback...
Mailtje van Eneco gehad over HappyPower.quote:
Wel lekker voor de EV.quote:We zijn blij dat je klant bent bij ons. Dat zeggen we misschien niet vaak genoeg. Daarom krijg je van ons nu Eneco HappyPower®. Hiermee krijg je iedere week 90 minuten stroom cadeau, op jóuw moment. Dat is elke maand 360 minuten stroom cadeau. Zolang je klant bent.
De lui in de industrie weten ook wel wat aanstaande is.quote:Op vrijdag 20 maart 2026 07:37 schreef nostra het volgende:
[..]
Kan me niet heugen dat het IEA zó fel reageerde. Sense of urgencyy zal bij die knakkers toch ook wel een stuk meer onderbouwd zijn dan bij de gemiddelde, generalistische politicus.
Volgens mij staat Jetten er ook zo in.quote:Op vrijdag 20 maart 2026 08:32 schreef Hanca het volgende:
De oplossing moet trouwens gewoon wel grotendeels iets permanents zijn. Iets tijdelijks als verlagen van de benzineprijzen is vooral kortetermijn denken. Subsidie op batterijen en (hybride) warmtepompen zetten pas echt zoden aan de dijk, dan worden we veel minder afhankelijk van zulke fluctuaties. Industrie nu niet compenseren voor de hoge prijzen, maar helpen over te schakelen. Maak gebruik van deze crisis om de afhankelijkheid van fossiel echt af te bouwen, nu is dat veel sneller rendabel.
https://www.telegraaf.nl/(...)eleid/143433055.htmlquote:Verbazing om uitspraak Jetten: ’Verlaging brandstofprijzen mogelijk slecht voor klimaatbeleid’
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |