abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220340958
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 maart 2026 14:18 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Goh. Ben ik het toch een keer met hem eens.
  Moderator zaterdag 14 maart 2026 @ 15:09:07 #277
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_220340966
Leuk detail tijdens de kwali wat me opviel. Het lijkt alsof ze uitkomen bocht 3 een veel wijdere lijn pakken dan vorig jaar. Denk dat dat te maken heeft met de grote power surge die ze dit jaar hebben dankzij het hoge koppel van de elektromotor. Door een wijde lijn te rijden kan je de kracht eenvoudiger kwijt bij het accelereren.

Even respectievelijk Piastri 2025 en Antonelli 2026 hun poles.

Antonelli veel dichter tegen de witte lijn rechts.

Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG en OWS
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
  Moderator / Redactie FP zaterdag 14 maart 2026 @ 15:38:43 #278
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_220341242
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2026 13:46 schreef DrMarten het volgende:

[..]
Dit.

Dat één team enorm dominant is hebben we natuurlijk veel vaker gezien, maar buiten de top is er gewoon geen touw meer aan vast te knopen. Geen tactiek te ontdekken.
Vroeger met de tankstops kon je als kijker nog zelf meedenken met de tactiek en verwachten hoe en waar iemand nog een kans maakte om ergens voorbij te komen.
Hetzelfde met het DRS tijdperk, dan kon je bijhouden dat iemand steeds iets dichterbij kwam en binnen de seconde kwam en dat ie een actie in kon zetten.
Nu heb ik werkelijk geen idee wat er gebeurt achter de top. Leuk dat de FIA vindt dat het allemaal beter is omdat er meer inhaalacties zijn, maar dat is natuurlijk gelul.

En als je dan in de kwalificatie ziet dat op een recht stuk ineens het tempo enorm inzakt omdat de batterij leeg is, of dat ze veel eerder remmen om dat ding op te laden helpt het ook niet mee om het serieus te nemen.

Daarbij optellend dat ik George Russel een lul vind die wint met een illegale motor omdat de FIA niet durft op te treden, heb ik weinig lol in het kijken naar de races momenteel. Ik verwacht ook niet dat dat snel beter wordt.
Nogmaals, als Red Bull dit gedaan had stond de FIA op de achterste poten.

Er komen steeds meer coureurs bij die dit niks vinden. Op een moment zal de FIA toch moeten luisteren.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_220341334
Oh is de motor van Mercedes illegaal?
pi_220341353
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2026 15:50 schreef Questular het volgende:
Ze zijn te goed dus hartstikke ja!!!

Mercedes heeft weer eens ouderwets de regeltjes uitstekend gelezen en springt weer door de juiste mazen door.
pi_220341355
Verder is dit F1-seizoen totaal niet om aan te gluren met het Mario Kart-pakket.
  Moderator zaterdag 14 maart 2026 @ 16:01:20 #282
pi_220341419
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2026 15:50 schreef Questular het volgende:
Net zo illegaal als de McLaren van vorig jaar ja

|:) |:) |:)
Moderator DIG en OWS
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
  Moderator zaterdag 14 maart 2026 @ 16:04:50 #283
pi_220341447
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2026 15:53 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Verder is dit F1-seizoen totaal niet om aan te gluren met het Mario Kart-pakket.
Prima toch, eindelijk een keer wat baan actie.
Moderator DIG en OWS
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_220341495
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 maart 2026 16:04 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]
Dit valt mij ernstig tegen van iemand die sim-races doet. :)
  Moderator zaterdag 14 maart 2026 @ 16:14:34 #285
pi_220341518
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2026 16:10 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:

[..]
Dit valt mij ernstig tegen van iemand die sim-races doet. :)
Een simracer houdt juist van baan actie. :lijstje:
Moderator DIG en OWS
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
  zaterdag 14 maart 2026 @ 16:17:45 #286
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_220341552
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 maart 2026 16:04 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]
Die actie wordt juist tegengegaan. Zoals Leclerc het zegt, risico nemen om sneller te gaan is nu juist contraproductief. Je moet nu juist consistent blijven om tijd te winnen en zeker geen rare dingen doen. Daar raakt het systeem alleen maar van in de war.

quote:
Leclerc conceded that he’s had to change his approach: “They are very strange in qualifying, because I felt like in the past one of my strengths coming into Q3, I was just taking massive risks to get something out more.

“And, now when you do that, which I did yesterday, you start confusing the engine side of things, and you start losing a lot more than what you gain.

“So consistency pays off more, and today I felt like I just found my rhythm from Q1 to Q3, which is a bit less exciting for Q3 when you are in the car, because you can’t push like you want.
https://www.crash.net/f1/(...)ger-pay-2026-f1-cars
No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent
  Moderator zaterdag 14 maart 2026 @ 16:20:13 #287
pi_220341566
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 maart 2026 16:17 schreef Starflyer het volgende:

[..]
Die actie wordt juist tegengegaan. Zoals Leclerc het zegt, risico nemen om sneller te gaan is nu juist contraproductief. Je moet nu juist consistent blijven om tijd te winnen en zeker geen rare dingen doen. Daar raakt het systeem alleen maar van in de war.
[..]
De kwali zelf mag van mij persoonlijk ook wel iets feller.
Moderator DIG en OWS
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_220341604
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 maart 2026 16:17 schreef Starflyer het volgende:

[..]
[..]
Het doet denken aan de reden waarom Kalle Rovanpera het WRC uiteindelijk de rug toekeerde. Hij vond de regels voor de hybride auto's (in gebruik tussen 2022 en 2025) contraproductief omdat je niet meer overal te snelste moest zijn, maar op de juiste momenten de batterij vol moest harvesten om de turbo boost te krijgen waar dat het effectiefst was. Daar kreeg hij een hekel aan omdat je veel conservatiever en tactischer moest rijden. Hij reed nog wel een jaar mee toen de hybrids eruit werden gegooid maar stopte daarna met rallyrijden
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
pi_220341626
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 maart 2026 16:20 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]
De kwali zelf mag van mij persoonlijk ook wel iets feller.
Maar dat gaat dus niet met die gekke batterijen.
  Moderator zaterdag 14 maart 2026 @ 16:29:57 #290
pi_220341641
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2026 16:28 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:

[..]
Maar dat gaat dus niet met die gekke batterijen.
Groter batterijtje monteren. Maar ja dat gaat helaas niet.
Moderator DIG en OWS
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_220341715
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 maart 2026 11:47 schreef ChevyCaprice het volgende:
Ho Pin Tung met het interview _O_ held.
HoogtePunt van de sprint race!
"This is your life and it's ending one minute at a time." - Tyler Durden
"Sand is overrated. It's just tiny, little rocks." - Joel
  zaterdag 14 maart 2026 @ 16:50:48 #292
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_220341794
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 maart 2026 16:29 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]
Het te gebruiken vermogen verminderen gaat wel. Dat is nu 350 KW. Bij bijvoorbeeld 250 KW heb je dus dat de batterijen minder snel leeg trekken, waardoor je ook minder last van clipping hebt om ze op te laden.
No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent
  Moderator zaterdag 14 maart 2026 @ 16:53:35 #293
pi_220341814
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 maart 2026 16:50 schreef Starflyer het volgende:

[..]
Het te gebruiken vermogen verminderen gaat wel. Dat is nu 350 KW. Bij bijvoorbeeld 250 KW heb je dus dat de batterijen minder snel leeg trekken, waardoor je ook minder last van clipping hebt om ze op te laden.
Dat gaat wel ten koste van rondetijd. Daar schijnt de FIA niet echt oren naar te hebben.

Mij zou het persoonlijk niet heel veel uitmaken, als je betere kwalificatiesessies zou krijgen met iets hogere rondetijden, waarom niet.
Moderator DIG en OWS
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_220341815
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 maart 2026 16:29 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]
Hoeft niet groter te zijn, deployement moet niet zo snel gaan. Wat @Starflyer zegt. Zo heb je meer kans dat je niet stil moet vallen om de batterij op te laden en is een ronde vloeiender ipv een spelletje hollen en stilstaan
  Moderator zaterdag 14 maart 2026 @ 16:58:26 #295
pi_220341854
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2026 16:53 schreef Sabata het volgende:

[..]
Hoeft niet groter te zijn, deployement moet niet zo snel gaan. Wat @:starflyer zegt. Zo heb je meer kans dat je niet stil moet vallen om de batterij op te laden en is een ronde vloeiender ipv een spelletje hollen en stilstaan
Dan zou je ze rond laten rijden met geknepen elektromotoren. Dan maar een grotere energy store, dan kan je gewoon full power gebruiken en hoef je niet te clippen. Win-win.
Moderator DIG en OWS
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
  Moderator zaterdag 14 maart 2026 @ 17:05:02 #296
pi_220341908
Hopen trouwens dat zowel George als Kimi morgen goed van hun plek wegkomen. En de Ferrari's zijn altijd goed weg. Dan hebben we gewoon een four-way battle voor de leiding _O_
Moderator DIG en OWS
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_220341982
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2026 16:58 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]
Dan zou je ze rond laten rijden met geknepen elektromotoren. Dan maar een grotere energy store, dan kan je gewoon full power gebruiken en hoef je niet te clippen. Win-win.
Grotere energy store kost tijd geld en verbouwing aan de auto, een geknepen elektromotor is binnen de arabische pauze te regelen. Niet ideaal idd, maar het is tenminste iets
pi_220342069
Hoe kan het dat Verstappen met zowel de start van de sprintrace en met de start in Australië allebei de keren zonder energie zat? :@
pi_220342079
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2026 13:46 schreef DrMarten het volgende:
Daarbij optellend dat ik George Russel een lul vind die wint met een illegale motor omdat de FIA niet durft op te treden, heb ik weinig lol in het kijken naar de races momenteel. Ik verwacht ook niet dat dat snel beter wordt.
Wat je van Russel vind is aan jou natuurlijk maar hij is ook een goede coureur die nu uit de auto haalt wat er in zit.
De motor is niet illegaal, het zou me niet verbazen dat het grootste voordeel het Mercedes chassis zelf is.
Goed in balans en daarom weinig bandenslijtage, ze hebben hun werk daar goed gedaan.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_220342132
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 maart 2026 17:29 schreef opgebaarde het volgende:
Hoe kan het dat Verstappen met zowel de start van de sprintrace en met de start in Australië allebei de keren zonder energie zat? :@
Zelfde euvel als Antonelli ook nog. Zo lang ze er niks over zeggen is het speculeren maar er zijn meerdere opties:
1) batterij niet goed genoeg opgeladen bij de formatieronde
2) batterij wel opgeladen maar level werd gereset door de SC lijn (hoorde ik Russell ergens noemen dat daar een kleine kans op was
3) batterij wel opgeladen, maar missen van aangrijppunt koppeling waardoor de auto in antistall gaat, de boost wegvalt en de turbo weer helemaal opnieuw opgespoold moet worden

De huidige startprocedure is net zo'n loterij als de WSR toen Robin Frijns er reed. Frijns zei ooit dat de WSR auto een perslucht koppeling had die je heel precies op druk moest houden. Als je door mislukte start de druk kwijt was zat je fanatiek te pompen om die druk er weer op te krijgen, maar viel je gewoon door het veld heen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')