abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220378585
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 10:10 schreef cinderloom het volgende:

[..]
De overheid kan eraan verdienen, maar wat geven ze terug?
Ze komen in financieringsnood met name vanwege een snel veranderende demografie wat betreft de verhouding actieven/inactieven. Het proberen in stand te houden van een ruimhartig sociaal stelsel heeft men langdurig gedaan door rijks-investeringen uit te stellen, geen reserves aan te houden. Dat wordt uiteindelijk in de werkelijkheid zichtbaar, Van uitstel komt geen afstel, terwijl de kosten erdoor juist erg oplopen. Pound wise, penny foolish.
quote:
Dit lijkt niet alleen maar een verliesgevend spel te zijn voor de overheid.
De overheid verdient doorgaans niets, ze herverdeeld vooral. Het 'probleem' ontstaat als de her te verdelen taart niet meer echt groter wordt en er steeds meer mondjes gevuld moeten worden.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_220378780
Krijgen straks zeker alleen weer de laagste inkomens compensatie en ook voor de energielasten in huis. Net als een paar jaar gelden. Zodat de middeninkomens die er het meeste voor doen, alle lasten dragen, zoals gewoonlijk.
pi_220378811
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 10:57 schreef bloodymary1 het volgende:
Krijgen straks zeker alleen weer de laagste inkomens compensatie en ook voor de energielasten in huis. Net als een paar jaar gelden. Zodat de middeninkomens die er het meeste voor doen, alle lasten dragen, zoals gewoonlijk.
Geen idee of dat gaat gebeuren. Zal mij niet verbazen als men dit opnieuw europees met de valutapers gaat 'oplossen' door eurobonds via een op te richten fonds te gaan monetariseren. De rekening krijgen we dan straks door een stevig oplopende inflatie binnen de eurozone. Fiscal dominance leidt meestal tot gebruik van de indirecte inflatie-tax. De meeste mensen hebben dat niet zo door en de rekening komt doorgaans pas een stuk later bij de burgers terecht.

quote:
Google AI Overview
Fiscal dominance is an economic scenario where a government's high debt and large budget deficits force the central bank to prioritize financing the government's spending over controlling inflation. Under this regime, the central bank suppresses interest rates and monetizes debt (prints money), causing monetary policy to become subservient to fiscal policy.
quote:
Google AI Overview
Inflation tax is the reduction in the real value of money held by the public, caused by inflation, which acts as a "hidden tax" that transfers wealth from individuals to the government. It occurs when governments print money to finance spending, reducing the purchasing power of existing cash.

Key Aspects of Inflation Tax:
Mechanism: When the government increases the money supply, it drives up prices (inflation). This reduces the purchasing power of the currency held by citizens.
Impact on Wealth: It acts as a penalty on holding cash and fixed-rate assets. While the nominal value of cash remains the same, its ability to buy goods and services decreases.
Government Benefit: The government benefits from inflation tax because it allows them to pay off debts with money that is worth less than when it was borrowed.
Regressive Nature: Inflation taxes often hit the poor the hardest, as they tend to hold more of their wealth in cash, whereas the wealthy often hold assets that may increase in value with inflation.

[ Bericht 4% gewijzigd door Digi2 op 19-03-2026 11:11:16 ]
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_220382136
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 10:20 schreef Digi2 het volgende:

[..]
In dit tempo gaat dat sneller dan je denkt :{
[..]

Alweer onder de 110
pi_220382604
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 10:57 schreef bloodymary1 het volgende:
Hier ben ik ook bang voor. Alhoewel ik ze wel hoorde zeggen in een debat dat de middenklasse niet vergeten zou worden in hun plannen
pi_220382679
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 10:26 schreef cinderloom het volgende:
Vandaag dus een overleg tussen EU leiders:
[..]
Dus ze zijn ermee bezig zullen we maar denken ;)
Als de politiek te snel met oplossingen komt, dan voorkom je misschien ook dat mensen zelf gaan kijken naar energiebesparende maatregelen.
pi_220383389
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 18:55 schreef Anton91 het volgende:

[..]
Als de politiek te snel met oplossingen komt, dan voorkom je misschien ook dat mensen zelf gaan kijken naar energiebesparende maatregelen.
Ik kende iemand die gewoon op rode diesel reed 30 jaar lang ofzo. Volgens mij kan dat nu niet meer zo makkelijk.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_220383406
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 18:43 schreef cinderloom het volgende:

[..]
Hier ben ik ook bang voor. Alhoewel ik ze wel hoorde zeggen in een debat dat de middenklasse niet vergeten zou worden in hun plannen
Het hele kapitalistische systeem zorgt er voor dat de kloof tussen arm en rijk alsmaar groter wordt. Ik verwacht eigenlijk m'n hele leven niet dat de middenklasse niet uitgekleed gaat worden, veel meer mensen arm worden en een handjevol ultrarijk.
  donderdag 19 maart 2026 @ 21:32:42 #109
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_220384322
Binnenkort:

Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_220385733
Elke keer als ik Jetten zie dan krijg je het gevoel dat de huidige prijzen een natte droom voor hem zijn. Totaal geen gevoel met het heden alleen maar denken aan de toekomst ergens via berekeningen die bij de grenzen ophouden. Wat een loser is die man toch.
life is like a box of chocolates
  vrijdag 20 maart 2026 @ 06:43:21 #111
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_220385737
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 19:51 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Het hele kapitalistische systeem zorgt er voor dat de kloof tussen arm en rijk alsmaar groter wordt. Ik verwacht eigenlijk m'n hele leven niet dat de middenklasse niet uitgekleed gaat worden, veel meer mensen arm worden en een handjevol ultrarijk.
Dat is toch mooi? Zo wordt succes beloond en worden hardwerkende ondernemers beloond voor het risico dat ze lopen en het werk wat ze verzetten. Het zou je ook kunnen inspireren om ook eens iets succesvols te ondernemen.

Machtig mooi systeem.
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
pi_220385765
Diesel naar 2,641 😱
Euro95 naar 2,565

200 euro per vat is niet eens nodig om bij de 3,00 te komen. 150 euro is zo al genoeg.
pi_220385773
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 19:51 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
De meeste mensen zijn bewust arm omdat ze verkeerde keuzes maken.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_220385774
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2026 07:02 schreef raptorix het volgende:

[..]
De meeste mensen zijn bewust arm omdat ze verkeerde keuzes maken.
Is onzin natuurlijk.
pi_220385777
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2026 07:03 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Is onzin natuurlijk.
Nee de meeste mensen zijn arm omdat ze hun geld verkeerd uitgeven.
pi_220385779
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2026 07:05 schreef raptorix het volgende:

[..]
Dit is zo'n dom standpunt dat ik niet eens moeite ga doen.
pi_220385784
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2026 07:06 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Dit is zo'n dom standpunt dat ik niet eens moeite ga doen.
Nee het is geen dom standpunt, wij waren vroeger ook niet rijk, maar als je creatief met geld omgaat is dat prima te doen.
pi_220385799
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 18:55 schreef Anton91 het volgende:

[..]
Jep uiteindelijk wil men een transitie en grotere onafhankelijkheid in Europa. Dan moet fossiel uit gefaseerd worden.

En het loopt nog niet de spuigaten uit plus een verwachting dat het kortdurende pijn is.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_220385806
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2026 07:07 schreef raptorix het volgende:

[..]
Nee het is geen dom standpunt, wij waren vroeger ook niet rijk, maar als je creatief met geld omgaat is dat prima te doen.
Misschien is niet iedereen zo slim en heeft de kans om het te worden maar overheid houd van domme, afhankelijke mensen.
life is like a box of chocolates
pi_220385808
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2026 07:05 schreef raptorix het volgende:

[..]
De armen kunnen toch zelf niet kiezen aan wie zij hun beetje geld geven?
pi_220385810
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2026 07:15 schreef hondonspain het volgende:

[..]
Misschien is niet iedereen zo slim en heeft de kans om het te worden maar overheid houd van domme, afhankelijke mensen.
Dat is ook wat ik bedoel, loop maar een gemiddelde achterstand wijk in, en je kunt het gewoon visueel aanschouwen.
pi_220385812
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2026 07:16 schreef torentje het volgende:

[..]
De armen kunnen toch zelf niet kiezen aan wie zij hun beetje geld geven?
Juist als je weinig geld hebt moet je slimme keuzes maken, maar doorgaans werkt het precies andersom, rijke mensen maken goede keuzes, arme slechte, en dan roepen de armen: Ja zie je de rijken worden steeds rijker!!!
Ik zal een voorbeeld geven, vroeger kocht mijn moeder altijd onze winterkleren in het voorjaar, en onze zomerkleren in het najaar, scheelde toen doorgaans meer als de helft van de prijs (kleding was toen veel duurder dan nu), maar dan moet je wel een potje hebben, als je altijd van maand tot maand leeft dan kun je dus ook niet op het gunstige moment aankopen doen. Daarnaast is er op dit moment werk zat in Nederland, nee je verdient niet altijd een topsalaris maar als je gewoon hard werkt op een simpele baan dan kun je gewoon een gemiddeld inkomen verdienen.
  vrijdag 20 maart 2026 @ 07:22:13 #123
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_220385818
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2026 07:19 schreef raptorix het volgende:

[..]
Juist als je weinig geld hebt moet je slimme keuzes maken, maar doorgaans werkt het precies andersom, rijke mensen maken goede keuzes, arme slechte, en dan roepen de armen: Ja zie je de rijken worden steeds rijker!!!
Ik zal een voorbeeld geven, vroeger kocht mijn moeder altijd onze winterkleren in het voorjaar, en onze zomerkleren in het najaar, scheelde toen doorgaans meer als de helft van de prijs (kleding was toen veel duurder dan nu), maar dan moet je wel een potje hebben, als je altijd van maand tot maand leeft dan kun je dus ook niet op het gunstige moment aankopen doen. Daarnaast is er op dit moment werk zat in Nederland, nee je verdient niet altijd een topsalaris maar als je gewoon hard werkt op een simpele baan dan kun je gewoon een gemiddeld inkomen verdienen.
Toch moet je dan ook wel uitkijken dat je niet de "het moet allemaal zo goedkoop mogelijk" verhaallijn activeert.
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
pi_220385822
Maar effectief is de benzineprijs dus 17% hoger dan op 1 januari 2026, dat is wel echt iets anders dan de gasprijs die in 2022 500% hoger werd.

Is het kut, ja. Maar ik snap wel dat de overheid huiverig os voor nooit terug te draaien tijdelijke verlagingen.
pi_220385825
Het Internationaal Energieagentschap (IEA) waarschuwt voor een grote energiecrisis. Zolang de oorlog in het Midden-Oosten aanhoudt, is het volgens de organisatie aan overheden en ook burgers in de rest van de wereld om de impact van de forse olie- en gasprijsstijgingen zoveel mogelijk te beperken.

Belangrijk nieuws

Het IEA raadt mensen bijvoorbeeld aan waar mogelijk vanuit huis te werken om brandstofkosten te drukken.

Volgens IEA-directeur Fatih Birol zorgt de Iranoorlog voor de grootste aanvoersverstoring in de geschiedenis van de wereldwijde oliemarkt. De impact op de brandstofvoorziening is in volume nu ook groter dan tijdens de oliecrisis van 1973, die leidde tot de oprichting van het IEA.

"Als wereldwijde energieautoriteit doet het IEA er alles aan om de stabiliteit van energiemarkten te ondersteunen", stelt Birol. Daarom heeft zijn organisatie mogelijke acties op een rij gezet die landen in de wereld snel zouden moeten kunnen toepassen.

Verlaag snelheidslimieten op snelwegen met minstens 10 kilometer per uur, staat onder meer in de vrijdag gepubliceerde lijst met adviezen. Het IEA oppert ook het gebruik van openbaar vervoer te stimuleren, meer gebruik te maken van autodelen en vliegreizen te vermijden waar alternatieve opties bestaan.

Schakel in de keuken over op elektrische kookplaten, noemt de organisatie ook nog. En overheden zouden kunnen nadenken over nummerplaatrotatieschema's waarbij niet alle auto's in een stad tegelijk op de weg mogen.

'Overheden moeten ingrijpen'
"Zoals we in 2022 hebben gezien, kunnen overheden ingrijpen met maatregelen om consumenten te helpen met hun energierekeningen tijdens prijsstijgingen. Echter, de financiële middelen zijn beperkt, en het is cruciaal dat de maatregelen gericht zijn op degenen die het het meest nodig hebben", wordt in het rapport in het bijzonder aangestipt.

Vorige week maakte het IEA al bekend dat zijn 32 leden, waaronder Nederland, samen ruim 400 miljoen vaten olie vrijgeven uit de noodvoorraden. Dat is de grootste vrijgave uit de geschiedenis van de in Parijs gevestigde organisatie.

Die maatregel was bedoeld om de markt te kalmeren, maar dat is door de aanhoudende strijd nog niet echt gelukt. Door de oorlog zijn de prijzen flink verder opgelopen.

De adviezen en geschetste opties van het IEA zijn niet alleen bedoeld voor overheden en burgers. Voor de industrie is ook een rol weggelegd. In landen waar de gasvoorraden onder druk staan, kunnen fabrieken mogelijk overschakelen van lpg naar alternatieve brandstoffen.

https://www.nu.nl/economi(...)s-waar-mogelijk.html
Do I wanna know?
L’État, c’est la grande fiction à travers laquelle tout le monde s’efforce de vivre aux dépens de tout le monde.
pi_220385828
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2026 07:19 schreef raptorix het volgende:
Armen hebben toch geen vrije keuze? Moeten toch bij witteboordencriminelen de benodigde producten en diensten kopen?
pi_220385830
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 maart 2026 07:22 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]
Toch moet je dan ook wel uitkijken dat je niet de "het moet allemaal zo goedkoop mogelijk" verhaallijn activeert.
Ik ben van mening dat een groot deel van de bevolking veel te weinig verdient, er ontstaat pas sinds kort een gevoel: Waarom is dit eigenlijk. Ik zal een voorbeeld geven, mijn vader was een uitstekende allround timmerman, kon alles, electra, metselen, hout bewerken, etc, hij was ook nog eens goed in plannen van kleinere projecten en werkte volledig zelfstandig. Ik weet nog heel goed toen ik in 1998 mijn eerste IT baantje kreeg, ik verdiende toen 2400 gulden netto, mijn vader kreeg slechts 2000 euro, kennelijk wil ben niet voor ervaring en skills betalen dan.
De grote schuldige zijn altijd de vakbonden geweest, lekker bewust de boel dempen: Joh we hebben 3% er bij gekregen!!!! Je ziet ook dat die vakbondsleiders altijd mooie functies hebben in hun later leven.
pi_220385833
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2026 07:26 schreef torentje het volgende:

[..]
Armen hebben toch geen vrije keuze? Moeten toch bij witteboordencriminelen de benodigde producten en diensten kopen?
Ik stel voor dat je een cooperatie op zet met je andere arme vrienden, mag je het helemaal zelf bepalen.
pi_220385865
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2026 07:26 schreef raptorix het volgende:

[..]
Ik ben van mening dat een groot deel van de bevolking veel te weinig verdient, er ontstaat pas sinds kort een gevoel: Waarom is dit eigenlijk. Ik zal een voorbeeld geven, mijn vader was een uitstekende allround timmerman, kon alles, electra, metselen, hout bewerken, etc, hij was ook nog eens goed in plannen van kleinere projecten en werkte volledig zelfstandig. Ik weet nog heel goed toen ik in 1998 mijn eerste IT baantje kreeg, ik verdiende toen 2400 gulden netto, mijn vader kreeg slechts 2000 euro, kennelijk wil ben niet voor ervaring en skills betalen dan.
De grote schuldige zijn altijd de vakbonden geweest, lekker bewust de boel dempen: Joh we hebben 3% er bij gekregen!!!! Je ziet ook dat die vakbondsleiders altijd mooie functies hebben in hun later leven.
Een goede timmerman is nu goud waard. Wel voor zichzelf beginnen.
Do I wanna know?
L’État, c’est la grande fiction à travers laquelle tout le monde s’efforce de vivre aux dépens de tout le monde.
pi_220385866
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2026 07:26 schreef raptorix het volgende:

[..]
Ik weet nog heel goed toen ik in 1998 mijn eerste IT baantje kreeg, ik verdiende toen 2400 gulden netto, mijn vader kreeg slechts 2000 euro, kennelijk wil ben niet voor ervaring en skills betalen dan.
2000 euro had je inderdaad nog niet zoveel aan in 1998 ;-)
pi_220385883
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 maart 2026 07:33 schreef nostra het volgende:

[..]
Dat was toen minder gebruikelijk, maar goed ontopic ;)
pi_220385886
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2026 07:33 schreef OmniRocket het volgende:

[..]
2000 euro had je inderdaad nog niet zoveel aan in 1998 ;-)
Haha in eerste bedrag noem ik het wel ;)
Het was toen ongeveer een gemiddeld inkomen denk ik.
pi_220385890
Overigens ben ik benieuwd naar een doorrekening of we nu bij het punt aankomen dat zoveel mensen over de grens tanken dat Nederland juist minder inkomsten heeft.
  vrijdag 20 maart 2026 @ 07:38:29 #134
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_220385891
Boomer @raptorix strooit met anekdotes uit de ontspannen jaren 90.
pi_220385894
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 maart 2026 07:33 schreef nostra het volgende:

[..]
Valt nog steeds tegen.
Eerste roep van werkgevers bij schaarste is loonmatiging en import van goedkoop personeel ipv de salarissen te laten stijgen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
pi_220385916
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2026 07:27 schreef raptorix het volgende:

[..]
Ik stel voor dat je een cooperatie op zet met je andere arme vrienden, mag je het helemaal zelf bepalen.
Daar moet dan wel ruimte voor zijn hè. Want de witteboordencriminelen gaan niet vrijwillig aan de kant.
pi_220385934
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2026 07:38 schreef raptorix het volgende:
Overigens ben ik benieuwd naar een doorrekening of we nu bij het punt aankomen dat zoveel mensen over de grens tanken dat Nederland juist minder inkomsten heeft.
Enige voordeel voor de overheid is dat benzine niet zo mobiel is als sigaretten, dat grafiekje van verwachte accijnsstijging tov werkelijke daling was echt grote karma.
Do I wanna know?
pi_220385956
quote:
12s.gif Op vrijdag 20 maart 2026 07:47 schreef nostra het volgende:

[..]
Enige voordeel voor de overheid is dat benzine niet zo mobiel is als sigaretten, dat grafiekje van verwachte accijnsstijging tov werkelijke daling was echt grote karma.
Krijg je die gevonden?
  vrijdag 20 maart 2026 @ 07:57:16 #139
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_220385966
Straks weer massaal thuiswerken allemaal.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_220385977
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 maart 2026 07:57 schreef MissButterflyy het volgende:
Doen we al!
  vrijdag 20 maart 2026 @ 07:59:46 #141
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_220385983
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2026 07:59 schreef raptorix het volgende:

[..]
Doen we al!
Wie is ‘we’?
Want dat is nu nog echt niet het geval.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_220385988
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2026 07:55 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Krijg je die gevonden?
https://accijnsmonitor.nl/

Geen grafiekje, wel tabellen.
Do I wanna know?
  Redactie Sport vrijdag 20 maart 2026 @ 08:00:30 #143
274204 crew  Mexicanobakker
pi_220385992
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 maart 2026 07:59 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Wie is ‘we’?
Ik werk op dit moment 2 dagen per week thuis
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_220385998
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 maart 2026 07:57 schreef MissButterflyy het volgende:
Nooit weer dat drama.
Do I wanna know?
pi_220386057
quote:
9s.gif Op vrijdag 20 maart 2026 08:01 schreef nostra het volgende:

[..]
Nooit weer dat drama.
Dat drama gaat we niet meer krijgen. Dit wordt de overtreffende trap.
pi_220386063
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 maart 2026 07:59 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Wie is ‘we’?
Nou ja, bij de grotere kantoor bedrijven is 3 dagen toch wel de norm.
pi_220386072
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2026 08:13 schreef Toefjes het volgende:

[..]
Dat drama gaat we niet meer krijgen. Dit wordt de overtreffende trap.
pi_220386089
Overigens zijn dit soort omstandigheden mooie Brown-Out tests voor onze maatschappij :)
  vrijdag 20 maart 2026 @ 08:18:22 #149
141482 Q.
JurassiQ
pi_220386094
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2026 08:13 schreef raptorix het volgende:

[..]
Nou ja, bij de grotere kantoor bedrijven is 3 dagen toch wel de norm.
Ik werk sinds Covid al 4 van de 5 dagen thuis. Ook echt geen behoefte om meer dan 2 dagen per week naar kantoor te gaan hoor.
For great justice!
pi_220386100
quote:
14s.gif Op vrijdag 20 maart 2026 08:18 schreef Q. het volgende:

[..]
Ik werk sinds Covid al 4 van de 5 dagen thuis. Ook echt geen behoefte om meer dan 2 dagen per week naar kantoor te gaan hoor.
Het maakt mij persoonlijk niet zoveel uit, enige nadeel vind ik dat ons kantoor in een beetje saaie omgeving staat, ik vind wel fijn om tussen de middag iets fatsoenlijks te kunnen kopen en stukje te wandelen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')