Tenzij congress het huishoudboekje uit de la trekt en de regering ter verantwoording roept. Toegegeven, dat zal niet gebeuren zolang Johnson er zit, maar als de wereld er in de midterms anders uit gaat zien kan het wel 's vervelende gevolgen hebben voor Trump.quote:Op zondag 15 maart 2026 21:24 schreef Akathisia het volgende:
Vergeet niet hè, de Afghanistan-expeditie heeft de VS 2.3 trillion gekost en 10 billion is slechts 0.4% van 2.3 trillion! Operatie Iraqi Freedom, welke daar nagenoeg parallel aan liep, kostte 3 trillion! Dat is samen 5.3 trillion! 10 billion daarvan is niet eens 0.19%!
Stel de VS blijft dit uitgavenpatroon hanteren, dan kunnen ze nog 8.8 jaar door gaan om die 2.3 of 20.3 jaar om die 5.3 trillion te halen.
Israël wil graag de hele regio tegen hun en de VS laten vechten zolang die er nog zijn, zodat Trump moeilijk de aftocht kan blazen zonder er uit te zien als een grote lafaard.quote:Op zondag 15 maart 2026 21:42 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Kijk, daar kun je iets meer mee uitrichten dan de 2500 militairen van de VS.
Eh, Libanon? Wat zijn ze daar allemaal van plan dan?quote:Op zondag 15 maart 2026 21:42 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Kijk, daar kun je iets meer mee uitrichten dan de 2500 militairen van de VS.
Zolang Hezbollah niet ontwapend wordt zullen ze waarschijnlijk opnieuw een bufferzone tot aan de Litani rivier gaan bezetten.quote:Op zondag 15 maart 2026 21:46 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Eh, Libanon? Wat zijn ze daar allemaal van plan dan?
Het voelt allemaal een beetje alsof Israël denkt: Nu Trump er nog zit moeten we even snel overal vol op gaan, want hierna kan het niet meer.
Het is meer om de illegale terroristische Palestijnen aldaar uit te roeien nu de centjes uit Teheran niet meer komen.quote:Op zondag 15 maart 2026 21:46 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Eh, Libanon? Wat zijn ze daar allemaal van plan dan?
Het voelt allemaal een beetje alsof Israël denkt: Nu Trump er nog zit moeten we even snel overal vol op gaan, want hierna kan het niet meer.
Eerst een bufferzone, maar zodra Israel over voldoende Iron Beam systemen beschikt kan dat wel eens het vervolg zijn. Het wordt simpelweg steeds moeilijker voor de tegenstanders het toenemende technologisch overwicht te doorbreken.quote:
De Iron Dome wordt steeds dunner. Het is in het voordeel van Israël om de oorlog zo snel mogelijk te verplaatsen naar de buurlanden, anders krijgen ze klappen.quote:Op zondag 15 maart 2026 22:03 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Eerst een bufferzone, maar zodra Israel over voldoende Iron Beam systemen beschikt kan dat wel eens het vervolg zijn. Het wordt simpelweg steeds moeilijker voor de tegenstanders het toenemende technologisch overwicht te doorbreken.
Naïef als ik ben dacht ik dat deze hele oorlog ging om bestuursverandering in Iran.quote:Op zondag 15 maart 2026 22:01 schreef UitStraling het volgende:
Zie het als een nieuwe levenskans voor de Libanezen, die worden al jaren onder de knoet gehouden door Iran en de Palestijntjes.
Die zitten daar ook tot in de haarvaten van de maatschappij, ook in Gaza.quote:Op zondag 15 maart 2026 22:05 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Naïef als ik ben dacht ik dat deze hele oorlog ging om bestuursverandering in Iran.
Ja, dat was te verwachten. Alle agressieve grootmachten zijn binnenkort oorlog aan het voeren. En te vroeg voor de EU om een vuist te kunnen maken.quote:
Inderdaad. Hij faciliteert dat allemaal. Hij is gek op sterke dictators, want dat wil hij zelf ook zijn. En de belangrijkste vraag is dus nu, waar de VS overal gaat vechten en met welke bondgenoten.quote:Op zondag 15 maart 2026 22:17 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Ook weer Trump zijn schuld neem ik aan?
Het blijft voor mij kofiedik kijken hoeveel voorraad aan Iron Dome missiles er nog beschikbaar is. Eveneens hoeveel raketten Hezbollah en Iran nog kunnen lanceren. De introductie van Iron beam is vooral bedoelt om goedkoop korte afstands raketten en drones uit te schakelen. Het helpt niet tegen lange afstands raketten die vanuit Iran gelanceerd worden. Dergelijke raketten en lanceer-inrichtingen zijn echter veel groter en eenvoudiger te detecteren en uit te schakelen mits men luchtoverwicht heeft. Iran heeft echter een enorm oppervlak en dat maakt het moeilijk in te schatten in hoeverre de VS en Israel erin slagen die lanceer-inrichtingen en raketten te detecteren en vernietigen. Voorlopig blijft het imo koffiedik kijkenquote:Op zondag 15 maart 2026 22:04 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
De Iron Dome wordt steeds dunner. Het is in het voordeel van Israël om de oorlog zo snel mogelijk te verplaatsen naar de buurlanden, anders krijgen ze klappen.
Wel weapons of mass destruction.quote:
Is die pet echt?quote:
Hij schijnt redelijk bekend te zijn in de lokale hiphop scene van Iran.quote:
Amerika dat zich laat overbluffen door Israel. Hoe redelijk klinkt dat nu echt?quote:Op zondag 15 maart 2026 19:40 schreef kladderadatsch het volgende:
[..]
Kan hoor, maar dan mag Trump z'n landgenoten binnenkort wel even uit gaan leggen waarom de benzine in korte tijd zoveel duurder is geworden en waarom de medicijnen straks helemaal niet meer te betalen zijn, want als die straat dicht blijft dan gaat het ook voor hen niet lang duren eer ze het in hun portemonnee gaan voelen. O, en ik vergeet de prijs van kunstmest nog, want er zijn nu al boeren (met name degenen die katoen verbouwen) die zeggen dat ze binnen een half jaar failliet gaan als de prijzen voor kunstmest door blijven stijgen.
Ik denk eerder dat het gewoon waar is dat Israël heeft gedreigd om ook zonder de VS aan te vallen en dat Trump, ipv te zeggen dat dan de geldkraan dicht gaat en dat de munitie die ze nodig hebben voor hun afweer voorlopig ook in de VS blijft, zich door Netanyahu heeft laten overbluffen. Waarschijnlijk ook in de hoop dat hij er nog even lekker aan kon verdienen.
En Trump mag dan wel omringt zijn door haviken, daar zit er geen een bij met de intelligentie van een Dick Cheney, bij lange niet. Cheney was ook een havik (en een enorme creep) maar was wel ontzettend slim, zo iemand heeft Trump gewoon niet. Die lui zijn allemaal benoemd vanwege hun loyaliteit aan Trump, niet vanwege hun expertise.
Trump is dan weer wél gewaarschuwd door mensen uit z'n legertop, strategisch experts, die het hem hebben afgeraden maar dat heeft 'ie genegeerd. Ik kan dat allemaal niet echt slim noemen. Maar misschien zie ik wel iets over het hoofd hoor, kan.
Tel de bestaande raketten en drones, kijk waar ze zijn en wat ze kunnen doen. Als je dat weet, is het een eenvoudig sommetje.quote:Op zondag 15 maart 2026 22:29 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Het blijft voor mij kofiedik kijken hoeveel voorraad aan Iron Dome missiles er nog beschikbaar is. Eveneens hoeveel raketten Hezbollah en Iran nog kan lanceren. De introductie van Iron beam is vooral bedoelt om goedkoop korte afstands raketten en drones uit te schakelen. Het helpt niet tegen lange afstands raketten die vanuit Iran gelanceerd worden. Dergelijke raketten en lanceer-inrichtingen zijn echter veel groter en eenvoudiger te detecteren en uit te schakelen mits men luchtoverwicht heeft. Iran heeft echter een enorm oppervlak en dat maakt het moeilijk in te schatten in hoeverre de VS en Israel erin slagen die lanceer-inrichtingen en raketten te detecteren en vernietigen. Voorlopig blijft het imo koffiedik kijken
Het maakt allemaal niets uit. Wel grappig overigens. Frankrijk gaat dezelfde kant op. Als de VS wegvalt, is dat land degene die de koers gaat bepalen. Maar is ook faiet. Op papier.quote:Op zondag 15 maart 2026 21:24 schreef Akathisia het volgende:
Vergeet niet hè, de Afghanistan-expeditie heeft de VS 2.3 trillion gekost en 10 billion is slechts 0.4% van 2.3 trillion! Operatie Iraqi Freedom, welke daar nagenoeg parallel aan liep, kostte 3 trillion! Dat is samen 5.3 trillion! 10 billion daarvan is niet eens 0.19%!
Stel de VS blijft dit uitgavenpatroon hanteren, dan kunnen ze nog 8.8 jaar door gaan om die 2.3 of 20.3 jaar om die 5.3 trillion te halen.
Het is meer, dat Frankrijk onze wapenindustrie en ons leger is, met Macron als onze generaal. Met Zweden op de tweede plaats. De rest speelt in de achterhoede, sinds het VK uit de EU is.quote:Op zondag 15 maart 2026 22:47 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Het maakt allemaal niets uit. Wel grappig overigens. Frankrijk gaat dezelfde kant op. Als de VS wegvalt, is dat land degene die de koers gaat bepalen. Maar is ook faiet. Op papier.
Dat bedoelde i, uiteraard.quote:Op zondag 15 maart 2026 22:52 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Het is meer, dat Frankrijk onze wapenindustrie en ons leger is, met Macron als onze generaal. Met Zweden op de tweede plaats. De rest speelt in de achterhoede, sinds het VK uit de EU is.
Nee, Trump die zich laat overbluffen door Netanyahu.quote:Op zondag 15 maart 2026 22:45 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Amerika dat zich laat overbluffen door Israel. Hoe redelijk klinkt dat nu echt?
Hoeveel inwoners heeft Israel? 9 miljoen?
Kompromat.quote:Op zondag 15 maart 2026 22:53 schreef kladderadatsch het volgende:
[..]
Nee, Trump die zich laat overbluffen door Netanyahu.
Ja, dat is het. De VS was altijd het land dat andere landen tot de orde riep. Trump geeft regelmatig aan dat hij fan is van sterke leiders zoals Putin, Xi, Kim Jong Un etc.quote:Op zondag 15 maart 2026 22:17 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Ook weer Trump zijn schuld neem ik aan?
Kweenie hoor maar misschien treft Xi Jinping ook wel een tikje blaam dat hij zijn sedert lang afvallige eilandje met geweld terug wil pakken?quote:Op zondag 15 maart 2026 23:13 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Ja, dat is het. De VS was altijd het land dat andere landen tot de orde riep. Trump geeft regelmatig aan dat hij fan is van sterke leiders zoals Putin, Xi, Kim Jong Un etc.
Dit is een logisch gevolg van de teloorgang van de VS. De internationale rechtsorde hangt (hing?) samen van hoe fatsoenlijk landen als de VS zich gedragen. Met een leider die bereid is "just for fun" bommen te droppen is dat geschiedenis.
Trump is geweldig en de rest zijn maar gevaarlijke meelopers?quote:Op zondag 15 maart 2026 23:19 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Kweenie hoor maar misschien treft Xi Jinping ook wel een tikje blaam dat hij zijn sedert lang afvallige eilandje met geweld terug wil pakken?
Dit soort rare breinkronkels vallen me steeds meer op.
Dit bedoel ik.quote:Op zondag 15 maart 2026 23:23 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Trump is geweldig en de rest zijn maar gevaarlijke meelopers?
Trump is een debiel dat zich door die sterke dictators graag als een aanvalshond aan de leiband laat meevoeren en voor hun in de aanval gaat. Met, zoals het er nu naar uitziet, een flinke kans op een derde wereldoorlog.
Ja natuurlijk treft Xi blaam. Maar zoals ik zei, de VS hield (tot Trump aan de macht kwam) de rest zo goed als mogelijk in toom.quote:Op zondag 15 maart 2026 23:19 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Kweenie hoor maar misschien treft Xi Jinping ook wel een tikje blaam dat hij zijn sedert lang afvallige eilandje met geweld terug wil pakken?
Dit soort rare breinkronkels vallen me steeds meer op.
En de EU moet zo snel mogelijk die taak over nemen. Diplomatiek, als het kan, maar militair als het echt nodig is.quote:Op zondag 15 maart 2026 23:41 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Ja natuurlijk treft Xi blaam. Maar zoals ik zei, de VS hield (tot Trump aan de macht kwam) de rest zo goed als mogelijk in toom.
Europa ligt op zijn rug te spartelen, als een oud statig maar gebrekkig herenhuis begeerd door asielzoekers.quote:Op zondag 15 maart 2026 23:43 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
En de EU moet zo snel mogelijk die taak over nemen. Diplomatiek, als het kan, maar militair als het echt nodig is.
Alleen in jouw hoofd.quote:Op zondag 15 maart 2026 23:53 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Europa ligt op zijn rug te spartelen, als een oud statig maar gebrekkig herenhuis begeerd door asielzoekers.
Weet je wat de grootste oorzaak van asielzoekers is? Oorlog.quote:Op zondag 15 maart 2026 23:53 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Europa ligt op zijn rug te spartelen, als een oud statig maar gebrekkig herenhuis begeerd door asielzoekers.
En al die Amerikaanse wapens die we hebben gekocht voor Oekraïne wil hij terug hebben om aan Israël te geven, want ze zijn op.quote:Op zondag 15 maart 2026 23:58 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Weet je wat de grootste oorzaak van asielzoekers is? Oorlog.
Dat spartelende Europa moet nu van Trump wel op komen draven, maar mag straks (zoals gewoonlijk) weer de puin opruimen.
En dan ging Trump, Zelenski beschuldigen dat die zonder de kaarten WO3 ging veroorzaken.quote:Op zondag 15 maart 2026 23:23 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Trump is geweldig en de rest zijn maar gevaarlijke meelopers?
Trump is een debiel dat zich door die sterke dictators graag als een aanvalshond aan de leiband laat meevoeren en voor hun in de aanval gaat. Met, zoals het er nu naar uitziet, een flinke kans op een derde wereldoorlog.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |