Armen hebben toch geen vrije keuze? Moeten toch bij witteboordencriminelen de benodigde producten en diensten kopen?quote:Op vrijdag 20 maart 2026 07:19 schreef raptorix het volgende:
Juist als je weinig geld hebt moet je slimme keuzes maken, maar doorgaans werkt het precies andersom, rijke mensen maken goede keuzes, arme slechte, en dan roepen de armen: Ja zie je de rijken worden steeds rijker!!!
Ik ben van mening dat een groot deel van de bevolking veel te weinig verdient, er ontstaat pas sinds kort een gevoel: Waarom is dit eigenlijk. Ik zal een voorbeeld geven, mijn vader was een uitstekende allround timmerman, kon alles, electra, metselen, hout bewerken, etc, hij was ook nog eens goed in plannen van kleinere projecten en werkte volledig zelfstandig. Ik weet nog heel goed toen ik in 1998 mijn eerste IT baantje kreeg, ik verdiende toen 2400 gulden netto, mijn vader kreeg slechts 2000 euro, kennelijk wil ben niet voor ervaring en skills betalen dan.quote:Op vrijdag 20 maart 2026 07:22 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Toch moet je dan ook wel uitkijken dat je niet de "het moet allemaal zo goedkoop mogelijk" verhaallijn activeert.
Ik stel voor dat je een cooperatie op zet met je andere arme vrienden, mag je het helemaal zelf bepalen.quote:Op vrijdag 20 maart 2026 07:26 schreef torentje het volgende:
[..]
Armen hebben toch geen vrije keuze? Moeten toch bij witteboordencriminelen de benodigde producten en diensten kopen?
Een goede timmerman is nu goud waard. Wel voor zichzelf beginnen.quote:Op vrijdag 20 maart 2026 07:26 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik ben van mening dat een groot deel van de bevolking veel te weinig verdient, er ontstaat pas sinds kort een gevoel: Waarom is dit eigenlijk. Ik zal een voorbeeld geven, mijn vader was een uitstekende allround timmerman, kon alles, electra, metselen, hout bewerken, etc, hij was ook nog eens goed in plannen van kleinere projecten en werkte volledig zelfstandig. Ik weet nog heel goed toen ik in 1998 mijn eerste IT baantje kreeg, ik verdiende toen 2400 gulden netto, mijn vader kreeg slechts 2000 euro, kennelijk wil ben niet voor ervaring en skills betalen dan.
De grote schuldige zijn altijd de vakbonden geweest, lekker bewust de boel dempen: Joh we hebben 3% er bij gekregen!!!! Je ziet ook dat die vakbondsleiders altijd mooie functies hebben in hun later leven.
2000 euro had je inderdaad nog niet zoveel aan in 1998 ;-)quote:Op vrijdag 20 maart 2026 07:26 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik weet nog heel goed toen ik in 1998 mijn eerste IT baantje kreeg, ik verdiende toen 2400 gulden netto, mijn vader kreeg slechts 2000 euro, kennelijk wil ben niet voor ervaring en skills betalen dan.
Dat was toen minder gebruikelijk, maar goed ontopicquote:Op vrijdag 20 maart 2026 07:33 schreef nostra het volgende:
[..]
Een goede timmerman is nu goud waard. Wel voor zichzelf beginnen.
Haha in eerste bedrag noem ik het welquote:Op vrijdag 20 maart 2026 07:33 schreef OmniRocket het volgende:
[..]
2000 euro had je inderdaad nog niet zoveel aan in 1998 ;-)
Valt nog steeds tegen.quote:Op vrijdag 20 maart 2026 07:33 schreef nostra het volgende:
[..]
Een goede timmerman is nu goud waard. Wel voor zichzelf beginnen.
Daar moet dan wel ruimte voor zijn hè. Want de witteboordencriminelen gaan niet vrijwillig aan de kant.quote:Op vrijdag 20 maart 2026 07:27 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik stel voor dat je een cooperatie op zet met je andere arme vrienden, mag je het helemaal zelf bepalen.
Enige voordeel voor de overheid is dat benzine niet zo mobiel is als sigaretten, dat grafiekje van verwachte accijnsstijging tov werkelijke daling was echt grote karma.quote:Op vrijdag 20 maart 2026 07:38 schreef raptorix het volgende:
Overigens ben ik benieuwd naar een doorrekening of we nu bij het punt aankomen dat zoveel mensen over de grens tanken dat Nederland juist minder inkomsten heeft.
Krijg je die gevonden?quote:Op vrijdag 20 maart 2026 07:47 schreef nostra het volgende:
[..]
Enige voordeel voor de overheid is dat benzine niet zo mobiel is als sigaretten, dat grafiekje van verwachte accijnsstijging tov werkelijke daling was echt grote karma.
Doen we al!quote:Op vrijdag 20 maart 2026 07:57 schreef MissButterflyy het volgende:
Straks weer massaal thuiswerken allemaal.
Ik werk op dit moment 2 dagen per week thuisquote:Op vrijdag 20 maart 2026 07:59 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Wie is ‘we’?
Want dat is nu nog echt niet het geval.
Nooit weer dat drama.quote:Op vrijdag 20 maart 2026 07:57 schreef MissButterflyy het volgende:
Straks weer massaal thuiswerken allemaal.
Nou ja, bij de grotere kantoor bedrijven is 3 dagen toch wel de norm.quote:Op vrijdag 20 maart 2026 07:59 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Wie is ‘we’?
Want dat is nu nog echt niet het geval.
quote:Op vrijdag 20 maart 2026 08:13 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Dat drama gaat we niet meer krijgen. Dit wordt de overtreffende trap.
Ik werk sinds Covid al 4 van de 5 dagen thuis. Ook echt geen behoefte om meer dan 2 dagen per week naar kantoor te gaan hoor.quote:Op vrijdag 20 maart 2026 08:13 schreef raptorix het volgende:
[..]
Nou ja, bij de grotere kantoor bedrijven is 3 dagen toch wel de norm.
Het maakt mij persoonlijk niet zoveel uit, enige nadeel vind ik dat ons kantoor in een beetje saaie omgeving staat, ik vind wel fijn om tussen de middag iets fatsoenlijks te kunnen kopen en stukje te wandelen.quote:Op vrijdag 20 maart 2026 08:18 schreef Q. het volgende:
[..]
Ik werk sinds Covid al 4 van de 5 dagen thuis. Ook echt geen behoefte om meer dan 2 dagen per week naar kantoor te gaan hoor.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |