Oudere auto's en klassiekers/oldtimers kun je beter geen E10 benzine geven.quote:Op dinsdag 17 maart 2026 12:50 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Aan je auto refereren als "ze"Je auto nog duurdere brandstof voeren dan de gewone
2km is ook prima te lopen. Zeker nu het mooie weer er aan komt.quote:Op dinsdag 17 maart 2026 11:30 schreef Michael1000000 het volgende:
Het gaat om het onzinnige verkwisten. Die salon is 2 km verderop en we hebben hele mooie (elektrische) fietsen staan.
Hond meteen mee voor een pedicurequote:Op dinsdag 17 maart 2026 14:12 schreef vosss het volgende:
[..]
2km is ook prima te lopen. Zeker nu het mooie weer er aan komt.
Ik vind het altijd wel leuk dat je een hele groep tokkies mensen hebt die nu de hele tijd met foto's van Belgische tankstations zwaaien en roepen ZIE JE ROB JATTEN HET IS IN BELGIE 1,75 DUS HET KAN ALLEMAAL WEL GOEDKOOP!!!!11111!!!!11 terwijl ik anderhalve week geleden nog rond de 1,45 betaalde. Het is net alsof de benzineprijs overal omhoog schiet en niet alleen in Nederland.quote:Op dinsdag 17 maart 2026 12:32 schreef cinderloom het volgende:
Hoorde net van iemand die in Belgie, net ove4 de grens, 1.75 euro betaald. Dat verschil is echt bizar
Het gaat natuurlijk om het bizar grote verschil, niet om de stijging an sich.quote:Op dinsdag 17 maart 2026 14:49 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Ik vind het altijd wel leuk dat je een hele groep tokkies mensen hebt die nu de hele tijd met foto's van Belgische tankstations zwaaien en roepen ZIE JE ROB JATTEN HET IS IN BELGIE 1,75 DUS HET KAN ALLEMAAL WEL GOEDKOOP!!!!11111!!!!11 terwijl ik anderhalve week geleden nog rond de 1,45 betaalde. Het is net alsof de benzineprijs overal omhoog schiet en niet alleen in Nederland.
Ja, mooi is dat en die mensen mogen blij zijn dat het voor hen rendabel is om even naar België te kunnen rijden.quote:Op dinsdag 17 maart 2026 14:49 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Ik vind het altijd wel leuk dat je een hele groep tokkies mensen hebt die nu de hele tijd met foto's van Belgische tankstations zwaaien en roepen ZIE JE ROB JATTEN HET IS IN BELGIE 1,75 DUS HET KAN ALLEMAAL WEL GOEDKOOP!!!!11111!!!!11 terwijl ik anderhalve week geleden nog rond de 1,45 betaalde. Het is net alsof de benzineprijs overal omhoog schiet en niet alleen in Nederland.
Dat is natuurlijk ook zo ja, maar dat is een heel andere discussie. Deze groep geeft de benzineprijs in België als argument dat stijgingen in Nederland niet nodig zijn, terwijl het in België net zo hard omhoog is gegaan. Alleen dat lijken ze dan ineens niet door te hebben.quote:Op dinsdag 17 maart 2026 14:54 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Het gaat natuurlijk om het bizar grote verschil, niet om de stijging an sich.
Nu is dat ook niet eerlijk, Belgische wegen zijn niet al te best en je betaalt er ook meer belasting.
Klopt helemaal. Als het echt heel duur wordt, dan maakt het relatief steeds minder uitquote:Op dinsdag 17 maart 2026 14:58 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk ook zo ja, maar dat is een heel andere discussie. Deze groep geeft de benzineprijs in België als argument dat stijgingen in Nederland niet nodig zijn, terwijl het in België net zo hard omhoog is gegaan. Alleen dat lijken ze dan ineens niet door te hebben.
Hoeveel km kun je rijden per kwu gemiddeld?quote:Op dinsdag 17 maart 2026 09:50 schreef phpmystyle het volgende:
Ik tank gewoon voor 0,36 cent per kwh bij de anwb.
Maar wel idioot. En de focus mag best verschuiven van het doodstaren op marktfluctuatie naar het hoge accijnsdeel in de prijzen.
Alle vrouwen?quote:Op dinsdag 17 maart 2026 09:55 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ik vind trouwens ook dat vrouwen mogen stemmen.
De prijsprikkel is dan waarschijnlijk nog altijd te laag, of denk je dat het een gebrek is aan inzicht of een verslaving aan luxe?quote:Op dinsdag 17 maart 2026 10:35 schreef Michael1000000 het volgende:
Ik werk vanuit huis en gebruik de auto zelden, maar dan heb je een vrouw die de auto pakt om naar de schoonheidssalon in HETZELFDE dorp te gaan...
Met een vriendin 80km verderop afspreekt om te gaan lunchen (echt waar) en "even" op en neer gaat naar haar ouders, 130km enkele reis.
We kunnen het allemaal best betalen, maar er is ook zoiets als onzinnige verkwisting. Daar kan ik heel slecht tegen.
Als ze niet tankt heeft ze amper een idee wat een volle tank kost.quote:Op dinsdag 17 maart 2026 16:17 schreef BlaZ het volgende:
[..]
De prijsprikkel is dan waarschijnlijk nog altijd te laag, of denk je dat het een gebrek is aan inzicht of een verslaving aan luxe?
Ongeveer 250/45 is 5,555quote:Op dinsdag 17 maart 2026 16:14 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Hoeveel km kun je rijden per kwu gemiddeld?
Ja, ach. Vrouwen en mannen hebben over het algemeen gewoon andere voorkeuren voor het uitgeven van geld.quote:Op dinsdag 17 maart 2026 16:26 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als ze niet tankt heeft ze amper een idee wat een volle tank kost.
Ik heb dat overigens wel, en mijn auto rijdt ook nog eens op hele dure brandstof, plus dat ze oud is en kleine eindjes sowieso niet goed zijn, maar als ik naar de pedicure ga die mijn nagels ook lakt en het is of heel koud, of het regent, dan ga ik ook wel eens met de aito, want met min 5 of in een flinke regenbui het hele dorp doorfietsen op mijn teenslippers gaat m niet worden.
Ik koop normaal gezien elke 3 jaar een andere auto en ga bij de volgende misschien toch een electrische halen voor de korte afstanden. Ook ideaal hier met zonnepanelen die bijn het hele jaar zeer goede productie hebben.quote:Op dinsdag 17 maart 2026 16:30 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ongeveer 250/45 is 5,555
Als het koud is kun je minder km uit een kwh halen.
Echt? Als ik een vent had die zo praatte, was ik allang weg.quote:Op dinsdag 17 maart 2026 10:35 schreef Michael1000000 het volgende:
Ik werk vanuit huis en gebruik de auto zelden, maar dan heb je een vrouw die de auto pakt om naar de schoonheidssalon in HETZELFDE dorp te gaan...
Met een vriendin 80km verderop afspreekt om te gaan lunchen (echt waar) en "even" op en neer gaat naar haar ouders, 130km enkele reis.
We kunnen het allemaal best betalen, maar er is ook zoiets als onzinnige verkwisting. Daar kan ik heel slecht tegen.
Met zonnepanelen ben je helemaal spekkoper. Maar is er een goede laadinfrastructuur waar jij woomt?quote:Op dinsdag 17 maart 2026 16:34 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Ik koop normaal gezien elke 3 jaar een andere auto en ga bij de volgende misschien toch een electrische halen voor de korte afstanden. Ook ideaal hier met zonnepanelen die bijn het hele jaar zeer goede productie hebben.
Mag gewoon aan huis hier, verder is er in de stad wel laadinfrastructuur op bepaalde plekken, daarbuiten niet. Aangezien de stad vrij groot is rij je hier regelmatig een km of 60/80 binnen de stad, dus voor dergelijke afstanden zou ik electrische kunnen gebruiken.quote:Op dinsdag 17 maart 2026 16:40 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Met zonnepanelen ben je helemaal spekkoper. Maar is er een goede laadinfrastructuur waar jij woomt?
En op termijn verwacht ik dat ze ev ook voor de volle mep gaan belasten.
Snap ik, maar in dit geval scheen de zon en was het windstil.quote:Op dinsdag 17 maart 2026 16:26 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als ze niet tankt heeft ze amper een idee wat een volle tank kost.
Ik heb dat overigens wel, en mijn auto rijdt ook nog eens op hele dure brandstof, plus dat ze oud is en kleine eindjes sowieso niet goed zijn, maar als ik naar de pedicure ga die mijn nagels ook lakt en het is of heel koud, of het regent, dan ga ik ook wel eens met de aito, want met min 5 of in een flinke regenbui het hele dorp doorfietsen op mijn teenslippers gaat m niet worden.
Het kan ook gezien worden als een vorm van intelligentie dat ze het steeds zo manipuleert dat jij degene bent die tanken moet.quote:Op dinsdag 17 maart 2026 16:53 schreef Michael1000000 het volgende:
[..]
Snap ik, maar in dit geval scheen de zon en was het windstil.
Wellicht heeft het er inderdaad mee te maken dat ik meestal degene ben die moet tanken.
Heb je een dynamisch contract dan?quote:Op dinsdag 17 maart 2026 16:34 schreef kladderadatsch het volgende:
Ik rijd hybride (PHEV), dus ik heb er nog niets van gemerkt. Maak me meer zorgen over de winter van 26/27 want als die zooi in de straat van Hormuz niet binnen 3 maanden is opgelost gaan de stookkosten door het dak!
Het is meer dat ik getriggerd wordt op het oranje lampje, de melding dat er getankt moet worden en het luide signaal dat er nog maar 50km gereden kan worden. Meestal kunnen we dan nog wel dagen vooruit, maar ik trek dat niet.quote:Op dinsdag 17 maart 2026 16:58 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Het kan ook gezien worden als een vorm van intelligentie dat ze het steeds zo manipuleert dat jij degene bent die tanken moet.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |