Dit is een bijzonder anti-Westers perspectief.quote:Op dinsdag 17 maart 2026 12:57 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Even advocaat van de duivel spelen, het destabiliseren van de regio is een gevolg van een nieuw land na de 2e wo in een wespennest gecreëerd te hebben omdat er een oud boek is, een goede lobby en westerse schuldgevoelens.
Cherry picking van tijdlijnen kunnen we allemaal.
Ik had het zelfs gemist, om eerlijk te zijn.quote:Op dinsdag 17 maart 2026 14:53 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik vind het al heel apart dat hij zoiets kan roepen en dat er gewoon wordt overgegaan tot de orde van de dag
Ik vrees dat dat een soort gewenning is door de firehose of shit die Trump op de wereld heeft losgelaten.quote:Op dinsdag 17 maart 2026 14:53 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik vind het al heel apart dat hij zoiets kan roepen en dat er gewoon wordt overgegaan tot de orde van de dag
Ik zag het toevallig p op Twitter. Je zou mogen verwachten dat dit reuring gaf of vragen vanuit lidstaten.quote:Op dinsdag 17 maart 2026 15:16 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik had het zelfs gemist, om eerlijk te zijn.
Die Iraanse minister van buitenlandse zaken is zo n baken van rust, redelijkheid en rationaliteit vergeleken met de westerse “leiders”quote:Op dinsdag 17 maart 2026 15:25 schreef OllieA het volgende:
[..]
Ik vrees dat dat een soort gewenning is door de firehose of shit die Trump op de wereld heeft losgelaten.
Post-truth. Roept u maar wat.
Ironie, neem ik aan.quote:Op dinsdag 17 maart 2026 15:26 schreef LXIV het volgende:
[..]
Die Iraanse minister van buitenlandse zaken is zo n baken van rust, redelijkheid en rationaliteit vergeleken met de westerse “leiders”
https://www.nu.nl/midden-(...)nodig-te-hebben.htmlquote:Trump: Hulp van 'bondgenoten' niet meer nodig
President Trump zegt dat hij door de meeste van de NAVO-lidstaten is geïnformeerd dat ze niet betrokken willen worden bij de Amerikaanse militaire operatie. Volgens Trump tonen de landen zich daarmee geen bondgenoten, schrijft hij op Truth Social.
De president zegt niet verrast te zijn. Bij de NAVO is het volgens hem "eenrichtingsverkeer". "Wij beschermen hen, maar ze zullen nooit iets voor ons doen", beweert Trump.
Vanwege het militaire succes in Iran heeft de VS de hulp van de NAVO-bondgenoten niet langer nodig, gaat de president verder. "Dat hebben we nooit nodig gehad", schrijft Trump. "De Verenigde Staten, verreweg het sterkste land ter wereld, hebben van niemand hulp nodig".
Mensen gaan er automatisch maar vanuit dat dit soort uitspraken om Trump maar even koest te houden over de NAVO niet serieus zijn. Bij dady Trump vond ik het nog ergens aandoenlijk, maar Rutte is zich een beetje aan over vergalopperen.quote:Op dinsdag 17 maart 2026 15:25 schreef OllieA het volgende:
[..]
Ik vrees dat dat een soort gewenning is door de firehose of shit die Trump op de wereld heeft losgelaten.
Post-truth. Roept u maar wat.
Wij hebben geen olie nodig, nuja vooral zonnebloem- en olijfoliequote:Op dinsdag 17 maart 2026 18:39 schreef Niels0Kurovski het volgende:
80% van de olie die door die zeestraat gaat is voor de Aziatische markt. Wij kunnen het elders halen.
Probleem is dat de basisprijs voor olie globaal wordt bepaald. De herkomst speelt daarbij geen rol.quote:Op dinsdag 17 maart 2026 18:39 schreef Niels0Kurovski het volgende:
80% van de olie die door die zeestraat gaat is voor de Aziatische markt. Wij kunnen het elders halen.
Klopt inderdaad. Rede te meer dat de vraag omlaag moet en de energietransitie zo snel mogelijk door moet gaan.quote:Op dinsdag 17 maart 2026 18:51 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Probleem is dat de basisprijs voor olie globaal wordt bepaald. De herkomst speelt daarbij geen rol.
Wij verbruiken bergen olie. Botlek, Shell, Dow, Sabic en een heleboel kleintjes. Het is onze grootste energie-import. En we willen ook auto rijden.quote:Op dinsdag 17 maart 2026 18:47 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Wij hebben geen olie nodig, nuja vooral zonnebloem- en olijfolie
Dat is alsof je alle moraal en alles waar je voor staat laat vallen alleen om een knettergek figuur als Trump en Netanyahu te steunen.quote:Op dinsdag 17 maart 2026 16:48 schreef skysherrif het volgende:
Gek genoeg, als het aan mij ligt helpen we gewoon. Hoe eerder deze puinzooi voorbij is, hoe beter voor Europa en Oekraine. Met als voorwaarde dat Trump ergens een krabbeltje zet dat hij in ruil meer gaat doen voor ons.
Anders kan ie optyfen.
En met helpen bedoel ik puur de straat deblokkeren**
Ik heb mijn steentje al bijgedragen door mijn onzuinige v8 om te ruilen voor een zuinig 4 pitter cabriootje.quote:Op dinsdag 17 maart 2026 19:04 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Klopt inderdaad. Rede te meer dat de vraag omlaag moet en de energietransitie zo snel mogelijk door moet gaan.
Ik stel voor om een wereldwijde feestdag te introduceren op de dagquote:Op dinsdag 17 maart 2026 19:20 schreef BeriBeri het volgende:
Nu heeft ie opeens toch geen hulp meer nodig nu de EU landen nee hebben gezegd
Die gast kun je toch niet meer serieus nemen
Als we als Europa nu gaan helpen, zullen Trump en zijn achterban dat opvatten als een teken van zwakte. Niet doen dus.quote:Op dinsdag 17 maart 2026 16:48 schreef skysherrif het volgende:
Gek genoeg, als het aan mij ligt helpen we gewoon. Hoe eerder deze puinzooi voorbij is, hoe beter voor Europa en Oekraine. Met als voorwaarde dat Trump ergens een krabbeltje zet dat hij in ruil meer gaat doen voor ons.
Anders kan ie optyfen.
En met helpen bedoel ik puur de straat deblokkeren**
Laat ik nu eens een rationeel perspectief hier tegenaan gooien: zou het ook kunnen dat beide een rol spelen? Heb je al kleurentelevisie of dacht je 'ik zie toch alles zwart-wit waarom zou ik meer uitgeven'? En dat eeuwige shoppen in de geschiedenis naar precies dát wat die belachelijke blik ondersteund, echt wie hou je voor de gek?quote:Op dinsdag 17 maart 2026 15:10 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dit is een bijzonder anti-Westers perspectief.
Dus omdat barbaarse moslimfundamentalisten, zoals het Iraanse regime, het niet kunnen verdragen dat er een piepklein Joods land is op de plek waar Joden en het Jodendom inheems zijn en niet Islam of Arabieren.
Laat ik nu eens een rationeel perspectief hier tegenaan gooien: zou het ook kunnen dat deze moslimfundamentalisten zelf het probleem zijn? Niet Israël of het Westen? En dan met name de Islam, dat vanuit het Arabisch Schiereiland, eigenlijk deze hele regio heeft gekoloniseerd en gemaakt tot het wespennest dat het nu is.
Buigen voor zulke moslimfundamentalisten is natuurlijk niet de oplossing. Maar schijnbaar denkt men in bepaalde Westerse contreien dat als we zulke moslimfundamentalisten maar geven wat ze willen (bijvoorbeeld Israël ontmantelen of zo), dit vrede zal brengen of zo.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |