Werkgevers kunnen meer reiskostenvergoeding geven. Het meerdere boven 23 ct per km is dan wel belast. Maar hoe moeten die werkgevers dat dan betalen? Door het weer door te belasten aan de klanten?quote:Op dinsdag 17 maart 2026 15:11 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Klopt helemaal. Als het echt heel duur wordt, dan maakt het relatief steeds minder uit
Dan zou misschien de BTW verlaagd kunnen worden. Maar, stel ze verlagen de accijns naar het niveau België dan moet het toch weer ergens anders op bezuinigd worden. Of een andere belasting verhoogd. Dan heb je boze mensen die niet meer de optie België hebben.
Misschien dat werkgevers nog iets kunnen betekenen met de reiskostenvergoeding, al zit dat ook aan regels gebonden geloof ik.
En we kunnen niet uit elkaar want dan moeten we onze koophuis met maximale hypotheek uit.quote:Op dinsdag 17 maart 2026 11:06 schreef Cherni het volgende:
[..]
Dat klinkt als ik ben getrouwd en mijn vrouw is gelukkig.
Ja, want mijn vers gelakte nagels laten verpesten door regen of schoenen is idd geen geld weggooien...quote:Op dinsdag 17 maart 2026 16:33 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Ja, ach. Vrouwen en mannen hebben over het algemeen gewoon andere voorkeuren voor het uitgeven van geld.
We zijn hier afhankelijk van stadsverwarming, en die doen gewoon waar ze zelf zin in hebben. Voor dit gezeik allemaal begon gingen de gasprijzen juist omlaag, dus heeft stadsverwarming de servicekosten maar even flink verhoogd!quote:
Fucking horror lijkt me dat, ik mag hopen dat ze daar nooit mee gaan beginnen, sowieso belachelijk dat die koppeling er is.quote:Op dinsdag 17 maart 2026 17:11 schreef kladderadatsch het volgende:
[..]
We zijn hier afhankelijk van stadsverwarming, en die doen gewoon waar ze zelf zin in hebben. Voor dit gezeik allemaal begon gingen de gasprijzen juist omlaag, dus heeft stadsverwarming de servicekosten maar even flink verhoogd!
Met je eens dat daar ook de literprijs goed in de lift zit. Ook volledig logisch natuurlijk.quote:Op dinsdag 17 maart 2026 14:49 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Ik vind het altijd wel leuk dat je een hele groep tokkies mensen hebt die nu de hele tijd met foto's van Belgische tankstations zwaaien en roepen ZIE JE ROB JATTEN HET IS IN BELGIE 1,75 DUS HET KAN ALLEMAAL WEL GOEDKOOP!!!!11111!!!!11 terwijl ik anderhalve week geleden nog rond de 1,45 betaalde. Het is net alsof de benzineprijs overal omhoog schiet en niet alleen in Nederland.
Wat heeft dat van doen met hetgeen ik schreef? Het lijkt me overigens evident om met de auto te gaan met al dat loslopende asieltuig, doe het gewoon voor je eigen veiligheid.quote:Op dinsdag 17 maart 2026 17:10 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, want mijn vers gelakte nagels laten verpesten door regen of schoenen is idd geen geld weggooien...
Als de gasprijs net zo snel stijgt als de benzine, dan heb je eventuele isolatiekosten redelijk snel terug verdiend. Dus niet iets onverstandigs om rekening mee te houden voordat de winter begint.quote:Op dinsdag 17 maart 2026 16:34 schreef kladderadatsch het volgende:
Ik rijd hybride (PHEV), dus ik heb er nog niets van gemerkt. Maak me meer zorgen over de winter van 26/27 want als die zooi in de straat van Hormuz niet binnen 3 maanden is opgelost gaan de stookkosten door het dak!
Krijg je haar cadeau bij het tanken? Dan willen mensen wel ¤ 15 per liter neerleggen voor een volle tank. Het kan boenen, poetsen en meer. Er is genoeg te doen in en rondom het huis en het is fit en jong. Altijd handig.quote:Op dinsdag 17 maart 2026 09:43 schreef DrDentz het volgende:
Vrouw tankt haar dure benzine (Afbeelding: Grok AI / FOK.nl), mooi.
Misschien ben ik wat minder angstig dan jij, maar ik heb nooit zo'n last van "Loslopend asieltuig"?quote:Op dinsdag 17 maart 2026 18:32 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Wat heeft dat van doen met hetgeen ik schreef? Het lijkt me overigens evident om met de auto te gaan met al dat loslopende asieltuig, doe het gewoon voor je eigen veiligheid.
quote:https://tradingeconomics.com/commodity/brent-crude-oil
Brent Crude Oil (USD/Bbl) $110.95 (+7.28%)
Even doorrijden naar Italië, daar kan je nu goedkoper tanken en meteen een expresso scorenquote:Frontpage: Italië verlaagt accijns op brandstof met 25 cent per liter
Italië heeft gisteren de accijns op brandstoffen met 25 cent per liter verlaagd om huishoudens en bedrijven te ontlasten nu de energiekosten sterk stijgen door de oorlog in het Midden-Oosten. Premier Giorgia Meloni maakte bekend dat de maatregel voor alle automobilisten geldt en direct effect moet hebben aan de pomp.
Het kan wélquote:Op donderdag 19 maart 2026 05:53 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Even doorrijden naar Italië, daar kan je nu goedkoper tanken en meteen een expresso scoren
quote:Op donderdag 19 maart 2026 06:06 schreef TAmaru het volgende:
"She wanted to have dinner somewhere really expensive"
[ afbeelding ]
quote:Het Centraal Planbureau (CPB) waarschuwt voor prijsstijgingen door spanningen in het Midden-Oosten en de benzineprijs bereikt al recordhoogten. Voor veel huishoudens die nu al moeite hebben om rond te komen, betekent dat opnieuw een flinke klap. En dat is niet eerlijk, zegt opiniemaker Annemarie van Gaal. ‘De overheid verdient juist mee aan die prijsstijgingen.’
hahahahahahaquote:Op dinsdag 17 maart 2026 18:32 schreef BlaZ het volgende:
Het lijkt me overigens evident om met de auto te gaan met al dat loslopende asieltuig, doe het gewoon voor je eigen veiligheid.
Juist dit is het kromme.quote:Op donderdag 19 maart 2026 08:41 schreef Digi2 het volgende:
Overheid is “Rupsje nooit genoeg”
Bekijk deze YouTube-video
[..]
In dit tempo gaat dat sneller dan je denktquote:Op donderdag 19 maart 2026 05:53 schreef OmniRocket het volgende:
[..]
Daar moet de prijs per vat naar de 200 toe, dat zal niet zo snel gebeuren.
quote:Brent Crude Oil Price (USD/Bbl) $116.49 (+8.49%)
Dus ze zijn ermee bezig zullen we maar denkenquote:Jetten reageerde ook op de stijgende energie- en brandstofprijzen als gevolg van de oorlog. "De prijs aan de pomp is gigantisch hoog. Ik kan me voorstellen dat mensen onderweg naar werk of mkb'ers even moeten schelden bij het afrekenen."
De premier zegt dat Europa erop voorbereid moet zijn dat de oorlog langer kan duren en dat dat dus tot nog hogere energieprijzen kan leiden. Over eventuele maatregelen om die pijn voor burgers te verzachten, overleggen de Europese leiders vandaag. Maar Jetten zegt dat geduld belangrijk is: "Als we te snel gaan, kunnen we verkeerde maatregelen nemen. Dan worden juist de mensen die het hardst worden geraakt onvoldoende geholpen."
Bron: liveblog 10:14 uur https://nos.nl/liveblog/2(...)ar-straat-van-hormuz
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |