abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220720002
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2026 12:44 schreef raptorix het volgende:
Dat ding ging bij ons altijd op vakantie mee naar de camping, sla wassen, in het mandje en zwaaien maar :)
Ik ken wel een sla centrifuge, maar dit was mij echt totaal onbekend.
pi_220720013
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2026 12:57 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Ik ken wel een sla centrifuge, maar dit was mij echt totaal onbekend.
Het is denk ik ook iets typisch Frans, je gebruikt het uiteraard ook buiten :)
Het mechanisme is wel heel mooi je vouwt het uit als een bloem :)

https://www.etsy.com/au/l(...)collapsible-colander
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_220720024
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2026 12:58 schreef raptorix het volgende:

[..]
Het is denk ik ook iets typisch Frans, je gebruikt het uiteraard ook buiten :)
Het mechanisme is wel heel mooi je vouwt het uit als een bloem :)

https://www.etsy.com/au/l(...)collapsible-colander
Ik dacht eerst dat het iets voor op je hoofd was ofzo :')
  dinsdag 5 mei 2026 @ 13:02:30 #54
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220720035
Wij hingen vroeger de sla na het wassen gewoon aan de waslijn.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_220720377
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2026 13:00 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Ik dacht eerst dat het iets voor op je hoofd was ofzo :')
Past gerust :)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  dinsdag 5 mei 2026 @ 14:15:48 #56
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220720556
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2026 13:00 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Ik dacht eerst dat het iets voor op je hoofd was ofzo :')
Als een soort pastafari *O*
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_220720584
Vakman pur sang
pi_220721303
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2026 14:29 schreef marc0871 het volgende:

[..]
Telefoonkaart?
Ja kon je bij een telefooncel zonder kwartjes bellen
Vakman pur sang
pi_220725444
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 mei 2026 16:16 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Ja kon je bij een telefooncel zonder kwartjes bellen
Geinlijn bellen :)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_220767895
Historisch feitje : op 16 februari 1634 werd het schip van Kapitein Ortega aangevallen door piraten, en 10 dagen later werd hij half bewusteloos aangetroffen op het strand, het scheepsjournaal nog in zijn handen geklemd. Hij beschreef hierin een wereld van kleine onderwaterwezens, niet veel groter dan zijn duim :o

Niemand geloofde hem, maar weet je ? Ik denk dat het best weleens waar kan zijn :Y
"You can call me Susan if it makes you happy"
  maandag 11 mei 2026 @ 21:21:45 #62
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_220768258
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 20:46 schreef TLC het volgende:
Historisch feitje : op 16 februari 1634 werd het schip van Kapitein Ortega aangevallen door piraten, en 10 dagen later werd hij half bewusteloos aangetroffen op het strand, het scheepsjournaal nog in zijn handen geklemd. Hij beschreef hierin een wereld van kleine onderwaterwezens, niet veel groter dan zijn duim :o

Niemand geloofde hem, maar weet je ? Ik denk dat het best weleens waar kan zijn :Y
En wat voor wezens denk jij dat dat waren?
  maandag 11 mei 2026 @ 21:26:53 #63
81329 MadMaster
Schots en scheef...
  dinsdag 12 mei 2026 @ 19:09:34 #64
63722 z80
I fink you freaky
pi_220774778
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 21:21 schreef Domnivoor het volgende:

[..]
En wat voor wezens denk jij dat dat waren?
https://nl.wikipedia.org/wiki/Snorkels_(animatieserie)
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  zaterdag 30 mei 2026 @ 15:09:50 #65
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
  zaterdag 30 mei 2026 @ 15:13:45 #66
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_220920890
quote:
6s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 15:09 schreef Domnivoor het volgende:
[ afbeelding ]
Echt geen idee :?
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  zaterdag 30 mei 2026 @ 16:19:21 #67
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_220921354
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 15:13 schreef flipsen het volgende:

[..]
Echt geen idee :?
Ik ben benieuwd of iemand ze herkent.
Het is niet iets heel bijzonders.
  Spellchecker zaterdag 30 mei 2026 @ 16:22:53 #68
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_220921375
quote:
6s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 15:09 schreef Domnivoor het volgende:
[ afbeelding ]
Iets waar floppy's in hebben gezeten?
  Moderator / Redactie FP zaterdag 30 mei 2026 @ 16:23:49 #69
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_220921388
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 16:22 schreef maily het volgende:

[..]
Iets waar floppy's in hebben gezeten?
Floppybakjes zou goed kunnen idd, maar in mijn herinnering hadden die altijd een doorzichtige bovenkant.
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  Spellchecker zaterdag 30 mei 2026 @ 16:25:09 #70
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_220921403
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 16:23 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:

[..]
Floppybakjes zou goed kunnen idd, maar in mijn herinnering hadden die altijd een doorzichtige bovenkant.
Aan de beschadigingen te zien zat het witte gedeelte bovenaan/vooraan.
Kan helaas de tekst op de sticker niet ontcijferen.
Hoewel: er staat "color".
En een.jaartal.
  zaterdag 30 mei 2026 @ 16:28:21 #71
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_220921421
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 16:25 schreef maily het volgende:

[..]
Aan de beschadigingen te zien zat het witte gedeelte bovenaan/vooraan.
Kan helaas de tekst op de sticker niet ontcijferen.
Hoewel: er staat "color".
En een.jaartal.
Nee, ze staan rechtop. Het deksel zit aan de zijkant.
  zaterdag 30 mei 2026 @ 16:29:34 #72
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_220921427
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 16:22 schreef maily het volgende:

[..]
Iets waar floppy's in hebben gezeten?
Nee
  Spellchecker zaterdag 30 mei 2026 @ 18:46:21 #73
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_220922466
quote:
6s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 15:09 schreef Domnivoor het volgende:
[ afbeelding ]
Zijn het afvalbakken? Bovenste deel asbakken?
pi_220922503
quote:
6s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 15:09 schreef Domnivoor het volgende:
[ afbeelding ]
Deel van een telefooncel bij een bedrijf. Dus niet die straatcellen.
Op die opening lagen telefoonboeken.
pi_220922532
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2026 12:37 schreef raptorix het volgende:

[..]
Ik heb iets anders wat er op lijkt, het zou me verbazen als mensen het kennen:

[ afbeelding ]
Ik ken dat wel. Dat is zo'n multifunctioneel dingetje. Te gebruiken als sla-centrifuge, als fruitmand, als onderzetter voor hete pannen en ook als frituurmandje.
pi_220922543
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 18:51 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Ik ken dat wel. Dat is zo'n multifunctioneel dingetje. Te gebruiken als sla-centrifuge, als fruitmand, als onderzetter voor hete pannen en ook als frituurmandje.
Inderdaad ontzettend mooi functioneel ontworpen, kennlijk betalen mensen er nu goud voor op platforms als Etsy, bij ons zat het standaard in de caravan uitrusting.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_220922575
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 18:52 schreef raptorix het volgende:

[..]
Inderdaad ontzettend mooi functioneel ontworpen, kennlijk betalen mensen er nu goud voor op platforms als Etsy, bij ons zat het standaard in de caravan uitrusting.
Ik heb het zelf nooit gezien in winkels, wel op tv-reclames.
pi_220922630
Verkeerd
  zaterdag 30 mei 2026 @ 19:07:30 #79
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_220922683
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 18:46 schreef maily het volgende:

[..]
Zijn het afvalbakken? Bovenste deel asbakken?
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 18:49 schreef cinderloom het volgende:

[..]
Deel van een telefooncel bij een bedrijf. Dus niet die straatcellen.
Op die opening lagen telefoonboeken.
Het zijn opbergdozen voor dia’s. Ik denk dat die openingen bedoeld zijn om ze makkelijk te kunnen stapelen.
  zaterdag 30 mei 2026 @ 19:12:28 #80
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_220922738
quote:
2s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 19:07 schreef Domnivoor het volgende:

[..]
[..]
Het zijn opbergdozen voor dia’s. Ik denk dat die openingen bedoeld zijn om ze makkelijk te kunnen stapelen.
Heb wegens een fanatiek fotograferende vader aardig wat dia opbergdozen gezien, maar ik herken ze er niet in…
pi_220922799
quote:
2s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 19:07 schreef Domnivoor het volgende:
Het zijn opbergdozen voor dia’s.
Terwijl iedereen weet dat je die dingen niet moest opbergen maar moest weggooien. Had een hoop ergernis bespaart in het verleden. :)
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  zaterdag 30 mei 2026 @ 21:25:59 #82
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_220924544
quote:
2s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 19:07 schreef Domnivoor het volgende:

[..]
[..]
Het zijn opbergdozen voor dia’s. Ik denk dat die openingen bedoeld zijn om ze makkelijk te kunnen stapelen.
Ah, maar ze staan op hun kant! Daarnaast liet ik me van de wijs brengen door de ondergrond, ik dacht dat dat grote vloertegels waren :')
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  Spellchecker zaterdag 30 mei 2026 @ 21:30:04 #83
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_220924569
quote:
80s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 21:25 schreef flipsen het volgende:

[..]
Ah, maar ze staan op hun kant! Daarnaast liet ik me van de wijs brengen door de ondergrond, ik dacht dat dat grote vloertegels waren :')
ik ook :(
pi_220924605
quote:
88s.gif Op zondag 3 mei 2026 11:40 schreef drakin het volgende:

[..]
Daar zat niet zoveel verschil in, dit zal eerder Oostblok of Italië zijn
Kostte een ijsje destijds maar 10 of 20 lire!
  zaterdag 30 mei 2026 @ 22:57:13 #85
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_220925178
quote:
80s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 21:25 schreef flipsen het volgende:

[..]
Ah, maar ze staan op hun kant! Daarnaast liet ik me van de wijs brengen door de ondergrond, ik dacht dat dat grote vloertegels waren :')
Nee, ze staan niet op hun kant. Echt niet :D
Je schuift de dia's er (op deze foto) aan de achterkant uit.
pi_220946247
Iedereen is een kutlultrut
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_220961600
quote:
8s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 22:00 schreef Soury het volgende:
[ link | afbeelding ]
Popper
  zaterdag 6 juni 2026 @ 03:37:33 #88
501164 KinKiJan
[redacted]
pi_220969307


Zag ze langskomen in een oude serie en het ontgrendelde meteen herinneringen aan de schooltijd waar die dingen in een meer gore uitvoering bij de wastafels hingen, blerg!
“Surrounded by losers, misfits and boozers”
pi_220969354
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2026 03:37 schreef KinKiJan het volgende:
[ afbeelding ]

Zag ze langskomen in een oude serie en het ontgrendelde meteen herinneringen aan de schooltijd waar die dingen in een meer gore uitvoering bij de wastafels hingen, blerg!
Wat is dit?
  zaterdag 6 juni 2026 @ 06:57:00 #90
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_220969382
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2026 05:39 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Wat is dit?
Zeep

quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2026 03:37 schreef KinKiJan het volgende:
[ afbeelding ]

Zag ze langskomen in een oude serie en het ontgrendelde meteen herinneringen aan de schooltijd waar die dingen in een meer gore uitvoering bij de wastafels hingen, blerg!
Die sterke geur staat me ook nog bij.
pi_220969969
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2026 03:37 schreef KinKiJan het volgende:
[ afbeelding ]

Zag ze langskomen in een oude serie en het ontgrendelde meteen herinneringen aan de schooltijd waar die dingen in een meer gore uitvoering bij de wastafels hingen, blerg!
Ja, bah. Daar reageerde ik toen ook gelijk op. Ze hingen in mijn basisschool, midden jaren 80.
Ze droogde uit, kwamen scheuren in, versierd met banen van bruine verkleuring.

Ze roken echt ouderwets naar citroen-achtige muffe zeep.
Handgemaakt | Doggerlandse klimaatvluchteling
  zaterdag 6 juni 2026 @ 09:58:14 #92
501164 KinKiJan
[redacted]
pi_220970011
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2026 09:49 schreef BertV het volgende:

[..]
Ja, bah. Daar reageerde ik toen ook gelijk op. Ze hingen in mijn basisschool, midden jaren 80.
Ze droogde uit, kwamen scheuren in, versierd met banen van bruine verkleuring.

Ze roken echt ouderwets naar citroen-achtige muffe zeep.
Precies, smerige troep was dat. Ze schijnen nog steeds gemaakt te worden, maar ben blij ze al jaren niet gezien te hebben.
“Surrounded by losers, misfits and boozers”
  zaterdag 6 juni 2026 @ 22:10:30 #93
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_220974905
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2026 12:37 schreef raptorix het volgende:

[..]
Ik heb iets anders wat er op lijkt, het zou me verbazen als mensen het kennen:

[ afbeelding ]
Ik herken het wel, zoiets hadden wij vroeger ook. Een handmatige 'slacentrifuge'.
  zaterdag 6 juni 2026 @ 22:13:52 #94
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_220974922
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 20:46 schreef TLC het volgende:
Historisch feitje : op 16 februari 1634 werd het schip van Kapitein Ortega aangevallen door piraten, en 10 dagen later werd hij half bewusteloos aangetroffen op het strand, het scheepsjournaal nog in zijn handen geklemd. Hij beschreef hierin een wereld van kleine onderwaterwezens, niet veel groter dan zijn duim :o

Niemand geloofde hem, maar weet je ? Ik denk dat het best weleens waar kan zijn :Y
Kom ga mee naar snorkelland..in de diepe zee..Ik had er ook poppetjes van. Alistair (ofzo) herinner ik me vagelijk.
  zaterdag 6 juni 2026 @ 22:41:04 #95
249756 Symphonic
Pret met een Kerstpakket
pi_220975121
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2026 03:37 schreef KinKiJan het volgende:
[ afbeelding ]

Zag ze langskomen in een oude serie en het ontgrendelde meteen herinneringen aan de schooltijd waar die dingen in een meer gore uitvoering bij de wastafels hingen, blerg!
Gadverdamme….
Wat waren dat smerige dingen
Pietje Puk en de Plakbandcrisis
pi_221081514
Liep deze reclame vandaag nog tegen het lijf naast de Bijenkorf.

Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
  donderdag 18 juni 2026 @ 19:10:02 #97
181124 chufi
Hace frio o no?
pi_221081544
quote:
10s.gif Op donderdag 18 juni 2026 19:03 schreef nostra het volgende:
Liep deze reclame vandaag nog tegen het lijf naast de Bijenkorf.

[ afbeelding ]
Doen ze het daar nog steeds ?!?
Cuando haya sol, hay Chufi
Musica Español
Come On
pi_221081558
quote:
99s.gif Op donderdag 18 juni 2026 19:10 schreef chufi het volgende:

[..]
Doen ze het daar nog steeds ?!?
Chinatown. Misschien dat die dat nog doen.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
  Moderator / Redactie FP donderdag 18 juni 2026 @ 19:23:50 #99
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_221081653
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2026 03:37 schreef KinKiJan het volgende:
[ afbeelding ]

Zag ze langskomen in een oude serie en het ontgrendelde meteen herinneringen aan de schooltijd waar die dingen in een meer gore uitvoering bij de wastafels hingen, blerg!
Poehhhh, lang geleden dat ik die zag :D
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  maandag 22 juni 2026 @ 15:45:03 #100
501164 KinKiJan
[redacted]
pi_221118395
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2026 19:23 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:

[..]
Poehhhh, lang geleden dat ik die zag :D
Die dingen schijnen in Frankrijk nog gebruikt te worden, niet meer zoveel als 'vroeger', maar het verbaast me eigenlijk totaal niet :')
“Surrounded by losers, misfits and boozers”
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')